Mistä kapea talopaketti kapealle tontille?

Pomi

Normaalia muotoa ei kai kohtuuhinnalla tontista enää pk-seudulta löydä.

10

2285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤¤¤¤¤

osta junanvaunu...

• kapea

varmaan saisit pääkaupunkiseudun ulkopuolelta "normaalimallisen" tontin ja edullisemminkin. Voisi vaikka jäädä rahaa sitten mersun ostoon jolla kulkea pääkaupunkiseudulle...

• JTI

se teidän tontti oikein sitten on ? Meillä tontti on tasaisesti takareunaa kohti kapeneva, takarajassa leveys n. 17,5 m. Talona Lapplin Merimetso. Koska Espoon rakennusvalvonta edellytti talon tontin takaosaan, jouduimme kaventamaan taloa ja kuisteja molemmin puolin. Mutta edelleen lopputulos ob hyvä.

• pauli kärki

Ei ole mikän ongelma saada kapealle tontille taloa. Minä olen erittäin useita yksilöllisesti suunniteltuja taloja teettänyt talotehtailla.
      Tietenkin jos kysyy vain näiltä eniten mainostavilta tehtailta niin ne ei mielellään (halvalla) tee omista valmismallistosta poikkeavia runkoja.
      Mutta noin äkkiä ajateltuna on nooin 10...15 tehdasta jotka tekee aivan saman runkorakenteen ja laadullisesti jopa parempaa jälkeä. Ja tarjousksia kun olen työni puolesta kysellyt niin hinnat ovat noin 10..15 % edullisemmat.
      Mielelläni autan asiassa mikäli tarvetta ilmenee.
      T:Pauli Kärki 0456355260

• halvemmalla.

Osaajakilpailu kiristyy.

• Rauno Kangas
        halvemmalla. kirjoitti:

Osaajakilpailu kiristyy.

...mukaan keskusteluun ja osaajamarkkinoille. Näissä keskusteluryhmissä on asiattomuuksia kirjoittavia nimimerkkirunoilijoita aivan liikaa suhteessa asiallisiin omalla nimillään kirjoitteleviin verrattuna.

Itse olen jakanut "taatusti hintansa väärtejä neuvoja" ilmaiseksi ;-D

Jos joku muukin oikea osaaja vaivautuu sellaiseen, niin minä kyllä pelkästään hattua nostan.

Vaikka äskeinen Paulin juttu hieman "mainosta" muistuttikin, niin kyllä siinä asiakin tuli käsiteltyä, mutta jatkan parilla sanalla:

Kapean tontin talot puuttuu vielä useimmista talomallistoista, mutta tekevät kovasti tuloaan. Googlettaa kannattaa muotitermiä tiivismatala tai sanaparia tiivistä ja matalaa (perusmuodossaan tiivis matala), niin löytyy paljon sepustusta siitä, kuinka yliopistot ja kaikki kynnellekykenevät sellaisia kehittävät - ja pääkaupunkiseudun kunnat kaavoittavat.

Itsekin tiedän, että tekijöitä taloille löytyy, mutta toistaiseksi ovat enempi yksilöllisesti suunniteltavia kuin mallistotaloja - ajan kanssa mallistotalojen osuus tulee kasvamaan, veikkaan.

• pauli K
        Rauno Kangas kirjoitti:

...mukaan keskusteluun ja osaajamarkkinoille. Näissä keskusteluryhmissä on asiattomuuksia kirjoittavia nimimerkkirunoilijoita aivan liikaa suhteessa asiallisiin omalla nimillään kirjoitteleviin verrattuna.

Itse olen jakanut "taatusti hintansa väärtejä neuvoja" ilmaiseksi ;-D

Jos joku muukin oikea osaaja vaivautuu sellaiseen, niin minä kyllä pelkästään hattua nostan.

Vaikka äskeinen Paulin juttu hieman "mainosta" muistuttikin, niin kyllä siinä asiakin tuli käsiteltyä, mutta jatkan parilla sanalla:

Kapean tontin talot puuttuu vielä useimmista talomallistoista, mutta tekevät kovasti tuloaan. Googlettaa kannattaa muotitermiä tiivismatala tai sanaparia tiivistä ja matalaa (perusmuodossaan tiivis matala), niin löytyy paljon sepustusta siitä, kuinka yliopistot ja kaikki kynnellekykenevät sellaisia kehittävät - ja pääkaupunkiseudun kunnat kaavoittavat.

Itsekin tiedän, että tekijöitä taloille löytyy, mutta toistaiseksi ovat enempi yksilöllisesti suunniteltavia kuin mallistotaloja - ajan kanssa mallistotalojen osuus tulee kasvamaan, veikkaan.

Lähinnä minä teroitan sitä,että autuus ei löydy välttämättä jostakin valmistalosta,joka on noin 10..30% ylihinnoiteltu. Ne mainostaa,minä mielestäni kerron faktoja. On paljon talotehtaita jotka tekevät yksillölisten suunnitelmien pohjalta runkoja,mutta kuten kaikissa asioissa,niissäkin on niitä jotka tekee laatua ja niitä jotka ei niin laadukasta jälkeä. Väitän että kokemuksen kautta olen löytänyt hinta/laatusuhteeltaan hyviä yrityksiä. (ilman että niistä mitään provikkaa saan).
        Mikään ei ole niin helppoa kuin tuhlata jonkun toisen rahoja,mutta minun periaate on se,että yhtään senttiä ei saa valua hukkaan.,ei edes siinä tapauksessa että omia rahoja ei ole projektissa kiinni.
        Minä mieluumin tingin lopuun asti laatutavarasta ja olen huomannut että talotehtailijat silti ovat tyytyväisiä.
        En ymmärrä miksi yhdestä eurosta kannattaa maksaa 1.5 euroa.
        Rakentaminen on niin erikoinen teollisuudenala,että todellakin siinä pitää käyttää mielestäni ammattilaisia,pelottelematta ketään.
        T:Pauli Kärki

• Kastelli rulez

vaihtoehto: osta vanha linja-auto ja aja se vauhdilla sinne soppeesi. Päälle heittelet vielä muurauskuraa ja kevytsorapapanoita niin tulos vastaa tyäysin kivitaloa ja on mittaamattoman arvokas kaikin puolin!

• Veikko Nieminen

tuntuu vieläkin oudolta ajatus että talotehtailta saa vain tietynmallisia taloja. Unohtakaa se,
      eihän niitä vielä ole valmiiksi rakennettu.
      Jos joku sanoo että on hankalaa ja kallista,
      vaihda osoitetta.

• Leveä

Piirrätä talo arkkitehdillä. Maksaa Helsingissä noin
      15e m2 sisältää alv. Saat sellaisen minkä haluat ja joka sopii parhaiten tontillesi. Sitten kilpailutat sen vaikka 5 talotoimittajalla ja pyydät täsmälleen samaa toimitus laajuutta. Silloin pystyt vertaamaan mikä on oikeasti halvin. Halvin ei aina välttämättä kuitenkaan paras.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1576
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      94
      1494
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      199
      940
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      123
      842
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      751
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      750
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      724
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60