lihava kaksosten odottaja

hyvin menee

Hei vaan kaikki kaksosten odottelijat.
Lueskelin tässä näitä keskusteluja ja ajattelin kysäistä, että onkohan täällä palstoilla muita samankaltaisia kuin minä eli lihavia ja vielä kaksosten odottelijoita?
Itselläni menossa rv 24 5 ja hyvin menee. Ei mitään vaivoja ja vuorotöitäkin jaksan painaa. Mitenkäs muiden kaltaisteni olotila? Entäpä synnytyksen jälkeen?
Itselläni tuli tuo 100 kg rikottua tuossa pari viikkoa sitten (lähtöpainoakin oli yli 90 kg tosin) ja juu, juu ollaan tietoisia riskeistä ja yritetään pitää painoa kurissa kaikin keinoin (laskettu aika kesäkuussa). Mutta on tämä odottelu kuitenkin ihanaa ja kun on vielä kaksinkertainen ilo tulossa pitkän odottelun jälkeen (niin taustalla tuo pco ja lapsettomuushoidot), ikääkin on minulla jo 30 vuoden paremmalla puolella... Ai, niin ja on mulla entuudestaan 1 "luomusti" syntynyt lapsikin tai nuori nykyään.
Hyvää kevään odotusta kaikille!

10

2550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 145kg

      Hei!
      En ole enää odottaja vaan olin 2002. Lähtöpainoni oli 130 ja painoa tuli vielä tuo 15kg ja olo oli hyvä loppumetreille asti. Jäin kyllä kiinni sokerirasitustestissä paastoarvo oli 4,8 ja ois saanu olla 4,7. Et siinä suurin ongelma. Seurannassa olin loppuun asti. Kaksoset syntyi suunnitellusti sektiolla rv38 a oli perätilassa ja b poikittain, syy sektioon. Mulla samat ongelmat ennen raskautta ja vielä menetetty munatorvi lisäksi. Ole onnellinen kiloistasi huolimatta ja nauti raskaudestasi ja muista levähdellä, lasten syntymän jälkeen riittää touhua. Onnea kaikille kaksostenodottajille.

    • ja hyvin meni!

      Alkupaino oli 89kg ja 18kg tuli kaikkiaan lisää. 88kiloisena kotiuduin. Elämäni kunnossa olin raskausajan, saikulle jäin normikäytännön mukaan rv24. Loppupuolella oli verenpaineen kanssa ongelmia, muuten meni kaikki hyvin ja terveet muksut tuli maailmaan rv39 4 (käynnistettiin). Onnea vaan odotukseen!

    • hyvin menee

      Kiitos vastauksista edellisille. Kiva kuulla, että hyvin olette jakselleet :)

      Itse edelleen töitä pusken ja olo ihan mahtava (pientä väsymystä ja selkäkipua lukuunottamatta). Saa nähdä koska laittavat kotiin lepäämään...

    • mä 81

      Heissan!olin 25v ku aloin kaksosiani odottamaa lähtö paino oli 98kg eli paljon..Mut jostain kumman syystä painoni ei noussu koko raskauden aikana kuin 4kg,eli välillä paino tippui ja taas hieman nousi.syy taisi olla kyllä Kauheat pahoinvoinnit mitkä kesti yli 25viikolle asti,alku vaiheessa oli sairaalassa tiputuksessakin.Mutta loppu raskaus oli taivaallista..ei mitään kipuja,särkyjä tai kolotuksia.kaksoseni syntyi 38 4 vk kiireisellä sektiolla b vauvalla sydän äänet romahteli istuessani sydän käyrässä.Ja kaksi viikkoa synnytyksen jälkee painoni oli 84kg,en tiedä oisko mitään järkevää selitystä tuhon huimaa painon tippumisee synnytyksen jälkee mitään syytä?

      • hyvin menee

        Juu olen kuullut, että jollain ei lähtöpainosta paljon paino nouse raskauden aikana.. itse en ilmeisesti kyllä kuulu tuohon sakkiin :/
        Nooh.. täytyy kuitenkin pitää huoli ettei paino nouse 27 kg niinkuin ensimmäisen raskauden aikana. Kyllähän sitä painoa kerkiää sitten syntymän jälkeen tipauttelemaan :d


      • Lumian
        hyvin menee kirjoitti:

        Juu olen kuullut, että jollain ei lähtöpainosta paljon paino nouse raskauden aikana.. itse en ilmeisesti kyllä kuulu tuohon sakkiin :/
        Nooh.. täytyy kuitenkin pitää huoli ettei paino nouse 27 kg niinkuin ensimmäisen raskauden aikana. Kyllähän sitä painoa kerkiää sitten syntymän jälkeen tipauttelemaan :d

        Nii..mut on mulla kyllä noussu edellisten raskauksien aikana,mut ei kauheasti!!Kauheasti hyviä vointeja raskauteesi :DD ja onnea tulevaan synnytykseen!!


      • saskis
        Lumian kirjoitti:

        Nii..mut on mulla kyllä noussu edellisten raskauksien aikana,mut ei kauheasti!!Kauheasti hyviä vointeja raskauteesi :DD ja onnea tulevaan synnytykseen!!

        Täälläkin iso kaksosten odottaja ja laskettuaika kesäkuussa. Pituuttakin on paljon mutta niin on painoakin... Hyvin mennyt tähän saakka muuten mutta nyt viime viikkoina alkanut selkä kipeytyä niin, että olen ollut sairaslomalla kotona. Johtuu ihan hankalasta työasennostani joka rasittaa selkää todella paljon. Sokerirasitus edessä vielä ja hiiva vaivannut. Painon olen saanut pysymään tähän saakka lähtöpainossa ja toivottavasti näin myös jatkossa. :)


    • 60kg

      painoin tuon 60kg kun aloin odottamaan kaksosiani, sain neuvolassa monet moitteet kun paino nousi liian nopeasti panoi 90kg ennen synnytystä lapset painoivat toinen 3kg ja toinen 3kg ja 100g. paino nousi paljon odotuksen aikana ja neuvolassa toppuuteltiin syömistä. Synnytyksen jälkeen paino putosi muutamassa kuukaudessa lähtötasolle ja lapset voivat hyvin. Tärkeintä on että äiti voi hyvin paino on loppujen lopuksi sivusekka jos vaan veren pain ja veriarvot pysyvät kunnossa. Kyllä synnytyksen jälkeen paino varmast lähtee laskuun kaksi lasta vie aikaa niin että syömine jää vähemmälle ensimmöisen vuoden aikana.

    • PAINOA ON

      joo...viikkoja nyt kasassa 10 ja lähtöpaino 99.
      samassa edelleen, mutta varmasti pikkuhiljaa noususuunnaSSA.
      kunto kuitenkin loistava...ei ees pahoinvointia vaikka kaikki pelotteli et kahdesta olo varmaan ihan hirvee.
      hyvää odotusta sulle.

    • tuplat vm. 2002

      Minulla kaksosraskaus oli paras laihdutuskuurini ikinä ;)

      Lähtöpaino 115kg, synnyttämään mennessä 119kg, sairaalasta kotiutuessani 96kg.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe