Onko kokemuksia tästä verenkiertolääkkeestä onko ollut haittavaikutuksia tai muuta. Kasvaakohana tän käytön yhteydessä aivoverenvuoto riski.
Asasatin lääkitys
8
3095
Vastaukset
- Susu............
Olen popsinut Asasantinia vuosikaudet. Annostukseni on pieni, yksi kapseli päivässä. Muistelen, että alussa pää jyskytteli muutaman päivän mutta mitään muita sivuvaikutuksia siitä ei ole tullut. Leikkauksiin mennessä kannattaa huomioida, että verenvuotoriski lisääntyy. Mm. hampaanpoistojen yhteydessä hammaslääkärille pitää muistaa kertoa, että syö Asasantinia. En ole kuullut, että lääke lisäisi aivoverenvuotoriskiä. Itseltäni myös operoitu 5 kpl vuotamattomia aivovaltimoaneurysmia, joten jos riski vuotoihin
lisääntyisi, tuskin söisin enää Asasantinia. Mutta, asia tietysti kannattaa tarkistaa omalta lääkäriltä.- kisuliini
Uskaltaako tämän asasantin hoidon aikana ottaa alkoholia en tarkoita runsasta käyttöö.Voimistaako se sen tehoa tai muuta vaikutusta.
- Susu.
kisuliini kirjoitti:
Uskaltaako tämän asasantin hoidon aikana ottaa alkoholia en tarkoita runsasta käyttöö.Voimistaako se sen tehoa tai muuta vaikutusta.
Juu uskaltaa :). Olen viettänyt ihan normaalia elämää, vaikka Asasantinia on mennyt vuosien ajan.
- avh05
Susu. kirjoitti:
Juu uskaltaa :). Olen viettänyt ihan normaalia elämää, vaikka Asasantinia on mennyt vuosien ajan.
Minä olen syönyt asasantinia nyt 2 vuotta ja kun se on mulle määrätty nimenomaan ennaltaehkäisemään uusia tukoksia, en oo aivoverenvuotoa osannu edes pelätä. Alussa varoiteltiin päänsäryn mahdollisuudesta ja sitä muistaakseni olikin. Ei enää pitkään aikaan enää sitäkään. Otan 2 kapselia päivässä. Kun kysyin sairaalasta kotiutuessani alkoholin käytöstä, sitä ei varsinaisesti kielletty. Olenkin "uskaltanutkin" alkoholia käyttää koko ajan, vaikka pyrin tietysti kohtuuteen. Olen ennen jotain toimenpidettä jättäny lääkkeen pariksi päiväksi tauolle, kuten on neuvottukin.
- topias
avh05 kirjoitti:
Minä olen syönyt asasantinia nyt 2 vuotta ja kun se on mulle määrätty nimenomaan ennaltaehkäisemään uusia tukoksia, en oo aivoverenvuotoa osannu edes pelätä. Alussa varoiteltiin päänsäryn mahdollisuudesta ja sitä muistaakseni olikin. Ei enää pitkään aikaan enää sitäkään. Otan 2 kapselia päivässä. Kun kysyin sairaalasta kotiutuessani alkoholin käytöstä, sitä ei varsinaisesti kielletty. Olenkin "uskaltanutkin" alkoholia käyttää koko ajan, vaikka pyrin tietysti kohtuuteen. Olen ennen jotain toimenpidettä jättäny lääkkeen pariksi päiväksi tauolle, kuten on neuvottukin.
mites kun on ollut 1kk ja2vk sitten aivoinfarkti meni kahden pienen suonen haaraumasta läpi, niin uskaltaako milloin napata helmen pienet tai humalat rentoutuakseen..
asasantinia syön mut hemo noussut taas 168 oli välissä 164 röökin lopetin sillo
- Rasabol
Olen syönyt nyt 3 kk Asasantin Retardia 1 kapselin aamuin illoin, koska sain lievän TIA -kohtauksen (vain toisen käsivarren yllättävä puutuminen ja täydellinen voimattomuus siinä). Alussa oli pientä päänsärkyä, jota minulla ei oikeastaan muuten ole koskaan, meni ohi ajan kanssa. Kahvinkulutus kyllä on kasvanut, se auttoikin.
Mutta nyt luulen, että ko aikana tapahtunut verenpurkaus 2x voi olla lääkkeen syytä? Se mainitaan harvinaisena sivuvaikutuksena.
Minulla on myös jano kasvanut aivan hillittömiin mittoihin, yön aikanakin saattaa mennä 1/2 litraa, ja yhdellä tunnin ajomatkalla saman verran ja päivän mittaan tasaisen paljon. Kapselin kanssa olen vahingossa ottanut vain n 1 dl vettä, suositellaa tuplana, huomasin sen tänään. Toisaalta juon kyllä vähän väliä vettä.
Syön myös 5 mg Rosuvastatinia. Määrättiin 1 pilleri/pv, mutta pian huomasin se väsyttävän ja otin vain jokatoinen päivä. Viimeviikolla päätin ottaa vain joka 3. pv, koska taas se tuli nähtyä. Lyhytmuistini huononee rajusti lääkityksestä johtuen.
Vuosia sitten söin sekä Sim-, että Atorvastatinia. Paljon ikäviä sivuvaikutuksia tuli. Siirryin redricevalmisteeseen, mutta ei muutosta. Kolesterolin (kok. arvo 6,7) pudottaminen lääkkeillä ei tunnu sopivan minulle. Taidan lopettaa taas käytön, käyn ensin mittauttamassa lukemat.
Geeneistä kiinni nuo arvoni, syön varsin terveellisesti, en ole koskaan tupakoinut.- Rasabol
"Mutta nyt luulen, että ko aikana tapahtunut verenpurkaus 2x voi olla lääkkeen syytä? Se mainitaan harvinaisena sivuvaikutuksena."
Huom! Tarkoitan samassa silmässä, valkuaisessa tapahtunutt verenpurkausta.
- RamiW
Kiitos kaikille, tänään aloitin ja eka kertaa lääkkeitä syön, mutta vanha mies oon..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559