Heips! Häät ovat luultavasti 2008, jos budjetti antaa periksi silloin. Nyt kyselisinkin, että paljon teidän häänne ovat maksaneet? Mielellään hintaerittelyn voi laittaa myös mukaan vastaukseen eli paljon puku maksoi, tilavuokra, pitopalvelu / omat ruuat, juomat, kutsukortit, paljon oli vieraita ym. Nuo kaikki ovat sellaisia vakioasioita, mitä otetaan aina huomioon, mutta voisitte myös kertoa kaikista pikkuasioista, mitkä lisäsivät kustannuksia ja joita ei aina edes muista/tajua laskea mukaan budjettiin.
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne ja toivottavasti ne on hyödyllisiä, jotta tiedetään miehen kanssa, paljon suunnilleen pitää vielä säästää! Itse siis haluttaisiin kaikki maksaa, koska minä en haluaisi ottaa anopilta ja appiukolta ollenkaan rahaa vastaan ja omat vanhempani eivät ole niin varakkaita, että voisivat osallistua kustannuksiin... Mutta kaivakaahan budjettimuistiinpanonne esiin ja vastailkaa minulle! :)
Hääkustannukset
10
7851
Vastaukset
- Morsian 200107
Morsiamen puku 520, sulhasen liivi ja plastron 130, koristeet juhlapaikalle 50, kukat 140 (morsiuskimppu, sulhasviehe, juhlapaikan koristelu), tilavuokra 140 (oli opisto, jossa "pakettina" vuokraavat koko viikonlopuksi), ruoat 1000, hääkarkit 30, kutsut ja kiitoskortit 30. Eli yhteensä n. 2040. Tosin saattaa jokunen luku puuttua, mutta alle 3000 kuitenkin. Meillä oli pieni tila ja siksi vieraitakaan ei ollut kuin 26, eli läheisimmät. Häät olivat pienellä paikkakunnalla ja talviaikaan harvoin käytetyissä tiloissa. Nämä seikat saattavat madaltaa maksamaamme hintaa.
Iloa hääjärjestelyihin ja onnea nuorelle parille, kunhan aika on. - ...
Hääkustannukset ovat jakautuneet suunnilleen seuraavasti:
Morsiamen puku: 1.300,00
Morsiamen asusteet: 200,00
Sulhasen puku: 300,00 (vuokra)
Tilavuokra: 500,00
Pitopalvelu: 1.200,00 (sis. ruoat, juomat, kakun jne.)
Kukat: 250,00
Kutsut paikkakortit: 80,00
Valokuvaus: 300,00
Kiitoskortit kuvat: 150,00
Meikki kampaus parturi: 400,00
Hääyö edellinen yö hotellissa: 300,00
Hääkarkit: 90,00
Osa hinnoista on hieman yläkanttiin... Mutta kokonaiskustannukset ovat siis n. 5.000-6.000 EUR.- Alkup.
Sen verran tarkentaisin, että paljon teillä oli vieraita?
- rapu
Morsiamen pukuvuokra: 400e
Sulhon puku vuokra: (saketti. Sis liivin, kengät jne..) 100 e
Kampaaja: (kampaus 2 koekampausta), (kiharat hiukset tukka auki, tiara (ostin 40 e).
Kampaaja 20 e yht.!.
Morsiuskimppu:, pieni heittokimppu:, sulhon ja appiukkojen rintakukka vieheet sekä anoppien vieheet ja kaason ja bestiksien vieheet...30e
Hääpaikka: 656 e
Bändi: 900 e lisäsetti 200 e.=1100e.
Pitopalvelu: yht. 1676 e (sis. alku/lämpimät ruuat,täytekakkukahvit ja yöpalan yht 25-30 e /hlö. Vieraita oli jotain 53 henkeä?!
(Juomat hankittiin itse,kotiviinit,ulkomaita tuotu rommi,limut booliin...)
(Juhlapaikka koristeltiin valkoisilla juhannusruusuilla omasta pihasta)!
Kutsukortit tein itse Tiimarin tarvikkeilla...
Paikkakortit samoin.Näihin yht jotain. 60 euroa?!
-korsetti, sukkanauha ja avokkaat. 60 e yht!
(Tämä siis Jyväskylässä -05).- rapu
-hääautona oli kaverin auto koristeltuna.
Hän toimi myös kuskina kirkosta hääpaikalle...
Videokuvaus hoitui omalla videokameralla ja jalustalla niin kirkossa kun juhlapaikalla...
valokuvaus hoitui serkun ja kavereiden avustamana! - Alkup.
Kysyisin, että mikä teidän hääpaikkanne oli? Ja mikä bändi oli soittamassa ja mistä sen hommasit? Ja jos vielä pitopalvelunkin viitsit paljastaa, niin olis kiva. Itse olemme myös Keski-Suomesta, niin siksi kyselen. :)
- morsian 070707
Tervehdys!
Ja onnea tulevalle päivälle ! :)
Meillä häät 7.heinäkuuta ja järjestelyt jo niin pitkällä että voin antaa jo jotain haluamiasi tietoja.
Kutsuttuja meillä 52 henkilöä ja olemme kilpailuttaneet firmoja ja yrittäneet säästää rahaa.
Pukuni tekee äitini joka on hyvä ompelija, kaavat ja kankaat eurokankaasta maksoivat 84 €
Hinnasta puuttuu alushame jonka vuokraan (65€)
Mieheni bonjour-puku vuokrataan h.165€
Tässä loput tiedot jotka jo tiedossa:
Juhlapaikan vuokra 130€
Tanssilavan päälle katos 220€
Tanssiorkesteri 650€
Pitopalvelu 32€/hlö eli 1600 € yhteensä
Virosta haetut alkoholit n.400€
Hääyö sviitissä 220€
Minun kampaus ja meikki 100€
Sulhasen parturi n.60€
Vieraiden kuljetus bussilla 280€
Sormus 500€
Hääkutsut (itse tehty) 72€
Hääkarkkirasiat ja paikkakortit n.25€ (itse tehty)
Konfetit ja pussukat niille n.45€ (pussukat itse tehty)
Valokuvaus (miljöö plus kirkko) 250€
Häämatka Kreikkaan 1150€
Tässäpä nyt näitä jotka jo tiedossa olevia..
Mutta paljon vielä puuttuu ja varmasti tulee yllätyksiä kun aina yhtäkkiä huomaa että jokin puuttuu.
Meiltä ainakin puuttuvat vielä minun kengät, kirkko-ohjelmat, vessakorit ja karkkibuffet :)
Me ollaan viime syksystä asti järjestelleet ja pikkuhiljaa ostelleet tavaroita ja jne. Kun ne ei tule kertarysäyksellä kaikki kulut niin ei tunnu niin pahalta maksella.
Olemme myös makselleet pikkuhiljaa jo etukäteen esim.pitopalvelulle ja valokuvaajalle.
Häitä on ihana järjestää mutta kyllä ne vaativat järjettömän paljon rahaakin, sen olemme huomanneet.
Kaikesta huolimatta mukavia järjestely hetkiä! - morsian 30/6/07
tähän mennessä laskettiin että noin max. 2000€
juhlapaikan tilanvuokraa ei ole joten siinä jo säästettiin. ruokailuun menee yht. n. 950 €, puku maksoi 70 € kun oli viime vuoden mallistoa (puku oli siis ihan uusi), tiara 8 € hiustarvikeliikkeestä, yhtye 120€ (tanssimusiikki yhtye), hiukset 30 € (sis. koe kampauksen), sulhasen hiukset 17 € (siistiminen), meikki kulmat 20 €, sulhasen puku nyt on jo valmiina, ainut vaan että ostetaan toisen värinen kauluspaita kravaatti, morsiustytön puku 20 € seppälästä, kimppujen hintoja en vielä tiedä. askarteluihin (kutsut, menut, ohjelmalehtiset, pöytäkoristeet) menee n. 40 € ja sitten vielä nimellä painetut servetit 25 €/100 kpl. budjetti lasketaan koko ajan vähän ylä kanttiin ettei tule yllätyksiä.- morsian 30/6/07
pienet häät n. 34 henkeä
- morsian aikaa sitten
Häiden suurin kustannus on varmasti ruuat, eli se kuinka paljon kutsutaan vieraita vaikuttaa todella paljon loppukustannuksiin. (esim. iltapala nostaa yllättävästi kustannuksia, kuten myös viinit ruualle ja onko boolin lisäksi kaljaa, siideriä yms.)
Meidän häät tulivat maksamaan noin 6000 € vuonna 2002 ja vieraita oli 180 henkeä.
Morsiammen puvun vuokra oli 500€, kengät, huntu, tiara ja korsetti ostettiin erikseen ja ne oli yht. 400€. Sulhasen ja bestman pukujen vuokra oli n. 300€. Hääpaikan vuokra 200€, bändi 500€, hevoskyyti 160€, kukat 200€, sitten todellakin suurimman osan vei ruuat ja juomat. Meillä oli ruokailu seisovasta pöydästä, kahvit, kakut yms. ja sitten eriksen viel iltapala. Boolin lisäksi oli juuri viiniä ruualla ja illasta kaljaa ja siideriä, joten kustannukset olivat aikas korkeet! Kaikki mahdollinen tehtiin itse mm. koristeet, mutta menihän niihinkin monta euroa...
Onnea häävalmisteluihin! Mä suunnittelen jo 5-vuotis hääpäivän viettoa! ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62925
- 119714
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81705Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm53673- 41658
- 88577
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111553- 39500
- 41498
- 72473