Valkoisen turkin värjääntyminen

maltis

Heí onko kellään tietoa miten saisin valkoisen koiran ´silmänaluset puhtaiksi. Pyyhin joka päivä kaksi kertaa silmät puhtaiksi ja pidän huolen että karvat ei ärsytä silmiä ja laitan myös geeliä. Oisko ruualla merkitystä, syötän Nutroa. Kertokaa ihmeessä niksejä kun näyttelytkin lähestyy.

16

9260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

      Etsin just googlella tietoa kyseisestä asiasta, mutten löytänyt ja tällä palstalla kysytään just sitä.
      Mulla on myös valkoinen koira ja muuten olisi täydellinen, mutta nuo naamataulun mustat värjäytymät ovat ihan H I R V E E T !!!!!!

      Silmähuuhtelussa ollaan oltu, mutta kyynelkanavat eivät ole tukossa. Silmätulehdusta ei ole. Syötän allergiatestattuja nappuloita ja lisukkeena sellasta joista tiedän, ettei ne aiheuta silmävuotoa.

      Mitään herkkuja ei anneta lukuunottamatta koiran keksejä, jotka ovat vehnättömiä.

      Olen testannut monia erillaisia silmänpuhdistusaineita ja vahoja, tuloksetta. Rahaa on palanut aika paljon. Olen epätoivoinen!!!Kysyin kasvattajaltakin ja hän sanoi, ettei pentueen muiden koirien silmät ole vuotaneet.

      Tiedän, ettei se koiraani haittaa, onneksi, mutta muuten niin kaunis yksilö kiinnittää huomion värjätyllä naamallaan.

      Olisin ikuisesti kiitollinen jos joku osaisi auttaa ja kertoa hyviksi havaittuja kokemuksia!

    • otto-tyttö

      Valkoisen koiran silmäkarvojen värjäytymiseen punaiseksi:

      1/2 litran astiaan tehdään seos jossa on
      1:3 osa Molkosania (saa luontaistuotekaupasta)
      1:3 osa Pellavansiemenöljyä tai muuta öljyä
      2-3 valkosipulin kynttä murskattuna
      - säilytä jääkaapissa ja annetaan 1 tl päivässä ruokaan sulla kun on isompi koira niin voit koklata vaikka 2-4tl

      toka juttu:
      1 tippa/silmä Kalanmaksaöljyä ihan siis silmään

      Koklaappa näillä,ainaskin mun koiriin on auttanut,ei ole enään punertava karva

      • tuokaan

        Olen kokeillut myös tuota molkosanjuttua mutta ei auta sit yhtään enkä uskalla kalanmaksaöljyä laittaa suoraan silmään, minkä rotusia koiria teillä sit on mulla maltankoira.


      • otto-tyttö
        tuokaan kirjoitti:

        Olen kokeillut myös tuota molkosanjuttua mutta ei auta sit yhtään enkä uskalla kalanmaksaöljyä laittaa suoraan silmään, minkä rotusia koiria teillä sit on mulla maltankoira.

        on coton de tulear,koklaa vaan ei siitä oo mitään haittaa,itsekin olen laittanut:)
        Oman koirien kasvatta neuvo ja hän on 16v kasvattanut cotoneita joten tietoo kyllä on.
        Muuta konstia en tiedä,muu kun että vaan putsata keitetyllä vedellä,ja leikata karvoja sieltä missä on punaista:(


      • 2007

        Olisin kiinnostunut molkosani/pellavansiemenöljyn kokeilemisesta. Askarruttamaan jäi onko ohjeesi puutteellinen. Puuttuuko siitä vielä jokin aine esim. vesi? Toivottavasti vastaat pian, sillä kaikki aineet on hankittuna.


      • otto-tyttö
        2007 kirjoitti:

        Olisin kiinnostunut molkosani/pellavansiemenöljyn kokeilemisesta. Askarruttamaan jäi onko ohjeesi puutteellinen. Puuttuuko siitä vielä jokin aine esim. vesi? Toivottavasti vastaat pian, sillä kaikki aineet on hankittuna.

        en kurkannut tänne,ei puutu vesi.Sekotat vaan aineet.
        Ja suuhun:)))))


      • mä taas
        otto-tyttö kirjoitti:

        en kurkannut tänne,ei puutu vesi.Sekotat vaan aineet.
        Ja suuhun:)))))

        Eli puolet molkosania ja puolet pellavaöljyä eikä 1:3 osa molempia!!!


      • maltis
        mä taas kirjoitti:

        Eli puolet molkosania ja puolet pellavaöljyä eikä 1:3 osa molempia!!!

        Heips olen kokeillut tuota molkosan juttua jo kaks kuukautta mutta eipä auta yhtään, mutta kokeilkaa te jos auttaa.


    • selviytynyt

      Me taisteltiin meidän bichon frisen kanssa monta vuotta saman ongelman kanssa. Sitten eläinlääkäri keksi ehdottaa ruoaksi Olympian kana&riisiä ja nykyään valkoinen koiramme on kokonaan valkoinen! Eikä toi Olympia ruoka ole edes kauhean kallista, 12 kg:n säkki maksaa noin 21 euroa. Ruokavaliota vaihdettaessa on kuitenkin hyvä muistaa, että tulokset ei näy heti, joten kärsivällisyyttä! Eikä tietenkään voi olla varma, että tuo ruoka olisi ratkaisu kaikissa tapauksissa..

      • Anonyymi

        Ei ole noin edullista ruokaa olemassa


    • .....

      Ratkaisu on Nutro Choice Lamb & Rice ja diamond eye puhdistusaine jolla värjäymät lähtee!!(=ei saa laittaa silmiin vaan niiden alle!!)

    • .......

      Kai on tutkittu ettei sillä siis ole kyynelkanavan ahtaumaa???

      • täälläkin

        Meillä on Bichon Frise narttu, jolla muuten nätti naama on tiilenpunainen. Olen syöttänyt Nutron lammas&riisiä ja pyyhkinyt silmän ympärykset mm. Diamont eye-aineella ja ruoan sekaan laitan päivittäin pellavaöljyä.

        Täytyy koklata tuota molkosan juttua...


    • Anonyymi

      Miksi on tullut ongelmaksi koiran silmäalueet? En vanhana koiran kanssa toimineena vain ymmärrä tuota. Entä anusaukko?

    • Anonyymi

      EI johdu ruokavaljosta koska meillä on kaksi cottonia toisen kuono karvat on aivan valkoiset ja toisen karvat on tummunnut.SYÖVÄT SAMAA SAPUSKAA joten ei ole sapuskan syy tämä juttu,se on jonkun oletus koska jotain mitää keksiä.

    • Anonyymi

      Mitä te höpötätte? Koiraan kemikaaleja koska värjäytyy väärin? Jos jossain on eri väriä niin mitä sitten? Ostakaa muovileluja niin ei tarvitse eläimiä kiusata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1017
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      920
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      851
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      848
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe