MS Salla

obis

Vuonna -85 EFFOA:n MS Sallan paapuurin kylkeen ajoi Venäläinen laiva Abakanles Suomenlahdella.
Salla syttyi tuleen ja torppa paloi pahannäköiseksi.
Salla hinattiin Helsinkiin Jätkäsaaren satamaan josta kuva:
http://www.shipsnostalgia.com/gallery/showphoto.php/photo/14654/cat/500/ppuser/4831

Salla oli rakennettu Espanjassa 1979 nimellä Walki Paper.

Laiva korjattiin ja seilaa yhä Suomen lipun alla Engship varustamolla Bravaden nimellä.
http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=114252

Korjaukseen on varmasti mennyt iso raha, mutta onkohan laivassa tänä päivänä huomattavissa että se on joskus palanut.

10

3014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuivalla kelillä

      Diego Maradona....Kristiinan city.

    • Rami W

      "You must be a registered user to view images!

      To register click on the REGISTER button in the menu above. "
      Et silleen...Siis olisi ollut mukava nähdä tuo kuva,....

    • Ei kukaan

      Kuka sitä tökkäs sallaa. Vai ihanko julkisesti. Onko tutkittu onnettomuus perinpohjaisesti. Antonio Cramsci oli seuraava onnettomuus. ja Inarin ohjus kuului samaan syssyyn kyseenalaisia onnettomuuksia. Kylmää sotaa käytiin ja näillä viestittiin osapuolia.

      • rauhoitus nyt!

        No äläs nyt viitsi aloittaa mitään tyhjää salaliittoteoriaa. Sallan onnettomuus tutkittiin aikanaa hyvin perusteellisesti; Esim. tutkalaitteiden maahantuojalta haettiin huoltoraportit syynättäväksi.


    • Surkeaa kekotusta.

      Muistoristeilyllä oli runsas miehitys, olikohan kymmentäkään ja siitäkin puolet konttoristeja.

    • Sebostar

      Etsin tutkintaselostusta sallan haverista eikä löytynyt,tietääkö kukaan linkkiä

      • Kansaluisteli

      • jmter

    • Täkkäri70-80luku

      Salla oli alunperin Finnlinesin paatti mutta myytiin Effoalle. Kippari Esko Pyötsiä tuli kaupan mukana. Hän oli myös silloin kipparina kun tämä törmäys rännissä tapahtui. Hänelle sattui kaikenlaista pientäkin vahinkoa mm kaijaan ajon yhteyksissä kolhuja jne. Olin automaatti Arielissa 1986 kun hän oli kippari
      Sen voi sanoa että tyypillisten Effoan rantaruotsalaisten ja kongolaisten kipparien jälkeen hän oli raikas Finnlinesilainen tuulahdus joka ei yrittänyt sönkätä rantaruotsia brykallä
      Jukka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe