Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ei kahta samankaltaista biisiä

Retku

tunnu Purplelta löytyvän, vai löytyykö?

6

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin aihiot on pöllitty

      mm. Sir Lord Baltimorelta.

      Pöllitty tai ei niin Purple oli hyvä bändi

      • Lil' Devil

        Kaikkihan lainaa toiselta ideoita, eikä pelkästään Deep Purple.

        Onhan se totta, että Black Nightin riffi on kopsattu erään toisen biisin bassokuviosta ja Blackmore on tunnustanutkin tämän. Ja entä sitten.

        AC/DC:n Angus Youngilta kysyttiin mielipidettä The Cultin biisistä Wild Flower, hän sanoi että kuulostaa tutulta, mutta ei haittaa, koska eivät he minun lompakolle pääse. Ko. biisin riffi on lainattu biisistä Rock 'n'Roll Singeristä, levyltä High Voltage.
        Kova asenne mieheltä, jonka riffejä on lainattu joka puolelta!

        Kuunnelkaapas vaikka Crazy Townin biisiä Butterfly. Sehän on sample Red Hot Chili Peppersien biisistä Pretty Little Dittystä, levyltä Mother Milk. Ja saivat aikaan pienestä pätkästä todella hienon biisin.
        Crazy Townin miehet olivatkin laittaaneet maailmanlaajuisen hittinsä säveltäjiksi RHCP:n.

        Tätähän koko musiikin historian aikana on tehty, joten jos pikku lainaus tekee hyvän biisin, kuten The Cultin tapauksessa taikka Black Nightin suhteen, niin ei se minua haittaa.

        Hyvä niin.


      • Retku

        Nevö höörd.


      • vaan mikä

    • Itärannikko

      ....jopa Blackiekin kopioi omia teemojaan...Rainbow/>Purple....
      ...ja toisekseen-mitä väliä---------jos se ei oo suoraan kopsattu....vDittu,-kaikessahan on "toisten imitointia"...

      • pauu

        sehän on niin, että kaikki melkein kaikki maailman musiikki on jo sävelletty, joten samankaltaisuuksilta ei voida välttyä. Olen itse huomannut Purplen ja Rainbow'n kappaleissa paljon yhtäläisyyksiä, esimerkkinä nyt vaikka Smoke on the Waterin riffi ja Surrenderin alkuriffi. En tiedä onko muiden mielestä kappaleissa samaa, voin olla ajatukseni kanssa yksinkin. :D Mutta minua ei tosiaan haittaa että samoja aineksia biiseissä käytetään, koska en ole huonoon Purplen biisiin vielä törmännyt. Blackmore käyttää vanhoja aineksia säveltäessään uutta, mutta hän tekee sen tyylillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe