hormoniperäinen migreeni

nisse69

hei.Onko kenelläkään kokemusta ja varmaa tietoa vielä siitä mikä on tilanne hormoniperäisellä migreenillä ja ehkäisyllä?Onko paras yhdistelmä hormonikierukka,kuparikierukka,horminipillerit,minipillerit vai ihan jokin muu kenties?Mulle neurologi sanoi että hormonikierukka pois heti mutta gynekologi olikin täysin eri mieltä...Sitten raha ratkaisi ja tällä hetkellä kierukka on vielä ainakin paikalla ja migreenit jyllää kaiken aikaa...Sanokaa joku kuuntelenko neurologia vai gynegologia...kiitos!

7

2161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neurologia

Ainakin kokeilisim elämää ilman hormonikierukkaa tai mitään muutakaan kemiallista ehkäisyä. Jos on mahdollista elää ilman päänsärkyä, valitsisin luomuehkäisyn ja katsoisin, joskos siitä olisi apua päänsäryille.

• ehkäisyt

käytetty ja kuukaudesta 2 viikoa yhtä helvettiä. Kun mitään muuta ei enää gyne keksinyt niin laitto hormonikierukan ja sanoi, että joillakin voi migreeni pahentua. Joo paheni tosiaan, joka päivä helvetillinen migreeni, sama homma kun söin keltarauhashormonia suun kautta.

Nuva Ring on ehkä ollut paras niine 2 viikoa kestävinen migreeneineen. Nyt on ollut kierukka kuukauden ja otatan pois tälllä viikolla. Kokeilen nyt sitten taas kuparikierukkaa sanokoon gyne mitä sanoo. kestän kyllä ovulaatiokivut ja runsaat menkat, mutta tää migreeni vie hermot. Suraavaksi sitten setilisaatioon. Kortsu ei tuu kyseeseen, koska pelkään että se kuitenkin hajoo tai lähtee pois, emmekä halua lisää lapsia.

• Nisse69

elikkä vaikuttais siltä että sekä pillerit että khormoni kierukka pahentaa migreeniä myös kierukan laiton alun jälkeen riippumatta siitä mitä gynekologit sanovat.Taitaa lähteä hormonikierukka pois.Miten kuparikierukka vaikuttaa migreeniin?

• mie taas vastaan
        Nisse69 kirjoitti:

elikkä vaikuttais siltä että sekä pillerit että khormoni kierukka pahentaa migreeniä myös kierukan laiton alun jälkeen riippumatta siitä mitä gynekologit sanovat.Taitaa lähteä hormonikierukka pois.Miten kuparikierukka vaikuttaa migreeniin?

muuta kuin kuparia,eli järjen mukaan ei pitäis pahentua. Mulla lähtee kyllä veke koko härveli... Mulle tuli tosiaan k-kierukasta kovat ovulaatiokivut ja vuoto oli todella runsasta ja yhden kerran sain jonku tulehduksen alapäähän.Kyllä mä kestän ne kivut.Kateeks melkein jäy niitä,jotka voi käyttää mitä vaan.Mulle ainakin tk:n yleislääketieteen erikoislääkäri ehkäisyneuvolassa sanoi,että minun migreeni on ihan tyypillistä hormooneista johtuvaa ja lukeehan käyttöohjeissakin,että voi aiheuttaa päänsärkyä.

• jyllää
        mie taas vastaan kirjoitti:

muuta kuin kuparia,eli järjen mukaan ei pitäis pahentua. Mulla lähtee kyllä veke koko härveli... Mulle tuli tosiaan k-kierukasta kovat ovulaatiokivut ja vuoto oli todella runsasta ja yhden kerran sain jonku tulehduksen alapäähän.Kyllä mä kestän ne kivut.Kateeks melkein jäy niitä,jotka voi käyttää mitä vaan.Mulle ainakin tk:n yleislääketieteen erikoislääkäri ehkäisyneuvolassa sanoi,että minun migreeni on ihan tyypillistä hormooneista johtuvaa ja lukeehan käyttöohjeissakin,että voi aiheuttaa päänsärkyä.

Kyllä jo ilman hormoonejakin migreeni jyllää ja pahenee hormonaalisesta ehkäisystä entisestään. Mulla ainakin on niin tapahtunut. Voikohan helokkiöljykin pahentaa migreeniä? Tuntuu ainakin, että pahentas!

• ehkäisyä

ei saisi käyttää, jos on aurallinen migreeni. Joskus myös auraton migreeni on pahentunut hormonien vuoksi. Kuparikierukka on siinä mielessä hankala, että sen on tarkoitus olla vuosia paikallaan eikä yleensä anneta synnyttämättömälle. Poisotto "kesken" on todella kallista ja kivuliasta. Paras ehkäisy migreenikolle onkin kondomi. Edellyttäen tietysti, ettei ole kumiallerginenkin kaiken hyvän lisäksi.

• oli kuparikierukka

vuoden (3 vuotta olis voinut olla) ja pois otettiin ja ihan ilmaiseksi ehkäisyneuvolassa. Nyt ei ole mitään käytössä,ja särky ei ole vielä ainkaan vähentynyt(ollut vasta alle viikon ilman hormonaalista ehkäisyä). Kondomia varmaan tästä eteenpäin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6314
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3793
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      959
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe