Haluaisin kuulla uskovaisten mietteitä Rakkaudesta. Onko teillä kokemuksia onnettomasta rakkaudesta joka kalvaa sisintä vuosia. Onko vinkkejä siitä, miten siitä pääsisi eroon? Minä olen naimisissa, mutta olen ollut rakastunut elämässäni myös toiseen naiseen. Rakastan häntä vieläkin. Pahinta asiassa on, että olen kertonut ja tunnustanut rakkauteni sekä vaimolleni, että tälle toiselle naiselle. Välillämme ei ole mitään muuta, kuin yksipuolinen sairaalloinen rakkaus. Vuosien saatossa rakkaus on kuihduttanut omat voimani täysin. Tunnen itseni hyvin huonoksi aviomieheksi joka vain loukkaa toisia. Pyydän teitä, että rukoilkaa Jumalalta apua minulle tähän vaivaan. Antakaa minulle asiallisia neuvoja joilla jaksan elää, vaikka tahtoisinkin kuolla. Joka päivä pyydän Jumalaa, että hän auttaisi minua, mutta hän ei jostain syystä minua kuule.
Kysymys VL uskovaisille !!!!!!!!!!!
36
1942
Vastaukset
Harvoin käyn näinkään pitkää vääntöä itseni kanssa siitä kirjoitanko kirjautuneena vai kuirjautumatta.
Pitäisi ensin määritää mikä on rakkaus. Jos rakkaus halutaan määrittää vain naisen ja miehen väliseksi toiminnaksi, muutuu rakkauden olemus yksistään seksiksi. Rakkaus ja seksuaalisuus eivät ole rinnasteisia mutta eivät myöskään toisensa automaattisesti poissulkevia asioita.
Ihmettelen jos valtaosa rehelisistä ihmisistä ei käy sitä tunnetta jossain elämänsä vaiheessa läpi että joutuu toteamaan että elämässä olisi voinut olla muitakin mahdolisuuksia.
Onko miehen ja naisen välinen rakkaus aina rakkautta johon seksuaalisuus sisältyy tavalla tai toisella. Ei minusta. Siltikään vaikka toisen kohtaisi ei sukupuolttomana vaaan sukupuolisena olentona. Mies ei muutu ajatuksella sukupuolettomaksi. Ja se on vain hyväksyttävä että joidenkin kohdalla käydään se ahaa elämys läpi että - hei tässä on oikeasi mies ihmisen lisäksi.
Valtaosan toisen sukupuolen edustajista ei herätä minkäänlaisia reagtioita. Ovat siis jossain määrin "sukupuolettomia". Kuitenkin on niitä joiden ohi ei voi kävellä tiedostamatta sitä "sukupolisuutta".
Tätä on vaikea selittää.... Mutta jos naisena ajattelen millaisia tunnetason regtioita ympärilläni olevat toisen sukupuolen edustajat saavat aikaan niin tosiasia on se että osa miehistä on sukupuolettomia eli kuuluvat siihen "luokkaan" miehistä joiden kanssa ei olisi koskaan voinut olla suhdetta. Siis miehiä jotka eivät naisena herätä minkään laista mielenkiintoa, vaikka ihmisenä voimme pitää toisistamme.
Sitten on se toine luokka johon kuuluu ne miehet jotka noteeraa ei vain ihmisenä vaan myös mihenä. Ja tässä joukossa on niitä jotka eivät mielytä ihmisenä vaikka muuten "kaikki olisi kohdallaan". Ja tässä luokassa erittäin pienenä joukkona on ne ihmiset joista täytyy todeta että "kaikki asiat olisi kohdallaan".
Avioliitto ei tee meistä sokeaa toisten ihmisten viehätysvoimalle. Tämä vain pitäisi osata kääntää oman itsensä eduksi ja oman suhteen eduksi.
Ja nyt tullaankin siihen ajatukseen että mitä on rakkaus. Voiko toista ihmistä rakastaa. Onko toisen ihmisen rakastaminen väärin. Tai onko väärin rakastaa ihmistä joka edustaa toista sukupuolta?
Jos ajattelen että omis seksuaalisia tarpeita kanavoidaan tavalla tai toisella kolmannen osapuolen kautta näen sen vääränä.
Aina tulee muistaa myös se että arki on arkea elää sitä kenen kanssa tahansa. Eli arki ei olisi sen erillaisempaa kenenkään toisen ihmisen kassa vaan "tappelupaikat" löytyisivät toisen ihmisen kohdalta vain eri kohdista. Jos lähdemme jossittelemaan jos olisin alkanut tuon toisen kanssa... Aika monella meillä on ollut "useampia ihmisiä kierroksessa".... niin mihin tämä ajattelu johtaa.... jos olemme rehellisiä emme olisi tuon toisenkaan kanssa pääseet arkea pakoon....
Jos ajattelee sitä että onko sitten väärin rakastaa toista ihmistä niin rakkaus sinänsä ei ole väärin. Rakkaus ei kadehsi ei kerskaa ei etsi omaansa, kaiken se kestää ja kaiken se kärsii... rakkaus ei koskaan katoa...
Olin aika pitkään hämilläni kun itse havahduin näiden tunteiden kanssa. Kuitenkin olen nähnyt sen rakkaus on muuta kuin naisen ja miehen välistä rakkautta. Se on syvää kiintymystä, mutta myös syvää ymmärrystä, se on myös pyyteetöntä ja ansiotonta. Se on myös asia joka ei kieltämällä katoa. Se vain on ja sen kanssa on opittava elämään.
Ainakin itselle ero rakkauden ja rakkauden välille tuli ihan selväksi sitä kautta kun.... rakastuin naisena naiseen.. Eli kävin ne samat tunteet läpi ihmisen kanssa johon ei liity mitään seksuaalista virettä... sitä kautta opin hyväksymään myös sen että rakkaus tunteena on osa ihmisyyttä ja ihmissuhdetta ilman että siinä olisi mitään väärää.
Vaikka aito rakkaus joskus pakottaa meitä lupumaan se ei kuitenkaan koskaan katoa.- docc
On hyvä tehdä selvä ero kahden asian välille.
Miehen ja naisen välisellä "rakkaudella" ei ole mitään tekemistä sen rakkauden kanssa, josta Raamattu puhuu. Eli kun otit esille sen, että rakkaus ei koskaan katoa jne. niin tässä on kysymyksenä vilpitön lähimmäisen rakkaus, toisin sanoen Jumalan rakkaus meitä kohtaan, joka tarkoittaa sitä, että Jumala haluaa ajaa meidän etuja saamatta siitä itselleen mitään hyötyä.
Se tarkoittaa myös ihmisten välistä lähimmäisen rakkautta, joka tarkoittaa että ihminen haluaa ajaa toisen ihmisen etua ilman vilpillistä oman edun tavoittelemista.
Rakkaus on otettu termiksi myös miehen ja naisen väliselle kiintymykselle. Itse puhuisin kiintymyksestä, koska sitä se todella vain sitä tarkoittaa. Mies haluaa, että nainen huomaa hänet ja vastaavasti nainen samoin miestä kohtaan. Tässä ei ole kysymyksessä välitön lähimmäisen rakkaus, sillä se on molemminpuolinen suhde, molemminpuolinen etu. Lähimmäisen rakkaudessa taas ei etsitä ollenkaan omaa etua ja sitä tulee osoittaa kaikkia ihmisiä kohtaan.
Kiintymyksen ja lähimmäisen rakkauden eroittaa parhaiten siten, että kiintymystä voidaan osoittaa vain tietyille persoonille ja lähimmäisen rakkautta taas kaikille.
Äiti rakastaa omaa lastaan enemmän kuin naapurin lasta. Mitä tämä tarkoittaa? Sitä että äiti on enemmän kiintynyt omaa lapseensa, mitä naapurin lapseen ja soisi naapurin lapsen kuolevan ennen omaa lastaan.
Mutta jos on kysymyksessä lähimmäisen rakkaus, niin äiti rakastaisi molempia lapsia yhtä paljon, sillä lähimäisen rakkaus ei katso omaansa.
Eli ei kannata sekoittaa kiintymystä vastakkaiseen sukupuoleen tai johonkin hyvään ystävään, rakkauden kanssa. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Kiintyminen on luonnollista ihmiselle ja se on biologista. Rakkaus on taas Jumalallista, se tulee Jumalalta, eikä tästä maailmasta.
Ainut yhteys mikä näillä kahdella on, että lähimmäisen rakkautta on helpompi osoittaa ihmisille, joihin olet kiintynyt, kuin ihmisille, jotka ovat vastenmielisiä sinulle.
Mutta Jeesus esimerkillisesti harrasti rakkautta sekä niille, joihin hän oli kiintynyt, mutta myös kaikkille muillekkin tasavertaisesti.
Toisinaan kummiskin kiintymys saattaa mennä lähimmäisen rakkauden eteen. Esimerkiksi jos sun pitäisi vaikka nuhdella kaveriasi jostakin, jätät sen tekemättä, että saisit pidettyä hyvät välit - tällöin olet kiintymyksen takia vihannut ystävääsi. docc kirjoitti:
Miehen ja naisen välisellä "rakkaudella" ei ole mitään tekemistä sen rakkauden kanssa, josta Raamattu puhuu. Eli kun otit esille sen, että rakkaus ei koskaan katoa jne. niin tässä on kysymyksenä vilpitön lähimmäisen rakkaus, toisin sanoen Jumalan rakkaus meitä kohtaan, joka tarkoittaa sitä, että Jumala haluaa ajaa meidän etuja saamatta siitä itselleen mitään hyötyä.
Se tarkoittaa myös ihmisten välistä lähimmäisen rakkautta, joka tarkoittaa että ihminen haluaa ajaa toisen ihmisen etua ilman vilpillistä oman edun tavoittelemista.
Rakkaus on otettu termiksi myös miehen ja naisen väliselle kiintymykselle. Itse puhuisin kiintymyksestä, koska sitä se todella vain sitä tarkoittaa. Mies haluaa, että nainen huomaa hänet ja vastaavasti nainen samoin miestä kohtaan. Tässä ei ole kysymyksessä välitön lähimmäisen rakkaus, sillä se on molemminpuolinen suhde, molemminpuolinen etu. Lähimmäisen rakkaudessa taas ei etsitä ollenkaan omaa etua ja sitä tulee osoittaa kaikkia ihmisiä kohtaan.
Kiintymyksen ja lähimmäisen rakkauden eroittaa parhaiten siten, että kiintymystä voidaan osoittaa vain tietyille persoonille ja lähimmäisen rakkautta taas kaikille.
Äiti rakastaa omaa lastaan enemmän kuin naapurin lasta. Mitä tämä tarkoittaa? Sitä että äiti on enemmän kiintynyt omaa lapseensa, mitä naapurin lapseen ja soisi naapurin lapsen kuolevan ennen omaa lastaan.
Mutta jos on kysymyksessä lähimmäisen rakkaus, niin äiti rakastaisi molempia lapsia yhtä paljon, sillä lähimäisen rakkaus ei katso omaansa.
Eli ei kannata sekoittaa kiintymystä vastakkaiseen sukupuoleen tai johonkin hyvään ystävään, rakkauden kanssa. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Kiintyminen on luonnollista ihmiselle ja se on biologista. Rakkaus on taas Jumalallista, se tulee Jumalalta, eikä tästä maailmasta.
Ainut yhteys mikä näillä kahdella on, että lähimmäisen rakkautta on helpompi osoittaa ihmisille, joihin olet kiintynyt, kuin ihmisille, jotka ovat vastenmielisiä sinulle.
Mutta Jeesus esimerkillisesti harrasti rakkautta sekä niille, joihin hän oli kiintynyt, mutta myös kaikkille muillekkin tasavertaisesti.
Toisinaan kummiskin kiintymys saattaa mennä lähimmäisen rakkauden eteen. Esimerkiksi jos sun pitäisi vaikka nuhdella kaveriasi jostakin, jätät sen tekemättä, että saisit pidettyä hyvät välit - tällöin olet kiintymyksen takia vihannut ystävääsi.ajatuksiani. Juuri näitä ajatuksia ajoin takaa.
Suomen kielessä vain on köyhästi näitä vaihoehtoja kuvata sitä mitä ajaa takaa. Rakkaus/kiintymys tai millä sitä sitten halutaankin kuvata on asia joka ei katso sukupuolta. Se ei ole sellaine tunne jonka voisi kanavoida vain itsensä kanssa samaan sukupuoleen.
Toisaalta kun puhun aidosta rakkaudesta toista ihmistä kohtaan niin olen sitä mieltä että se kestää ja myös kärsii sen että nuhtelee toista ihmistä. Kokemuksella...
Harvoin olen edes omalle kumppanille ollut niin herneet nenässä kuin sille rakkaalle ihmiselle. Ja kuitenkin meidän suhteemme ja kiintymyksemme on kestäneet kaikki "loukkaukset" puolin ja toisin.- Kempelainen
docc kirjoitti:
Toisinaan kummiskin kiintymys saattaa mennä lähimmäisen rakkauden eteen. Esimerkiksi jos sun pitäisi vaikka nuhdella kaveriasi jostakin, jätät sen tekemättä, että saisit pidettyä hyvät välit - tällöin olet kiintymyksen takia vihannut ystävääsi.Olit hieman radikaali siinä, ettei miehen ja naisen välisessä rakkaudessa ole yhtään yhteyttä Jumalan rakkauden kanssa. Kyllä siinä on. Jumala on luonut Rakkauden ja Jumala on Rakkaus. 1 Kor 1;38 > Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. Rakkaus on aina Rakkaus.
Se kiintymys ja ihastuminen, joka on ihmisten välillä, lyhyenkin suhteen ja tutustumisen jälkeen, on enemmänkin ihastumista, kun sitä Rakkautta, jota joskus nähtiin vahan maalismummon ja papan välillä, siinä ei olut mitään pyyteellisyyttä, siinä oli vain rakkaus. Rakkaus on sellainen juttu, ettei ihmisellä vain ole yhtään elintä, joka sitä tuottaa, ei maksaa, ei haimaa, ei pikkuaivoja joka tuottaa kyllä endorfiiniä, joka saa aikaan hyvänolon tunteen, mikä on sekin parempi kuin penseys. Mutta sen varsinaisen Rakkauden, josta harva edes tietää mitä se on alle 60 vuotiaana, enne sitä se on vain itsekkyyttä ja omistamisentarvetta, sekä lihan himoa, joskin jo silloinkin saattaa olla mukana rakkaus, mutta ei aina, eikä vain yksin Rakkaus, koska kaikki muu on aavalinkin mukaan katoavaista.
Olen omakohtaisesti kokenut asian. parisuhteemme laimentui oman sairauteni, ja ennekarkkiaan vaimoni rinta- ambutaation johdosta, jolloin hänen hormonitoimintansa häiriytyi. samalla aikaa hänellä tuli vaihdevuosiongelmia, joka myös aiheutti sen, että gynekologia tuli kirurgisesti tutuksi, joten parisuhteeseen ennen niin kiinteästi kuuluva sukupuolinen terve intohimo, eli seksi heitti aivan kupeerikkaa ja kun siihen lasketaan se, että hän vielä viisukymppisenä investoi keskisuureen yritykseen ja lähti mukaan liiketoimintaan, ilman minua, joka ennen omistin ja johdin yrityksiä. Tähän hänen ”uuteen elämään” ei enää mahtunut vapaa- aikaa, ei lämmintä ruokaa kotona, kun kerran kahteen viikkoon, sekä näiden sairauksien vuoksi sukupuolista kylmyyttä, oltiin parisuhteessa siinä vaiheessa, että näimme tunnin vuorokaudessa, viikonloput mukaan luettuna, tuli tyhjyys, sekä negatiivinen tunne, varmaan molemmille. Etäännyimme tositamme muutaman vuoden aikana.
Ajattelin luonnollisesti miehenä, ettei tämä enää käy, minulla käytännössä ei ollut kotia, minulla ei ollut vaimoa, minulla ei ollut huolenpitoa, eikä lämmintä ruokaa. samalla siihen liittyi hänen psyyggiset aggressiot, mitä nämä ”naisosaston” leikkaukset aiheuttivat, hän saattoi olla ”piru” muutama viikon, mutta se entinen äiti sitten taas aivan pitkiäkin aikoja, jopa viikon, mutta koskaan ei tiedä, ei nytkään, mitä seuraaman pitää, mutta sen myös tietää hän itsekin, ja kärsii, ja juuri sen vuoksi rukouksessa jaksan. Jumalan palveluksissa käynnit harvenivat ja minä itse löysin läheisyyttä Helluntailähetyksen kotikokouksissa, mistä sain voima ja rukousapua, jota kirkon penkistä ei voinut saada.
Eräässä rukouksessa sain Pyhältä Hengeltä viestin, että rakasta itseäsi, että voit toista rakastaa, mutta Jumalaa yli kaiken. Tämä sai sen, että aloin ”elvyttää” omaa elämääni Herrassa ja se poikikin minulle niin, että hakeuduin uskovien kastelle. Tämä oli askel, jota Jeesus oli minun antanut odottaa.
Siellä altaan reunalla, kun odotin vuoroani, sain todistaa seurakunnalle, jota en tarkoin muista, mutta saamani palautteen muodossa, > Menen Pyhälle kasteelle, Jeesuksen esimerkin mukaan siksi, että saan tästä lähtien puhtaalla omalla tunnolla kohdata vaimoni, lapseni, perheeni sekä lähimmäiseni ja saisin rakkautta sisempääni, että voisin olla Jumalan valona ihmisille, joilla on Jeesus hukassa.
Olin varmasti sanonut muutakin, mutta muutaman viikon jälkeen alkoi tapahtua. Tämä lihava, hankala, sekä äkäinen nainen alkoi tulla mieleeni yhä useammin ja useammin ja aina illalla, kun menin työstä kotiin, joskus seitsemän aikoihin, antoi Herra määräyksen soittaa hänelle ja kysyä > onko sinulla nälkä? Kysymys, joka piti juuri olla päinvastoin, mutta en vain voinut panna vastaan, kun käsi meni taskuun ja kaivoi sieltä kännykän, ja kysyin, onko sinulla nälkä? Kyllä, minulla menee ainakin yhteentoista, ja en ole kerinnyt syödä, join vain kahvia? Ho tuonko jotain? Arvatkaa mitä tämä, kuitenkin elämäni nainen sanoi??? Tuo Big mac x 2???.
Näin se alkoi sitten kääntyä taas raiteelleen, mutta mistä voima, ja kuka auttoi. Se oli epäilemättä Jeesus, joka Pyhän Hengen kanssa operoi koko jutun, ja VASTA NYT TIEDÄN MITÄ PYYETTÖN RAKKAUS ON. Ja se tulee vain Jeesukselta.
Sorry, kun kirjoitin näin pitkään, mutta minulle vasta kasteen jälkeen avautui Rakkaus, onko se teidän tie, sitä en osaa sanoa, mutta minun ja Raamatun tie se on.
Siunausta. - Sinitintti
Kempelainen kirjoitti:
Olit hieman radikaali siinä, ettei miehen ja naisen välisessä rakkaudessa ole yhtään yhteyttä Jumalan rakkauden kanssa. Kyllä siinä on. Jumala on luonut Rakkauden ja Jumala on Rakkaus. 1 Kor 1;38 > Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. Rakkaus on aina Rakkaus.
Se kiintymys ja ihastuminen, joka on ihmisten välillä, lyhyenkin suhteen ja tutustumisen jälkeen, on enemmänkin ihastumista, kun sitä Rakkautta, jota joskus nähtiin vahan maalismummon ja papan välillä, siinä ei olut mitään pyyteellisyyttä, siinä oli vain rakkaus. Rakkaus on sellainen juttu, ettei ihmisellä vain ole yhtään elintä, joka sitä tuottaa, ei maksaa, ei haimaa, ei pikkuaivoja joka tuottaa kyllä endorfiiniä, joka saa aikaan hyvänolon tunteen, mikä on sekin parempi kuin penseys. Mutta sen varsinaisen Rakkauden, josta harva edes tietää mitä se on alle 60 vuotiaana, enne sitä se on vain itsekkyyttä ja omistamisentarvetta, sekä lihan himoa, joskin jo silloinkin saattaa olla mukana rakkaus, mutta ei aina, eikä vain yksin Rakkaus, koska kaikki muu on aavalinkin mukaan katoavaista.
Olen omakohtaisesti kokenut asian. parisuhteemme laimentui oman sairauteni, ja ennekarkkiaan vaimoni rinta- ambutaation johdosta, jolloin hänen hormonitoimintansa häiriytyi. samalla aikaa hänellä tuli vaihdevuosiongelmia, joka myös aiheutti sen, että gynekologia tuli kirurgisesti tutuksi, joten parisuhteeseen ennen niin kiinteästi kuuluva sukupuolinen terve intohimo, eli seksi heitti aivan kupeerikkaa ja kun siihen lasketaan se, että hän vielä viisukymppisenä investoi keskisuureen yritykseen ja lähti mukaan liiketoimintaan, ilman minua, joka ennen omistin ja johdin yrityksiä. Tähän hänen ”uuteen elämään” ei enää mahtunut vapaa- aikaa, ei lämmintä ruokaa kotona, kun kerran kahteen viikkoon, sekä näiden sairauksien vuoksi sukupuolista kylmyyttä, oltiin parisuhteessa siinä vaiheessa, että näimme tunnin vuorokaudessa, viikonloput mukaan luettuna, tuli tyhjyys, sekä negatiivinen tunne, varmaan molemmille. Etäännyimme tositamme muutaman vuoden aikana.
Ajattelin luonnollisesti miehenä, ettei tämä enää käy, minulla käytännössä ei ollut kotia, minulla ei ollut vaimoa, minulla ei ollut huolenpitoa, eikä lämmintä ruokaa. samalla siihen liittyi hänen psyyggiset aggressiot, mitä nämä ”naisosaston” leikkaukset aiheuttivat, hän saattoi olla ”piru” muutama viikon, mutta se entinen äiti sitten taas aivan pitkiäkin aikoja, jopa viikon, mutta koskaan ei tiedä, ei nytkään, mitä seuraaman pitää, mutta sen myös tietää hän itsekin, ja kärsii, ja juuri sen vuoksi rukouksessa jaksan. Jumalan palveluksissa käynnit harvenivat ja minä itse löysin läheisyyttä Helluntailähetyksen kotikokouksissa, mistä sain voima ja rukousapua, jota kirkon penkistä ei voinut saada.
Eräässä rukouksessa sain Pyhältä Hengeltä viestin, että rakasta itseäsi, että voit toista rakastaa, mutta Jumalaa yli kaiken. Tämä sai sen, että aloin ”elvyttää” omaa elämääni Herrassa ja se poikikin minulle niin, että hakeuduin uskovien kastelle. Tämä oli askel, jota Jeesus oli minun antanut odottaa.
Siellä altaan reunalla, kun odotin vuoroani, sain todistaa seurakunnalle, jota en tarkoin muista, mutta saamani palautteen muodossa, > Menen Pyhälle kasteelle, Jeesuksen esimerkin mukaan siksi, että saan tästä lähtien puhtaalla omalla tunnolla kohdata vaimoni, lapseni, perheeni sekä lähimmäiseni ja saisin rakkautta sisempääni, että voisin olla Jumalan valona ihmisille, joilla on Jeesus hukassa.
Olin varmasti sanonut muutakin, mutta muutaman viikon jälkeen alkoi tapahtua. Tämä lihava, hankala, sekä äkäinen nainen alkoi tulla mieleeni yhä useammin ja useammin ja aina illalla, kun menin työstä kotiin, joskus seitsemän aikoihin, antoi Herra määräyksen soittaa hänelle ja kysyä > onko sinulla nälkä? Kysymys, joka piti juuri olla päinvastoin, mutta en vain voinut panna vastaan, kun käsi meni taskuun ja kaivoi sieltä kännykän, ja kysyin, onko sinulla nälkä? Kyllä, minulla menee ainakin yhteentoista, ja en ole kerinnyt syödä, join vain kahvia? Ho tuonko jotain? Arvatkaa mitä tämä, kuitenkin elämäni nainen sanoi??? Tuo Big mac x 2???.
Näin se alkoi sitten kääntyä taas raiteelleen, mutta mistä voima, ja kuka auttoi. Se oli epäilemättä Jeesus, joka Pyhän Hengen kanssa operoi koko jutun, ja VASTA NYT TIEDÄN MITÄ PYYETTÖN RAKKAUS ON. Ja se tulee vain Jeesukselta.
Sorry, kun kirjoitin näin pitkään, mutta minulle vasta kasteen jälkeen avautui Rakkaus, onko se teidän tie, sitä en osaa sanoa, mutta minun ja Raamatun tie se on.
Siunausta.Onko kumma, jos olette etääntyneet?? Vaimosi on kokenut elämänsä arvottomaksi sinun passaajanasi! Ihan oikeutettua...
"minulla ei ollut huolenpitoa, eikä lämmintä ruokaa" sanot ja vielä seksiäkin olet vonkaamassa!
Mitä itse teet vaimosi hyväksi? Eikö avioliiton kuuluisi olla tasapuolinen eikä toista alistava??
Miksi et itse ryhtyisi kokkaamaan, siivoamaan, pyykkäämään? Ei se ole pelkästään vaimosi tehtävä!
Mietipäs vähän, arvon kempeleläinen! - Kempelainen
Sinitintti kirjoitti:
Onko kumma, jos olette etääntyneet?? Vaimosi on kokenut elämänsä arvottomaksi sinun passaajanasi! Ihan oikeutettua...
"minulla ei ollut huolenpitoa, eikä lämmintä ruokaa" sanot ja vielä seksiäkin olet vonkaamassa!
Mitä itse teet vaimosi hyväksi? Eikö avioliiton kuuluisi olla tasapuolinen eikä toista alistava??
Miksi et itse ryhtyisi kokkaamaan, siivoamaan, pyykkäämään? Ei se ole pelkästään vaimosi tehtävä!
Mietipäs vähän, arvon kempeleläinen!On tosi pahaa jos kylvää epäolennaiselle maaperälle, saa vastusken, jolle ei juuri ole muuta vastausta, kun se, että minä ne kokkausket olen suorittanut oikeasti aina, nyt vielä enmmän, että lapset saavat ruokaa, sekä myös siivoan, mutta pyykiä en pese, sen tekee ikkunallinen pesukone.
Viestini oli Rakkaudesta, kuinka sitä on saatu takaisin, joten taisit ymmärtää hieman väärin, kuten nimenikin, Kempelainen.
Siunausta. - fredom07
Kempelainen kirjoitti:
On tosi pahaa jos kylvää epäolennaiselle maaperälle, saa vastusken, jolle ei juuri ole muuta vastausta, kun se, että minä ne kokkausket olen suorittanut oikeasti aina, nyt vielä enmmän, että lapset saavat ruokaa, sekä myös siivoan, mutta pyykiä en pese, sen tekee ikkunallinen pesukone.
Viestini oli Rakkaudesta, kuinka sitä on saatu takaisin, joten taisit ymmärtää hieman väärin, kuten nimenikin, Kempelainen.
Siunausta.Rakkaus on tahdon asia. Näinhän pappi kysyy avioliittoa solmiessaan: Tahdotko...?
Joskus en jaksa rakastaa miestäni. Hän on maailman sottaisin, itsekkäin, lapsellisin olento maan päällä.
Kuitenkin rakastan... - Kempelainen
fredom07 kirjoitti:
Rakkaus on tahdon asia. Näinhän pappi kysyy avioliittoa solmiessaan: Tahdotko...?
Joskus en jaksa rakastaa miestäni. Hän on maailman sottaisin, itsekkäin, lapsellisin olento maan päällä.
Kuitenkin rakastan...Kiitos, panin vain itseni likoon, jospa joku huomisi sen, että kyllä Jumalalla Rakkautta riittää, kunhan vain jaksaa seurata häntä.
- Rahikinen
Sinitintti kirjoitti:
Onko kumma, jos olette etääntyneet?? Vaimosi on kokenut elämänsä arvottomaksi sinun passaajanasi! Ihan oikeutettua...
Mietipäs vähän, arvon kempeleläinen!Kempelainen kirjoitti Rakkaudella siitä, miten hän oli löytänyt Jumalan rakkaudella vaimonsa uudelleen, hyvä näin. Hän oli käynyt kasteella ja Jumala palkitsi Hänet.
Sinä haukut häntä siitä, että ei arvosta vaimoaan? Miten ne VL- miehet arvostavat, ja rakastavat, ei seksi yksin ole rakkautta, ja kun katsoo nuorta VL- naista, aina on maha pystyssä ja mukana toinen nainen, ei miestä, se on tupakalla Baarissa, pitkälle iltaan, ja he vääristävät Raamattuakin siitä, että nainen on äiti? hehän käyttävät naista vain suvunjatkamiseen, vailla mitään järkeä.
Joten katso peiliin. - Anonyymi
docc kirjoitti:
Toisinaan kummiskin kiintymys saattaa mennä lähimmäisen rakkauden eteen. Esimerkiksi jos sun pitäisi vaikka nuhdella kaveriasi jostakin, jätät sen tekemättä, että saisit pidettyä hyvät välit - tällöin olet kiintymyksen takia vihannut ystävääsi.Lähimmäisen rakkautta tunnetaan kaikkia kohtaan, mutta varsinainen rakkaus on sitä että tunnetaan sen pelkän lähimmäisenrakkauden lisäksi jotain vielä enemmän. Lähimmäisenrakkaus ei ole oikeastaan rakkautta lainkaan, mutta se on silti hyvin tärkeä asia.
- Anonyymi
docc kirjoitti:
Toisinaan kummiskin kiintymys saattaa mennä lähimmäisen rakkauden eteen. Esimerkiksi jos sun pitäisi vaikka nuhdella kaveriasi jostakin, jätät sen tekemättä, että saisit pidettyä hyvät välit - tällöin olet kiintymyksen takia vihannut ystävääsi.Miehen ja naisen välisellä "rakkaudella" ei ole mitään tekemistä ..
Se on alku ihmisen luomiselle ja se on todella suuri Rakkaus !
Siitä Rakaudesta syntyy lapsia...
Kirjoitalle joka on Rakastunut onko se yksipuolinen?
Jos on rauhaa elämään,anna olla..
- baabelintorni
on luvannut kuulla totisen rukouksen ja auttaa ajallaan.
Se ei aina ole sama kuin ihmisen aika.
Mutta se että olethan vilpitön. Sinun tulee olla vaimollesi uskollinen ja rakastaa häntä niin kuin Kristus seurakuntaansa niin että Jumala siunaa teitä ja liittoanne. MIkäli sinulla ei ole omaa halua irrottautua tästä avioliiton ulkopuolisesta suhteesta niin turhahan se on kuvitella että Jumala sen tekee puolestasi. Kyllä synnistä on nöyrryttävä parannuksen askelille ja oltava sydämessä halu kilvoitella niin kuin jumalan lapselle sopii.
Vaakakupissa on toisaalla taivaan ilo, uskon palkka ja toisaalla tämä toinen nainen. Kumpi on sinulle tärkeämpi?
On erittäin kuihduttavaa ja väsyttävää mennä tällaista kaksijakoista latua. Jossain vaiheessa uupuu.
Kuule veli, tee parannus asiasta. Sovi se vaimosi ja tämän naisen kanssa. Käyttäkää tarvittaessa ulkopuolista apua.
Ala satsata aviosuhteeseesi kaikki energia ja tarmo ja tee siitä hyvä. Se vaatii inhimmillisiäkin ponnisteluja. Päivittäistä tsemppausta ja tietoisia valintoja.Parin vuoden päästä huomaat, että olit hölmö ja naurettavakin.
Äläkä kuvittele että sinä olet ainoa tällaiseen syntiin joutunut. Et ole. Mutta kilvoittele että olisit siinä joukossa joka on saanut asiansa sovittua ja kantaa rauhaa sydämessään kaiken tuonkin jälkeen.
Se ottaa aikaa ja sielunvihollinen varmasti kertoo muita vaihtoehtoja. Mutta valitse elämä ja siunaus.
Paljon voimia sinulle ja rohkeutta.- vastaus on
hyvä. Haluan sanoa sille: "Amen".
Ihan käytännössä auttaa sellainen asia, että päätät kertoa joka päivä vaimollesi, jonkun muisteluksen, jossa olette olleet molemmat hyvin onnellisia. Se herättää myönteisiä tunteita teissä molemmissa ja vaikuttaa vaimossasi vastarakkautta Sinua kohtaan. Jumala tekee niinkin työtään.
Pääsette tuntemaan syvempää rakkautta toisiinne. - Taruja maja
Vastauksesi oli hieno. Ajattelin kertoa, etten ole nähnyt rakastamaani ihmistä kolmeen vuoteen. Silti, kun näin hänen kuvansa toissa viikolla, olen ihan sekaisin. Haluaisin unohtaa hänet kokonaan, mutta siitä ei näytä tulevan yhtään mitään.. Jos tämä paljastuu ystävilleni, niin sekaisin olemisen jälkeen vielä kuolen häpeästä. Olen sellaisessa umpikujassa, etten tiedä olenko tehnyt jotain niin väärin, että Jumala minua näin rankaisee.
- baabelintorni
Taruja maja kirjoitti:
Vastauksesi oli hieno. Ajattelin kertoa, etten ole nähnyt rakastamaani ihmistä kolmeen vuoteen. Silti, kun näin hänen kuvansa toissa viikolla, olen ihan sekaisin. Haluaisin unohtaa hänet kokonaan, mutta siitä ei näytä tulevan yhtään mitään.. Jos tämä paljastuu ystävilleni, niin sekaisin olemisen jälkeen vielä kuolen häpeästä. Olen sellaisessa umpikujassa, etten tiedä olenko tehnyt jotain niin väärin, että Jumala minua näin rankaisee.
Ei Jumala sinua ole näin rankaissut. Ei tämä ole Jumalan sinun elämääsi haluama asia. Sielunvihollinen on sinua eksyttänyt kovasti. Olet joutunut synnin houkutukseen.
Mitä ystäviin tulee... Itse olen nähnyt elämässäni niin paljon etten vertaa itseäni myöskään uskovaisena muihin. Koskaan emme tiedä tai hyvin harvoin mitä kenenkin kotiin kuuluu ihan todella.
Siksipä ei kannata ajatella että tämä synti tai lankeemus olisi jotain ihan kamalaa ja kovin erikoista. Sinulle se on henkilökohtaisesti toki sitä, mutta kuule, me kaikki olemme tyynni kelvottomia omalta puoleltamme. Vain evankeliumissa on meidän kaikkien turva.
Jumala ei sinua ole laskenut kädestään. Hän odottaa sinulta sitä lupausta ja tahtoa, että haluat olla Hänelle kuuliainen ja laittaa synnin syntinä poies.
Käskyssä, mikä meitä kehoittaa välttämään huoruutta sanotaan "Joka katsoo vaimon(naisen) päälle himoitakseen häntä on jo tehnyt hänen kanssaan huorin sydämessään."
Meille kaikille tulee elämässä tilanteita vaikka olisimme naismisissa että joku ihminen viehättää ja ihastuttaa.
Silloin meidän on hyvä muistaa Jumalan sanan neuvoja ja sovitella omaa sydäntä Jumalan sanan peilin edessä sille kaidan tien kulkijalle sopivaan ruotuun. Liha ei tätä koskaan tue eikä sielunvihollinen kannusta tähän. Mutta silloin meiltä kysytään uskoa ja luottamusta. Ja nöyryyttä.
Jollekin tämä asia tuntuu ylitsepääsemättömältä toiselle se asia on esim. alkoholi. Eikä varmasti yhtään helpompi kumppani.
Minä haluan tukea sinua siihen, että mietit oikeasti mitä elämältä haluat. Riutuako tässä ja kärsiä vaiko unohtaa asia ja elää täysillä Jumalan sanan kirkkaassa valossa. Ja valita elämäänsä siunaus.
Ja vaikka tuntuisi että tästä samasta asiastako minä joudun niin monta kertaa parannusta tekemään niin silloin on hyvä muistaa että joka päivälle on uusi armo. Aina katuvalle saarnataan aynnit anteeksi. Ja ne saa uskoa anteeksi.
Itse olen joskus vähän samansuuntaisissa vesissä, hyvinkin raskaissa, tehnyt elämäni kenties typerimpiä tempauksia.
Nyt tänäpäivänä olen äärettömän kiitollinen että minulle on annettu puoliso joka jaksoi antaa anteeksi, joka kantoi ja yritti yhdessä.
Ja se, että sain asiani kerrottua ja sain kuulla evankeliumia kohdalleni.
Sen on jopa on inhimmillisessä mielessä ottanut opikseen että ei enää koskaan halua ajautua samanlaiseen tilanteeseen. Koska se jaloilleen pääsy ottaa koville ja sielunvihollinen kynsin hampain repisi omaan laumaansa.
Tee itsellesi selväksi että se on loppu. Jossain vaiheessa, kun sinulla menee vaimosi kanssa hienosti voit katsoa kuvia hänestä ja sinusta ei tunnu miltään. Niin se menee.
Arvosta vaimosi hyviä ominaisuuksia ja anna hänelle arvo. Hän on Jumalan sinulle valitsema paras saattomies ja matkakumppani.
Hyvää kevättä ja voimia sinulle. - eeva....
baabelintorni kirjoitti:
Ei Jumala sinua ole näin rankaissut. Ei tämä ole Jumalan sinun elämääsi haluama asia. Sielunvihollinen on sinua eksyttänyt kovasti. Olet joutunut synnin houkutukseen.
Mitä ystäviin tulee... Itse olen nähnyt elämässäni niin paljon etten vertaa itseäni myöskään uskovaisena muihin. Koskaan emme tiedä tai hyvin harvoin mitä kenenkin kotiin kuuluu ihan todella.
Siksipä ei kannata ajatella että tämä synti tai lankeemus olisi jotain ihan kamalaa ja kovin erikoista. Sinulle se on henkilökohtaisesti toki sitä, mutta kuule, me kaikki olemme tyynni kelvottomia omalta puoleltamme. Vain evankeliumissa on meidän kaikkien turva.
Jumala ei sinua ole laskenut kädestään. Hän odottaa sinulta sitä lupausta ja tahtoa, että haluat olla Hänelle kuuliainen ja laittaa synnin syntinä poies.
Käskyssä, mikä meitä kehoittaa välttämään huoruutta sanotaan "Joka katsoo vaimon(naisen) päälle himoitakseen häntä on jo tehnyt hänen kanssaan huorin sydämessään."
Meille kaikille tulee elämässä tilanteita vaikka olisimme naismisissa että joku ihminen viehättää ja ihastuttaa.
Silloin meidän on hyvä muistaa Jumalan sanan neuvoja ja sovitella omaa sydäntä Jumalan sanan peilin edessä sille kaidan tien kulkijalle sopivaan ruotuun. Liha ei tätä koskaan tue eikä sielunvihollinen kannusta tähän. Mutta silloin meiltä kysytään uskoa ja luottamusta. Ja nöyryyttä.
Jollekin tämä asia tuntuu ylitsepääsemättömältä toiselle se asia on esim. alkoholi. Eikä varmasti yhtään helpompi kumppani.
Minä haluan tukea sinua siihen, että mietit oikeasti mitä elämältä haluat. Riutuako tässä ja kärsiä vaiko unohtaa asia ja elää täysillä Jumalan sanan kirkkaassa valossa. Ja valita elämäänsä siunaus.
Ja vaikka tuntuisi että tästä samasta asiastako minä joudun niin monta kertaa parannusta tekemään niin silloin on hyvä muistaa että joka päivälle on uusi armo. Aina katuvalle saarnataan aynnit anteeksi. Ja ne saa uskoa anteeksi.
Itse olen joskus vähän samansuuntaisissa vesissä, hyvinkin raskaissa, tehnyt elämäni kenties typerimpiä tempauksia.
Nyt tänäpäivänä olen äärettömän kiitollinen että minulle on annettu puoliso joka jaksoi antaa anteeksi, joka kantoi ja yritti yhdessä.
Ja se, että sain asiani kerrottua ja sain kuulla evankeliumia kohdalleni.
Sen on jopa on inhimmillisessä mielessä ottanut opikseen että ei enää koskaan halua ajautua samanlaiseen tilanteeseen. Koska se jaloilleen pääsy ottaa koville ja sielunvihollinen kynsin hampain repisi omaan laumaansa.
Tee itsellesi selväksi että se on loppu. Jossain vaiheessa, kun sinulla menee vaimosi kanssa hienosti voit katsoa kuvia hänestä ja sinusta ei tunnu miltään. Niin se menee.
Arvosta vaimosi hyviä ominaisuuksia ja anna hänelle arvo. Hän on Jumalan sinulle valitsema paras saattomies ja matkakumppani.
Hyvää kevättä ja voimia sinulle.Noin olisin halunnut myös vastata, jos olisin osannut.
Yhdyn myös aikaisemmin esitettyyn ajatukseen, että kun Jumalan kasvojen edessä "tahdomme rakastaa" toista myötä ja vastamäessä elämämme loppuun asti, eikö se myös velvoita meitä, mehän todella tahdomme ja haluamme.
Rakkauden eteen on tehtävä työtä, että se säilyisi. On tärkeää avioliitossa kuunnella, mitä toisella on sanottavaa, eikä tehdä mitättömäksi ja vähätellä toisen ajatuksia. Kuunneltava samoin, kuin me seurusteluaikana halusimme kuunnella toista, ja tehdä suhteemme eteen kaikkemme. Myös kertoa puolisollemme niitä omia tärkeitä ajatuksiamme. Jos solmuja tulee matkalla, pitäisi pyrkiä avaamaan ne aina heti puhumalla. Ja ellei se onnistu keskenään, parasta lähteä hakemaan yhdessä apua. Nimenomaan yhdessä. Ulkopuolinen ammattiauttaja voi nähdä sen mitä emme itse kykene näkemään.
Liian monesti puoliso kotona muuttuu ikään kuin "esineeksi", joka siellä nyt sattuu olemaan ja helposti kuvitellaan, että se onni on aina jossain muualla. Vaikka se onni on siinä vierellä, lahjaa Jumalalta. Ei nähdä puolisoa enää tärkeänä, omana persoonana, ajatuksineen, kaikkineen, niin kuin nähtiin seurusteluaikana.
Ikääkin kun tulee, kauneus ja komeus alkaa rapistua meillä kaikilla, myös sairaudet voivat muuttaa käyttäytymistämme, joille emme voi aina mitään. Silloin juuri tarvitsemmekin enemmän sitä toisen lämpöä, huomiota ja rakkautta.
Senkin jälkeen meidän tulee rakastaa puolisoamme, vastamäessäkin niin kuin olemme Jumalalle luvanneet.
Maailma on täynnä kauniita miehiä ja naisia, jotka näyttävät kiinnostavilta, mutta ei pidä alkaa niillä tunteitaan ruokkimaan, ei edes leikkien päästää asioita sille tasolle. Se voi olla murheellisen ikävää ja kohtalokasta monen ympärillämme olevan rakkaitten läheisten elämään.
Joskus ihminen ikään kuin pysäytetään näkemään puolison arvo vakavan sairauden kautta tai vaikkapa lasten sairauden kautta. On tapauksia, että vasta vakava sairaus on avannut silmät ymmärtämään, mikä lahja meillä puolisossamme voi olla. Mutta jos kuolema korjaa äkillisesti, voi jäädä paha mieli ja itsesyytökset, jos olemme kohdelleet puolisoamme huonosti.
Jumala on tarkoittanut sanansa ja neuvonsa ihmisten onneksi. Kun ihminen niitä rikkoo, siitä tulee yleensä vain murhetta, jollei heti, niin ainakin pidemmän päälle.
Jokaisen tulisi pitää mielessä, että kohtelisimme lähimmäistä samoin, kuin haluaisimme itseämme kohdeltavan, eli käänteisesti emme tekisi lähimmäisellemme sitä, mitä emme haluaisi tehtävän itsellemmekään.
Helppoa se ei aina ole ihmisluonnolle, kun kannamme turmeluksen Aatamia mukanamme ja kun meitä on kaksi, mutta Jumalalta saamme pyytää ja rukoilla apua ja voimia, evankeliumin avulla keventää tuntoamme.
Silloin on vielä vaikeampaa puolisoiden sopia riitojaan, ellei evankeliumi ole puhdistamassa matkalla tarttunutta "aataminrapaa" jos vain toinen puoliso on uskomassa. Helposti silloin osoitetaan uskovaa puolisoa, jonka tulisi olla se täydellinen, virheetön ja aloitteentekijä sopimisessa.
Syitä on varmasti molemmissa puolisoissa ja sen jos molemmat oivaltaa, ettemme virheettömiä ole kukaan ja tarvitsemme anteeksiantamuksen voimaa Jumalalta Jeesuksessa Kristuksessa kuin myös toisiltamme, on helpompi jatkaa yhteistä matkaa kaikkien perheenjäsenten parhaaksi.
- Sinitintti
Oletkohan rakastunut vain toisen naisen fyysisyyteen ts. näet toisen naisen kauniimpana ja seksikkäämpänä kuin oman vaimosi?
Onko teidän oma suhteenne kaikin puolin toimiva ja kunnossa?
Luulenpa, että kenelläkään ei ole tarvetta jatkuvasti kuikuilla aidan toiselle puolelle, jos parisuhde on kunnossa. Siispä suosittelen sinulle, että teet kaikkesi päästäksesi irti toisesta naikkosesta ja keskityt omaan suhteeseen.
Keskustelkaa ja taas keskustelkaa yhdessä vaimosi kanssa. Vain puhumalla voitte selvitä eteenpäin. Jos ei suju kotona, suosittelen lämpimästi perheneuvolakeskusteluja tai ihan parisuhdeterapiaa.
Ja hei, parisuhdeongelmissa EI KOSKAAN OLE VAAN TOISEN OSAPUOLEN VIKAA, VAAN VIKAA LÖYTYY MOLEMMISTA!
Suosittelen esim Kari Kiianmaan kirjaa "Rakentava valinta -toimivan parisuhteen puolesta". Siitä löytyy myös osio "Uskottomuus", josta löytyy neuvoja teille molemmille osapuolille -siis sinulle ja vaimollesi. Ja vaikka et olisikaan seksuaalisen kanssakäymisen tasolla pettänyt, niin silti tuo tilanne voidaan kuitenkin lukea pettämiseksi.
Meikäläisten piireissä on vallalla käsitys "anteeksiantamus korjaa kaiken" ja sitä en ainakaan minä allekirjoita. Jos on kyse todellisista parisuhdeongelmista (kommunikaatio-ongelmat, seksipulmat ...), niin tarvitaan todellakin ulkopuolista apua ja nimenomaan muualta kuin SRK:n toiminnasta. Toki aviopuolisoleirit tarjoavat vertaistukea ja opistojen aviopuolisokursseilla voidaan päästä vähän kiinni todellisiinkin ongelmiin, mutta ei yksi viikonloppu poista ja ratkaise vuosien varrella syntyneitä ongelmia.
Meikäläisillä on ihan turhia epäluuloja muiden tahojen järjestämiin aviopuolisokursseihin ja yleensäkin ammattiauttajiin. Omien kokemuksiemme kautta emme näe yhtään estettä uskovaisena osallistua muille kuin SRK:n aviopuolisokursseille. Missään, eikä esim Kiianmaan kirjassa, ei ole tarjottu vaihtoehdoksi avioeroa tai ulkopuolisia suhteita. Pettäjän taustasta on sanottu esimerkiksi sellaista, että pettäjän tielle lähtevä ei tule omien tunteidensa kanssa toimeen ja pettämisessä ainut syyllinen on pettäjä itse -ei siis puoliso eikä suhteen ulkopuolinen ihminenkään.
Nykymaailmassa media ym antaa sellaista mallia, että parisuhdekin on extreme-kokemus. Jos seksuaalinen vetovoima heikkenee, on aika todeta "hän ei ollutkaan se oikea" ja vaihtaa kumppania jne. Eli arjen sietämistä ei nähdä välttämättömäksi. Seksuaalisuuden ylikorostuminen vääristää omalla tavallaan ihmiskuvaa ja esineellistää naista. Joka paikassa on tarjolla visuaalista nautintoa sitä haluaville ja netti on varmasti pahin areena sille lajille. Annetaan myös käsitystä, että kyllähän jokaisella voi olla oma fantasiamaailmansa (mm. nettipornoilu), josta kumppanin ei tarvitse tietää. Ja onhan se niin, että silikonilla tumpattujen teinityttösten vahtaaminen ei ainakaan vähennä tyytymättömyyttä oman puolison fyysisyyttä kohtaan. Mutta onko se kovin todellista: ikinuoret ja kiinteät vartalot, joissa ei ole raskauden merkkejä. Ja arvaapa vaan, kuinka monella ko. alan mallilla on taustat kunnossa? Sieltä löytyy lapsuudessa koettuja vääryyksiä ja kaltoinkohtelua, huumeiden käyttöä jne.
Ja itse kullakin olisi tarvetta katsoa peiliin! Monet vl-naiset varsinkin syyllistyvät siihen, että heidän ainoa roolinsa on olla äiti. Haluavat olla kotona löysässä T-paidassa ja verkkareissa, hiukset hapsottaen. Tosin silloin, jos kaikki koti- ja lastenhoitotyö yöheräämisineen kaatuu vain naisen niskaan, niin ei ole ihmekään, jos omanarvontunto haihtuu ja ei ole aikaakaan keskittyä yhtään mihinkään muuhun kuin äidin rooliin. Tässä miehet, kunnostautukaa! Naisten- ja miestentöitä ei ole olemassakaan, vaan molemmat kykenevät tekemään kaikkea. Raskaus, synnytys ja imetys ovat oma lukunsa, mutta korvikkeet on keksitty ja maitoakin voi lypsää ja mies sen vauvalle antaa -joten vauvan hoitokin käy mieheltä ja äiti voi saada vähän hengähdystaukoa.
Niin ja naiset: on olemassa viehättävämpiä ja samalla rentoja vaatteita kotikäyttöön. Yleisilmeeseen kannattaa muutenkin panostaa ja naiseutta ei kannata peittää kaapuihin. Jos arvostaa itseään myös naisena, on itsellä parempi olla ja myöskin oman miehen silmä lepää ;) Olemmehan myös miestemme puolisoita ja rakastajia.
Sama miehille: hygieniasta kannattaa ja kuuluu huolehtia oman ja myös puolisonsa hyvinvoinnin kannalta. En minä ainakaan kokisi suurta vetovoimaa hieltä ym haisevaa ja repaleisiin rytkyihin pukeutuvaa miestä kohtaan!
Johan on kumma, jos ei näiden kaikkien jälkeen ala oma parisuhdekin paremmin kukoistaa!
Mutta ennenkaikkea: PUHUKAA IHAN KAIKESTA!
PUHUKAA MYÖS SEKSUAALISUUDESTA JA KAIKESTA SIIHEN LIITTYEN!
Vielä miehille: Rakastelu ei ole yhtä kuin yhdyntä! Se on vain osa sitä lajia. Nainen harvemmin kokee yhdynnässä mitään sen ihmeempää, mutta muulla tavoin on naisenkin mahdollisuus nauttia rakastelusta!- Hoo Moilanen
tekstiä. Kannatetaan!
Ajatteletko että miehen ja naisen välinen suhde on automaatisesti seksuaalinen?
Mikä on pettämäistä ja mikä taas kuuluu ihmisyyteen?
Onko se tunne mitä toinen herättää sinussa seksuaalinen halu vai jotain muuta? Tai onko kaikki tunteet automaattisesti seksuaalisia?
Saako toinen ihminen viehättää olla ihastutava ja rakastettava?
Ymmärrän sen ettei kolmannen osapuolen pyöriminen parisuhteessa tee hyvää eikä sitä voi oikeanakaan pitää. Mutta onko kyse siitä vai jostain muusta.
Ajatellaanko että jos on avioon mennyt kukaan ei sen jälkeen enää saa tuntua viehättävältä tai ihastutavalta. Eli kukaan muu ei saisi herättää mitään positiivisa tunteita kun aviopuolisokin on olemassa. Kaikki positiiviset tunteet ovat papin aamenen jälkeen aviopuolison yksinoikeus?
Eli onko avaanjan tapauksessa kyse siitä että kaikki tunteet pitää kiletää. Ei ihmisten vihätysvoima papin aameneen jää. Mutta sen merkitys muutuu. Se että joutuu toteamaan että on viehättävä muidenkin kuin oman kumpanin silmissä tuo uskottavuutta siihen mitä kumppani sanoo. Se positiivisuus mikä liityy siihen että saa väistämättä "palautetta" ympäristöstään pitäsi olla osana minäkuvaa. Millainen minä olen millaisena ihmiset minut näkevät.
Peetämistä on se etten halua etsiä ja nähdä niitä samoja asioita omasta kumpaanista joita näen siinä "satunnaisessa matkailijasa" joka elämässäni pyörii. En halua olla uskollinen. Enkä halua tehdä töitä oman parisuhteen etteen. En halua olla viehättävä. Enkä halua näytää sitä parasta puoltani omalle kumappanille.
Kaikki tunteet eivät ole seksuaalisuutta ja sekuaalisuus ei ole kaikki tunteet.- Sinitintti
hyshys kirjoitti:
Onko se tunne mitä toinen herättää sinussa seksuaalinen halu vai jotain muuta? Tai onko kaikki tunteet automaattisesti seksuaalisia?
Ymmärrän sen ettei kolmannen osapuolen pyöriminen parisuhteessa tee hyvää eikä sitä voi oikeanakaan pitää. Mutta onko kyse siitä vai jostain muusta.
Ajatellaanko että jos on avioon mennyt kukaan ei sen jälkeen enää saa tuntua viehättävältä tai ihastutavalta. Eli kukaan muu ei saisi herättää mitään positiivisa tunteita kun aviopuolisokin on olemassa. Kaikki positiiviset tunteet ovat papin aamenen jälkeen aviopuolison yksinoikeus?
Eli onko avaanjan tapauksessa kyse siitä että kaikki tunteet pitää kiletää. Ei ihmisten vihätysvoima papin aameneen jää. Mutta sen merkitys muutuu. Se että joutuu toteamaan että on viehättävä muidenkin kuin oman kumpanin silmissä tuo uskottavuutta siihen mitä kumppani sanoo. Se positiivisuus mikä liityy siihen että saa väistämättä "palautetta" ympäristöstään pitäsi olla osana minäkuvaa. Millainen minä olen millaisena ihmiset minut näkevät.
Peetämistä on se etten halua etsiä ja nähdä niitä samoja asioita omasta kumpaanista joita näen siinä "satunnaisessa matkailijasa" joka elämässäni pyörii. En halua olla uskollinen. Enkä halua tehdä töitä oman parisuhteen etteen. En halua olla viehättävä. Enkä halua näytää sitä parasta puoltani omalle kumappanille.
Kaikki tunteet eivät ole seksuaalisuutta ja sekuaalisuus ei ole kaikki tunteet....että EN ajattele niin kuin yritit olettaa!
Siis papin aameneen ei lopu se puoli, etteikö sen jälkeen voisi/saisi nähdä muita vastakkaisen sukupuolen edustajia ollenkaan viehättävänä. Se on kai sitä biologiaa ja ihmisyyttä meissä, että todellakin jokin muukin ihminen puolison lisäksi saattaa näyttää ja tuntua viehättävältä, mukavalta jne ja jopa kemiatkin voivat tuntua menevän yksiin paremmin kuin kumppanin kanssa. Sehän kuitenkin uskovaisen tahto on elää niin, että emme lisää ruokkisi lihan himoja. Eli heti kun tajuaa menevänsä tälle puolelle, olisi pistettävä mielelleen stoppia. Jos ajatus jää siihen, ei mielestäni tarvii lähteä ripittäytymään kellekään.
Ei Jumala ole tarkoittanut meitä moniavioisiksi. Avioliitto on tarkoitettu koko lopun elämää kestäväksi.
Jos puoliso osoittautuukin väkivaltaiseksi ja muutenkin sairaaksi (mm persoonallisuushäiriö) ja ei suostu lähtemään hoitoon, on uskovaisellekin ainut vaihtoehto muuttaa eri katon alle. Asumusero ei päätä avioliittoa, mutta tuo turvan muille perheenjäsenille mahdollisessa väkivalta- ym. tilanteessa. Ja tilanteen korjautuessa voidaankin ehkä jatkaa yhteiselämää tai sitten ei. Sinitintti kirjoitti:
...että EN ajattele niin kuin yritit olettaa!
Siis papin aameneen ei lopu se puoli, etteikö sen jälkeen voisi/saisi nähdä muita vastakkaisen sukupuolen edustajia ollenkaan viehättävänä. Se on kai sitä biologiaa ja ihmisyyttä meissä, että todellakin jokin muukin ihminen puolison lisäksi saattaa näyttää ja tuntua viehättävältä, mukavalta jne ja jopa kemiatkin voivat tuntua menevän yksiin paremmin kuin kumppanin kanssa. Sehän kuitenkin uskovaisen tahto on elää niin, että emme lisää ruokkisi lihan himoja. Eli heti kun tajuaa menevänsä tälle puolelle, olisi pistettävä mielelleen stoppia. Jos ajatus jää siihen, ei mielestäni tarvii lähteä ripittäytymään kellekään.
Ei Jumala ole tarkoittanut meitä moniavioisiksi. Avioliitto on tarkoitettu koko lopun elämää kestäväksi.
Jos puoliso osoittautuukin väkivaltaiseksi ja muutenkin sairaaksi (mm persoonallisuushäiriö) ja ei suostu lähtemään hoitoon, on uskovaisellekin ainut vaihtoehto muuttaa eri katon alle. Asumusero ei päätä avioliittoa, mutta tuo turvan muille perheenjäsenille mahdollisessa väkivalta- ym. tilanteessa. Ja tilanteen korjautuessa voidaankin ehkä jatkaa yhteiselämää tai sitten ei.kun näitä juttuja lukee että persoonallisuushäiriö olisi vl yleisempää kuin muussa väestössä :)
On totta että halusinkin ymmärtää väärin siksi että vl on tapana ylesesti se ettei tunteista puhuta. Ja tarkoitan tällä sitä että kun puhutaan asioita tunteet halutaan sivuutaa ikään kuin ne eivät olisi tärkeitä...
Eli hain myönnytystä sille että ihmienen saa ja voi olla tunteva ihminen jolla on aikuisen kristityn ihmisen moraali ja vastuu. Sain sen :)- taruja maja
hyshys kirjoitti:
Kaikki tunteet eivät ole seksuaalisuutta ja sekuaalisuus ei ole kaikki tunteet.Se toinen nainen on kyllä kaunis, mutta erityisen kaunis sisältä. Olen rakastunut siihen, mitä löytyy hänen sisältään. Oma vaimoni on naisellisempi ja kauniimpi ja meillä on pääasiassa hyvä suhde. Suhteen onnellisuuteen vaikuttaa kumminkin se, etten ole ollut sen toisen kanssa tekemisissä, kun hän muutti toiselle paikkakunnalle. Minulla ei ole fyysistä suhdetta häneen. Luulin, että rakkauteni voisi loppua häneen, kun en häntä enää tapaa. Kartan häntä kaikin keinoin. Yritän siirtää ajatukset muualle hänestä. Mutta sitten taas kaikki kaatuu.. olen taas ihan alussa.
- Sinitintti
hyshys kirjoitti:
kun näitä juttuja lukee että persoonallisuushäiriö olisi vl yleisempää kuin muussa väestössä :)
On totta että halusinkin ymmärtää väärin siksi että vl on tapana ylesesti se ettei tunteista puhuta. Ja tarkoitan tällä sitä että kun puhutaan asioita tunteet halutaan sivuutaa ikään kuin ne eivät olisi tärkeitä...
Eli hain myönnytystä sille että ihmienen saa ja voi olla tunteva ihminen jolla on aikuisen kristityn ihmisen moraali ja vastuu. Sain sen :)Tuskinpa persoonallisuushäiriö on vl-piireissä sen yleisempää, mutta se on tällä hetkellä tunnistettu sairaus...iät ja ajat sitä on sairastettu!
Itselläni vain sattuu olemaan sukupiirissä pari sellaista, joten käytännönkin tietoa on!
Molemmat nykyisin entisiä vl:ia ja "eihän heissä itsessään mitään vikaa ole!!". - Sinitintti
taruja maja kirjoitti:
Se toinen nainen on kyllä kaunis, mutta erityisen kaunis sisältä. Olen rakastunut siihen, mitä löytyy hänen sisältään. Oma vaimoni on naisellisempi ja kauniimpi ja meillä on pääasiassa hyvä suhde. Suhteen onnellisuuteen vaikuttaa kumminkin se, etten ole ollut sen toisen kanssa tekemisissä, kun hän muutti toiselle paikkakunnalle. Minulla ei ole fyysistä suhdetta häneen. Luulin, että rakkauteni voisi loppua häneen, kun en häntä enää tapaa. Kartan häntä kaikin keinoin. Yritän siirtää ajatukset muualle hänestä. Mutta sitten taas kaikki kaatuu.. olen taas ihan alussa.
..pääasiassa hyvä suhde??
Aviosuhde vaatii jatkuvaa hoitoa ja ylläpitoa! - Taruja maja
Sinitintti kirjoitti:
..pääasiassa hyvä suhde??
Aviosuhde vaatii jatkuvaa hoitoa ja ylläpitoa!Sitä se vaatii... Sitä on opeteltava vielä paremmin hoitamaan. Joskus tuntuu, että Jumala antaa ihmisille ominaisuuksia. Kaikille annetaan ominaisuuksia sadalla pisteellä. Toinen saa kädentaidoille enemmän kuin toinen, toinen saa paremmat puheenlahjat kuin toinen. Pisteet ovat omallakohdalla loppuneet kesken tässä puhumisessa ja ihmissuhteen vaalimisessa. Paljon on vielä opittavaa. Onneksi Ihmiselämä on silti niin lyhyt ettei tarvitse tätä elää 200 vuotta.
- Sinitintti
Taruja maja kirjoitti:
Sitä se vaatii... Sitä on opeteltava vielä paremmin hoitamaan. Joskus tuntuu, että Jumala antaa ihmisille ominaisuuksia. Kaikille annetaan ominaisuuksia sadalla pisteellä. Toinen saa kädentaidoille enemmän kuin toinen, toinen saa paremmat puheenlahjat kuin toinen. Pisteet ovat omallakohdalla loppuneet kesken tässä puhumisessa ja ihmissuhteen vaalimisessa. Paljon on vielä opittavaa. Onneksi Ihmiselämä on silti niin lyhyt ettei tarvitse tätä elää 200 vuotta.
...sellaiseksi, että molemmista tuntuu hyvältä! Ja siis kummankaan ei tarvitse suostua sellaiseen, mihin ei itse halua.
Mutta avarakatseisuus aviosuhteessa näissä asioissa ei ole väärin.
Puhumalla selviää, mitä kumpikin kokee, toivoo ja haluaa.
Tsemppiä! taruja maja kirjoitti:
Se toinen nainen on kyllä kaunis, mutta erityisen kaunis sisältä. Olen rakastunut siihen, mitä löytyy hänen sisältään. Oma vaimoni on naisellisempi ja kauniimpi ja meillä on pääasiassa hyvä suhde. Suhteen onnellisuuteen vaikuttaa kumminkin se, etten ole ollut sen toisen kanssa tekemisissä, kun hän muutti toiselle paikkakunnalle. Minulla ei ole fyysistä suhdetta häneen. Luulin, että rakkauteni voisi loppua häneen, kun en häntä enää tapaa. Kartan häntä kaikin keinoin. Yritän siirtää ajatukset muualle hänestä. Mutta sitten taas kaikki kaatuu.. olen taas ihan alussa.
Mitä on rakkaus?
Mitä on kiintymys?
Mitä on kahden ihisen väline rakkaus?
Mitä taas kuuluu miehen ja naisen väliseen (avio)rakkauteen?
Sinulla on ollut ihmissuhde tuohon naiseen mutta onko sinulla ollut "parisuhde" tuon naisen kanssa?
Onko se että hän on sinusta kaunis ihastuttava ja rakastettava pahaa siksi että hän on nainen?
Onko hän sinulle rakas siinä merkityksessä kun nainen on tärkeä miehelle? Vaiko siinä merkityskessä kuin ihminen on tärkeä ja rakas toiselle ihmiselle?
Oikeasti yritän hakea sitä minkä koet vääräksi?
Senkö että joku muukin ihminen kuin vaimosi on sinusta viehättävä ja sisäisesti kaunis ja rakastamisen arvoinen ihminen?Sinitintti kirjoitti:
Tuskinpa persoonallisuushäiriö on vl-piireissä sen yleisempää, mutta se on tällä hetkellä tunnistettu sairaus...iät ja ajat sitä on sairastettu!
Itselläni vain sattuu olemaan sukupiirissä pari sellaista, joten käytännönkin tietoa on!
Molemmat nykyisin entisiä vl:ia ja "eihän heissä itsessään mitään vikaa ole!!".aikuistumishaluttomuus ja muutenkin keskenkasvuisuus ihmisenä ei ole persoonallisuus häiriö vaikka ilmenee juuri kuvaamallasi tavalla. (persoonallisuushäiriö)
Toisaalta persoonallisuushäiriöstä on tehty hyvä syy jolla on "oikeuttettu" ottamaan eron?
Jokainen ihmisen on jossainmäärin narsisti ja omaan napaan tuijottaja. Jossain määrin vl tapakultuuri varmaan ruokkii tätä ominaisuutta enemmän miheissä kuin naisissa.
En voi sille mitään mutta itsekkin tiedän näitä "narsisti-ero-kuvioita" ja en voi olla toteamatta kuin sen että
- kaikissa niissä tapauksissa ongelmat kiertyvät ihan muihin asioihin ja syihin kuin siihen että mies oikeasti olisi personallisuushäiriöinen.- Taruja maja
hyshys kirjoitti:
Mitä on rakkaus?
Mitä on kiintymys?
Mitä on kahden ihisen väline rakkaus?
Mitä taas kuuluu miehen ja naisen väliseen (avio)rakkauteen?
Sinulla on ollut ihmissuhde tuohon naiseen mutta onko sinulla ollut "parisuhde" tuon naisen kanssa?
Onko se että hän on sinusta kaunis ihastuttava ja rakastettava pahaa siksi että hän on nainen?
Onko hän sinulle rakas siinä merkityksessä kun nainen on tärkeä miehelle? Vaiko siinä merkityskessä kuin ihminen on tärkeä ja rakas toiselle ihmiselle?
Oikeasti yritän hakea sitä minkä koet vääräksi?
Senkö että joku muukin ihminen kuin vaimosi on sinusta viehättävä ja sisäisesti kaunis ja rakastamisen arvoinen ihminen?Olen ilmeisesti henkisesti ja hengellisesti niin köyhä ihminen, että en tajua näistä jutuista yhtään mitään. Vaikka yritän, en saa häntä mielestäni. Elämä on kohdallani yhtä paskaa. En voi enää puhua enkä kirjoittaa tästä ja piste. Menen vain sekaisin lisää.
- baabelintorni
Taruja maja kirjoitti:
Olen ilmeisesti henkisesti ja hengellisesti niin köyhä ihminen, että en tajua näistä jutuista yhtään mitään. Vaikka yritän, en saa häntä mielestäni. Elämä on kohdallani yhtä paskaa. En voi enää puhua enkä kirjoittaa tästä ja piste. Menen vain sekaisin lisää.
Sehän on ihan mahdoton ajatus, että jos kolme vuotta on ihmistä ajatellut ja kenties hänestä jotain toiveita elätellyt niin ei siitä kahdessa päivässä irti pääse.
Elämä on just niin paskaa kuin haluaa :-)
Jos muutosta haluaa on ensin tehtävä itse jotain.
Mielestäni olisi sinulta ryhdikäs teko ja oikeakin, että kertoisit tälle naiselle, että mikäli haluatte uskomassa olla (molemmat ?)niin on parempi että unohdatte toisenne ja hänkin alkaa elää elämäänsä jossain muualla kenties jonkun toisen kanssa.
Jumala ei ole tarkoittanut kenenkään toisen aviopuolisoa jollekin toiselle.
Jos sinusta asian kertominen on ylivoimaista et ole itse valmis luopumaan hänestä. Laita vaimosi asialle.
Tämä toinen on ilmeisesti sinkku?
Hänen on helppo tai helpompi kuin sinun pitää tällaista elämää yllä tai olla rakastunut ja haaveilla sinusta. Hänellähän ei ole vastuuta kuin itsestään.
Mutta ei hänkään kauaskatseinen ole jos kuvittelee elämänsä olevan hyvää ja ihanaa tällä tavoin elettynä. Ja syntiä tekee hänkin.
"älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa.."
Mieti mitä sinä tältä ihmiseltä odotat sellaista mitä oma vaimosi ei voi antaa. Se voi olla,että olet jännityksen takia vain kiinni hänessä.
Et tunne häntä pohjia myöten joten et voi koskaan tietää olisitko onnellinen hänenkään kanssaan. Niin kauan kun on rakastunut eikä arki ole mukana kuvioissa näkee kaiken vain hyvänä ja ihanana. Tämäkin ihminen voi väsymyksen hetkellä olla aivan toista.
Vai onko tämä henkilö jokin netissä tavattu eteerinen kaunotar?
Kaipasit käytännön neuvoja.
Mitä enempi ryvet itsesäälissä ja "elämäni on paskaa"-ajatuksessa sitä vähemmnän asia korjaantuu.
Tee tietoinen ratkaisu. Lähesty tätä naista ja kerro että ette voi jatkaa näin. Se ei ensinnäkään ole kummankaan uskonelämää kantavaa tai vahvistavaa toimintaa ja se kuihduttaa rakkauden tunteet vaimoasi kohtaan lopulta kokonaan. Ja vaimosi rakkauden sinua kohtaan, kenties.
Jos sinä ihan oikeasti haluat eroon hänestä sinä pääset.
Ala harrastamaan jotain tee sellaista mikä vie ajatuksesi kauemmas hänestä ja lähemmäs vaimoasi.
Lähde vaikka vaimosi kanssa kahden viikonlopuksi reissuun ja tehkää siellä kivoja asioita. Olkaa huomaavaisia toisianne kohtaan yms.
Ja kerro vaimollesi että sinulla on tällaisia asioita mielesi päällä ja haluasisit niistä eroon. Hän varmasti jos ja kun sinua rakastaa auttaa sinua.
Viimeinen , mutta ei vähäpätöisin asia.
Tällainen kaksoiselämä, huoruuden synnissä eläminen estää sinulta aidon uskomisen ilon kokemisen. Se hidastaa matkaa ja saa sinut kenties joskus uupumaan. Siksi on tärkeätä niin kuin olemme saaneet oppia, laittaa kaikki kuorma ja synti pois, jotka matkan tekevät hitaaksi.
Usko on lahja, jonka voi menettää.
Tarpeeksi kauan kun synnillä leikkii on vaarana saavuttaa paatumuksen rauha sydämeen. Silloin omatunto ei enää nuhtele synnistä eikä ole tarvetta parannukseen. Se on vaarallinen tila.
Ole onnellinen, että vielä asiaa "sairastat". Silloin sinulla on herkkä omatunto.
Ja joskus aina kilvoituksen matkalla kannattaa ajatella perille pääsyä. Ja nähdä se paljon arvokkaampana kuin mikään tavara tai asia täällä ajassa.
Kuuntele netistä viime kesän suviseurojen la illan alustus. Siinä puhutaan kauniisti avioliitosta.
....
- ei enää vl-uskis
Sukupuolisuuden tarkoitus on, että oppisimme rakastamaan sanan varsinaisessa merkityksessä. Meidänhän tulee oppia rakastamaan myös samaa sukupuolta olevia lähimmäisiämme. Me ihmiset olemme sielussamme kaksisukuisia, vain toinen puoli on fyysisesti. Kuten sukupuolivietti yhdistää kaksi ihmistä, niin sen tarkoitus on meissä yksilönä yhdistää sielupuoliskomme tulevaisuudessa yhdeksi täydelliseksi ihmiseksi. Tällöin olemme saaneet sukupuolivoiman hallintaamme ja palvelemaan korkeampia luovia päämääriä. On jo paljon ihmisiä jotka ovat jo tässä vaiheessa ja voittaneet sukupuoliviettinsä.
.."Jeesus vastasi heille: "Tässä maailmassa otetaan vaimo ja mennään vaimoksi. 35 Mutta tulevassa maailmassa ne, jotka on katsottu ylösnousemuksen arvoisiksi, eivät enää mene naimisiin. 36 He eivät enää voi kuolla, sillä he ovat enkelien kaltaisia. He ovat Jumalan lapsia, ylösnousemuksesta osallisia"..(Luuk.20)
Me elämme ihmiskuntana jo uudenliiton aikaa, vaikka ymmärrys, tavat ja tottumukset ihmisillä yleensä laahaavat vielä vanhassa liitossa. Kyllä Jeesus tässä tarkoittaa "tulevalla maailmalla" Taivasten Valtakunnan tai Jumalan valtakunnan mahdollisuuden aikaa - valtakunnan - jonka asukkaiksi voimme jo eläissämme päästä: "aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".(Mark.1:15) Se merkitsee, että olemme kaiken kuolemanalaisen itsessämme voittaneet. Me hallitsemme ruumiimme pyyteet eivätkä ne enää meitä. Voimme sanoa Jeesuksen tavoin: joka näkee minut, näkee Isän minussa. - kohde
rakastaisi sinua todella, hän ei haluaisi särkeä avioliittoanne ja tunkeutua väliinne, vaan hän poistuisi etäämmälle silmistäsi liittosi vuoksi. Avioliitto Jumalan edessä on suuri, pyhä asia, älä leiki synnillä. Salainen syntihimo on sielunvihollisen ansaa ja se viehättää ihmistä. Mutta se voi johtaa katkeraan murheeseen ja pahoihinkin synteihin. Sen sielunvihollinen tietääkin.(Daavid)
Joillakin ihmisisllä on jatkuvasti taipimus kokeilla omaa viehätysvoimaansa, onnistuvatko rikkomaan toisten avioliiton. Ja kun onnistuvat, sen jälkeen kohde on enää yhdentekevä.
Et ymmärrä vaimosi arvoa, Hän on Jumalan lahja sinulle.- Sinitintti
Etäisyyttä kannattaa ottaa itsesikin ja myöskin tehdä toiselle osapuolelle (aviosuhteen ulkopuoliselle) selväksi, että olisi parasta jättää rauhaan aviossa olevat...vaikka sitten menisi omia tunteita vastaan.
- Anonyymi
Ei varmaan kuulekkaan psykopaatti vl ei rakasta ketään voit ottaa eron koska jumalaa ei ole kaikille, sitä ei ole sulla joten voit huoleti erota ja olla onnellinen uskonto perustuu vain siihen lesta hora haluun päästä panemaan jumala kyllä kuulee kun unohdat naisen se on vääräuskonen
- Anonyymi
On kokemusta aivan tarpeeksi yli 30 v ajan väärästä ja huonosta avioliitosta. Koko tuo aika yhtä kurjuutta kun "ei saa erota". Pittää oottaa että kuolema erottaa. Kyllä aika on käynyt pitkäksi ootellessa.
- Anonyymi
Haluaisin sanoa aloituksen tekijälle: "Ole iloinen, että tunnet rakkautta tätä ihmistä kohtaan."
Minullakin om tuttuja toisen sukupuolen edustajia, joita rakastan sydämestäni. Tulen aina onnelliseksi kun saan nähdä heitä. Se tekee minut ystävällisemmäksi myös omaa rakastettuani kohtaan. Vielä onnellisempi olisin, jos rakkaani olisi iloinen minun kanssani.
Jos nyt olisi niin, että vaimoni olisi ihastunut johonkin toiseen mieheen, varmaankin järjestäisin niin että e voisivat tavata, ja voisivat vaikka halata toisiaan. Onhan niin, että vaimoni olisi silloin vielä rakastuneempi minuun, ja kiitollisempi siitä, että ei tarvitse olla rakastamatta jotakin henkilöä, ja taas tämä toinen olisi niin kiitollinen, ettei missään tapauksessa haluaisi minua haavoittaa pettämällä minua.
Meidän tulee oppia rakastamaan lähimmäistämme kuin itseämme. Se merkitsee sitä, että jos joku tulee kylään, hän on heti tervetullut, ja saa tietysti halata myös minun vaimoani jos haluaa.
Tavallisesti kuitekin ihmiset ovat itsekkyyden vallassa: "Näpit irti minun vaimostani!" Seurauksena on että pitää kaikki hellyydenosoitukset tehdä salassa, ja katsoaan kieroon toinen toistansa. Ei se ole lähimäisen rakastamista, vaan suurta itserakkautta.
Eräs tuttu mies on aina halannut vaimoani ja antanut joskus suukonkin, kun on tullut meille. Nyt hän on alkanut tyytymään vain pelkkään tervehdykseen. Haluaisin mielelläni hänen halaavan vaimoani, kosa vaimoni tulee siitä iloiseksi, mutta en ole oikein osannut pukea ajatustani sanoiksi.
Eräs sukulaistyttö antoi minulle kaulat, kun tuli käymään, ja se teki minun mieleni iloiseksi. Valitettavasti vaimoni ei sellaista siedä, vaan osoitti mieltään aika selvästi. Seurauksena on että halaamme silloin kun vaimoni ei ole paikalla, mkä on valitettavaa, parempi olisi olla ilman mustasukkaisuutta ja rakastaa vapaasti.
En sanonut....rakastella vapaasti.... vaan rakastaa . Rakastelu on vastuullista sukupuolten väsistä kanssakäymistä, jossa rakkautta voi osoittaa tietylle henkilölle loukkaamatta samalla toisien oikeuksia. Siinäkin tulee ajatella vastapuolen onnellisuutta ja nautintoa, ei omaa tyydytystään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926476Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652029- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521015Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962