Onko jollain kokemuksia ko veneestä?
Veneen painoksi on ilmoitettu 80-luvulla 3,3 ton ja 90-luvulla 4,1 ton. Mistä moinen ero? Sisustuksen muutos ei sitä kokonaan selitä.
Scand 29 Baltic
5
1841
Vastaukset
- Norjalainen
Todella hieno ja tukeva vene. Norjalaisten akselivetoisten parhaimmistoa. Aikanaan enemmänkin saanut kokeilla, sääli ettei ollut oma. Osa vierastaa avotilan pressujen takia, mutta sekin lienee makuasia, tykkääväthän jotkut asuntovaunuilustakin. Veistämöltä taitaa edelleen saada HT-katetta ohjaamon päälle, ellei sellaista uutena ole siihen laitettu. Harvoin näkyy Suomen markkinoilla, eivätkä yleensä kauaa myytävänä vanhene. Konetehoa saisi olla vähintään 200hv, 165 on ihan siinä rajoilla, kulkee hiukan raskaasti. Painoero selittyy osin sisustuksen muutoksella, parantuneella varustuksella, etc, mutta veikkaisin suurimman eron olevan valmistajan ilmoittaman painon todenmukaisuudessa. Tuo 3.3 kun tuntuu ko. paattiin aika vähältä. Vuosien varrella valmistaja olisi sitten ilmoitustaan korjannut (ihan veikkaus). Onko muuten mainittu onko paino bunkrattuna vai tyhjänä?
- pete
Painot on ilmoitettu tyhjin tankein ilman kummempaa varustusta.
Kuomu voi olla ongelmallinen kovalla kelillä kun vettä tippuu tuulilasin ja kuomun välistä avotilaan.
Runko on todella tukevan tuntuinen ja laminaatti paksu. Uskoisin myös 4 tonnin painon olevan lähempänä oikeaa. - Norjalainen
pete kirjoitti:
Painot on ilmoitettu tyhjin tankein ilman kummempaa varustusta.
Kuomu voi olla ongelmallinen kovalla kelillä kun vettä tippuu tuulilasin ja kuomun välistä avotilaan.
Runko on todella tukevan tuntuinen ja laminaatti paksu. Uskoisin myös 4 tonnin painon olevan lähempänä oikeaa.No ihan oikeassa olet. Kovalla kelillä vettä tulee pressun ja ikkunan raosta, mutta se edellyttää kohtalaisen kovaa keliä ja reippaasti lasille tulevaa vettä, pelkkä sade ei siihen riitä. Pressun ja ikkunan liitosta voi parantaa ompelemalla/ompeluttamalla pressun reunaan kumisen huulitiivisteen. Muutamassa baylinerissa olen tällaiseen ratkaisuun törmännyt ja tuntui toimivan, jotain hyvää siis niistäkin purkeista löytyy.
- Toinen Norjalainen
Norjalainen kirjoitti:
No ihan oikeassa olet. Kovalla kelillä vettä tulee pressun ja ikkunan raosta, mutta se edellyttää kohtalaisen kovaa keliä ja reippaasti lasille tulevaa vettä, pelkkä sade ei siihen riitä. Pressun ja ikkunan liitosta voi parantaa ompelemalla/ompeluttamalla pressun reunaan kumisen huulitiivisteen. Muutamassa baylinerissa olen tällaiseen ratkaisuun törmännyt ja tuntui toimivan, jotain hyvää siis niistäkin purkeista löytyy.
Alkuperäiset Norjalaiset pressut ovat niin ovelasti suuniteltu ja toteutettu että ei vuoda ikkunan ja pressun välistä. Myöskin on ikkunakarmissa roiskereuna estämästä veden tuloa.
Kotimaassa jälkeenpäin teetetyt pressut vuotavat aluksi, kunnes pressumaakarille lopulta on selvinnyt mitä ja miten täytyy tehdä.
Turha inttää vastaan sillä on vain 14 vuotta kokemusta asiasta, ja liikun pelkästään merellä ja usein ulkomerellä kaiken lisäksi. Ei vuoda pressu ! - Pete
Toinen Norjalainen kirjoitti:
Alkuperäiset Norjalaiset pressut ovat niin ovelasti suuniteltu ja toteutettu että ei vuoda ikkunan ja pressun välistä. Myöskin on ikkunakarmissa roiskereuna estämästä veden tuloa.
Kotimaassa jälkeenpäin teetetyt pressut vuotavat aluksi, kunnes pressumaakarille lopulta on selvinnyt mitä ja miten täytyy tehdä.
Turha inttää vastaan sillä on vain 14 vuotta kokemusta asiasta, ja liikun pelkästään merellä ja usein ulkomerellä kaiken lisäksi. Ei vuoda pressu !Minkälainen lista pressun etuosaan tulisi ommella?
Onko se suora vai U-muotoinen profiililtaan?
Toisaalta onko kuomun muussa muotoilussa otettu vedentulo huomioon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331458