Nyt olis c3 "tarjouksessa" sound mallina 14990, mutta minkälainen auto tuo edes on? sopiiko päivittäiseen moottoritieajoon? kulutus? ongelmia?
C 3 hyvä auto??
27
4014
Vastaukset
- myös samaiset
tiedot ja C2 mallista myös tietoa!!!
- Rupuska
Ota huomioon, että tuo auto on vasta auton hinta. Siihen lisätätään vielä toimituskulut kumimattosarja talvirenkaat takakontin matto ja autolla hintaa 17 000 €. Talvirenkaat voi jättää pois, laskee auton hintaa 990 €.
- renkaat
talvipyörät 690e kumimatot 0e näin mulle sanottiin.
- leluauto se on
jossa ei tule kumimattoja mukana? Kyllä meidän perheen kolmosautossa, C3:ssa, tuli mukana ihan ilman lisähintaa.
Ai niin. C3 on ihan kiva kaupunkipeli, moottoritiellä vähän sivutuuliherkkä tosin eikä houkuta ajamaan kovaa. Pari pikkutyyppivikaa, mutta jälkimarkkinointi ja takuu toimii todella hyvin ja mukinoitta. - kävin ajamassa
leluauto se on kirjoitti:
jossa ei tule kumimattoja mukana? Kyllä meidän perheen kolmosautossa, C3:ssa, tuli mukana ihan ilman lisähintaa.
Ai niin. C3 on ihan kiva kaupunkipeli, moottoritiellä vähän sivutuuliherkkä tosin eikä houkuta ajamaan kovaa. Pari pikkutyyppivikaa, mutta jälkimarkkinointi ja takuu toimii todella hyvin ja mukinoitta.Ja tulin siihen tulokseen että saa jäädä vehon lattiaa koristamaan. en tykännyt oikeen mistään siinä autossa, mittaristo suorastaan hirveä,nesteen lämpömittarin puute, kone (1.4) tuntui tukkoselta, eikä tuo ajettavuuskaan mikään erikoinen ollut. suurena miinuksena omalla kohdalla oli myös tähän asti kokemistani autoista huonoin egonomia, kaikki tuntui olevan väärissä paikoissa minulle, vaihteisto jotenkin liijan kaukana, ajoasento liijan korkea vaikka penkkiä säätelinkin, takapenkkitilat ahtaat ym ym... mutta kiitos asiallisesti vastanneille
- makuasioita..
kävin ajamassa kirjoitti:
Ja tulin siihen tulokseen että saa jäädä vehon lattiaa koristamaan. en tykännyt oikeen mistään siinä autossa, mittaristo suorastaan hirveä,nesteen lämpömittarin puute, kone (1.4) tuntui tukkoselta, eikä tuo ajettavuuskaan mikään erikoinen ollut. suurena miinuksena omalla kohdalla oli myös tähän asti kokemistani autoista huonoin egonomia, kaikki tuntui olevan väärissä paikoissa minulle, vaihteisto jotenkin liijan kaukana, ajoasento liijan korkea vaikka penkkiä säätelinkin, takapenkkitilat ahtaat ym ym... mutta kiitos asiallisesti vastanneille
Minulla on C3 1.6 koneella ja se kyllä liikkuu ihan kivasti, hiljoo ja kovvoo.
Jos autossa oli mielestäsi kaikki väärässä paikassa niin teen johtopäätöksen, että
ainoastaan sinä olit väärässä paikassa.
Mitä tulee jatkuvasti puheenaiheena oleviin citikan vikoihin niin minulla ei ole ollut sitä ensimmäistäkään.
Valinta on sinun, olisi vain kiva tietää mikä se sitten joskus on. - C3 ja C5
makuasioita.. kirjoitti:
Minulla on C3 1.6 koneella ja se kyllä liikkuu ihan kivasti, hiljoo ja kovvoo.
Jos autossa oli mielestäsi kaikki väärässä paikassa niin teen johtopäätöksen, että
ainoastaan sinä olit väärässä paikassa.
Mitä tulee jatkuvasti puheenaiheena oleviin citikan vikoihin niin minulla ei ole ollut sitä ensimmäistäkään.
Valinta on sinun, olisi vain kiva tietää mikä se sitten joskus on.Tuli vaimolle sellainen vaihettua kun se siihen etenkin ulkoisesti ihastu. Mittaristo saisi olla toisenlainen. Hinnaltaan kokoluokassaan oli kilpailukykyinen, ei pärjänneet Korealaisetkaan. Tuli samalla toinen Citikka taloon, itse ajelen C5:lla.
- Rupuska
renkaat kirjoitti:
talvipyörät 690e kumimatot 0e näin mulle sanottiin.
Jkylän Autobestillä kävin autoa koeajamassa ja tarjouksen hakemassa. Siinä oli eriteltynä kumimatot ja tavaratilan matto. Ilmeisesti käytännöt eroaa paikkakunnittain toisistaan. Kummallista.
- Rupuska
C3 ja C5 kirjoitti:
Tuli vaimolle sellainen vaihettua kun se siihen etenkin ulkoisesti ihastu. Mittaristo saisi olla toisenlainen. Hinnaltaan kokoluokassaan oli kilpailukykyinen, ei pärjänneet Korealaisetkaan. Tuli samalla toinen Citikka taloon, itse ajelen C5:lla.
Niin se on täälläkin, meille kakkosautoksi harkinnassa. Itse kanssa ihastuin auton ulkonäköön vaikka mies on sitä mieltä, että C3 on ruma kuin rullatuoli. Tosin tällä hetkellä mietityttää auton "tyyppiviat" pakkasilla. Että ovat herkkiä heittämään öljyt pihalle ja huohottimen tukkoon. Moni autoalan ammattimies on varoitellut meitä tästä kyseisestä viasta. Ei oikein tiedä uskoakko vaiko eikö?!
- ei heitä
Rupuska kirjoitti:
Niin se on täälläkin, meille kakkosautoksi harkinnassa. Itse kanssa ihastuin auton ulkonäköön vaikka mies on sitä mieltä, että C3 on ruma kuin rullatuoli. Tosin tällä hetkellä mietityttää auton "tyyppiviat" pakkasilla. Että ovat herkkiä heittämään öljyt pihalle ja huohottimen tukkoon. Moni autoalan ammattimies on varoitellut meitä tästä kyseisestä viasta. Ei oikein tiedä uskoakko vaiko eikö?!
C3 ei heitä öljyjä, myös se pyörivä propeli on jäähdyttäjän ja moottorin välissä eli ei tarvii viimasuojaakaan, ei lumimoskan takia eikä estämään huohotinputken jäätymistä.
c3 oli minulle hyvä valinta, olen tyytyväinen. - Yrjö
Rupuska kirjoitti:
Jkylän Autobestillä kävin autoa koeajamassa ja tarjouksen hakemassa. Siinä oli eriteltynä kumimatot ja tavaratilan matto. Ilmeisesti käytännöt eroaa paikkakunnittain toisistaan. Kummallista.
Kumimatot matkustamossa kuuluvat Citikoissakin toimituskuluihin. Tavaratilan matto on lisävaruste ja siitä joutuu tietenkin maksamaan erikseen(n. 50€). Normaali toimituskulukaan ei ole 600e enempää 690€ talvirenkaat= 1290€=14990 1290€ 50€= 16330€. Jos auto maksaa 17000€, siinä pitää olla mukana jo lohkolämmitin sisähaaroitusarja(yht. max 500€)
- Jinx2
Rupuska kirjoitti:
Niin se on täälläkin, meille kakkosautoksi harkinnassa. Itse kanssa ihastuin auton ulkonäköön vaikka mies on sitä mieltä, että C3 on ruma kuin rullatuoli. Tosin tällä hetkellä mietityttää auton "tyyppiviat" pakkasilla. Että ovat herkkiä heittämään öljyt pihalle ja huohottimen tukkoon. Moni autoalan ammattimies on varoitellut meitä tästä kyseisestä viasta. Ei oikein tiedä uskoakko vaiko eikö?!
Ns. autoalan ammattimiesten jutut tunnetaan(vastaavat hevosmiesten tietotoimistoa). Puheet Citikoiden talviongelmista ovat suuresti liioiteltuja. Jos pidät C3:sta, osta pois.
- TT-Citikka
Rupuska kirjoitti:
Niin se on täälläkin, meille kakkosautoksi harkinnassa. Itse kanssa ihastuin auton ulkonäköön vaikka mies on sitä mieltä, että C3 on ruma kuin rullatuoli. Tosin tällä hetkellä mietityttää auton "tyyppiviat" pakkasilla. Että ovat herkkiä heittämään öljyt pihalle ja huohottimen tukkoon. Moni autoalan ammattimies on varoitellut meitä tästä kyseisestä viasta. Ei oikein tiedä uskoakko vaiko eikö?!
autot oikein kovista pakkasista tykkää.
Mitä C3-seen tulee, niin voipi joskus tulla meillekin kakkosautoksi. Tarjoaa nimittäin kuskinpaikalla tällaiselle isolle (pitkäselkäinen ja 191 cm pitkä) miehellekin hyvät tilat, leveyskin riittää oikein hyvin. Auto on tosin silloin kolmenistuttava. Tuo leveys erottaa C3:n esimerkiksi Hyundai Getzistä, joka muuten on oikein mainio peli.
Tilastoja tarkasteltaessa voipi todeta, että kyllähän sitruunalla (ja muilla ranskalaisilla) on tuon viattomuuden kanssa vielä tekemistä, että yltävät parhaiden tasolle. Silti monet sitruunatkin ovat aivan ongelmattomia pelejä. Meillä on Berlingossa ollut muutamia vikoja, mutta ei mitään mahdotonta, tyytyväisenä ajellaan edelleen.
Loppujen lopuksi auton - niinkuin monen muunkin tuotteen - ostamisessa ratkaisee se, että mikä sopii parhaiten omiin käyttötarkoituksiin ja miellyttää itseä eniten. Niin kuinka paljon on halua ja varaa panostaa... - autoista 1
Rupuska kirjoitti:
Niin se on täälläkin, meille kakkosautoksi harkinnassa. Itse kanssa ihastuin auton ulkonäköön vaikka mies on sitä mieltä, että C3 on ruma kuin rullatuoli. Tosin tällä hetkellä mietityttää auton "tyyppiviat" pakkasilla. Että ovat herkkiä heittämään öljyt pihalle ja huohottimen tukkoon. Moni autoalan ammattimies on varoitellut meitä tästä kyseisestä viasta. Ei oikein tiedä uskoakko vaiko eikö?!
ammatti miehet varoittelee, veljeni on veholla, ei citroen puolella, mutta kehui citroenien laadun olevan tänä päivänä todella hyvä, kertoi nyt kovien pakkasten aikana, että yhtään citroenia ei ole tullut huoltoon pakkasten takia eikä ole huohotin ongelmista ollut tietoakaan, mutta bemareita on tuotu paljon hinureilla. Itse en omista eikä veljenikään omista citroenia, niin ei ainakaan kehu omaa autoaan, itselläni on toisen merkkinen ranskatar, jo vanhempaa vuosikertaa, ajettu yli 600 000km, eikä ole huolia ollut. Ei kannata kaikkia puheita ottaa kovin todesta mitä täällä kirjoitellaan.
- Rupuska
autoista 1 kirjoitti:
ammatti miehet varoittelee, veljeni on veholla, ei citroen puolella, mutta kehui citroenien laadun olevan tänä päivänä todella hyvä, kertoi nyt kovien pakkasten aikana, että yhtään citroenia ei ole tullut huoltoon pakkasten takia eikä ole huohotin ongelmista ollut tietoakaan, mutta bemareita on tuotu paljon hinureilla. Itse en omista eikä veljenikään omista citroenia, niin ei ainakaan kehu omaa autoaan, itselläni on toisen merkkinen ranskatar, jo vanhempaa vuosikertaa, ajettu yli 600 000km, eikä ole huolia ollut. Ei kannata kaikkia puheita ottaa kovin todesta mitä täällä kirjoitellaan.
Kyseinen kaveri on sattunut olemaan Autobestillä töissä ja hän sanoi, että parhaimpina pakkaspäivinä on hinurilla tuotu 27 Citikkaa jäätymisen yms ongelmien takia huoltoon. Kertoo jo minusta paljon. Tällä hetkellä selvityksessä se, että onko nämä kyseiset viat hävinneet uusimmista autoista. Valinnanvaraa kun on aika lailla hintahaarukan ollessa 10 - 15 000 €.
- Markus
Rupuska kirjoitti:
Kyseinen kaveri on sattunut olemaan Autobestillä töissä ja hän sanoi, että parhaimpina pakkaspäivinä on hinurilla tuotu 27 Citikkaa jäätymisen yms ongelmien takia huoltoon. Kertoo jo minusta paljon. Tällä hetkellä selvityksessä se, että onko nämä kyseiset viat hävinneet uusimmista autoista. Valinnanvaraa kun on aika lailla hintahaarukan ollessa 10 - 15 000 €.
Alla uusi C4. Toiminut kuin kello kaikilla keleillä, myös paukkupakkasilla. Lähtenyt käyntiin erinomaisesti ja minkäänlaisia talviongelmia ei ole esiintynyt(ei jäätymisiä saati muitakaan "vikoja", joita liitetty Citikoihin). Mukavaa ajoa ollut koko talvikausi.
PS. Autot saattavat jäätyä talvella - syystä tai toisesta, jokaisella merkillä näitä esiintyy. - vai ei?
Rupuska kirjoitti:
Kyseinen kaveri on sattunut olemaan Autobestillä töissä ja hän sanoi, että parhaimpina pakkaspäivinä on hinurilla tuotu 27 Citikkaa jäätymisen yms ongelmien takia huoltoon. Kertoo jo minusta paljon. Tällä hetkellä selvityksessä se, että onko nämä kyseiset viat hävinneet uusimmista autoista. Valinnanvaraa kun on aika lailla hintahaarukan ollessa 10 - 15 000 €.
Jos kaveri kerran on Citikka huollossa töissä, niin luulisi hänen tietävän heittääkö C3 pakkasella öljyt pihalle vai ei. Ongelma nimittäin ei suinkaan koske kaikkia PSA-yhtymän tuotteita, vaan ainoastaan tiettyjä moottorityyppejä. Käsittääkseni C3:ssa käytetään TU-sarjan moottoreita ja ainakaan vanhemmissa kyseisen moottorityypin edustajissa ei ole kyseistä ongelmaa ilmennyt.
Ja jos kaveri Citikat tuntee, hän kyllä osaa antaa ohjeet, kuinka öljyt saa pysymään pakkasella myös XU-sarjan moottoreissa.
- maacce
Mulla oli -05 C3 1,4 SX pack. Plussaa pelissä oli persoonallinen näkö (hopeinen väri sopi helvetin hyvin), viihtyisä sisustus (penkit hyvät, samoin paksu ratti), alhaalta sitkeä kone, pienehkö kulutus, ilmastointi, hyvä perussoitin ja keskikyynärnojat, riittävä tavaratila ja tyynellä ilmalla kiva ajaa.
Miinuksia oli mm. yläkierroksilla puutuva ja tehoton kone (maantiellä puhti loppuu motarin 120 rajoituksella vastatuulessa), erilaiset sisustan natinat, ajoittainen nykiminen helteellä startin jälkeen, sivutuulella horjakka.
Kokonaisuutena C3 oli positiivinen kokemus, ei varsinaisia vikoja. Seuraava citikka eli C2 VTS olikin sitten harmillinen, antipollution fault-merkkivaloshow ja nykiminen koko ajan eikä veho saanut kuntoon. C2 vaihtui ennätysnopsaan 6 kk:ssa toiseen merkkiin.- painavat autot
Se on ilo omistaa auto Suomessa. Joudut ostamaan kalliilla mopokoneisen auton. Ja jotka vielä sattuu nykyään olemaan melkoisen painavia. Yhtälö on mahdoton, alimittainen moottori möhkälettä liikuttamaan.
Muutamia kertoja on tullut ajettua 1.2-1.4 koneisilla autoilla ja joka kerta on ollut kauhea. Saat vinguttaa sitä ihan jumalattomasti, jos meinaat että se liikkuu jonnekin. Kaupunkiautoiksi nuo on omiaan, maanteillä ajaminen on silkkaa itsemurhaa. Mitään muuta hyvää noissa pienissä koneissa ei ole kuin alhainen kulutus. - tälläisiä
painavat autot kirjoitti:
Se on ilo omistaa auto Suomessa. Joudut ostamaan kalliilla mopokoneisen auton. Ja jotka vielä sattuu nykyään olemaan melkoisen painavia. Yhtälö on mahdoton, alimittainen moottori möhkälettä liikuttamaan.
Muutamia kertoja on tullut ajettua 1.2-1.4 koneisilla autoilla ja joka kerta on ollut kauhea. Saat vinguttaa sitä ihan jumalattomasti, jos meinaat että se liikkuu jonnekin. Kaupunkiautoiksi nuo on omiaan, maanteillä ajaminen on silkkaa itsemurhaa. Mitään muuta hyvää noissa pienissä koneissa ei ole kuin alhainen kulutus.nuhapumppuja nyt ykkös autoksi ostaa???
Ja, jos ostaa, niin kyllä se pitäisi tietää, ettei 1.4 koneella mitään häkkismäisiä ohituksia tehdä, mutta varmasti pystyy ajamaan Suomen nopeusrajoitusten mukaan, olematta tien tukkona!!! - totuus on
tälläisiä kirjoitti:
nuhapumppuja nyt ykkös autoksi ostaa???
Ja, jos ostaa, niin kyllä se pitäisi tietää, ettei 1.4 koneella mitään häkkismäisiä ohituksia tehdä, mutta varmasti pystyy ajamaan Suomen nopeusrajoitusten mukaan, olematta tien tukkona!!!Ketä sanos turkulaine.
Joo, valitettava totuus on, että monesti nämä nuhapumput ovat perheen ainoita autoja. Ja jos ei ainoa, niin vaimon käytössä oleva. Vaimohan ei tarvii hääppöstä autoa, riittää, että isännällä on voimakas peli.
Eihän noilla tarvii tukkona olla, mutta kyllä ajaminen on huomattavasti miellyttävämpää, kun konepellin alla on vähän enemmän puhtia kuin alitehoisissa pikkukoneissa. - vika?
totuus on kirjoitti:
Ketä sanos turkulaine.
Joo, valitettava totuus on, että monesti nämä nuhapumput ovat perheen ainoita autoja. Ja jos ei ainoa, niin vaimon käytössä oleva. Vaimohan ei tarvii hääppöstä autoa, riittää, että isännällä on voimakas peli.
Eihän noilla tarvii tukkona olla, mutta kyllä ajaminen on huomattavasti miellyttävämpää, kun konepellin alla on vähän enemmän puhtia kuin alitehoisissa pikkukoneissa."Vaimohan ei tarvii hääppöstä autoa, riittää, että isännällä on voimakas peli."
Pitäskö tuosta päätellä, että vaimo osaa ajaa ja uskaltaa polkea autoa niin kuin tehtaalla on suunniteltu, kun taas isäntä lähtee ohittamaan rekkaa nopeudesta 85 viitosvaihteella, pintakaasulla ja aloittaen kiihdytyksen vasta siirryttyään viiden metrin päästä rekan takaa vastaantulevien kaistalle? Käykääpä joskus katsomassa tuolla Ranskan, Espanjan, tai Italian suunnalla miten siellä ajetaan. Kuuskymppiset mammat saa siellä ne nuhapumppunsa liikkumaan mutkaisilla pikkuteillä samaan tahtiin kuin täkäläinen keski-ikäinen mies 200hv Volvonsa. Nuorten miesten meno onkin sitten sitä luokkaa että heikompaa hirvittää, vaikka alla samanlainen 1.4 litrainen pikkuauto... - jos tehoa
totuus on kirjoitti:
Ketä sanos turkulaine.
Joo, valitettava totuus on, että monesti nämä nuhapumput ovat perheen ainoita autoja. Ja jos ei ainoa, niin vaimon käytössä oleva. Vaimohan ei tarvii hääppöstä autoa, riittää, että isännällä on voimakas peli.
Eihän noilla tarvii tukkona olla, mutta kyllä ajaminen on huomattavasti miellyttävämpää, kun konepellin alla on vähän enemmän puhtia kuin alitehoisissa pikkukoneissa.haluaa ja rahat ei riitä uuteen niin kannattaa katsoa käytettyjä.
Varmasti pärjää citikan 1.4 litran koneellaa normaali ohitustilanteessa (missä ei kuulu ajaa ylinopeutta).
Tiedän että ajamisesta mielekkäämpää tekee tehokas peli joka itselläkin on, mutta luulen että aika harva nainen haluaa itselleen mitään tehokasta autoa. Mielestäni uusi C2 on tarpeeksi "hääppöinen",
vaikkakin "vain" vaimon käyttöön ja alitehoisella koneella.
Eiköhän vaimo tällä pärjää:
Citroën C2
kiihtyvyys 0-100km/h 12.8 s
huippunopeus 169km/h
- ruostekukkaa
Omassa autossani vm 03 on jo ruostekukkaa siinä kohtii kynnystä, mikä jää oven alle piiloon, mutta näkyy siis kun avaa oven. Maalitakuu meni puolivuotta sitten umpeen. Huomasin vasta nyt. On siinä muutakin ollut. Esim viime huolto (60tkm) maksoi noin 1250 egee. Vanhemmat viatovat onneksi mennyt takuuseen. Vaihtaa haluaisin vaikka muuten onkin pirun kiva peli.
- ruostekohta
ns. itse aiheutettu? voisitko luetella mitä kuului tuohon 60tkm huoltoon?
- ruostekukkaa
ruostekohta kirjoitti:
ns. itse aiheutettu? voisitko luetella mitä kuului tuohon 60tkm huoltoon?
60 tkm huolto:Eteen uudet lyhdyt kun ei korkeussäätö toiminut, pakkivalon kytkin normmihuolto.
Aikaisemmin on vaihdettu ruiskun suuttimet (jätti tielle), raidetanko, alatukivarren nivelet, kaikki lukot, tiiviste korjattu aopparin puolen ikkunasta kun ei auennut kokonaan, kaasuläpän runko (jätti pari kertaa tielle). Vilkun viiksi vaihdettu kun ei palauttanut. Nyt tässä yks päivä kun laitoin vilkun vasemmalle, niin se vilkutti vain oikealle. Uusintayrityksellä vilkutti vasemmalle. Ruostekukat ei voi olla itse aiheutettuja kun ne eivät ole saanut mitään mekaanista rasitusta. On tullut pestyäkin ja vahattukain välillä. Eka ja viimeinen sitikka. Nytkin välillä nykii kylmänä oikein kunnolla liikkeelle lähtiessä. - höpö höpö
ruostekukkaa kirjoitti:
60 tkm huolto:Eteen uudet lyhdyt kun ei korkeussäätö toiminut, pakkivalon kytkin normmihuolto.
Aikaisemmin on vaihdettu ruiskun suuttimet (jätti tielle), raidetanko, alatukivarren nivelet, kaikki lukot, tiiviste korjattu aopparin puolen ikkunasta kun ei auennut kokonaan, kaasuläpän runko (jätti pari kertaa tielle). Vilkun viiksi vaihdettu kun ei palauttanut. Nyt tässä yks päivä kun laitoin vilkun vasemmalle, niin se vilkutti vain oikealle. Uusintayrityksellä vilkutti vasemmalle. Ruostekukat ei voi olla itse aiheutettuja kun ne eivät ole saanut mitään mekaanista rasitusta. On tullut pestyäkin ja vahattukain välillä. Eka ja viimeinen sitikka. Nytkin välillä nykii kylmänä oikein kunnolla liikkeelle lähtiessä.Höpö höpö. "uudet lyhdyt kun ei korkeussäätö toiminut". Tuolloin yleensä vaihdetaan koko etupää, pinkistä puskuriin. On sen verran iso komponentti.
Uskokoot ken haluaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1371337
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289966- 43855
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528528Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107488