Ajoneuvoksessa testattiin uusi, päivitetty versio Cayenne mallista(Porschen tämän hetken myyvin malli).
Ajoneuvoksen reportteri totesi ajettuaan tuota Porschea seuraavaa:
-Auto on käytännössä identtinen VW:n (malli Toureg)kanssa
-Vai mittaristo,merkit ja tietyt keskikonsolin käyttäkytkimet ovat kunnollisia
-Auton moottori, Porschemaiseen tyyliin 6 sylinterinen, oli erittäin puhditon, vääntö ja teho olivat samaa luokkaa kuin vastaavien rahvaitten autojen samankokoisissa autoissa(esim Hyundain V6). Kiihtyi 9,7 skeuntia 0-100 km/h.
-"Porsche on TUHNU".
Raportteri tosin totesi että onneksi on mahdollista lisärahalla saada myös tdi ja V8 versio.
Onneksi Porsche ymmärsi aikanaan (tosin siihen kului parikymmentä vuotta) Corvetten esimerkistä että autoon voi asentaa myös suorituskykyisen,oikean V8 moottorin(jopa nestejäähdytyksellä kuten Vetessä jo 50-luvulla). Tosin Porschtyyliin kuplan juuret ovat saaneet aikaan tottumisen minimoottoreihin,onneksi edes kymmenien tuhansien eurojen lisäpanostuksella voit saada,joskin alimittaisen V8-mallin. 911 sarjassa muuten ei ole vielkään mahdollista saada kuin korkeintaan 6 syliterisiä minimoottoreita. DDR:n varjo kantaa siis kauas,no ehkä vielä joskus..
Ajoneuvos testasi!
22
2983
Vastaukset
- se on ainakin
Samoin bmw z4, ei oo kyllä ollu kovin lahjakkaat auton muotoilijat asialla.
- -Kahva-
joka ei ymmärrä autoista mitään eikä osaa eds ajaa niillä ;-))))))))
- Veijo
Niin sehän koeajettu oli hinnat alkaen malli. V8 on 4.8 l turbolla tai ilman. Turbon tehot 500 hv, ei TUHNU!
Muuten kerroppa missä jenkissä on samassa suhteessa tehoja kun Porschessa? Cadillac Escalade 6.2 409 hv. Corvette 7.1 l 512 hv.
Eikös kaikki jenkkimoottorit tehokkaatikn ole jo muualla käytöstä poistunutta tekniikkaa työntötankoineen päivineen. Esim. Viper, Corvette kummassakin ON tönärikone.- PÄivänselvä tulos
Chevroletin kaikkien aikojen nopein ja tehokkain auto, uusi muovista tehty Corvette Z06 on varustettu 7.1-litraisella v8-koneella, josta saadaan ulos 512 säälittävän pientä hevosvoimaa. Kokeilkaa kuinka vähän on 8: nostakaa kädet ylös niin että kämmenet ovat eteenpäin, ja nostakaa kaikki sormet pystyyn niin että peukalot jäävät kämmenten taakse piiloon. Se on 8.
Samaan aikaan Saksassa, kun sitä kahta sormea ei tarvita laskemiseen, saadaan aikaan vain 5.7-litrainen minimoottori, nimittäin 10-sylinterinen V-kone. Nyt nostakaa kaikki sormet ylös niin että peukalotkin ovat näkyvissä. Se on sitten 10. Vähän niinkuin Porschen tehokkaimmassa sarjatuotantomallissa.
Corvettessa saadaan litratehoksi 72 hv/litra kun Porschen v-10:stä saadaan 107 hv. Tämä on sitä todellista insinööritaitoa, sillä pienempi hevosvoimamäärä tarkoittaa nopeampaa kiihtyvyyttä kun ei ole niin paljoa hevosia sylintereissä kiihdyttettävänä täyteen nopeuteen. Vähemmän hevosia myös painaa vähemmän, joten siksikin Corvette on ylivoimaisesti parempi. Siinä on myös vähemmän sylintereitä. Joten se on parempi. - pelkkää *askaa
PÄivänselvä tulos kirjoitti:
Chevroletin kaikkien aikojen nopein ja tehokkain auto, uusi muovista tehty Corvette Z06 on varustettu 7.1-litraisella v8-koneella, josta saadaan ulos 512 säälittävän pientä hevosvoimaa. Kokeilkaa kuinka vähän on 8: nostakaa kädet ylös niin että kämmenet ovat eteenpäin, ja nostakaa kaikki sormet pystyyn niin että peukalot jäävät kämmenten taakse piiloon. Se on 8.
Samaan aikaan Saksassa, kun sitä kahta sormea ei tarvita laskemiseen, saadaan aikaan vain 5.7-litrainen minimoottori, nimittäin 10-sylinterinen V-kone. Nyt nostakaa kaikki sormet ylös niin että peukalotkin ovat näkyvissä. Se on sitten 10. Vähän niinkuin Porschen tehokkaimmassa sarjatuotantomallissa.
Corvettessa saadaan litratehoksi 72 hv/litra kun Porschen v-10:stä saadaan 107 hv. Tämä on sitä todellista insinööritaitoa, sillä pienempi hevosvoimamäärä tarkoittaa nopeampaa kiihtyvyyttä kun ei ole niin paljoa hevosia sylintereissä kiihdyttettävänä täyteen nopeuteen. Vähemmän hevosia myös painaa vähemmän, joten siksikin Corvette on ylivoimaisesti parempi. Siinä on myös vähemmän sylintereitä. Joten se on parempi.tuttuun tyyliisi provopossuisti :D
Z06 on tehty superkevyestä ja kalliista hiilikuidusta,ei raskaasta (toki erittäin halvasta ja ruostuvasta)raudasta kuten Porschet tehdään.
Juuri tässä on se taito: V8 on paras kone urheiluautoon,Corvette on sen osoittanut,viimeksi olemalla 3 sekuntia nopeampi autolehden testissä lyhyellä(kin)radalla kuin kaikkien aikojen tehokkain 911 ikinä edes ahdettuna! V8 tarjotaa opitimimäärän sekä tehoa että vääntöä,jotka yhdessä ovat se voima joka liikuttaa autoa eteenpäin.
Varttimaililla on turha itkeä 1,1 litraisen Micran kuskin paremman litratehon perään kun se sanotaan vaikkapa 2 litrainen sanotaan vaikka Volvo karkaa horisonttiin vaikka litrateho olisikin ollut huonompi. Volvossa kun oli vääntöä enemmän ja teho tuli ulos jo järkevän matalilla kierroksilla verrattuna Micran minimoottoriin.
Käytin tarkoituksella Mcraa Porschen sijasta ja Volvoa Corvetten sijasta esimerkissäni että et provosoituisi lapselliseen tyyliisi ja asia vihdoin saataisiin sinulle näin rautalangasta taittamalla perille. - Pecos Bill
pelkkää *askaa kirjoitti:
tuttuun tyyliisi provopossuisti :D
Z06 on tehty superkevyestä ja kalliista hiilikuidusta,ei raskaasta (toki erittäin halvasta ja ruostuvasta)raudasta kuten Porschet tehdään.
Juuri tässä on se taito: V8 on paras kone urheiluautoon,Corvette on sen osoittanut,viimeksi olemalla 3 sekuntia nopeampi autolehden testissä lyhyellä(kin)radalla kuin kaikkien aikojen tehokkain 911 ikinä edes ahdettuna! V8 tarjotaa opitimimäärän sekä tehoa että vääntöä,jotka yhdessä ovat se voima joka liikuttaa autoa eteenpäin.
Varttimaililla on turha itkeä 1,1 litraisen Micran kuskin paremman litratehon perään kun se sanotaan vaikkapa 2 litrainen sanotaan vaikka Volvo karkaa horisonttiin vaikka litrateho olisikin ollut huonompi. Volvossa kun oli vääntöä enemmän ja teho tuli ulos jo järkevän matalilla kierroksilla verrattuna Micran minimoottoriin.
Käytin tarkoituksella Mcraa Porschen sijasta ja Volvoa Corvetten sijasta esimerkissäni että et provosoituisi lapselliseen tyyliisi ja asia vihdoin saataisiin sinulle näin rautalangasta taittamalla perille.Z06 ei todellakaan ole tehty mistään hiilikuidusta. Tuo on aika naurettava väite.
Siis miksi V8 on paras kone urheiluautoon?? Haluaisin viimeinkin järkevän perustelun tuolle väitteelle.
Tuo testi, josta aina vaan jaksat jankuttaa, on täysin järjetön. 911 Turbo ei ole Z06:den kilpailija, vaan GT3 tai GT3 RS ovat. Toisaalta Z06 on Chevroletin nopein malli, joten olisi kai perusteltua verrata sitä jopa Carrera GT:hen. Sen tosin tietää, kuinka siinä kävisi.
Joo, varttimaililla on turha itkeä, itkeköön kiihdytysautomiehet siellä. Urheiluautomiehiä ei varttimailit kiinnosta. Sinua tuntuu kiinnostavan, kun et muusta jaksa puhuakkaan. Varttimailiajoilla ei ole mitään väliä, kun lähdetään vetäisemään vaikkapa Nordschleife ympäri.
- eipä ollu mairittelevaa
Totesi viperistä, että laatu on tyypillistä jenkkilaatua, eli todella ala-arvoista. Oven tiivisteet sulasivat, kun moottori lämpeni niin kovasti. Ei kuulemma missään muussa autossa oo törmänny vastaavaan. En kyllä minäkään.
Mitä tulee siihen cayanne testiin, niin miten se yleensä liittyy porsche 911:een? Eipä se Chevyn Cayannea vastaava kilpailija Chevy Captivakaan mikään raketti ole. Se kiihtyy 11.5 sekunttiin 0-100 ja kulkee 185km/h. Moottorina 2.4 litrainen korealais nelari. Et edelleenkään ole sisäistänyt sitä seikkaa, että corvette on automalli ja porsche on automerkki.
Miten se pitäis sulle vääntää rautalangasta, että pitää verrata Chevrolettia Porshceen eikä yksittäistä chevyn mallia porschen mopoimpaan malliin. Samalla logiikallahan carrera gt:tä vois verrata chevyn matiziin. Siitähän löytyy kokonaiset 3 sylinteria yhteis iskutilavuudeltaan 796cc. Suurimmassa osassa moottoripyöriäkin on isommat moottorit! - Pecos Bill
Katsoin itsekkin ko. jakson Ajoneuvoksesta, ja ajattelin heti, että luultavasti ennen kuin ohjelma edes ehtii loppua, on vanha ystävämme taas satuilemassa tarinoitaan Suomi24:ssä. Ja nyt suuni levisikin leveään hymyyn, kun huomasin, kuinka oikeassa taas olinkaan.
Ajoneuvos oli kyllä oikeassa, ei tuo hinnat alkaen-malli oikein vastaa suorituskyvyllään sitä mielikuvaa, joka Porschesta muuten huokuu.
Muutamassa asiassa sinä itse olet (yllättäen!) jokseenkin hakoteillä. Vaikkapa siinä asiassa, että mihinkään Porschen malliin ei saa edes rahalla dieseliä.
Mistä päättelet, että Porsche olisi muka Corvetten esimerkistä alkanut käyttää v8:sia? Eihän se edes ole Chevroletin, saatikka Corvetten (joka on Chevroletin automalli, jos et tiennyt) keksimä konstruktio, saatikka edes amerikkalaisten yleensäkkään.
Mitä alimittaista on Cayennen V8:ssa? Iskutilavuus on toki pienempi, mutta tehoa siinä on aika rapiasti enemmän kuin GM:n maastureissa, kuten Captivassa, tai edes Cadillac Escaladessa. Joten siis mitä alimitaista siinä silloin on?
Ja miksi 911:seen pitäisi tunkea ylipainoinen, alitehoinen, aataminaikuisella tekniikalla varustettu "täysimittainen" V8, kuten Corvettessa on? Hassua, että vapaastihengittävä nuhapumppu 911 6-sylinterisellä satakunta heppaa tehottomammalla koneella, on Chevroletin kaikkien aikojen nopeinta tehomallia, Corvette Z06:tta nopeampi. Ja mikähän se ero olisi, jos sitä Chevroletin nopeinta verrattaisiin Porschen nopeimpaan...
Porschea ei ole valmistettu DDR:n puolella ikinä. - osaa tehdä
nopeita autoja. Säälittävää kun eivät saa sillä kuuluisalla "kutos"koneellaan noita liikkumaan minnekään, eikös Vette kulkenu 0-60 mp/h alle 6 sekuntia jo 50 luvulla!
V8 on V8, siksi 911 onkin korkeintaan ylemmän luokan perheauto,kaukana urheiluautosta. Pojat leikkii mopoilla,miehet vähän isommilla peleillä- Pecos Bill
Säälittävää, kun kaikkien aikojen nopein Chevrolet (Z06)yli seitsenlitraisesta pannustaan huolimatta häviää radalla n. puolet pienempikoneiselle vapaastihengittävälle "ylemmän luokan perheautolle"...
Missä Tapastikoksen historiikki viipyy? - LOL!
Milloin sun äitimuorillas olisi vihdoin varaa kustantaa sulle eka autonrämäsi...
- Porschvette
" eikös Vette kulkenu 0-60 mp/h alle 6 sekuntia jo 50 luvulla!"
Ei kulkenut. Ensimmäisissä malleissa suora kutonen ja 2 vaihteinen automaattilaatikko, todella urheilullista :) - esimerkkinä
Porschvette kirjoitti:
" eikös Vette kulkenu 0-60 mp/h alle 6 sekuntia jo 50 luvulla!"
Ei kulkenut. Ensimmäisissä malleissa suora kutonen ja 2 vaihteinen automaattilaatikko, todella urheilullista :)Vetteen sai 365 hv V8:n (ja 4 vaihteisen manuaalin muuten),kiihtyi alle 6 sekuntia tuon välin ja huiput pelkästään 400 metrin jälkeen jo kovemmat kuin yhdessäkään saman vuoden Porschessa huiput vaikka olisi ajanut suola-aavikon läpi..
Ainiin, ipäsilti, itseasiassa oli jo tuossa ekassa suorakutosessa ja powerglide-automaatissa sen verran potkua että yksikään 356 ei ohitse vakiotikissä tullut :D Se on urheilullista jos mitä,ja vielä urheilullisempaa jos todella pitää kuplakoneisia autoja urheiluautoina,huoh.. - T Turakainen
esimerkkinä kirjoitti:
Vetteen sai 365 hv V8:n (ja 4 vaihteisen manuaalin muuten),kiihtyi alle 6 sekuntia tuon välin ja huiput pelkästään 400 metrin jälkeen jo kovemmat kuin yhdessäkään saman vuoden Porschessa huiput vaikka olisi ajanut suola-aavikon läpi..
Ainiin, ipäsilti, itseasiassa oli jo tuossa ekassa suorakutosessa ja powerglide-automaatissa sen verran potkua että yksikään 356 ei ohitse vakiotikissä tullut :D Se on urheilullista jos mitä,ja vielä urheilullisempaa jos todella pitää kuplakoneisia autoja urheiluautoina,huoh..Vuonna 1961 Porsche 718:n huiput olivat 240 kmh.
Vetten 315 hp:n huiput olivat 140 mph (225 kmh).
365 hp:n konetta ei ollut 1961. - kilpa-autolla
T Turakainen kirjoitti:
Vuonna 1961 Porsche 718:n huiput olivat 240 kmh.
Vetten 315 hp:n huiput olivat 140 mph (225 kmh).
365 hp:n konetta ei ollut 1961.eli 718 mallilla on vakiosiviiliautojen kanssa?
Logiikkasi mukaan voidaan ottaa 60-luvulta myös kilpa-auto-Corvetteja mukaan mittauksiin, löytyy muuten reiluja 300 km/h ylityksiä iso nippu,jopa jo varttimailin matkalta ajettuna samantien,ei tarvitse jäädä sinne 240 km/h tasolle..
Vuoden 1961 tehokkain siviiliPorsche jäikin sitten useita satoja prosentteja paitsi tehossa ja väännössä,myös yli 100% kiihtyvyydessä(12,6 sekuntia vs 5,9 sekuntia) vaikkapa 0-60 mp/h välillä aikalaisille V8 siviili-Corvetteille..
Ihme tietämättömyyteen perustuvaa provoilua Turakainen,tiedät itsekin että kuplakoneinen takarutku ei oikein pysy oikean V8:n mukana,senhän tietää Porschella ja Corvetteilla ammatikseenkin kilpaillut Markus Palttalakin.
T:Tapstikos - kuinka vähän
kilpa-autolla kirjoitti:
eli 718 mallilla on vakiosiviiliautojen kanssa?
Logiikkasi mukaan voidaan ottaa 60-luvulta myös kilpa-auto-Corvetteja mukaan mittauksiin, löytyy muuten reiluja 300 km/h ylityksiä iso nippu,jopa jo varttimailin matkalta ajettuna samantien,ei tarvitse jäädä sinne 240 km/h tasolle..
Vuoden 1961 tehokkain siviiliPorsche jäikin sitten useita satoja prosentteja paitsi tehossa ja väännössä,myös yli 100% kiihtyvyydessä(12,6 sekuntia vs 5,9 sekuntia) vaikkapa 0-60 mp/h välillä aikalaisille V8 siviili-Corvetteille..
Ihme tietämättömyyteen perustuvaa provoilua Turakainen,tiedät itsekin että kuplakoneinen takarutku ei oikein pysy oikean V8:n mukana,senhän tietää Porschella ja Corvetteilla ammatikseenkin kilpaillut Markus Palttalakin.
T:Tapstikossinä todellinen apina tiedät edes autoista...Porschella on yli 23000 kisavoittoa suunnilleen kaikissa autourheilun eri luokissa kautta historian, siinä ei Corvetten "merkkiluokka" BelCar paina mitään.
PELLE, MOT MOT MOT! :D - Tapastikos
kuinka vähän kirjoitti:
sinä todellinen apina tiedät edes autoista...Porschella on yli 23000 kisavoittoa suunnilleen kaikissa autourheilun eri luokissa kautta historian, siinä ei Corvetten "merkkiluokka" BelCar paina mitään.
PELLE, MOT MOT MOT! :Dtakia olen pitänyt taukoa(ja taidan jatkaa samalla linjalla) tältä palstalta.
Analysoidaan nyt mitä tapahtui: Todetaan että siivilimallin vuoden 1961 tehokkain Porsche ottaa yli 100% pataan suorituskykymittauksissa aikansa vakio siviiliCorvetelta. Häirikkö toteaa että juuri ja juuri nopeampi auto on kuitenkin kilpa-auto-Porsche,johon totan että eikö silloin pitäisi verrata Corvetten kilpa-autoja tähän kilpa-Porscheen jolloin ero olisi taas musertava Corvetten voittaessa. Tässä vaiheessa häirikkö hiiltyy ja aloittaa kunnianloukkauksen rajamailla tapahtuvan alentavan kielenkäytön virtansa aina lapsenomaisista haukuista siihen kuin Porsche on voittanut 100% omista merkkiluokista,hurraa mikä sivistyksen ja keskustelutaidon huipentuma arvon häiriköltä... - taukoa täältä pitänyt
Tapastikos kirjoitti:
takia olen pitänyt taukoa(ja taidan jatkaa samalla linjalla) tältä palstalta.
Analysoidaan nyt mitä tapahtui: Todetaan että siivilimallin vuoden 1961 tehokkain Porsche ottaa yli 100% pataan suorituskykymittauksissa aikansa vakio siviiliCorvetelta. Häirikkö toteaa että juuri ja juuri nopeampi auto on kuitenkin kilpa-auto-Porsche,johon totan että eikö silloin pitäisi verrata Corvetten kilpa-autoja tähän kilpa-Porscheen jolloin ero olisi taas musertava Corvetten voittaessa. Tässä vaiheessa häirikkö hiiltyy ja aloittaa kunnianloukkauksen rajamailla tapahtuvan alentavan kielenkäytön virtansa aina lapsenomaisista haukuista siihen kuin Porsche on voittanut 100% omista merkkiluokista,hurraa mikä sivistyksen ja keskustelutaidon huipentuma arvon häiriköltä...vaan trollannut pelkkää paskaa toisilla nimimerkeillä. Corvettessa on ollut isommat koneet ja ajoittain enemmän tehoakin, mutta kisakuvioissa ja suorituskyvyssä se on ollut korkeintaan Porschen tasoa, yleensä sen takana. Tästä hyvänä esimerkkinä 70- ja 80-luvut, jolloin Corvetten 5.7-litraisesta kasikoneesta saatiin peräti 190 hevosvoimaa, sillä välin kun Porschen perusmummomallista, 944S:stä saatiin samat teholukemat, puhumattakaan sellaisista ylivoimaisista tehopakkauksista kuin 944 Turbo tai 911 turbo (reilusti yli 300 hp jo 70-luvun lopulla)....
Corvette ei ole ylivoimainen, ei edes voittaja, ikinä. MOT LOL MOT MOT MOT!!!! :D:D:D - T Turakainen
kilpa-autolla kirjoitti:
eli 718 mallilla on vakiosiviiliautojen kanssa?
Logiikkasi mukaan voidaan ottaa 60-luvulta myös kilpa-auto-Corvetteja mukaan mittauksiin, löytyy muuten reiluja 300 km/h ylityksiä iso nippu,jopa jo varttimailin matkalta ajettuna samantien,ei tarvitse jäädä sinne 240 km/h tasolle..
Vuoden 1961 tehokkain siviiliPorsche jäikin sitten useita satoja prosentteja paitsi tehossa ja väännössä,myös yli 100% kiihtyvyydessä(12,6 sekuntia vs 5,9 sekuntia) vaikkapa 0-60 mp/h välillä aikalaisille V8 siviili-Corvetteille..
Ihme tietämättömyyteen perustuvaa provoilua Turakainen,tiedät itsekin että kuplakoneinen takarutku ei oikein pysy oikean V8:n mukana,senhän tietää Porschella ja Corvetteilla ammatikseenkin kilpaillut Markus Palttalakin.
T:TapstikosPorsche 906 oli viimeinen kisavehje, jonka sai
katulailliseksi vuonna 1966.
täältä lisää: http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_906 - taukoa pitänyt
taukoa täältä pitänyt kirjoitti:
vaan trollannut pelkkää paskaa toisilla nimimerkeillä. Corvettessa on ollut isommat koneet ja ajoittain enemmän tehoakin, mutta kisakuvioissa ja suorituskyvyssä se on ollut korkeintaan Porschen tasoa, yleensä sen takana. Tästä hyvänä esimerkkinä 70- ja 80-luvut, jolloin Corvetten 5.7-litraisesta kasikoneesta saatiin peräti 190 hevosvoimaa, sillä välin kun Porschen perusmummomallista, 944S:stä saatiin samat teholukemat, puhumattakaan sellaisista ylivoimaisista tehopakkauksista kuin 944 Turbo tai 911 turbo (reilusti yli 300 hp jo 70-luvun lopulla)....
Corvette ei ole ylivoimainen, ei edes voittaja, ikinä. MOT LOL MOT MOT MOT!!!! :D:D:DCorvetteen sai jo vuonna 1968 avomalliin 435 hv tripower V8:n, ja samana vuonna jo ZL-1 umpimalliin 580 hv.
1960-luvulla Porsche keskittyi vielä yrittämään 200 hv :n rikkomista erikois RS-malleillaan,tosin kyse ei enää ollut kuplankoneisesta 356-luuskasta vaan Porschen uudesta 911-mallista..
Siinä sinulle teholaskuja ja insinööritaitoa hetkeksi taasen.. - paskahousu vaan
taukoa pitänyt kirjoitti:
Corvetteen sai jo vuonna 1968 avomalliin 435 hv tripower V8:n, ja samana vuonna jo ZL-1 umpimalliin 580 hv.
1960-luvulla Porsche keskittyi vielä yrittämään 200 hv :n rikkomista erikois RS-malleillaan,tosin kyse ei enää ollut kuplankoneisesta 356-luuskasta vaan Porschen uudesta 911-mallista..
Siinä sinulle teholaskuja ja insinööritaitoa hetkeksi taasen..sulla ei ole mitään autoa, eiks niin? Ole vain Corvettefani, mutta myönnä FAKTAT!
- V8.
on ollut aikoinan aivan kelpo moottori. Ihmekkös tuo kun chevrolet alkoi valmistamaan myllyjä aikoinaan Mercedes-benzin lisenssillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818