Kuinka helposti pääsen jakelutehtäviin kuorma-auton puikkoihin?Minulla on BC ajokortti, ikää 24v, pakuhommista kokemusta pari vuotta ja muuta ajohommia myös tehnyt. Kuorma-autolla en ole kauheasti ajanut työkseni, sivuhommana varastoduunin ohella sekä intissä kuljettajana. Pieni pelko on perseessä, koska tuosta on jo aikaa kun olen kuorma-autoa ajanut. Mutta varmasti luonnistuu normaaliin tapaan kun pääsisi vaan ajamaan. Lastaus/purku hommat myös jakeluhommissa on hiukan pimennossa kuorma-auton osalta. Työtä näkyisi olevan paljon tarjolla työvoimatoimiston sivujen kautta. Mistä olisi helpoin lähteä kuorma-auto hommiin? Ainakin tuo huonekalu/kodinkone jakelu olisi suht helppoa, iltaisin vielä niin lisät saisi mukaan. Lavajakelu keskustassa tms. ei kyllä kiinnosta pätkän vertaa. Elintarvikejakelu voisi olla yksi vaihtoehto. Pakuhommissa sain 10e/h, tuo palkka tuskin tulee muuttumaan paljoa. Kertokaas nyt jakelukuskit omista hommistanne ja miten kokematon(paketti lava jakelusta pakulla vain kokemusta) kuski pääsee kuorma-autohommiin. Ja kuinka hyvin noi kouluttaa tehtäviin alussa. Kiitos jo etukäteen!
Terv. Tapsa
Jakohommiin helposti?
25
8294
Vastaukset
- töitä on
riippuu paljo kuinka tosissas oot,ja tietty monesta joutuu tinkii esim.työajat kun ei o 8-16
niinkuin jos on familyy etc.nii saattaa tulla sen puitteissa ongelmii mut jos "raamii" löytyy fysikan puolelta ja muu meno antaa myöden nii kyllä aina duunii on...mulla olis tarjota duunii esim. bissen ajossa ( työ rankkaa ja päivät pitkii jne..tosin liksaan pystyy vaikuttaa monellla tavalla itse,vieläkö kiinnosta??).
mist päin muute oot?? - kysymyksiä
Ilman minkäänlaista kokemusta isommista autoista pääset korkeintaan paskahommiin, mutta jostainhan se on aloitettava. Eli jotain todella fyysisesti raakaa touhua kuten elintarvikejakelu. Mutta turha sitä isoa autoa on pelätä, puolen vuoden jälkeen pyörittelet sitä ihan kuin pakua.
Palkka pysyy tuolla kokemuksella suurin piirtein samassa, eikä kannata vaatiakaan hirveitä ennen kuin on vähintään pari kolme vuotta kokemusta hommista. Se kokemus kun on tuossa vaiheessa se arvokkain juttu. Sitten ne iltalisät, no joo, niistä en tiedä, onko sellaisia muka?
Hommat opetetaan niinkuin ne opetetaan. Lastausta ja kuormansidontaa varmasti sen verran että tavarat pysyy ehjinä. Tässä vaiheessa kannattaakin kysellä ahkerasti ettei tule tössittyä, se on helppoa näin kännykkäaikana. Näin muuten se koulutus riippuu isännästä, toisilla sen on päivä kyydissä ja seuraavana puikkoihin, toiset saattaa pitää parikin viikkoa kyydissä oppimassa paikkoja.
Elintarvikejakelu on kuormauksen kannalta helppoa, tavarat kulkee pääsääntöisesti lavoilla ja rullakoissa, jonkin verran dollyja ja palettejakin on. Noista huonekalu ja kodinkonejakeluista en tiedä, kun ei ole kokemusta, mutta luulisin että niitäkin joutuu v:mäisiin paikkoihin välillä viemään, esimerkiksi kierreportaat ulkona, ei hissiä. Sekalaista myymälärekvisiittaa paljonkin ajaneena sanoisin, ettei välttämättä kuormansidonnan kannalta helpoimpia hommia, ainakin epämääräisen muotoiset myyntipöydät, hyllyt ja kaiken maailman "kulissit" vaativat paljonkin kekseliäisyyttä pysyäkseen sekä paikoillaan että ehjinä. Huonekalut kai on kuitenkin pakattu jotenkin järkevästi? - Tuleva ka-kuski
Jooh kiitoksia vastauksista. Kokemusta on kuorma-autolla ajosta jonkun verran(lava keikkaa keskusvarastolle ja jotain rullakkoa toiseen kaupunkiin, tosin ei päätoimisena hommana tota ajoa, kilometrejä tod.vähän ratissa), tosin siitäkin on vuosia, siinä välissä kyllä ajoin intissä maastokuorma-autoja yms. Sen jälkeen pakuja ajellut 9m3/12m3.. Mutta itseluottamus on karissut kyllä tässä työttömänä ollessa.. Kaipa sen tatsin saa takasin sitten. Raamia on hommaan, salilla käydään ja painoa 90kg . Koffin juoma-ajot ei kiinnosta, kiitoksia vaan. Liian raskasta, älyttömät päivät yms kivaa olen kuullut. Muutama paikka tossa mollissa on mikä kiinnostaa. Pistän hakemusta ja soittelen. Jospa sitä johonkin lykästäisi, aina tuo homma kotona makaamisen voittaa. Espoossa asun, eli pk-seudulta löytyy kyllä varmasti hommia, mutta eri asia löytyykö mulle. Jees, laittakaa ihmeessä lisää kokemuksia ja tietoa tnoista jakelu yms hommista. Kaikki kiinnostaa.
Terv. Tapsa- hieman kuulo- ja näköhavain...
Itse en ole kaljaa ajanut, mutta olen kuullut, että jos isolla autolla pääset jakamaan niin homma on suhteellisen o.k. Laitureilla olen kaljakuskeihin törmännyt ja niiden isojen autojen kuskeilla näyttää olevan ihan rennot hommat, tosin joutuvat hyllyttämään joissakin kaupoissa ja onhan näilläkin paikkoja, joihin joutuu nokkakärryillä tavarat viemään kun ei pääse tarpeeksi lähelle.
Mutta sitten olen nähnyt niitä pikkuautojakin ja ne jakavat pääosin kapakoihin. Niissä näyttää suurin osa tavaroista liikkuvan lihasvoimalla ja kapakathan on tunnettuja siitä, että usein laitureita yms. ei ole ja tavarat viedään ahtaan etuoven kautta joka useinkin sijaitsee jossain portaiden päässä.
Vähän vaikuttaisi että se kaljanajo on helpompaa kuin elintarvikejakelu ja helpottuu entisestään jos palautuspulloista luovutaan kuten nyt on suunniteltu käyvän.Päivät on kuulemma talvella lyhempiä, kesällä pidempiä ja juhannuksen aikana juostaan tukka putkella. - ape-x
hieman kuulo- ja näköhavain... kirjoitti:
Itse en ole kaljaa ajanut, mutta olen kuullut, että jos isolla autolla pääset jakamaan niin homma on suhteellisen o.k. Laitureilla olen kaljakuskeihin törmännyt ja niiden isojen autojen kuskeilla näyttää olevan ihan rennot hommat, tosin joutuvat hyllyttämään joissakin kaupoissa ja onhan näilläkin paikkoja, joihin joutuu nokkakärryillä tavarat viemään kun ei pääse tarpeeksi lähelle.
Mutta sitten olen nähnyt niitä pikkuautojakin ja ne jakavat pääosin kapakoihin. Niissä näyttää suurin osa tavaroista liikkuvan lihasvoimalla ja kapakathan on tunnettuja siitä, että usein laitureita yms. ei ole ja tavarat viedään ahtaan etuoven kautta joka useinkin sijaitsee jossain portaiden päässä.
Vähän vaikuttaisi että se kaljanajo on helpompaa kuin elintarvikejakelu ja helpottuu entisestään jos palautuspulloista luovutaan kuten nyt on suunniteltu käyvän.Päivät on kuulemma talvella lyhempiä, kesällä pidempiä ja juhannuksen aikana juostaan tukka putkella.12 vuoden kokemuksella voin kertoa että elintarvikejakelu on asteen verran helpompaa ja yksinkertasempaa työtä kuin joku juomien ajaminen.
Elintarvikkeet ei tarvi kun potkasta ovesta sisään ja lähteä jatkamaan, tavarat liikkuu aina pyörillä. ei tarvi nostella mitn vtun kaljakoreja sekalavoilta ja riuhtoa nokkakärryillä niitä johonkin viidennen kerroksen baariin joka on niin vanhassa talossa ettei ole hissiä. Ja elintarvikkeet pysyy helpommin ehjinä kuormassa ja ovat helpommin käsiteltäviä ja lastattavia.
Päivät ei todellakaan ole talvella lyhyempiä kaljanajossa. vähän tavaraa jokaiselle asiakkaalle on yhtä kuin ihan vtusti paikkoja = saatanan pitkä päivä.
Ja kaljafirmoilla on niin paskat taksat että yrittäjien kalusto on ihan karseaa romutavaraa. ja palkkaus on yleensä urakka = 25 % auton tuotosta kuukaudessa, eli tienaat siitä paljonko viet ja paljonko tuot.. Eli jos ei satu löytymään keikkaa, ja kuormat ovat pieniä niin turha odotella palkkapäivänä isoa rahasummaa tilille. - Mark00
hieman kuulo- ja näköhavain... kirjoitti:
Itse en ole kaljaa ajanut, mutta olen kuullut, että jos isolla autolla pääset jakamaan niin homma on suhteellisen o.k. Laitureilla olen kaljakuskeihin törmännyt ja niiden isojen autojen kuskeilla näyttää olevan ihan rennot hommat, tosin joutuvat hyllyttämään joissakin kaupoissa ja onhan näilläkin paikkoja, joihin joutuu nokkakärryillä tavarat viemään kun ei pääse tarpeeksi lähelle.
Mutta sitten olen nähnyt niitä pikkuautojakin ja ne jakavat pääosin kapakoihin. Niissä näyttää suurin osa tavaroista liikkuvan lihasvoimalla ja kapakathan on tunnettuja siitä, että usein laitureita yms. ei ole ja tavarat viedään ahtaan etuoven kautta joka useinkin sijaitsee jossain portaiden päässä.
Vähän vaikuttaisi että se kaljanajo on helpompaa kuin elintarvikejakelu ja helpottuu entisestään jos palautuspulloista luovutaan kuten nyt on suunniteltu käyvän.Päivät on kuulemma talvella lyhempiä, kesällä pidempiä ja juhannuksen aikana juostaan tukka putkella.Kysyppäs seuraavalta kaljakuskilta joka vastaan tulee, että kuinka pitkä päivä on ollut? Sitten menet siihen tieliikennelakiin ja autokoulun oppikirjaan ja katselet, että kuinka pitkä päivä saa enintään olla (13h).
Kyllä täällä pk-seudulla se jengi tekee hommia niin että oksat pois. - yksi vaan
hieman kuulo- ja näköhavain... kirjoitti:
Itse en ole kaljaa ajanut, mutta olen kuullut, että jos isolla autolla pääset jakamaan niin homma on suhteellisen o.k. Laitureilla olen kaljakuskeihin törmännyt ja niiden isojen autojen kuskeilla näyttää olevan ihan rennot hommat, tosin joutuvat hyllyttämään joissakin kaupoissa ja onhan näilläkin paikkoja, joihin joutuu nokkakärryillä tavarat viemään kun ei pääse tarpeeksi lähelle.
Mutta sitten olen nähnyt niitä pikkuautojakin ja ne jakavat pääosin kapakoihin. Niissä näyttää suurin osa tavaroista liikkuvan lihasvoimalla ja kapakathan on tunnettuja siitä, että usein laitureita yms. ei ole ja tavarat viedään ahtaan etuoven kautta joka useinkin sijaitsee jossain portaiden päässä.
Vähän vaikuttaisi että se kaljanajo on helpompaa kuin elintarvikejakelu ja helpottuu entisestään jos palautuspulloista luovutaan kuten nyt on suunniteltu käyvän.Päivät on kuulemma talvella lyhempiä, kesällä pidempiä ja juhannuksen aikana juostaan tukka putkella.Kaljaajo hommat on kovimpia autohommia mitä on.jos haluat tehdä kunnon töitä mitä voi sanoa työksi ala tekemään kaljaauton hommia
- Mark00
Kyllä tolla kokemuksella löytyy töitä sulle, veikkaan aika helposti. Tärkeintä on paikallistuntemus, jolloin ajamisessa ei mene niin kauheasti aikaa. Se, että osaa käsitellä ja jakaa tavaraa aiemmista työpaikoista on jo työkokemusta sinällään. Kuorma-auton ajamisen oppii noin kuukauden ajassa.
Yhteenvetona, kyllähän töitä löytyy kunhan hinta on oikea. - kuskinen
www.koa.fi
Kilon Osuus-Auto on hyvä mesta alottaa, tarvivat aina kuskeja aamu- tai iltavuoroon. Pari päivää kyydissä, yks päivä ite ratissa vanha kuski messissä ja sitten omaa keikkaa. Asiallinen kalusto (nettisivuilla vanhoja kuvia), ajaa pääasiassa Inexin jakoa mutta myös kappaletavaraa. Parasta oli alottaessani et niskaan ei huohotettu ja kaikki toimi asiallisesti.- Ehkäpä...
Velttoja tuntityömiehiä koko firma täynnä, eipä tarvitse juurikaan itseään rasittaa, muttei ne kyllä mitään tienaakaan.
- kuljettaksi myös
Antaako tuo koa kuorma-autojansa kuljettajalle kotiin vuoron päätteeksi?Helvetti kun ei ole varaa pitää tommosilla palkoilla oikeen autoa, kun on toi muksukin elätettävänä.Monesti näkyy tienvarressa noita kuorma-autoja, että antavat kotiinsa kuljettajalle.En tiedä sitten näistä isommista firmoista.Työmatkoissa säästääpi jo mukavasti.
- antaa
kuljettaksi myös kirjoitti:
Antaako tuo koa kuorma-autojansa kuljettajalle kotiin vuoron päätteeksi?Helvetti kun ei ole varaa pitää tommosilla palkoilla oikeen autoa, kun on toi muksukin elätettävänä.Monesti näkyy tienvarressa noita kuorma-autoja, että antavat kotiinsa kuljettajalle.En tiedä sitten näistä isommista firmoista.Työmatkoissa säästääpi jo mukavasti.
Siellähän ne ukot istuu ihmettelemässä kun ei oo autoa millä ajaa kun edellinen kuski on lähtenyt sillä himaan. Eli pääsääntöisesti ei anna, mutta joillekin kai antaakin.
- Tapsaaa
Ehkäpä... kirjoitti:
Velttoja tuntityömiehiä koko firma täynnä, eipä tarvitse juurikaan itseään rasittaa, muttei ne kyllä mitään tienaakaan.
Mitähän maksaa kyseinen firma maksaa kuskeilleen?? Taitaa olla isompi kuljetusfirma, joten maksavat varmaan kiltisti kaikki lisät ja muut? Muutaman kerran ovat Mollissa hakeneet kuskeja ajohommiin. Viimeisin tais olla elintarvikejakelu klo 18-02(03).
Mites noi tavarat viedään ku kaupat menee ysiltä jo kiinni? Ja yleensäkin yöllä kun viedään tavaraa sinne, mitäs helvettiä? Onko toi elintarvikejakelu keveimmästä päästä jakeluhommista?Mites toi päivä käytännössä menee. Tässä mun oletus: (korjatkaa toki, jos jotain)
Aloitus esim. klo 18.00
Lastaus autoon rullakot rinnakkain auto täyteen. Ilmeisesti kuski päättää missä järjestyksessä rullakot laitetaan=ajojärjestys? Lähetys puolen jannut näyttää missä on sen päivän lähtevät tavarat.
Matkaan 19.00
Jakelua sitten loppuaika. Sitten takas terminaalille tuomaan auto ja papereita tms.
Kuinkas monta paikkaa noissa elintarvikejakohommissa on keskimäärin? Rullakot viedään kaupan takahuoneelle ja jos jotain kylmäskeidaa niin kylmiöön yms?
Malliesimerkkiä omasta päivästä saa toki laittaa.
Tapsa - noin se menee
Tapsaaa kirjoitti:
Mitähän maksaa kyseinen firma maksaa kuskeilleen?? Taitaa olla isompi kuljetusfirma, joten maksavat varmaan kiltisti kaikki lisät ja muut? Muutaman kerran ovat Mollissa hakeneet kuskeja ajohommiin. Viimeisin tais olla elintarvikejakelu klo 18-02(03).
Mites noi tavarat viedään ku kaupat menee ysiltä jo kiinni? Ja yleensäkin yöllä kun viedään tavaraa sinne, mitäs helvettiä? Onko toi elintarvikejakelu keveimmästä päästä jakeluhommista?Mites toi päivä käytännössä menee. Tässä mun oletus: (korjatkaa toki, jos jotain)
Aloitus esim. klo 18.00
Lastaus autoon rullakot rinnakkain auto täyteen. Ilmeisesti kuski päättää missä järjestyksessä rullakot laitetaan=ajojärjestys? Lähetys puolen jannut näyttää missä on sen päivän lähtevät tavarat.
Matkaan 19.00
Jakelua sitten loppuaika. Sitten takas terminaalille tuomaan auto ja papereita tms.
Kuinkas monta paikkaa noissa elintarvikejakohommissa on keskimäärin? Rullakot viedään kaupan takahuoneelle ja jos jotain kylmäskeidaa niin kylmiöön yms?
Malliesimerkkiä omasta päivästä saa toki laittaa.
Tapsa"Aloitus esim. klo 18.00"
Johonkin noihin aikoihin se yöjakelu yleensä alkaa. Vaihtelee tosin firman ja lenkin mukaan.
"Lastaus autoon rullakot rinnakkain auto täyteen."
Kyllä, mutta sinne väleihin tukitaan myös mahdolliset FIN- ja EURO-lavat, paletit ja dollyt. Kaikki tavara ei kulje rullakoissa.
"Ilmeisesti kuski päättää missä järjestyksessä rullakot laitetaan=ajojärjestys?"
Kyllä, keulaan paikat jotka jaetaan viimeiseksi ja sitten järjestyksessä niin että ensimmäinen paikka tulee takimmaiseksi. Itse ajojärjestykseen vaikuttaa kyllä aikalailla se, että minkä kaupan tavaroita on saatavilla, terminaali elää koko ajan ja tavarat saapuvat jaettavaksi tiettyihin aikoihin.
"Lähetys puolen jannut näyttää missä on sen päivän lähtevät tavarat."
Eipä taida niitä kukaan näytellä, katsot rahtikirjoista ruudun, johon tavarat tulevat tiettyyn kellonlyömään mennessä ja etsit ja lastaat ne itse. Jos jotain puuttuu, niin sitten saattaa ne lähetyspuolen jannut tulla toteamaan tilanteen ja laittaa merkinnän asiasta rahtikirjaan.
"Matkaan 19.00"
Matkaan heti kun kaikki tavarat on kyydissä, turha sitä on jotain kellonlyömiä odottaa.
"Jakelua sitten loppuaika. Sitten takas terminaalille tuomaan auto ja papereita tms."
Ehei... Terminaalille kyllä, mutta ei viemään papereita, vaan hakemaan uutta kuormaa. Näin niin kauan että kaikki paikat on saatu jaetuksi. Aamuyöllä sitten vasta viemään niitä papereita, kun kaikki paikat on saatu jaettua.
"Kuinkas monta paikkaa noissa elintarvikejakohommissa on keskimäärin?"
Enpä uskalla mennä sanomaan, kun vaihtelee niin pirusti riippuen siitä, miten kaukana paikat ovat, minkä kokoluokan autolla jaat, eli onko isoja vai pieniä paikkoja ja millaiset aikataulut isäntäsi on ajojärjestelijöiden kanssa suunnitellut.
"Rullakot viedään kaupan takahuoneelle ja jos jotain kylmäskeidaa niin kylmiöön yms?"
Kaupoilla saattaa olla omia tapojaan ja systeemejään, joissain kun ei sitä takahuonetta ole nimeksikään, mutta yhteistä kaikille lienee se, että kylmätavarat laitetaan sinne kylmiöön, muuten ei kauppias niitä huoli ja kuljetusfirmalle lankeaa maksettavaa. Äläkä unohda ottaa tyhjiä kuljetusvälineitä pois, rullakot, lavat, läskillaatikot jne. otetaan mukaan ja viedään terminaaliin ennen uuden kuorman lastaamista.
Yöjakelussa saat ajojärjestelijöiltä avaimet kauppaan ja hälykoodin, jolla saat takahuoneesta ja muista etukäteen määrätyistä paikoista hälyt pois. Muualle kauppaan ei auta lähteä seikkailemaan edes siivousvälineitä etsimään jotain rikottuasi, muuten säntää varkkari paikalle kyselemään tyhmiä ja lähettää siitä laskun kuljetusliikkeelle.
- Tuleva ka-kuski
Kiitoksia vain vastauksista. Selveni kyllä paljon koko homma. Jopa niinkin paljon, että kiinnostus vähän laski tuohon elintarvikehommaan. Tulee mieleen osittain pakettien jakeluajo, edes takasin ravaamista jos joutuu vielä hakea lisää kamaa. Ei kyllä mitään herkkua sitten.
Yksi kyllä mikä kiinnostaa olisi kodinkone/kaluste kuljetukset kuten sanoin ekassa postissa. Kodinkoneita olen pakulla kuskaillut yksityisille jonkun verran, joten sen puolesta tuttua hommaa. Mollista vaan ei tahdo löytyä oikeen noita kodinkone/kodinkaluste kuljetushommia. Tietääkö kukaan jotain kuljetusfirmoja tai kalustefirmaa mikä voisi palkata hommiin? Kalustefirmassa tuskin on erikseen pelkkää kuljetusta, varastotyö käy mainiosti tuon lisäksi, koska koulutusta ja kokemusta siihen löytyy. Jos tulee mieleen pk-seudulta kuljetus-kodinkone-kalustefirmoja mihin voisi hyvällä onnella päästä, niin laittakaa ihmeessä tietoa. Tänks!!- Tuleva ka-kuski
Vuokrafirmat ei sitten kiinnosta. Mollissa yksi tuommoinen kaluste varasto/kuljetus homma löytyy vuokrafirmalta, mutta tuosta vuokrafirmasta ei pääse ikinä itse firmaan töihin. Vuosi sitten kävin toiseen tehtävään haastattelussa ja sanoivat että ilmoittavat yms, paskat sieltä mitään kuulunu. Noihin vuokrafirmoihin en koske enää tikullakaan.
- ABECEDE
Soitappa Hakonen Oy:n Vantaalle. He ajavat ainakin kodinkoneita ja myös asentavat ne asiakkaille paikalleen. Töitä kuulemma on tarjolla. Niin ja ajot on k-autolla.
- köyhyyttä luvassa
ABECEDE kirjoitti:
Soitappa Hakonen Oy:n Vantaalle. He ajavat ainakin kodinkoneita ja myös asentavat ne asiakkaille paikalleen. Töitä kuulemma on tarjolla. Niin ja ajot on k-autolla.
noi kodinkone ja sohva ajot ajetaan 16-22 aikana ei siitä kauheeta liksaa revi. 6h ajoa ja 4h iltalisät. 10e tuntipalkalla pikkasen päälle 1300egeä kuussa. emmie tiedä kenelle noi ajot on suunnattu eihän tolla normaali immeinen elä. päivähommiin vaan jos haluut rahaaki saada. ajohommissa se hoono puoli et pitää sit tehdä niitä tunteja mielellää 10h päivässä jos haluu saada rahaa kunnolla. 10h ku ajaa 10egen tuntipalkalla päivässä ni se o jo kaks donaa kuussa verot veks ni jää viel jottai kätöseenki.
- helpompaa hommaa
köyhyyttä luvassa kirjoitti:
noi kodinkone ja sohva ajot ajetaan 16-22 aikana ei siitä kauheeta liksaa revi. 6h ajoa ja 4h iltalisät. 10e tuntipalkalla pikkasen päälle 1300egeä kuussa. emmie tiedä kenelle noi ajot on suunnattu eihän tolla normaali immeinen elä. päivähommiin vaan jos haluut rahaaki saada. ajohommissa se hoono puoli et pitää sit tehdä niitä tunteja mielellää 10h päivässä jos haluu saada rahaa kunnolla. 10h ku ajaa 10egen tuntipalkalla päivässä ni se o jo kaks donaa kuussa verot veks ni jää viel jottai kätöseenki.
Kevyempää hommaa ja tapaa paljon nuoria kauniita naisia joiden koteihin sitä roinaa pääsee kantamaan ja mukava mennä kotiinkin kun ei ole pili kutistunut olemattomaksi terminaalin kylmyydessä.
- tonne
Tuleva ka-kuski kirjoitti:
Vuokrafirmat ei sitten kiinnosta. Mollissa yksi tuommoinen kaluste varasto/kuljetus homma löytyy vuokrafirmalta, mutta tuosta vuokrafirmasta ei pääse ikinä itse firmaan töihin. Vuosi sitten kävin toiseen tehtävään haastattelussa ja sanoivat että ilmoittavat yms, paskat sieltä mitään kuulunu. Noihin vuokrafirmoihin en koske enää tikullakaan.
c...
www.jarvimaki.com
jos on kokemusta
- mm
Mistä tänne etelä-pohjanmaalle inexin tavarat jaetaan lempäälästäkö?
- ,,,,,,,,,,,
Lempäälään on ainakin ajettu Kilosta tavaraa joihinkin Etelä-Pohjanmaan kaupunkeihin.
- mm
JH Haavistoko jakaa tänne sjoelle päin?
- atu
pekka laine sinne jakaa!!
- helppoa hommaa
AB Kuljetus OY hakee Turussa kuskia jakamaan iltasanomia/iltalehtiä kauppoihin.
Työ on helppoa kuin mikä.
Aamulla sulla on listat, missä on tieto kuinka monta "perusnippua" otat (nipuissa aina sama määrä lehtiä) sekä yksi nimikoitu nippu jossa on sun reittinumero, eli jos nipussa on vaikkapa 50 lehteä ja sulla 340 lehteä, niin otat 6 perusnippua ja sen nimetyn nipun missä on 40 lehtä
Sitten molemmipiin lehtien mukana tulee nimikoitu pahvilaatikko tai pussi jossa on ne mainoslööpit kauppoihin. (valmiina oikea määrä kumpaakin lehteä varten)
Tämä juttu siis tehdään molemmille iltapäivälehdille (tässä tarkkana, määrät vaihtelee hieman eri lehtien mukaan, ja niput tulee jostain hevon korvesta isolla autolla, eli uusia ei saa)
Sitten vaan ajolistan mukaan ajamaan ylhäältä alapsäin.
lista on tyyliin
"K-market pippuri, lehdet 34, lööpit 3, hintalööpit 0" ja lööppien määrä on lähes aina sama kummassakin lehdessä, mutta lehtimäärät vaihtelee päivittäin ja ne ei ole läheskään aina samat iltasanomilla ja iltalehdellä, eli tässä kohtaa todella tarkkana ensialkuun.
Ja jos kauppaan menee esim 63 lehteä, niin otat yhden nipun ja 13 lehteä sen päälle
Ja toi kohta "hintalööppi" meinaa niitä lööppejä missä on joku tarjoushinta, kun välillähän jossain mammummimarkkinoiden tms yhtydessä myydään lehtä halvemmalla.
JA työtä helpottaa vielä se ettei takaisinpäin tule mitään, mitä nyt autoon jää hieman paperia, ja sidontanuhoja yms roskaa.
Ja hyvä tapa on pitää lööpit autossa ohjaamossa josta ne on helppo laskea, ja lehdet siellä takalaatikossa niin että 3 riviä iltalehtiä ja 3 iltasanomia niin menee hyvin.
Ja jos päivän päätteeksi sinulle jää 2 iltalehteä ja 2 iltasanomaa eikä yhtään lööppiä tiedät että kaikki meni putkeen, jos taasen lehdet loppuu kesken tai niitä jää alle 2 tai jos jos lööppejä jää tai ne loppuu kesken, niin tiedät että olet mokannut.
Ja jos sillointällöin mokaa, niin ei se ole maailmanloppu, sitten vain seuraavan päivän lööpipussissa tai siinä nimkoidussa lehtinipussa on paperi jossa kerrotaan mikä paikka on mennyt väärin, samaten ilmoitus tulee jos on jätetty väärään paikkaan tms. mutta ei kukaan soita perään ja rupea haukkumaan.
Ja hommaa helpottaa jos käyttää jotain roskapusseja tms, niinhin on helppo heittää molemmat lehdet ja lööpit ja jättää kaupan oven taakse, jotkut käyttää myös isoja kuminauoja joilla vedetään nippu yhteen.
Eli homma on helppoa ja siinä on hyvä palkka, ainut on tosiaan se, että aamulla kun lastaa auton, niin on todella tarkkana että ottaa oikean määrän perusnippuja ja oikean lööppilaatikon/pussin ja oikean nimetyn nipun, koska terminaalilla ei tosiaan ole yhtään varalööppiä tai varanippua, ja jos esim sulla on yksi nippu liikaa, niin joltain puuttuu 50 lehteä, ja se on helpolla neljän paikan lehdet
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767