Köytetty 400 sarjalainen

0132

Ovatko 440/460 Volvot tosiaan niin huonoja kuin maine antaa ymmärtää? Olisiko järkeviä, kokemukseen perustuvia kommentteja 1994-96 välin yksilöistä verrattuna muiden merkkien saman ikäisiin autoihin?

5

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyopet

      En kehottaisi hankkimaan köytettyä 400-sarjalaista. Kyllä auton tulee pysyä koossa ilman köysiä tai naruja.

    • ajelia

      itselläni volvo 460 2.0 automaatti. mittarissa 445.134km kuluvia osia aina menee mut suurempia vikoja ei ole ollut.

    • maalainen2

      Itselläni (perheellä) on kakkosautona, aluksi ykkösautona, 460 1,8i Classic -96. Olen tyytyväinen autoon, on ilmastointia ym. kivaa. Ostimme noin 5 vuotta sitten, silloin ajettu 148 tkm, nyt noin 240 tkm.

      Palvellut hyvin, ei kertaakaan jättänyt tielle. Kaikkea mahdollista ja mahdotonta olen joutunut uusimaan vaihdelaatikkoa myöten. Olen huoltanut hyvin eli kaikki mahdollinen korjattu ja jopa laturin hiilet vaihdettu ennakkoon, ettei pääse yllättämään.

      Siis hyvin palvellut, mutta toisin varmaan sanoisin, ellen olis itse pystynyt/viitsinyt tehdä todella runsaasti huoltoa ja korjauksia. Olisi tullut todella kalliiksi hoitaa asiat korjaamolla.

      Toisaalta, paha sanoa, onko nyt sen kummempaa ollut, kuin vaikka Opelissa tai Fordissakaan mahdollisesti. Oman kokemuksen perusteella omistamasni japsit ovat olleet paljon luotettavampia, mutta muuten auto on niin kiva ajaa ja tyylikäskin ikäisekseen ja hintaisekseen, ettei se ole edes myynnissä, vaan aion ajella sillä jatkossakin.

      Suosittelen vastaavaa, jos olet teeitseihminen ja tykkäät muista kuin japseista. Jos haluat samalla rahalla tai vähän kalliimmalla luotettavan ja varman käyttöauton, johin tarvii vain jarrupaloja ja pakoputkea ja öljyjä vaihdella, osta joku muu...

      • vtp

        Voimansiirto ja moottori yleensäkin varmaan parhaasta päästä. Sähköistä ei voi sanoa samaa. Itselläni lambda-anturin liitin teki oikarin ja imuilman lämpöanturi on hajonnut kolme kertaa. Viime syksyllä hajosi MAP-anturi, mitä korjaamo ei osannut korjata. Korjasin itse ja tilasin osan purkaamolta 25euron hintaan. Siihen loppuivat satunnaiset sammuilut. Startti on vuoden aikana vaihdettu kahdesti, samoin ajonestolaitteen ohjausyksikkö on kerran vaihdettu.

        Alkuperäistä on vaihteisto, laturi, akku, vetonivelet, kaikki pyörän laakerit, joten voimansiirtoa sanoisin erittäin luotettavaksi. Koria olen ruostesuojannut ja hoitanut muutenkin, joten ei ole juurikaan ruostetta. Luonnollisesti kuluvia osia on 300000 kilometrin aikana vaihdettu.

        Jos on itsellä aikaa ja haluja tehdä pieniä ja hieman isompiakin hommia ja perehtyä auton tekniikkaan (Vadiksen saa kyllä haettua netistä), niin auto on ihan kelpo ja varaosia on purkaamot täynnä. Korjaamolla käyttäminen tulee kyllä kalliiksi. Ajonestolaitteen mielestäni kyllä saa sieltä pois, vaikka korjaamo yrittääkin tuossa asiassa kusettaa.


    • Mie37

      Moi minulla hyviä kokemuksia parasta aikaa ajossa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      253
      2385
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1804
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1515
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      331
      1503
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1055
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      917
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      720
    10. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      204
      717
    Aihe