Toyota corolla dx???

Tiedoton??

Niin elikkä mistä toi nimitys dx:tulee??

23

7557

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mazda GLX:llä ajava

takaveto Corollassa varustelutasona oli yleisimmin DX joten auto lie siitä saanut lempinimen. Toisen polven etuvetocorollassa oli hauska muutos katalysaattoriaikaan siirryttäessä, SE varustelutaso uudelleennimettiin XSi:ksi... ihme ettei auto saanut sexsicorollan mainetta :D

• mikään lempinimi

oo 1980 tuli myyntiin Corolla DX, se aito "noppa-corolla" "pappa-corolla".

• tarkoitin vastata
        mikään lempinimi kirjoitti:

tuohon ensimmäiseen!

• Corollamiäs
        mikään lempinimi kirjoitti:

Dx corolla ei o mikää noppa corolla vaa ke20 on😎

• ....kai tulee sanasta "DELUXE".

Takaveto-Corollaa oli aikanaan myynnissä sedanina:

1.3
      1.3DX
      1.6.DX

DX toi mukanaan siihen aikaan tällaisia deluxe-varusteita :-) kuin esim. kylkilistat, kannellinen hankalokero jne.

Etuveto-Corollan myötä perusmallista tuli vissiin DX paremmin varustellulle keksittiin SE arvaan ihan hatusta, että voisi tarkoittaa "super exclusive"

• tuo

aloitusmalli oli nimeltään 1.3 super
        ja SE oli etuvetomalleissa Special Edition (jenkkilässä oli tämän yläpuolella vielä LE = Limited Edition)

• tuo kirjoitti:

aloitusmalli oli nimeltään 1.3 super
        ja SE oli etuvetomalleissa Special Edition (jenkkilässä oli tämän yläpuolella vielä LE = Limited Edition)

..tarkennuksista.

Tosin tuosta "superista" olen sen verran erimieltä, että sellainen mallimerkintä se ei ollut, että moista tekstiä autosta olisi löytynyt. Hinnastossa ja taulukoissa se on tolla nimellä.

Itselläni on ollut sekä "oikea DX" että "super" (kts. suomi24 galleria-sivuni) ja aloin juuri miettimään, että olikohan siinä edes "1.3" merkintää? "super"-merkintää ei ainakaan ollut.

Eiköhän ne takapaksissa olleet merkinnät itseasiassa menneet KE70:ssä näin "" (super ei mitään) "DX" ja "1.6DX" ja oliko niin että 1.6:kin sai vain yhtenä vuonna sedanina, Coupe oli kait jo alusta alkainen 1.6?

• kurjimpia ja riisutuimpia
        Tojo-Kölli kirjoitti:

..tarkennuksista.

Tosin tuosta "superista" olen sen verran erimieltä, että sellainen mallimerkintä se ei ollut, että moista tekstiä autosta olisi löytynyt. Hinnastossa ja taulukoissa se on tolla nimellä.

Itselläni on ollut sekä "oikea DX" että "super" (kts. suomi24 galleria-sivuni) ja aloin juuri miettimään, että olikohan siinä edes "1.3" merkintää? "super"-merkintää ei ainakaan ollut.

Eiköhän ne takapaksissa olleet merkinnät itseasiassa menneet KE70:ssä näin "" (super ei mitään) "DX" ja "1.6DX" ja oliko niin että 1.6:kin sai vain yhtenä vuonna sedanina, Coupe oli kait jo alusta alkainen 1.6?

eihän hinnat alkaen Super malleihin ole varaa laittaa edes varustelutasoa kuvaavia lätkiä, niistähän puuttuu kylkilistat sun muut heepelit muutenkin, siksihän ne on hinnat alkaen -malleja.

Etuveto-corolla sedanista oli vuonna 1985 erikoismalli, Corolla Shadow joka oli tummanharmaa aina pölykapseleita myöten, tässä mallissa muistelen olleen Shadow-tarrankin jossainpäin koria. Tavan 1.3 SE:ssä ei ollut moottorikokoa ilmaisevaa merkkiä mutta 1,6-litraisessa se oli SE-merkin edessä. Faceliftissähän 1. etuvetopolven Corolla sai vieläkin varustellumman version, GL:n jossa oli mm. korinväriset puskurit, hienompi verhoilu ja kaatuva takaselkänoja sedanissakin.

• onhan
        Tojo-Kölli kirjoitti:

..tarkennuksista.

se hauska saivarrella näistä hommista, onneksi on ite vielä paremmassa kunnossa kuin DX...

• Pena2
        Tojo-Kölli kirjoitti:

..tarkennuksista.

Se perusmalli oli super, tosin sitä ei lukenut takaluukussa. Itsellä oli moinen ensimmäisenä autona -87.

• Pena2
        Tojo-Kölli kirjoitti:

..tarkennuksista.

http://www.ajovalo.net/Historia/toyota_corolla79.htm

• Nea-74
        Tojo-Kölli kirjoitti:

..tarkennuksista.

Tuo orkkis 1.6 DX ei ole KE-70 vaan kulkee samalla nummerolla ku coupe versio eli se on TE-71 vaikka onki sedan..Mulla on -80 KE-70 ja TE-71 -84 itsellä.Ja lisättäköön siihe DX varusteluun viä kello ja tässä nuoremmassa versiossa economy mittari omanlaisensa verhoilu ovissa ja sellasta pientä.

• ROSKAPOSTIROBOTTI2

Onko toyota corollaa DX äään automaattivaihteistoa?????????????????????

• deksideksidkeis

pieniä eroja deksin ja superiin löytyy melko paljon kun rupeaa tosissaan tutkimaan. Ulkomailla jossain verisoissa on kierrosluku mittarikin vakiona mittaristossa sun muuta. Eiköhän tuo automaatti ollu jossakin amerikan mallissa. En ole kyllä varma

• ssddW

DX = Räksä

• deximies

Tiivistettynä, -79 myyntiin tulleen KE-70 Corollan toinen varustelutaso oli tuo DX, ja toinen se super. DX lukee takakontissa. Tästä sitten joku keksi ruveta sanomaan tätä KE70 Corollaa "dexiksi" tai "dexteriksi" ja vaikka miksikä. Myös noita sen jälkeen tulleita xE80 Corollia sai DX - varustelulla, mutta tämä on taas sitten etuvetoinen eli ei ole "oikea dexi" :)

• ke-20 .....
    • Corolla4eva

Mulla oli joskus 1.3 FX - 87. Helvetin hyvä peli mut kori mätäni alta. Onneks corolla tekee paluun!

• sellaastase

esim dx:ssä oli tehokkaampi lämmityslaitteen puhallin kuin superissa, samoin superissa oli ovenkahvana remmit mistä vedettiin ovi kiinni, ratti erilainen yms.

• Anonyymi

DX tarkoittaa Distance X, kaukainen tuntematon.

• Anonyymi

EIKS DX COROLLIEN KULTAKAUSI OLLUT 1979-1983 MUTTA 1983 JÄLKEEN KORIMALLI VAIHTUU

• Anonyymi

DX JYRÄÄ AINA! AJAN DX COROLLA AINA EI OLE KUIN 570 TKM AJETTU PELAA TÄÄLLÄ LAPIN PAKKASISSA EI JÄÄ TIELLE KUTEN UUDET TESLAT!

• Anonyymi

Double Xynchron. Edellä käyvää laatua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      341
      1369
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      77
      936
    3. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      823
    4. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      69
      816
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      45
      702
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      120
      693
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      682
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      49
      648
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      606
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      552
    11. 45
      547
    12. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      9
      526
    13. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      25
      525
    14. 32
      521
    15. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      515
    16. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      32
      492
    17. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      485
    18. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      79
      457
    19. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      447
    20. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      44
      425
    Aihe