Olen kuullut että jotkut "tietävät"/"tuntevat" kun ovulaatio on tulossa... Mitä merkkejä teillä siitä on..? Mistä sen tiedätte? Ihan sillä vaan utelen että jos niitä merkkejä olisi itselläkin, mutta ei vaan osaa yhdistää niitä tuohon juttuun...
KIITOS jos joku viitsii omakohtaisista jutuista kertoa!
Ovulaatiosta
6
902
Vastaukset
- Marianni
Parhaiten ovulaation voi bongata muutaman päivän tarkkuudella siten, että tarkkailee valkovuodon koostumusta. Googletapa "billingsin ovulaatiomenetelmä", niin löytyy tietoa. Tuota menetelmää käytetään lähinnä siis ehkäisykeinona, mutta toimii toisinkin päin :)
Kaikilla ei muutosta huomaa niin selvästi, mutta mulla ainakin valkovuoto muuttuu n. 7 päivää ennen ovista limaiseksi, venyväksi ja kirkkaammaksi. Muulloin sitä on vähemmän ja on valkoisempaa, tahmeaa ja ei niin viskoosia. Sitten juuri oviksen aikoihin sitä (kirkasta ja venyvää) vuotoa tulee tosi paljon, ja sitten lakkaa yhtäkkiä kokonaan. Loppukierrosta ei juuri vuotoa olekaan. Eli ovis on -2 pv tuosta runsaimmasta vuotopäivästä. Ja vauvantekopuuhissa kannattaa olla ahkerana koko sinä aikana kuin tuota kirkasta ja venyvää limaa tulee.
Olen kuullut että jotkut tuntevat nipistyksen jomman kumman munasarjan kohdalla silloin kun munasolu irtoaa. Mulla ei tästä ole kokemusta.
Ja onhan niitä ihan apteekissa myytäviä ovistestejäkin, jos sellaisia haluaa kokeilla.
Toivottavasti tärppää ja pääset tänne odottajien joukkoon :) - tunnen
ihan fyys. kipua kun on ovis meneillään. Joka toinen kuu sattuu toinen munasarja ja sitten toisinpäin. Joskus kipu tosi voimakasta, siten että pitää ottaa buranaa, mutta toisinaan vaan sellaista pientä kipua/jomotusta, jomminkummin puolin. Sama vaikka nyt kun olen raskaana, niin tunnen milloin tavallisesti ovulaatio olisi. On sellasta saman tyyppistä jomotusta munasarjoissa. Toki huomattavasti lievempää, mutta kuitenkin.
- hankalaa
Oviksen tunnistaminen oli todella hankalaa ennen lapsia. En huomannut mitään eroa kuukautiskierrossa. Ensimmäisen lapsen saatuani huomasin että tunnistan ovulaation.
Merkkeinä oli aiemminkin mainittu valkovuodon koostumuksen muuttuminen (ennen esikoista ei valkovuotoa juurikaan tullut). Ovulaatio tapahtuu juuri noina "limaisimpina" päivinä. Samalla tuntuu tietyn laista tykytystä alapäässä ja seksi pyörii mielessä enemmän. Rinnat "turpoavat" hieman ovulaation aikaan ja pienenevät kun kuukautiset alkavat.
Kun asennutin kuparikierukan niin sen jälkeen ovulaation tunnistaminen oli vielä helpompaa. Ensin alkaa valkovuoto muuttua limaisemmaksi (1-4pv) ja sitten vihloi muutaman minuutin toiseen munasarjaan ja parin päivän jälkeen limaisuus katosi kokonaan ja alkoi ns. kuivat päivät kuukautisiin asti. Vihlonnasta menee 13-15pv niin kuukautiset alkavat.
Lisäksi ovulaation aikaan tuli finnejä herkemmin ja hiukset rasvoittuivat vähän enemmän. Tosin imelääkin tekee enemmän mieli. :) Ja hajuaisti haistoi esim. hien-hajun erittäin selvästi. Kierukan poistamisen jälkeen tulin heti raskaaksi, joten en tiedä säilyykö tämä ovulaation tunteminen vielä kierukan poiston jälkeenkin.- Äidiksi haluava
tuollaisia "merkkejä" edes ajatella että ne liittyisivät ovulaatioon...Olen jotain edellisissä kirjoituksissa olevia juttuja itsessäni havainnut joo, mutta eipä niitä ole tullut ajateltua sen tarkemmin. Tyyliin että kuuluu naisen elämään... Mutta nyt kai alettava "kuuntelemaan" itseään hiukan enemmän! Kiitos vastanneille!!
- johtuvat vatsakivut
paljon kovemmat kuin kuukautiskivut. Ja tämä ennen tätä ensimmäistä raskautta.Särkylääkkeitä meni melkoisesti. Saa nähdä miten synnytyksen jälkeen.
- mirena ja ovulaatio
Mulla on nyt 6 vuotta ollut mirena ja toiminut kyllä loistavasti. Menkat loppuivat kokonaan ja kivuton operaatio kaikenkaikkiaan, suosittelen! Mutta nyt, kun se alkaa olla jo "vähän vanha", niin hiipuukohan siitä ehkäisyteho? Gyne sanoi , että ehkäisee 100%, mutta mulla kans nyt muutaman kerran ollu ihan selviä raskausoireita , mutta testit negatiivisia. Ja just nyt ovulaatio, tunnen sen aivan selvästi ja kierronkin mukaan pitäs ollakkin. Mut vaikka kehoni ja kierron kulun selvästi tunnenkin, niin nyt vasta tuo ovulaatio-aika tuntuu todella selvästi. Aamulla oli maha ihan pirun kipee ja nyt tulee sit sitä limaa ... :D No niin , siitäpä sitten siihen , etten enää löydä sitä kierukkaa tuolta sisuksistani. Langat on kyllä lyhennetty olemattomiin, kun mies-parka kärsi niiiiiiiin kovasti ;) mutta mitenköhän on, olisko voinu tipahtaa koko kierukka pois, kun tuota limaa tulee aikas reilusti? vai onko se härveli vaan vetäytynyt niin syvälle, etten tunne sitä? Noh, ehkäseekös se sitten kunnolla ? Viisaammat vois vastailla.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921066
- 55732
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35614Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49490Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi46475- 31469
- 34447
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14441- 38434