ROKOTUSTEN SIVUVAIKUTUKSET??

VARA

KÄVIN VIIKKO SITTEN HEPATIITTI, TWINRIX JA KELTAKUUME STAMARIL ROKOTUKSELLA JA NYT ON TOSI KARSEE, OUTO OLO ELI SAIRASLOMALLA. SAHAAVAA KUUMETTA, JOKA PAIKKAA SÄRKEE, PÄÄTÄ SÄRKEE JA VÄLILLÄ HUIMAA MELKOISESTI. ARVELEN AINAKIN OSAN JOHTUVAN KO. ROKOTUKSISTA. ONKO KOKEMUKSIA KENELLÄKÄÄN SIVUOIREISTA NIHIN ROKOTUKSIIN LIITTYEN??? KERTOKAAHAN...

20

8977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ouo

      meillä ei ainakaan mitään oireita ja kyseisten rokotusten väliä meille ainakin suositeltiin kuukausi...ja nythän on flunssa kausi liikkellä joten ole ihan huoleti....ja ainahan niistä voi pientä lämmön nousua tulla.

    • ....

      Otin kaikki ne samat rokotteet kuin sinä ennen matkaa,eikä mitään sivuvaikutuksia tullut.Toivottavasti se vaan on joku flunssa kun kiusaa sinua.Koska olette lähdössä? Toivottavasti voit jo silloin paremmin.Hyvää matkaa.

    • huudat

      Miksi sinä huudat täällä? Ei kai sinulla nyt niin kova paniikki ole?

      (Vinkkinä, kun et kuitenkaan tietä: Isoilla kirjaimilla kirjoittaminen netissä ja sähköpostissa tarkoittaa huutamista.)

    • rokotukset

      Olen ottanut kaikki samat rokotukset mutta mitään sivuoireita ei tullut. Ystävällä oli pientä kuumeilua keltakuumerokotuksen jälkeen mutta kuumeilu kesti vain pari päivää eikä ollut korkeaa kuumetta.
      Lääkäri sanoi (eilen kun otin viimeisen Twinrix-pistoksen),että sivuoireena voi tulla kuumeilua, jos on herkkä lääkeaineelle ja muitakin oireita riippuen ihmisestä. Lääkeaine voi aiheuttaa allergisen reaktion mutta sen oireet ilmenevät eri ihmisillä eri tavoin ja jos epäilee,että pistokset ovat aiheuttaneet jotain ylimääräisiä sairauksia, tulee pistosten jälkeen mennä suoraan lääkäriin ja kertoa ottaneensa nämä piikit,että tiedetään tutkia tarkemmin. Suosittelen käydä lääkärissä tutkimuksissa,että onko kyseessä normaali flunssa vai lääkeaineista johtuva yliherkkyys.

    • irkkup

      kävimme myös keltakuume rokotuksella toista viikkoa sieen torstaina ja miehelläni on ollut sahaavaa kuumeilua sunnuntaista asti,jäsenet välillä kipeinä,ei flunssan oireita,välillä kuumeeton päivä,mutta heti kun menee töihin nousee pientä lämpöä,minulla ei ole tullut oireita.täytynee kai käydä kohta puoleen lääkärillä,ellei oireilu hellitä.

      • vara

        Tutulta kuulostaa toi sun kirjoitelma. Mun kaverilla kuumeilu ja muut oireet alkoi samana päivän mun kanssa ja sillä myös hirvee väsy. Sen verran tavanomaisesta poikkeava oireskaala, ettei oikeen sovi tavalliseen virustautiin. Kai sitä on sit käytävä lekuris,jos noi oireet vielä jatkuu. Paljon on kirjoiteltu malaria lääkityksen sivuoireista, joten kai tässä on vielä pahempaa odotettavissa ennen kuin pääsee edes terveyskeskusta pitemmälle.


    • kokemusta

      rokotuksista sen verran että saattaa aiheuttaa kuumetta,mikä kyllä pitäs mennä ohi nopeesti. Malarian estolääkitys sen sijaan aiheuttaa pahoivointia ja pakki saattaa mennä sekasin. aloitin just malarian estolääkityksen ja olo ei ole mukava. Toivon vaan et paranee ennen matkaa. Malarian estoon kannattaa aloitta lääkitys viikkoo ennen lähtöö. Yleensä oireet on yksilöllisiä ja toivottavasti paranet.

      • Pippuri

        Oliko kyseessä Lariam vai Malarone? Lariam -lääkehän on jo kuuluisa mahdollisesti voimakkaistakin sivuvaikutuksista. Malarone on turvallisempi (joskaan ei aivan oireeton aina sekään) mutta hulppeasti kalliimpi. Itse viis veisasin hinnasta ja otin Malaronen ihan vaan siksi että minimoisin sivuvaikutukset.


      • Helmiina
        Pippuri kirjoitti:

        Oliko kyseessä Lariam vai Malarone? Lariam -lääkehän on jo kuuluisa mahdollisesti voimakkaistakin sivuvaikutuksista. Malarone on turvallisempi (joskaan ei aivan oireeton aina sekään) mutta hulppeasti kalliimpi. Itse viis veisasin hinnasta ja otin Malaronen ihan vaan siksi että minimoisin sivuvaikutukset.

        Juttelin tapaamani apteekkarin kanssa Lariamista ja hän sanoi että oman uransa (oli iältään n. 60 joten aika pitkä!) aikana hän ei ole kokenut mitään mikä saisi hänet yhtään empimään Lariamin käyttöä.

        Useinhan väitetyt oireet ovat psyykkisiä luonteeltaan ja sen verran olen alaan perehtynyt että tiedän mitä kaikkea ihmismieli saakaan aikaan ihan jo oireiden pelosta... Olisi mielenkiintoista kuulla mitä tapahtuu jos puolelle porukasta syötettäisiin placeboa, mutta eipä taida voida tuollaista koetta eettisistä syistä järjestää.

        Rokotusten sivuvaikutukset taas, nehän ovat tavallaan pienimuotoisia sairastettuja tauteja koska juuri vastustuskykyä haetaan, elimistön täytyy luulla sairastaneensa jo kyseinen tauti. Siihen ei kaiketi ole muuta neuvoa kuin että ottakaa ihmiset ajoissa piikit ettei matka mene pilalle. Sivuoireet on kuitenkin pieniä ja ohimeneviä varsinaisiin tauteihin verrattuna.


      • Ana
        Helmiina kirjoitti:

        Juttelin tapaamani apteekkarin kanssa Lariamista ja hän sanoi että oman uransa (oli iältään n. 60 joten aika pitkä!) aikana hän ei ole kokenut mitään mikä saisi hänet yhtään empimään Lariamin käyttöä.

        Useinhan väitetyt oireet ovat psyykkisiä luonteeltaan ja sen verran olen alaan perehtynyt että tiedän mitä kaikkea ihmismieli saakaan aikaan ihan jo oireiden pelosta... Olisi mielenkiintoista kuulla mitä tapahtuu jos puolelle porukasta syötettäisiin placeboa, mutta eipä taida voida tuollaista koetta eettisistä syistä järjestää.

        Rokotusten sivuvaikutukset taas, nehän ovat tavallaan pienimuotoisia sairastettuja tauteja koska juuri vastustuskykyä haetaan, elimistön täytyy luulla sairastaneensa jo kyseinen tauti. Siihen ei kaiketi ole muuta neuvoa kuin että ottakaa ihmiset ajoissa piikit ettei matka mene pilalle. Sivuoireet on kuitenkin pieniä ja ohimeneviä varsinaisiin tauteihin verrattuna.

        Suosittelen ottamaan homeopaattisen rokotteen, ei ole vaarallinen ja ei sivuvaikutuksia niinkuin muissa.


    • dfasdgas

      Homeopaattinen rokote, hah!

      Saa varmaan mukaan myös homeopaattisen rokotustodistuksen, sen WHO:n hyväksymän.
      Homeopatiahan on täyttä potaskaa!

    • Stamarilonhirvee

      Tuo rokote on yksi helvetti! 2viikkoa sitten saanut sen ja oireet vain pahenee... Lihakset kipeet, pää särkee, sekavuuttaa, ihan kuinnsisällä kiehuisi kokoajan. Oli viimeinen rokote mihin kosken

    • 28x...

      Itse olen saanut kouluaikaiset rokotukset ja parikymppisenä niitä sarjan lähtiessäni YK- joukkoihin. Sen jälkeen en ole ottanut mitään rokotuksia.
      Olen matkustanut n. 100 x ympäri maapalloa enkä ole sairastunut mihinkään.
      Tietysti huonolla tuurilla voi sairastua mihin vain tai katkaista jalkansa.

      Rokotusten tehosta, sivuvaikutuksista ja niiden tarpeellisuuksista ovat eri mieltä lääkärit ja asiantuntijatkin. Kukaan ei tiedä totuutta. Lääkefirmat dumppaavat markkinoille kaikenlaisia myrkkyjä joita en suosittele kenellekään.

      Nämä ovat tietysti vain minun mielipiteitäni. Olen kuitenkin täysin terve aikamoisista matkoistani huolimatta. Itse sanon että rokotteet ovat huu- haata, tietysti jokainen voi ottaa kehoonsa mitä myrkkyä haluaa.

      Aloittajan huuto oli aivan oikea avunhuuto ja toivon hänen sitä saavan.

      • 28x...

        Anteeksi, tarkoitin että olen tehnyt n. 100 ulkomaanmatkaa ympäri palloa.


      • Hyvää matkaa

        Just joo, tää on taas näitä salaliittouskovaisia. Sul on taustalla hyvät lapsuuden-, intin- ja YK-aikaiset rokotukset ja niistä olet saanut immuniteetin, joka on voimassa (vielä). Reissaapas vielä yhdet kymmenen vuotta ja jätä ekaks vaikka jäykkäkouristus uusimatta. Unohda nyt vielä malariatabletit ottamatta, ja pistäydy lisäks esim polioalueella YK-hommissa (viimeinen ei kyllä onnistuis ilan rokotussuoja uusimista). Tuu sit takas tänne raportoimaan hyvästä tuuristas.


    • Gambiaan kans

      Keltakuume rokotuksesta tulin kipeeks, joka paikkaa särki. ja kuumetta. Meni ohi parissa päivässä, muista rokotteista ei oireita.

    • Meve62

      Moi!Kuukausi sitten keltakuumerokotus.Miehellä ei mitään sivuoireita,itsellä taas kutiseva kämmenenkokoinen ihottuma pistoskodassa.Viikon verran huimausta,tuntui että pyörryn esim. kassajonoissa ja hutera olo vkon verran..Tulipa pikkukaupat tutuiksi.Tänään loput rokotukset flunssa -ja sikotauti,tuhkarokko jne.
      Malarialääke vähän pelottaa,mutta onhan sekin syötävä.Gambiaan joulukuussa.

      • Mema1

        Minä sain myös keltakuumerokotuksesta päänsärkykuumeen. Kroppa on kuin olis auton alle jäänyt, joka paikkaan kolottaa. Miehellä ei mitään oireita.


    • EKSHOITSU

      ROKOTTEIDEN VAIKUTUKSET RIIPPUVAT PALJON ELIMISTÖN JA IMMUNITEETIN REAKTIOISTA, JOILLEKIN TULEE OIREITA JA JOILLEKIN EI. itsellä EI OLE TULLUT KUIN VÄHÄISIÄ. KELTAKUUMEROKOTTEISTA EI MITÄÄN, SE, ETTÄ VAIKUTUKSET TULEVAT RAJUINA ON SE MERKKI ETTÄ ROKOTE TEHOAA JA ON SIIS MERKKI ETTÄ IHMINEN SAIRASTAA TAUDIN LIEVÄNÄ JA SE ON POSITIIVISTA, KOSKA ELIMISTÖ MUISTAA TAUDIN VUOSIENKIN PÄÄSTÄ, JOS TAUDIN SAA JATKOSSA YMPÄRISTÖSTÄ MUILTA MATKOILTA. JOS RAJUJA OIREITA ON, NIIN KANNATTAA MENNÄ LÄÄKÄRIIN. PIENET OIREET OVAT VAIN HYVÄSTÄ JA MERKKI SIITÄ ETTÄ ROKOTE ON TOIMIVA.

    • Stamarilrokote

      Sahaavaa kuumetta Stamaril keltakuumerokotteesta 37-38 välillä lämpöä, pää kipeä, kolottaa, huonoa oloa ja tapainokin vähän huippaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe