Mitenkäs on, onko muille äideille tullut niin sanottu norsutauti eli jäänyt ylimääräisiä kiloja raskaudesta? Itseäni masentaa, kun heti raskauden jälkeen kilot kaikkosivat helposti, mutta nyt on ruvennut ruoka maittamaan eikä paino tipo =( Vauva on jo yhdeksän kuukautta ja vielä olisi kuusi kiloa jäljellä. Masentaa, miten saada itsestä niskasta kiinni???
Äidillä norsutauti
6
811
Vastaukset
- Ihme tapahtui
Älä masennu. En tiedä, paljonko sul tuli kiloja raskausaikana, mul tuli 14 ja mun äitillä, kun raskausmyrkytys oli kerännyt turvotusta, lähti paris päiväs 10 kg ja minähän tietenkin, että ei paha. No, järkytys oli suuri, kun laitokselle ei jäänytkään kuin tasan vauvan ja istukan paino.
Aluksi paino tippuikin, kiitos imetyksen ja jatkuvan yövalvomisen, mutta kun poika 2-viikkoisesta oli lähes 90% korvikkeella, voit kuvitella miten painon kävi. Mulla jäi 3-4 kg roikkumaan ja tuntui, että niistä ei pääse eroon millään. Lapsi oli jotain 10-kuinen, kun pääsin viimisistä kiloista. Ihan sillä, että olin täysin antautunut epätoivoon ja lopetin yrittämästä päästä niistä, aloin syömään vauvan kans päivällä ja se oli se juttu. Eli syö kunnon lämmin ateria pari kertaa päivässä, niin loppuu se napostelutarve eikä iske makeanhimo. Makeaakin saa syödä, mutta tee itse vaikka hedelmäsalaattia, rahkaa... kermavaahdon kun korvaa maitokiisselillä, sitä voi vauvakin syödä eikä tule paljoa rasvaa. Nyt painan jo vähemmän kuin ennen raskautta!- olla
kärsivällinen. Se ei sitten tapahdu viikossa, eikä välttämättä kahdessa, mutta toimii!!
- Elfarran
Mulla taas putosi raskauden aikana paino (siis suhteessa). Mutta synnytyksen jälkeen imetyksestä huolimatta(!) on tullut 10 kg lisää!
Vaikka ulkoilen päivittäin, voimistelen kotona ja syön mielestäni jopa vähemmän kun ennen (en ehdi tehdä pahemmin ruokaa).
Että revipä siitä sitten. Neuvolan täti sanoi, ettei saa laihduttaa nyt kun vielä imetän. Joopa joo. Ärsyttää kun ei mikään vaate mee. Pitää käyttää samoja puseroita kuin raskaana :/- Äippä06
Ettet vain olisi saanut lihaksia tilalle? :) Koska kuulostaa aika uskomattomalle, et lihoo imettäessä ja lihas painaa läskiä enemmän. Varsinki, jos oot ollu hoikassa, mutta lihaksettomassa kunnossa ennen vauvaa ja vauvan myötä alkanut liikkumaan ja jumppaamaan välttääksesi lihomisen?
Itselläni paino junnaa paikoillaan.. Laitokselle jäi vajaat 10kg, mut viimeset 5kg ovat ollet työn ja tuskan takana saada veke. Ja muutenkin kun tavotteena kadottaa jo raskautta ennen kertyneitä kiloja, ni meinaa ajoittain valasfiilis viedä voiton. Tilanne on nyt se, että painan n.2kg vähemmän ku ennen raskautta, mutta en siltikään sovi housuihini!? Ilmeisesti lantio ei palaudu yhtä nopsaa kuin kilot katoaa tai sit kaikki vararavinto on kertynyt reisiin ja pyllyyn..KIVAA!!! Mut voimia kaikille taistelussa painovoimaa ja makkaroita vastaan. ;)
Ps. Onneksi ostin fiksut äippäfärkut, joita voi pitää vielki.. :D Ja kaapis oottaa ne motivaatiofarkut joihin aion viel mahtua!!
- ....
itse olen tiputtanut helposti painoa jättämällä iltasyönnin pois...eli VAIN vettä runsaasti ja hedelmiä kehiin. Nyt laihempi kuin ennen raskautta. Lapsi 6kk. Ennen iltakuutta voit syödä kuinka paljon haluat ja mitä haluat!!! Kokeiles!!!
- Elfarran
niin vois tehdä nyt kun oon alkanut käyttää tosi tiukasti hyväksi tytön päiväunet (just nyt) ja ensimmäiseksi laittanut ittelle vähän linssejä kiehumaan ja jotain kasvispihviä pakkasesta pannulle (nyt kun tuntuu, että tytöllä on edes jonkunlaiset päikkärit vakiintuneet). Niin ei sitten illalla kun isi tulee kuvioihin tule syötyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803