Onko täällä vilja-allergisia?

Oireita kyselen

että minkälaisia teillä ne mahtaa olla?

Epäilen itselläni vilja-allergiaa, koska ne viljatuotteet (KAKKI) saavat aikaan närästystä ja vatsassa poltteen tunnetta. Keliakokeet on otettu, eli tähystyksessä koepalat ja verenkuva, ne olivat ok.

9

1080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

      kaikille viljoille, myös ns.turvallisille, kuten tattarille, hirssille ja riisille.Ihmeteltiin, kun oli sitkeä ihottuma, vasta-aineverikokeissa ilmenikin raju vilja allergia, dieetin kuluessa myös oireet katosivat pikkuhiljaa.Nyt sitten käyn säännöllisin väliajoin testeissä, josko saisi dieettiä purkaa, mutta eipä vielä.Keliakiahan on elinikäinen, vilja allergian suhteen voi olla toivoa vielä että jotain viljaa voisi käyttää.

    • neuvo

      luin juuri erään todistuksen jossa naishenkilö parantui kokonaan juuri kelakiasta lue hänen kertomuksensa www.soihtury.com

    • Ei allergia vaan

      Ei vilja-allergiaa, mutta viljan sietämättömyys, ja hirviän kovat oireet, jos menen syömään viljaa.

    • vilja-allerginen

      Pyydäpä lähetettä prick-testeihin, siellä pitäs näkyä nuo vilja-allergiat. Itselläni todettiin eilen allergia kaikille kotimaisilla viljoille ja yritän tässä nyt keksiä mitä syödä...

      • edellinen

        Ai niin ja oireista vielä: mulla ainakin atooppinen, ihottuma, närästys, ripuli ja vatsakivut.


      • minulla
        edellinen kirjoitti:

        Ai niin ja oireista vielä: mulla ainakin atooppinen, ihottuma, närästys, ripuli ja vatsakivut.

        nuo sinun oireesi.

        Kiitos kaikille vastanneille

        t.aloittaja

        p.s olo on ihana kun en ole syönyt viljaa..


      • vilja-allerginen
        minulla kirjoitti:

        nuo sinun oireesi.

        Kiitos kaikille vastanneille

        t.aloittaja

        p.s olo on ihana kun en ole syönyt viljaa..

        Joo kyllä se ruokavalio helpottaa, vaikka joutuukin luopumaan monesta ruuasta. Täytyy vaan alkaa itse leipomaan...:) Oletko muuten käynyt prick-testeissä?


      • testeissä
        vilja-allerginen kirjoitti:

        Joo kyllä se ruokavalio helpottaa, vaikka joutuukin luopumaan monesta ruuasta. Täytyy vaan alkaa itse leipomaan...:) Oletko muuten käynyt prick-testeissä?

        minut on tähystetty 2 kertaa, aina ollut ruokatorven tulehdus. Pitkään meni, ennekuin tajusin, että viljat närästää, mutta niitähän laitetaan joka paikkaan nykyisin; makkaroihin, valmis lihapulliin- ja pihveihin.

        Kyllä on vaikea keksiä leivän tilalle muuta purtavaa..huh, sitähän on tullut puputettua koko ikänsä :).

        Leipomisen iloa sinulle!


      • Keliakia ...?
        testeissä kirjoitti:

        minut on tähystetty 2 kertaa, aina ollut ruokatorven tulehdus. Pitkään meni, ennekuin tajusin, että viljat närästää, mutta niitähän laitetaan joka paikkaan nykyisin; makkaroihin, valmis lihapulliin- ja pihveihin.

        Kyllä on vaikea keksiä leivän tilalle muuta purtavaa..huh, sitähän on tullut puputettua koko ikänsä :).

        Leipomisen iloa sinulle!

        Olen juuri tänään käynyt kokeissa ja todennäköisesti oireeni johtuu keliakiasta. Olen nyt vähän tsekannut noita tuotteita ja ihmeekseni havaitsi että makkarassa ei käytetäkkään jauhoa, eli sitä voi siis syödä. Minulla alkoin vähitellen myös olemaan jatkuvaa ripulia ja oksettavaa oloa ja oksensinkin. Kipu tuli viimein kovaksi, vatsa turposi ja oli pakko hakeutua lääkäriin.
        Totuttelu ruokavalioon vie varmaan aikansa, mutta jos oireet sillä pysyy kurissa niin jospa elämä vielä tästä kohenee.
        Tsemppiä ja hyvä vointia sinulle ja kaikille keliakikoille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe