Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ripuli - laihtuminen

epätoivoinen19

mulla on ollu vatsaongelmia nyt kuukauden verran. alko vatsataudilla ja sitte on vaa jatkunu oireilu. eli välillä ripulia välillä suht. norm. nyt taas pari huonompaa päivää.
mut siis kysymykseni on se et laihduttaako ripuli? jos vaan syön kunnolla?
nimittäin ekan viikon en syöny, join vaa mutsikkakeittoa ja jugua, teetä ja sellaista. laihduin. entinen paino n. 54 nyt 50. mulla ei oo varaa yhtää laihtua, oon nyt jo alipainonen. joten huoli painosta on suuri. eli jos vaan syön nii pysyykö paino sillo vaik oliski aamuisin ripulia?
lääkärissä olen käynyt, verikokeet ja ulosteviljelyt otettu. kaikki kunnossa, tää on vaa joku toiminnallinen häiriö kuulema.

8

9367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voih..

      Moi. Huomasin viestis, vasta kun olin lähettänyt omani. Mul on aikalailla samantyylistä oireilua ollut 2vko:n ajan. En ole kyllä vielä käynyt lääkärissä. Onko sun ripulis ollu limaista? entä vatsaa aristanut?
      Mul on ihan sama juttu,et oon hoikka. Olen ollut koko elämäni, enkä saa painoani juuri nousemaan. Nyt tosiaan oon laihtunu kolmisen kiloa, mikä on todella ikävää. Kestää taas ikuisuuden saada kilot takaisin:(
      Mä oon melkein koko ajan syönyt normaalisti, melkein tavallista enemmänkin, nyt kun olen huomannut laihtuvani. Eli mun mielipide on että ripuli laihduttaa, vaikka söis kuinka hyvin. silloinhan ravinto ei ilmeisesti kerkeä imeytymään suolistossa, kun tulee vauhdilla läpi.

      • epätoivoinen19

        limaista on myös ollu. ja sit oli myös vaahtoa. ja sitä keltaisuuttaki on ollu kahdesti. vaahtoa kerran. mut ripuli ajoittuu tosiaan aamuihin. muuten ei. mä kans en liho vaikka mitä söis. ja nyt ku paino on tippunu se on vaikea saada ylös.
        mut huomenna taas yhteys lääkäriin, saas nähdä mitä sanoo..
        joo mä kirjoitan tähän viel kaikki oireet tältä kuukaudelta jos se auttaa sua jotenki

        arkuutta vatsalla, alhaalla ja pallean kohdalla.
        röyhtäilyä.
        ripulia.
        ummetusta.
        ilmavaivoja.
        pistelyä.
        kuvotusta.
        erilaisia hetkellisiä kiputuntemuksia.

        ja ripuli on ollut keltaista, tummaa, vaaleaa, kaikkea mahdollista, mut ei veristä.
        limaista ja vaahtomaista myös parina kertana.

        tänään oon käyny kahdesti, mut ei varsinaista ripulia, löysää puuromaista.


    • Lääkärissä

      ja vaadi monitahoisia antibiotteja, (Tavanic) niitä mulle syötettiin kun ripuli oli kestänyt 6 viikkoa, syytä ei keksitty, ja jotain piti tehdä.

      Niiden alle se sitten jäi, koskaan ei tiedetty mikä se oli, mistä tuli, mutta niihin antibiotteihin se sitten jäi....

      Esim. eläimet voivat kantaa sellaisia tauteja joita ihminen ei edes vielä tunne.

      • epätoivoinen19

        kiitos hyvistä vastauksista kummallekin!
        huomenna pitää taas soittaa lääkärille. joo mulla on gerbiilejä ja liskoja, niiltä oonki jo epäilly jotain saavani. täytyy katsoa mitä ne sanoo huomenna.


      • voih..
        epätoivoinen19 kirjoitti:

        kiitos hyvistä vastauksista kummallekin!
        huomenna pitää taas soittaa lääkärille. joo mulla on gerbiilejä ja liskoja, niiltä oonki jo epäilly jotain saavani. täytyy katsoa mitä ne sanoo huomenna.

        Kiitti kun kerroit tarkemmin oireistas. Aikalailla samanlaisilta kuulostaa. Mulla vaan on löysällä kokoajan, ympäri vuorokauden. tänään jo neljästi käyny veskis sen tiimoilta. kokoajan vaan keltaista ja limaista.(ja kun tuosta vaahtoisuudesta puhuit, niin myös sellaista välillä.) Mulla kans tota arkuutta alavatsassa(enemmän vasemmalla puolella) ja sitten pallean kohdilla. ja myöskin ilmavaivoja.

        Toivottavasti saat huomenna lääkäriltä selkeämpiä vastauksia vaivoihisi. Mäkin yritän saada huomiselle vihdoin lääkäriajan. Olis kiva jos vielä jaksaisit sitten pistää viestiä tänne. Koeta jaksella :)


      • epätoivoinen19
        voih.. kirjoitti:

        Kiitti kun kerroit tarkemmin oireistas. Aikalailla samanlaisilta kuulostaa. Mulla vaan on löysällä kokoajan, ympäri vuorokauden. tänään jo neljästi käyny veskis sen tiimoilta. kokoajan vaan keltaista ja limaista.(ja kun tuosta vaahtoisuudesta puhuit, niin myös sellaista välillä.) Mulla kans tota arkuutta alavatsassa(enemmän vasemmalla puolella) ja sitten pallean kohdilla. ja myöskin ilmavaivoja.

        Toivottavasti saat huomenna lääkäriltä selkeämpiä vastauksia vaivoihisi. Mäkin yritän saada huomiselle vihdoin lääkäriajan. Olis kiva jos vielä jaksaisit sitten pistää viestiä tänne. Koeta jaksella :)

        mahtavaa ku löysin sit samanlaisilla oireilla olevan. vaihdetaanko mailiosoitteet? lifefight miukumauku suomi24.fi laita mailia jos haluat! olis tosi kiva, tää on nii kamalaa yksin kärsiä. mut olis kiva kärsiä sun kanssa, ku tiedät millaista tää on! ja mulla ois sulle myös vinkkejä miten saat koko päiväisen ripulin loppumaan, mäki sain.


    • OR.

      bakteerikanta on vajaa ja ruoka menee läpi pikkomatta, vauhdilla.

      Seuraavan linkin ensinmanittu tuote sisältää OIKEAN BAKTEERIKANNAN ja tärkeimmät bakteerit ovat-
      1.Lactobacillus Asidophilus
      2.Lactobacillus Bulgaricus:

      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Maitohappobakteeri

      Oiva Rutanen

    • Anonyymi

      moikka! mulla on ollu nyt ripuli vasta pari päivää ja oon jo laihtunu 3kg?! en tiiä miten se on mahollista, aluksi luulin että on anoreksia mutta sitten päätin tulla lukemaan näitä ja helpotuin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe