yök!

jätejenkki

caliber sitä,caliber tätä..mahtavaa,upeeta..aivan niinkuin ois parempikin jenkkiauto kyseessä.valitettavasti melkoisen halvan oloinen ja laaduttomista muoviosista kasatun vaikutelman antoi koeajossa.konehuoneessa huokasi alitehoinen 1,8 nelonen eikä 2litranenkaan vanhan jenkkimiehen sydämmeen antanut muita tykytyksiä kuin pettymyksestä...missä v8..tai edes6 pyttynen?

26

4341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caliber-owner

      mihin tarviit Suomessa kätyttöautossa ns."kokomoottoria" ?

      Meikäläisiin käyttötarpeisiin Caliber on hyvä PERUS-ratkaisu. Itsellä on ollut aiemmin isoja japseja ja premium-luokan sakemanneja. Ollaan perheessä nykyisellä auton käyttötapeella todettu, että noiden pitäminen ei kannata.

      Jos haluaisin jenkkifiilistä niin valitsen ihan totta, toisenlaisen auton.

      Olen itse jenkkihenkinen, eka auto -68 GT Mustang, toinen -88 Camaro Iroc-Z. Ne, kuten muutkin ponyt, sportit, R/T:t ym. on hemmitin kivoja, mutta ei niillä kuule edes viitsi ajatella kuskaavansa Suomen talvessa nelihenkistä perhettä päivittäisessä pyörityksissä.

      Hyvin pidetty vanha jenkki (niikuin ilmeiseti itse ymmärrät aidon jenkin olevan) pidetään myös hyvänä, ei rääkätä!

      Päivittäisajoon voi sitten valita vaikka Ladan, Volvon tai jos tykkää, vaikka Caliberin. Aivan saatanan sama!

      • jätejenkki

        miten -68 musse tai -88 camaro liittyy caliberiin vertailuun..?meinaatko että kaikki nykyjenkit joissa 6 tai 8 pyttyset on sitten harrasteautoja joilla ei myöskään mitään tekoa käyttöautoina...hmmm..eli dodge ramit ja chevy vanit tai vaikkapa ford f-pick upit ja muut yleisimmät jenkkipelit harrasteautoja tolla näkemyksellä?meinaat siis että nelosella nykyään ihan samat ominaisuudet kuin 6-8 sylinterisellä normaaliajossa.en yhdy tohon näkemykseen kyllä,senverta on myös ollut ja on noita jenkkipelejä ollut.makuasia tietty..


      • jassoo..

        minkähän auton pitäminen sitä nyt sitten kannattaa=]premium luokan sakemanni nyt ei paljon sano mitään jos saksantuonti mese tai bemu joissa oikeesti 300 donaa mittarissa vai vectrako lie suomiautona kyseessä..joo,mites tuli mieleenkään että noilla -68 ja -88 peleillä talviajoa ja perhettä kulettelisit?itse caliberia puikottaneena sanoisin myös olevan alitehoinen ja huutavan suorastaan kutosta jo väännönkin puolesta.liian pieni kone tohon koriin ja jenkkiautoa haluavalle sekä niihin tottuneelle pettymys.ton kokoisissa japseissa ja euroissakin isompia koneita tarjolla halukkaille.ei kaikki halua ajaa alitehoisilla autoilla ja amerikkalaisissa tämä ihmeellistä varsinkin nykyaikana.ennen oli enempikin vaikeuksia löytää pikkukoneita suomalaisille..no nyt on..


    • Calina Culakova

      Ihanaa kun taas tulee lisää calibereita kaduille, kiva katsella kateudesta vinkuvia , varsinkin miehiä, kun niillä ei ole sellaista ihanuutta.
      Pahimmillaan kateuden kärvistämät miehet käyvät sitten täällä purkamassa katkeruuttaan, pysyisivät vaan ihan rauhassa omilla pikku ooppeli, volkkari ja fiiattipalstoillaan säälittävine eurokärryineen kehumassa toisilleen niitä.

      • kulina kalakova

        Kirjoitit täyttä asiaa noin se on kateellisia ovat nuo jotka vähättelevät...


      • no mä täällä
        kulina kalakova kirjoitti:

        Kirjoitit täyttä asiaa noin se on kateellisia ovat nuo jotka vähättelevät...

        Te taidatte ihan tosissanne luulla, että joku kadehtii teidän autojanne ???
        Muutaman päivän ajoin caliberilla ja ihmetellä täytyy miten jotkut ovat omiinsa niin ihastuneita.
        Itsellä tuli lähinnä mieleen ne kauhun kilometrit, kun aikoinaan kaverin samaralla piti ajella.


      • kateellisia
        no mä täällä kirjoitti:

        Te taidatte ihan tosissanne luulla, että joku kadehtii teidän autojanne ???
        Muutaman päivän ajoin caliberilla ja ihmetellä täytyy miten jotkut ovat omiinsa niin ihastuneita.
        Itsellä tuli lähinnä mieleen ne kauhun kilometrit, kun aikoinaan kaverin samaralla piti ajella.

        Kateellisia riittää, auto on hyvä ja komea katseen kääntäjä , sillä on hieno status!onneksi näitä ei riitä kaikille , täytyyhän jonkun ajaa "tavallisilla" eihän meitä muuten huomattaisi!


      • Kolina Calikuuva
        kulina kalakova kirjoitti:

        Kirjoitit täyttä asiaa noin se on kateellisia ovat nuo jotka vähättelevät...

        Niin juuri! Että mä nautin kun joillain ihan korvista savu nousee. On se hienoo kun on oma Caliber! :)


      • no mä täällä taaskin
        kateellisia kirjoitti:

        Kateellisia riittää, auto on hyvä ja komea katseen kääntäjä , sillä on hieno status!onneksi näitä ei riitä kaikille , täytyyhän jonkun ajaa "tavallisilla" eihän meitä muuten huomattaisi!

        Itsepetoksen voima on mahtava.
        Tarpeeksi paljon kun hokee, niin sitä alkaa itsekin uskomaan.


      • Äijä

        Heippa Calina! Näin vuosikymmeniä ajaneena, niin ei voi kun ihmetellä täällä luettavissa olevia kirjoituksia. Niistä huokuu selvästi se, ettei korvantaustat ole vielä suurimmalla osalla kuivuneet. Ollaan niin automiestä, että. Olen luultavasti ajanut pakilla enempi autoa kun moni noista kateudesta vinkuvista on vielä kerennyt ajaa eteenpäin. Erilaisia autojakin on tullut ajettua niin paljon ettei edes muista murto-osaa malleista ja merkeistä. Dodgeistakin ainakin malleja Monaco ja Dart kymmeniä tuhansia kilometrejä. Olen samaa mieltä. Kiva kun tulee lisää Calibereita ja tyytyväisiä autoilijoita. Mukavaa kun tulee lehti puuhun, jotta on muutakin vihreää kun näiden poikasten naamat siellä matolaatikoiden rattien takana!


    • on tietysti

      nykyajan käyttöauto jokapäiväiseen ajoon. Kuka viitsii ajella vanhalla jenkkiromulla, jonka 8 pyttyinen kone lotkottaa bensaa kitaansa enemmän kuin kaksi caliberia. Vanha jenkki tarvitsee mukaan verstaallisen työkaluja ja silti matkanteko voi päättyä pakkaseen jonkun nivelen tai laakeri hajottua. YÄK sellaisille vanhoille romuille. Kaikki kasikoneet paalaamoon. Se on nykyaikaa, ekoaikaa.

      • nämähän

        pelaa esim minun oli ajettu 800km kun lakkasi käynnistymästä. Eka verstaskäynti hinurilla ja auto viikon vanha. Kirjoitinkin siitä tänne menneellä viikolla , ei ainakaan mulla ole kovin suurta luottamusta autoon ainakaan vielä.


      • alku aina
        nämähän kirjoitti:

        pelaa esim minun oli ajettu 800km kun lakkasi käynnistymästä. Eka verstaskäynti hinurilla ja auto viikon vanha. Kirjoitinkin siitä tänne menneellä viikolla , ei ainakaan mulla ole kovin suurta luottamusta autoon ainakaan vielä.

        hankalaa. Kyllä se auto sinut vielä palkitsee.


      • toivoa
        alku aina kirjoitti:

        hankalaa. Kyllä se auto sinut vielä palkitsee.

        nimittäin jos ei ala pelaamaan tulee kyllä autolle lähtö alta aikayksikön.


      • kai se
        toivoa kirjoitti:

        nimittäin jos ei ala pelaamaan tulee kyllä autolle lähtö alta aikayksikön.

        rupeaa pelaamaan. Ota nyt vaan rauhallisesti. Sillai amerikkalaisen coolisti.


    • Croma

      ... se oli. Itsekin eka mainoskuvien perusteella katselin caliberia kyllä, mutta sitten kun avasin sen oven niin... pettymys oli kyllä melkoinen. Eikä sitä täällä jatkuva merkillinen hehkutuskaan saanut muuttumaan. Säälittävä viimeistely,halpaa muovia, ihan ala-arvoiset valot (eikä xenoneita saa edes rahalla), surkea kone vaihteisto yhdistelmä... listaa voisi jatkaa pitkään, mutten jaksa. Moi taas...

      ps. Kävin muuten katsomassa uutta 4-veto Nissania, ihan eri maata jopa se, tuntui melkein saksalaiselta niin kuin nykyinenkin, käykääpä kokeilemassa.

    • Calina Culakova

      Ai että mä tykkään mun Caliberista, mutta ihan sairaasti mä tykkään provosoida näitä yksinkertaisia, kateellisia ja putkiaivoisia miehiä jotka jaksaa kerta toisensa jälkeen lähteä provoon mukaan.
      Vinkukaa, vinkukaa oi kurjat kateelliset, ylläpitäkää tätä iloa omistaa Caliber ja nauraa näille pelleille. Ehkä teillekin joskus koittaa se päivä että teillä on onni liittyä joukkoomme ihanaan.

      • Croma

        ... käy. Kyllä autolla hehkuttelu alkaa vasta oikeista autoista n. 45k€ hintaluokasta ylöspäin. Itsekin ihan kivalla kärryllä ajan, mutta totuus on, ettei sitä eikä caliberia tarvitse kenenkään kadehtia (vaikka autollani hintaa onkin 10k€ enemmän kuin peruscalilla, joita suurimman hehkutuksen suoltajat voivat ostaa). Eli kun näet vierelläsi oikean Baijerissa valmistetun AUTON, kerropa rehellisesti mikä se vatsanpohjaa kouristaa... ettei vain kateus?


      • Lebensraum
        Croma kirjoitti:

        ... käy. Kyllä autolla hehkuttelu alkaa vasta oikeista autoista n. 45k€ hintaluokasta ylöspäin. Itsekin ihan kivalla kärryllä ajan, mutta totuus on, ettei sitä eikä caliberia tarvitse kenenkään kadehtia (vaikka autollani hintaa onkin 10k€ enemmän kuin peruscalilla, joita suurimman hehkutuksen suoltajat voivat ostaa). Eli kun näet vierelläsi oikean Baijerissa valmistetun AUTON, kerropa rehellisesti mikä se vatsanpohjaa kouristaa... ettei vain kateus?

        Aivan oikein! Esim Bayerishe Motorwerke tekee AUTOJA!!! Muut kun GERMANIALAISET kulkuneuvot ovat täyttä p*skaa. Sieg Heil!


      • esko autoilija
        Lebensraum kirjoitti:

        Aivan oikein! Esim Bayerishe Motorwerke tekee AUTOJA!!! Muut kun GERMANIALAISET kulkuneuvot ovat täyttä p*skaa. Sieg Heil!

        Jokin uusi valtio varmaankin tuo Germania :)


      • Calina Culakova
        Croma kirjoitti:

        ... käy. Kyllä autolla hehkuttelu alkaa vasta oikeista autoista n. 45k€ hintaluokasta ylöspäin. Itsekin ihan kivalla kärryllä ajan, mutta totuus on, ettei sitä eikä caliberia tarvitse kenenkään kadehtia (vaikka autollani hintaa onkin 10k€ enemmän kuin peruscalilla, joita suurimman hehkutuksen suoltajat voivat ostaa). Eli kun näet vierelläsi oikean Baijerissa valmistetun AUTON, kerropa rehellisesti mikä se vatsanpohjaa kouristaa... ettei vain kateus?

        Auto on perustoimiva johon olen ollut tyytyväinen. Nautinnon sen omistamisesta tekee, kuten jo mainitsin, croman ja muut ääliöt jotka provosoituvat kerta toisensa jälkeen. Minä olen ollut kovasti tyytyväinen joten minun ei tarvitse käydä muissa foorumeissa haukkumassa muita. Croma ja tämä toinen pikkunatsi ovat ilmeisen epävarmoja omasta autovalinnastaan kun pitää hakea täältä vahvistusta valinnalleen.
        Se on vähän kuin pikkupippeliset miehetkin jotka eivät tyydy vaan vessassa pissimään vaan pitää vilkuilla muiden heppejä jotta saisivat käsitystä siitä millainen peli on, säälittävää mutta niin valitettavan totta.
        Ja voin sanoa että sillä koolla on todellakin väliä, pitää latoa pätäkkää tiskiin aika paljon enemmän kuin kympin yli peruscalin ennen kuin se sitä kasvattaa. Siihen ei taida olla varaa joten on vaan käytävä täällä vinkumassa.
        Nyt tulee cromalta tietysti säälittävä kehu vastineeksi kuinka naiset ovat olleet tyytyväisiä,,,voihan se olla niinkin, on naisia jotka tyytyvät vähään.


      • Johan B.
        Calina Culakova kirjoitti:

        Auto on perustoimiva johon olen ollut tyytyväinen. Nautinnon sen omistamisesta tekee, kuten jo mainitsin, croman ja muut ääliöt jotka provosoituvat kerta toisensa jälkeen. Minä olen ollut kovasti tyytyväinen joten minun ei tarvitse käydä muissa foorumeissa haukkumassa muita. Croma ja tämä toinen pikkunatsi ovat ilmeisen epävarmoja omasta autovalinnastaan kun pitää hakea täältä vahvistusta valinnalleen.
        Se on vähän kuin pikkupippeliset miehetkin jotka eivät tyydy vaan vessassa pissimään vaan pitää vilkuilla muiden heppejä jotta saisivat käsitystä siitä millainen peli on, säälittävää mutta niin valitettavan totta.
        Ja voin sanoa että sillä koolla on todellakin väliä, pitää latoa pätäkkää tiskiin aika paljon enemmän kuin kympin yli peruscalin ennen kuin se sitä kasvattaa. Siihen ei taida olla varaa joten on vaan käytävä täällä vinkumassa.
        Nyt tulee cromalta tietysti säälittävä kehu vastineeksi kuinka naiset ovat olleet tyytyväisiä,,,voihan se olla niinkin, on naisia jotka tyytyvät vähään.

        Ei naiset näin rumasti kirjoittele.


      • Croma
        Calina Culakova kirjoitti:

        Auto on perustoimiva johon olen ollut tyytyväinen. Nautinnon sen omistamisesta tekee, kuten jo mainitsin, croman ja muut ääliöt jotka provosoituvat kerta toisensa jälkeen. Minä olen ollut kovasti tyytyväinen joten minun ei tarvitse käydä muissa foorumeissa haukkumassa muita. Croma ja tämä toinen pikkunatsi ovat ilmeisen epävarmoja omasta autovalinnastaan kun pitää hakea täältä vahvistusta valinnalleen.
        Se on vähän kuin pikkupippeliset miehetkin jotka eivät tyydy vaan vessassa pissimään vaan pitää vilkuilla muiden heppejä jotta saisivat käsitystä siitä millainen peli on, säälittävää mutta niin valitettavan totta.
        Ja voin sanoa että sillä koolla on todellakin väliä, pitää latoa pätäkkää tiskiin aika paljon enemmän kuin kympin yli peruscalin ennen kuin se sitä kasvattaa. Siihen ei taida olla varaa joten on vaan käytävä täällä vinkumassa.
        Nyt tulee cromalta tietysti säälittävä kehu vastineeksi kuinka naiset ovat olleet tyytyväisiä,,,voihan se olla niinkin, on naisia jotka tyytyvät vähään.

        ...sattui selvästi. Calinan mopo lähti ihan käsistä ja jutut kuuluis enemmän jollekin teinien "mulla on isompi kuin..." -palstalle.

        En halua mitään autoa tulla toisten palstoille haukkumaan, mutta halpis-caliperin hehkuttaminen on ihan turhaa. 80-luvun tojo-luokkaa. Piste.

        Muu em tekstissä ei ansaitse kommenttia.


      • jos pysyisit
        Croma kirjoitti:

        ...sattui selvästi. Calinan mopo lähti ihan käsistä ja jutut kuuluis enemmän jollekin teinien "mulla on isompi kuin..." -palstalle.

        En halua mitään autoa tulla toisten palstoille haukkumaan, mutta halpis-caliperin hehkuttaminen on ihan turhaa. 80-luvun tojo-luokkaa. Piste.

        Muu em tekstissä ei ansaitse kommenttia.

        omilla palstoillasi, toope.


      • Pikis pox
        Croma kirjoitti:

        ...sattui selvästi. Calinan mopo lähti ihan käsistä ja jutut kuuluis enemmän jollekin teinien "mulla on isompi kuin..." -palstalle.

        En halua mitään autoa tulla toisten palstoille haukkumaan, mutta halpis-caliperin hehkuttaminen on ihan turhaa. 80-luvun tojo-luokkaa. Piste.

        Muu em tekstissä ei ansaitse kommenttia.

        Täytyy kyllä sanoa että aika säälittävä tuo croma. Pysyisi todellakin omalla palstallaan eikä inisisi säälittäviä juttujaan täällä. Kateus se täytyy olla mikä tänne sen ajaa kerta toisensa jälkeen.


      • Calina Culakova
        Croma kirjoitti:

        ...sattui selvästi. Calinan mopo lähti ihan käsistä ja jutut kuuluis enemmän jollekin teinien "mulla on isompi kuin..." -palstalle.

        En halua mitään autoa tulla toisten palstoille haukkumaan, mutta halpis-caliperin hehkuttaminen on ihan turhaa. 80-luvun tojo-luokkaa. Piste.

        Muu em tekstissä ei ansaitse kommenttia.

        Mikä sinä olet Croma määrittelemään minkä hehkuttaminen on turhaa ja mikä ei ?
        Sanot että et halua tulla toisten palstoille haukkumaan mutta teet sen uudestaan ja uudestaan, miksi ?
        Sanoit myös että vastaukseni kuuluisi teinien palstalle, onko sinusta aikuismaista käydä haukkumassa jollain naurettavalla palstalla kuinka " mullapa on parempi auto kuin teillä " ?

        Ei sinun tarvitse edes vastata näihin kysymyksiin, kirjoituksillasi olet jo todistanut kuinka epävarma, huonon itsetunnon omaava lapsellinen pelle sinä olet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      424
      1839
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      189
      1491
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      163
      1372
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe