asuntovene

seiloordi

Onko kellään kuvia, linkkejä, tietoa tai piirustuksia hollantilais tai brittityyppisestä jokipaatista. Olen ajatellut rakennella sellaisen asuntopaatiksi. Asuvatpa jotkut pirulaiset niissä ympäri vuoden ajattelin itse samaa...

12

8757

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole parempi

Jos asua aiot niin eiks noi nykyaikaiset USA mallit ole paljon parempia kuin hyvin kapeet englantilaiset jokilaivat ?

Tossa nyt yks USAn malliksi malliksi, tollasta oon itse haaveillut :)

http://www.monticelloriveryachts.com/

• vanhavaari

Onko sinulla tietoa noiden eristyksestä, eli tarkeneeko talvella ja millainen lämmitysjärjestelmä tuollaisessa on?

• Mas.....
        vanhavaari kirjoitti:

Onko sinulla tietoa noiden eristyksestä, eli tarkeneeko talvella ja millainen lämmitysjärjestelmä tuollaisessa on?

Itekin olen noita katsellu niin jenkeissä käyttävät ehkä useimmiten isoissakin ihan puurunkoa ja n.10cm villaa välissä, niissä ei niinkään lämmitystä mutta jäähdytyskoneisto on järjestään tai ilmalämpöpumppu ja kunnon generaattorit.
        Englantilaiset jokilaivat on järjestään terästä ja uretaanilla ruiskutettu lämpöeriste, lämmitys on useimmiten vesikeskuslämmitys.

• USAn malli
        Mas..... kirjoitti:

Itekin olen noita katsellu niin jenkeissä käyttävät ehkä useimmiten isoissakin ihan puurunkoa ja n.10cm villaa välissä, niissä ei niinkään lämmitystä mutta jäähdytyskoneisto on järjestään tai ilmalämpöpumppu ja kunnon generaattorit.
        Englantilaiset jokilaivat on järjestään terästä ja uretaanilla ruiskutettu lämpöeriste, lämmitys on useimmiten vesikeskuslämmitys.

Tuolta sivuiltahan tota löytyy

http://www.monticelloriveryachts.com/PDFs/60-70 specsR.pdf

-Eli runko on merialumiinia
        -Isot geneteraattorit
        -Lämmitys & jäähdytys (ilmalämpöpumput)

Noissa voi hyvin asustella kesän, mutta MIKÄÄN valmis englannin tai usan sarjatuotanto tai vanha vene ei käy talviasumiseen Suomessa, ensinnäkin eristys ja lämmitys on täysin puutteellinen -30 asteen pakkaseen, samoin viemäriliitynnät, toiseksi runko pitää olla jäänmaksuluokkaa 1A jos jonnekkin Helsingin ahtojäiden sekaan sen meinaa laittaa. Mikään puu tai lasikuitu vene tai alumiini vene ei kestä suomen ankaraa talvea.

Jos aikoo asua LÄPI talven niin pitää tehdä itse, mutta tosta usan mallista voi ottaa mallia asuntoveneen ideasta ja runko pitää olla mallia teräshinaaja jos ei aio nostaa joka talveksi pois.
        Puu, alumiini tai lasikuitu vene ei kestä suomen ankaraa talvea :(

Itsellä on ajatuksena vaan korvata kesämökki tollasella sillä tonne mahtuu hyvin pieni sauna ja kannelle poreamme ja yläkannelle pieni tehokas vesihiihtovene.

• ghhhhhhhhhh
        USAn malli kirjoitti:

-Isot geneteraattorit

Noissa voi hyvin asustella kesän, mutta MIKÄÄN valmis englannin tai usan sarjatuotanto tai vanha vene ei käy talviasumiseen Suomessa, ensinnäkin eristys ja lämmitys on täysin puutteellinen -30 asteen pakkaseen, samoin viemäriliitynnät, toiseksi runko pitää olla jäänmaksuluokkaa 1A jos jonnekkin Helsingin ahtojäiden sekaan sen meinaa laittaa. Mikään puu tai lasikuitu vene tai alumiini vene ei kestä suomen ankaraa talvea.

Jos aikoo asua LÄPI talven niin pitää tehdä itse, mutta tosta usan mallista voi ottaa mallia asuntoveneen ideasta ja runko pitää olla mallia teräshinaaja jos ei aio nostaa joka talveksi pois.

Itsellä on ajatuksena vaan korvata kesämökki tollasella sillä tonne mahtuu hyvin pieni sauna ja kannelle poreamme ja yläkannelle pieni tehokas vesihiihtovene.

Tutustuppa erilaatuisten alumiinien lujuuksiin ja ominaisuuksiin ja tule vasta sen jälkeen tänne kirjottelemaan.

• TUOTA
        USAn malli kirjoitti:

-Isot geneteraattorit

NOI PUU-KUITU TROOLARIT KESTÄÄ SIT TALVESTA TOISEEN.MÄTIÄKIN VIELLÄ OVAT PERKELE!

• USA:n malli
        ghhhhhhhhhh kirjoitti:

Tutustuppa erilaatuisten alumiinien lujuuksiin ja ominaisuuksiin ja tule vasta sen jälkeen tänne kirjottelemaan.

tilaamaan valmista sarjatuotanto venettä, en minä sinua estää aio vaan päin vastoin yllytän lisää anna mennä vään...

• USA:n malli
        TUOTA kirjoitti:

NOI PUU-KUITU TROOLARIT KESTÄÄ SIT TALVESTA TOISEEN.MÄTIÄKIN VIELLÄ OVAT PERKELE!

siitä vaan tilaamaan valmista sarjatuotanto venettä, en minä sinua estää aio enkä halua päin vastoin yllytän lisää anna mennä vään...

• ghhhhhhhhhh
        USA:n malli kirjoitti:

tilaamaan valmista sarjatuotanto venettä, en minä sinua estää aio vaan päin vastoin yllytän lisää anna mennä vään...

Otin kantaa tähän sanomiseesi;

"Jos aikoo asua LÄPI talven niin pitää tehdä itse, mutta tosta usan mallista voi ottaa mallia asuntoveneen ideasta ja runko pitää olla mallia teräshinaaja jos ei aio nostaa joka talveksi pois.
        Puu, alumiini tai lasikuitu vene ei kestä suomen ankaraa talvea :("

Kyllä puu sekä alumiini soveltuvat yhtä hyvin kuin teräs kunhan on hieman tietämystä, aivan samat ongelmat tulevat teräksen kanssa jollei asioihin perehdy.

• asuu
        TUOTA kirjoitti:

MIEHET läpi talven ja heillä on paketti-auto
        jolla käyvät konevuokraamosta hakemassa lisää
        pumppuja ja lämppäreitä

• veneitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1450
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      99
      1164
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe