Millainen hengityssuojain olisi hyvä homeita vastaan? Mistä saa ja mitä maksaa?
Homeasunnossa olleita, nyt varastossa olevia tavaroita pitäisi vielä käsitellä...
Muistakaahan myös http://s8.createphpbb.com/home/ ;)
Hengityssuojain
5
5398
Vastaukset
- Homeherkkä
Itse käytän Silner 12 hengityssuojaimia.
Maksoivat viimeeksi 50 E homesuodattaimet 11 E. Ja takulla eivät laske läpi homeitiöitä, eivät muuten hajujakaan.
Yrittelin aikoinani 3M:llä, vaan niiden teho oli minulle riittämätön.- tiedosta!
Täytyypä käydä hankkimassa itellekkin sellainen.
- T...
Kysyn vielä että kauanko yksi homesuodatin kestää?
Suojaako tuo silmätkin vai millainen suoja niille? - Homeherkkä
T... kirjoitti:
Suojaako tuo silmätkin vai millainen suoja niille?Suodattimet kestävät valmistajan mukaan 40 tunnin käytön. Kantapääni kautta koettuna kestävät n. 70 tuntiakin. Kerran suodattimet olivat jo valmiiksi käyttökelvottomat.
Silmiä tuo hengityssuojain ei suojaa.
Uima- tai hitsauslasienkaan käyttö ei niiden kanssa onnistu.
En tiedä onko olemassa sellaisia hengityssuojaimia jotka suojaisivat silmiäkin.
Raitisilmakypärä tosin suojaa, mutta hintahaarukka kiepuu tuolla 700 euron tienoilla suodattimet 40 E:n kieppeillä. En tiedä voisiko sitä vuokrata mistään firmasta.
Työsuojelupiirit tietävät kaikenlaisista hengityssuojaimista.
Sieltä sain itsekin tietoa.
Ottaisitko yhteyttä työsuojelupiiriisi. - silmiä
T... kirjoitti:
Suojaako tuo silmätkin vai millainen suoja niille?Silner 12-suojain ei suojaa silmiä. Itse olen tarvittaessa käyttänyt muovisia suojalaseja (saa mm. rautakaupoista, samoja laseja myydään myös ilotulitteiden mukana uutena vuotena). Uimalasejakin jotkut ovat käyttäneet. Pääasia on, että lasit ovat umpinaiset myös sivuilta ja päältä.
Mullekin on joskus käynyt niin kuin Homeherkälle: uudet suodattimet eivät tunnukaan suojaavan. Olen heittänyt roskiin ja hankkinut uudet. Jos vielä toisen kerran käy niin, niin pitää selvitellä, mistä johtuu. Tulee muuten turhan kalliiksi. Jos olet kovin herkkä, niin kannattaa ostaa hiukkassuodattimen lisäksi kaasusuodatin; se suodattaa homeiden aineenvaihduntakaasujakin. Suodattimia on paljon erilaisia, joten lue tarkasti tuoteselosteet. Itse olen käyttänyt hiukkassuodattimen lisäksi kaikki erityyppiset kaasut suodattavaa kaasusuodatinta, koska en tiedä varmaksi, mikä alempi suodatustaso olisi riittävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2604596Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit422770Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061604Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
- 471119
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116