Olen harkinnut auton ostoa, mutta mietin näiden kahden merkin välillä. Millaisia tyyppivikoja Ford focuksissa on ollut? Millaisia kokemuksia yleensä ko. autosta, erityisesti viistoperästä? Kiitos vastauksistanne!
Ford focus vs. Volkswagen golf
11
4842
Vastaukset
- TuunajaÖrkki
Kannattaa vaan tarkistaa että ovien ja takaluukun helmat on kunnossa....niissä on ollut kittivikoja joka on aiheuttanut ruostumista. Yleensä ne on laitettu takuuna.
Muuten ei oikein mitään vikoja ole... paitsi olen kuullut että vetonivelten suojakumit ovat olleet huonosti kiinni, mutta yleensä nekin on laitettu ja tarkistettu huolloissa.
Täysvarma auto, jolla on todella hyvä ajaa... ajo-ominaisuudet on parhaimmistoa. Ja huollot halpoja.
Itse ajanut neljä vuotta ja 100000 kilsaa focusI:llä, ja nyt menossa FocusII:nen.
Wolkkarissa saat maksaa merkistä jolle ei ole katetta, ja ajo-omomaisuudet ei mitkää kummoset. Itselläni huonoja kokemuksia Passatista.- koko totuus
Yleensä, tai sitten ei.
Noita vikoja kannattaa selvittää.
Tältä palstaltakin löytyy, kun hakee.
Ei ole mitään pikkujuttuja.
Itse noista ostaisin Volkkarin.
Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa.
- Focuksen omistaja
Itsellä Focus, ostin viime kesänä ja huollossa voisivat antaa jo oman parkkiruudun, niin tuttuja siellä ollaan. Ei mitään isompia vikoja, keskuslukitus reistannu, menossa liikkeeseen tokan kerran, kuluvia osia vaihdettu, muutamia tyyppivikoja todettu (siis niitä Hesarin vikalistan luettelemia), osa korjattu, viimesen puolen vuoden aikana reilu 1000 euroa menny korjaukseen ja kohta menee lisää. Ne työtaksat sitä laskua kerryttää ja osatkaan ei halpoja. Golf ei kai ole sen kummosempi, kaikissa autoissa vikaa, Golf kalliimpi mutta liekö sen parempi, maineella taitaa vaan rahastaa. Itse olen tyytyväinen ollu autooni vaikka rahaa onkin menny, hyvä ajaa ja näppärän kokonen (hatchback).
- Hoppa 77
Focus oli ykköskorinen ja ajettu yli 200 tkm? Kai sitä vikoja alkaa tulla kun auto on pian 10 vuotta vanha...
- Focuksen omistaja
Hoppa 77 kirjoitti:
Focus oli ykköskorinen ja ajettu yli 200 tkm? Kai sitä vikoja alkaa tulla kun auto on pian 10 vuotta vanha...
Ei ole ajettu lähellekään 200 tkm ja ikää ei 10 vuotta, että silleen.
- Focus -01
ollut Focus uudesta saakka, ja 120tkm kohta mittarissa, ei oikeestaan mitään vikaa ole ollut. Ovet laitettiin takuuna ja normaalihuollot tehty vain, eivätkä tosiaankaan kalliita ole olleet, ja palvelu ystävällistä.
- ota wv
Mulla focus vm.2000 1.6 ml.130000 viat kaikki ovet vaihdettu,molemma vetoakselit,toinen etujousi,takapyörän laakerit,tehostajan pumppu,vesipumppu,termostaattikotelo,ns.(koiranluita)jotain 10kpl,lämppärin moottori,vilkun palautus 2kertaa (taas hajalla),sisäkatto pudonnut silmille,nämä ainakin muistan.
- Sferiffi....
Miksi kirjottelet tänne tollasta potaskaa teinipelle?
Vikalistasi meni vähä liian yli... eihän tollasta kukaan usko. - Voitko tarkentaa ?
Sferiffi.... kirjoitti:
Vikalistasi meni vähä liian yli... eihän tollasta kukaan usko.Mikä meni yli ?
- Totuus on tarua ihmeellisem...
Sferiffi.... kirjoitti:
Vikalistasi meni vähä liian yli... eihän tollasta kukaan usko.Juupa, ei tarvii paljon liioitella jos on onnistunut 2001 mallisen Focuksen hankkimaan.
Uudesta ollut, säännöllisesti huollettu peli ja tähän mennessä mennyt: molemmat vetarit noin 100 000 km, laturi, kaikki muut paitsi kuskin ovi uusiksi, menivät onneksi takuuseen, eberin hehku, koneen hehkuja ohjaava tietokoneyksikkö, valot sojottaa alaviistoon huomiovaloilla.
Jos on varaa, osta Volkkari, mäkin ostan jonkun japsiriiskun, ne aikakin pelaa.
Joo, onhan se kyllä mukava ajaa silloin kun se pelaa, se Focus siis...
- laps olen valkeuden mutta e...
Kumpikin hyviä.Mielestäni kuitenkin Focus on tilavampi ohjaajan paikalta katsoen ja ainakin Triend Ambient mallissa on erityisen hyvät penkit. Jousitus hivenen jäykempi kuin muuten, minusta oikein hyvä.
Focus on erionmainen ja yllätöksetön ajettava, mutta niin on kyllä Golf' kin, jämäkkä peli sekin.
Monenlaista vikalistaa täällä kyllä suolletaan, omaa 99 mallia ajettu nyt liki 200 tuhatta , uudesta saakka, yhtään vetoniveltä ei esim ole tarvinnut vaihtaa. Ovissa oli kittivikoja, jotka ruostuivat alta. Ford on ne kaikki korjannut/vaihtanut, kun vain käy näyttämäsä.
Valinnan taitaa sinullakin ratkaista hinta ja miltä auton koeajo tuntuu. Aja tarpeeksi monta kertaa kumpaakin ja ota se, mikä itsestä tuntuu parhaalta ajaa.Ja ota sellainen, missä on ilmastointi.
Ja onhan noita muitakin hyviä merkkejä. Etsivä löytää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1451208Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli37967Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi48880Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus73850Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva167845Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e36805- 54741
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy189709Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42706Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali139697