naapuri löi lastani

meni liian pitkälle

Tyttäreni (13 v) ja hänen ystävä menivät odottamaan jäätelöautoa, viereisen kerrostalon pihalle.
Tytöt odottelivat jätskiautoa ihan rauhassa, kun paikalle suhati eräs nainen kyseisestä talosta. Hän alkoi huutamaan tytöille, että menkää pois täältä, te ette saa tulla 'hänen pihalle' (kyseessä siis kerrostalon piha). No tytöt eivät lähteneet, jolloin tämä nainen LÖI tytärtäni kasvoihin.
Tytöt tulivat kotiin ja kertoivat tapahtuneen, tyttäreni itki ja oli kauhuissaan. Järkyttävää! Kertokaa mielipiteenne ja miten pitäsi tehdä, muutakin kuin pysyä kaukana kyseistä talosta ja naisesta.

26

3696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dipl. ins.

      Mitä eroa on lapsen tai aikuisen tai vanhuksen lyömisellä? Jos 75-vuotias äitisi olisi ollut pihassa ja joku olisi mätkäissyt hänet asfalttiin niin sama homma. Kun ilmoitat poliisille, niin viesti on silloin myös lapselle selkeä: äiti tukee häntä eikä kellään ole oikeutta puuttua häneen fyysisesti. Soita nyt eikä vasta aamulla.

    • ilman muuta

      ...

    • ämmää

      Kunnolla turpaan vaan ja usseempana peräkkäisenä päivänä. Kyllä ruppee siinnä viikon päästä oppimaan....

      • Anonyymi

        Juu, hyvä se on että edes joku kakaraa lyö, oppii olemaan.


    • Milla.M

      meillä kävi naapuripihassa vastaava tapaus viime syksynä, ja poliisijuttuhan siitä tuli, vanhemmat soittivat heti poliisit paikalle. Jos lapsiin kajotaan, olipa kyseessä oma tai vieraan lapsi, niin aina ilmoitus poliisille. Kyllä nuo väkivaltaiset nyrkinheiluttajat on pistettävä ruotuun, muutenhan he jatkavat riehumistaan.

    • tällainen tapaus

      eräs ukko kävi poikaani kiinni ja kuristi kurkusta, nosti niinsanotusti seinälle. Oli hermostunut kun pojat olivat leikkineet eivätkä olleet huolineet tämän ukon toista poikaa leikkiin mukaan. Poika oli parkuen juossut kotiin kantelemaan että "sakke" kiusaa... Jonkun ajan päästä ukko tuli ja nosti "sakken" seinää pitkin ylös, kurkusta. Poika ei saanut henkeä vähään aikaan ja tajukin meni hetkeksi. Tuli kotiin, kertoi minulle. Minä menin äijältä kysymään että mitä tällainen tarkoittaa... sieltä muuta tullut kuin kauhea rotla kirosanoja. No huomasin että ei tuollaisen kanssa kannata keskustella ollenkaan. Ajoin pojan kanssa Poliisilaitokselle, tehtiin rikosilmoitus siitä paikasta, pojalla jäljetkin vielä näkyi kaulassa ja kasvoilla veripisteet, joten todisteetkin siinä samalla näkyivät.

      Oikeuteen olisi mennyt ellei oltaisi ns "soviteltu" asia, ukko maksoi aika hyvät rahat meille siitä hyvästä kun kävi käsiksi toisten lapseen. Kannattaa tehdä ilmoitus ja vaatia hyvät korvaukset ruumiillisista ja henkisistä kärsimyksistä tällaisilta kusipäiltä jotka eivät osaa hillitä itseään. Hillitsee kummasti niiden seuraavalla kerralla ilmeneviä kimppuun käymis haluja.

      • Anonyymi

        Poikaasi saa siis kuristaa tajuttomaksi. Hintaa et kertonut, että mitä pidit hyvänä hintana tästä tajuttomaksi kuristamisesta. Millä rahalla siis myit poikasi terveyden ja fyysisen koskemattomuuden?

        Nimim. utelias.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikaasi saa siis kuristaa tajuttomaksi. Hintaa et kertonut, että mitä pidit hyvänä hintana tästä tajuttomaksi kuristamisesta. Millä rahalla siis myit poikasi terveyden ja fyysisen koskemattomuuden?

        Nimim. utelias.

        Tämä. Sosiopaatti selvästi tuo kertoja, liekö tottakaan, lehdet rakastaanäitä, olis ollut lehdessä jo. Ei ois ukko malttanut saada lisää rahaa...

        Pistää poikansa kiusantekoon saadakseen rahaa vierailta


    • lasten totuus

      Näitä valehtelevia kakaroita maailma on pullollaan. Mistä tiedät että naapurisi on todella lyönyt lastasi.
      Muistan omasta lapsuudestani tapauksen jossa naapurin poika oli kertonut isälleen että minä olin joko lyönyt tai kiusannut häntä. Aamulla kun menin kouluun, isä odotti tienmutkassa ja sieppasi polkupyörän ohjaustangosta kiinni. Paiskauduin ojaan ja isa oli kurkussa kiinni jne...
      Tosiasia on se että minulla ei ollut ollut mitään tekemistä tämän valehtelevan kakaran kanssa.

    • tuoreeksterveeks

      Mieki tahon piestä jonkun ku se on ni helppoo.Kakrut kuiteski kiljuu ni kovaa mut otetaas joku huono vanhempi jok ei kurii kakaroihin saa.Sellasen mie löylytän löylykauhallaki.

    • Wanha Kyösti

      Ehdottomasti poliisin pakeille! Toivottavasti lapsilla on tuntomerkit hyökkääjästä.

    • pc78

      ...mutta kovistele myös tytöltäsi mitä hän sanoi tai teki ennenkuin nainen kävi käsiksi. Ihmiset eivät ihan tyhjästä käy kimppuun keskellä päivää todistajien läsnäollessa ja murkkuikäisellä on aika vahvoja kannanottoja muiden epäoikeudenmukaisuudesta ja erittäin ruusuiset käsitykset omasta käytöksestään.

      Sen jälkeen ota yhteys poliisiin.

      • Anonyymi

        Kyllä ne nykyään käy,jos ei pidä varaa ja kävele seinien vieriä niin täällä saa turpiin pieni ihminen alvariinsa. Nuoriso hakkaa,vähemmistöiltä saa selkään,poliisit piieksää,ja vanhuksistakin on nykyään tullut akressiivisia.


    • laidoilla

      Olen edelleenkin sitä mieltä että väärät ihmiset hankkivat lapsia. Menkää katsomaan junnujen jääkiekko-harkkoja. Siellä tulee tämä kaikki törky havainnollisesti silmille.

      • Anonyymi

        Mitä siellä on


    • Nylon Beat

      Tuo nainen olikin varmaan tosi törkeä. Jos kyseessä on kerrostalo, ei silloin voi sanoa, että se on hänen pihansa. Kerrostalon pihalla voi käydä vaikka kuka. (Jos vaan se nainen ei ollut talonmies) Ja pitää tietenkin tehdä ilmoitus: VAROKAA VIHAISTA NAISTA! HÄN ON SUSI!

    • Kuristaisin sen muijan

      Eihän tuollaista riehumista voi sallia alkuunkaan. Ethän vain ole jäänyt tumput suorassa odottelemaan, vaan aloittanut toiminnan.

      • meni liian pitkälle

        Tehtiin ilmoitus sosiaalitoimistoon lastensuojeluviranomaiselle.
        Tekevät kotikäynnin jne.? Ei tälläista voi painaa villasella.


    • Anonyymi

      Nainen toimi ihan oikein. Vieraitten kerrostalojen pihoihin EI SAA mennä! Ne ovat yksityisaluetta ihan siinä missä omakotitalojenkin pihat.

      • Anonyymi

        Taloyhtiön piha ei ole yksityisalue. Se ei nauti kotirauhan antamaa suojaa. Lisäksi yhtiön piha-alueella jäätelöauton odottaminen ei ole häiriön tuottamista. Nainen toimi typerästi ja sai toivottavasti tuomion lievästä pahoinpitelystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloyhtiön piha ei ole yksityisalue. Se ei nauti kotirauhan antamaa suojaa. Lisäksi yhtiön piha-alueella jäätelöauton odottaminen ei ole häiriön tuottamista. Nainen toimi typerästi ja sai toivottavasti tuomion lievästä pahoinpitelystä.

        Tuo on munaus laissa että kerrostalon piha on yleistä aluetta, se on kuitenkin niiden talon asukkaiden kotipiha.


    • Anonyymi

      2007v

    • Anonyymi

      Pahoinpitely rikosilmoitus

    • Anonyymi

      Tyhmä kysymys. Jos kimppuusi käydään niin kai puolustaudut jos pystyt ja soitat hätäkeskukseen ja vaadit korvauksia ja rangaistusta.

      Sama homma kun lapsesi joutuu hyökkäyksen kohteeksi.

      Tai sitten et ilmoita mitään ja hoidat itse oman käden kautta.

    • Anonyymi

      Mulla kans oli 1986 keväällä tilanne kun naapurin naapuri otti kurkusta kiinni nakkikioskilla.

      Pitääkö tuosta tehdä ilmoitus poiisille?

      • Anonyymi

        Rikos on jo vanhentunut. Valitettavasti persealistukselle ei voi enää mitään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3568
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      196
      1662
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1317
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1192
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      845
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      814
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      811
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe