Kalat ei sano suoraan?

7793ds

Onko totta, että kalat ei ilmaise suoraan esim. haluttomuuttaan olla jonkun henkilön kanssa? Kuulemma olisivat enemmänkin tällaisia seläntakana haukkujia...

29

4770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ka-lalla-kaveri

      puhuvat selän takana, koska ei uskallusta sanoa suoraan. kala on arka luonne, yliherkkä. mutta kova juoruamaan ja mustanmaalaamaan pahimmillaan, yrittävät usein hallita tilanteita juonittelulla

      • hän..

        ja mustamaalaa kalakaveriaan netissä..


      • on moniin vesiin
        hän.. kirjoitti:

        ja mustamaalaa kalakaveriaan netissä..

        toiset ovat selkeästi
        manipulatiivisia
        kaksinaamaisia
        otuksia
        toiset herkkiä intuitiivisia
        otuksia, jotka paljastavat
        edelliset otukset

        ne eivät tule toimeen keskenään
        kummatkin tietävät, että läpinäkyy
        siksi eivät siedä toisiaan :)


      • Itsekin kala

        Ainakin minun ja muidenkin tuntemieni kalojen kohdalla.Herkkyydestä en tiedä.


      • Nfisu
        Itsekin kala kirjoitti:

        Ainakin minun ja muidenkin tuntemieni kalojen kohdalla.Herkkyydestä en tiedä.

        Ikävä kyllä mutta näin on minunkin kohdalla..
        Koska en halua ikinä luokata tai pahoittaa kenenkään mieltä, minua luullaan itse ystävällisyydeksi. Mutta tosielämässä puran sieluani muille juoruamalla juuri niistä parhaista ystävistäni. Olen yrittänyt muuttaa tapaani mutta en osaa. Kuinka sitä voi opetella??


      • tosi..
        Nfisu kirjoitti:

        Ikävä kyllä mutta näin on minunkin kohdalla..
        Koska en halua ikinä luokata tai pahoittaa kenenkään mieltä, minua luullaan itse ystävällisyydeksi. Mutta tosielämässä puran sieluani muille juoruamalla juuri niistä parhaista ystävistäni. Olen yrittänyt muuttaa tapaani mutta en osaa. Kuinka sitä voi opetella??

        kuin veitsellä leikkaan suhteen ihmiseen jos petyn luotossa, en todella esitä ystävää enää.


      • Vierailija
        tosi.. kirjoitti:

        kuin veitsellä leikkaan suhteen ihmiseen jos petyn luotossa, en todella esitä ystävää enää.

        Minä olen minä


      • FisuN
        tosi.. kirjoitti:

        kuin veitsellä leikkaan suhteen ihmiseen jos petyn luotossa, en todella esitä ystävää enää.

        Tarkoitin että tilanteissa monet muut sanoisivat toiselle suoraan esim."Toi oli todella epäreilusti tehty/en ymmärrä miksi sinä teit tai sanoit noin" mutta minä en tollaista osaa sanoa (poikkeuksia tietenkin on), ja sitten puran sieluni toiselle ihmiselle että kylläpä hän oli epäreilu.
        Kun luottamus toiseen menee, tai toinen on loukannut minua syvästi, on se varmaan elinikäinen.
        Kuulostaapas masentavalle.
        Mutta kiva että kesä tulee!!!


      • vähän aikaa
        Nfisu kirjoitti:

        Ikävä kyllä mutta näin on minunkin kohdalla..
        Koska en halua ikinä luokata tai pahoittaa kenenkään mieltä, minua luullaan itse ystävällisyydeksi. Mutta tosielämässä puran sieluani muille juoruamalla juuri niistä parhaista ystävistäni. Olen yrittänyt muuttaa tapaani mutta en osaa. Kuinka sitä voi opetella??

        tapojensa muuttaminen mutta kohta palaa vanhoihin kuvioihin.Ah,se niin helpottaa kun saa purkaa itseään ja sitten taas ja taas.....


      • Fisunen.
        on moniin vesiin kirjoitti:

        toiset ovat selkeästi
        manipulatiivisia
        kaksinaamaisia
        otuksia
        toiset herkkiä intuitiivisia
        otuksia, jotka paljastavat
        edelliset otukset

        ne eivät tule toimeen keskenään
        kummatkin tietävät, että läpinäkyy
        siksi eivät siedä toisiaan :)

        AIVAN TOTTA puhut! Juuri näin !


      • Kalako....

        Aika usein olen kuullut päin vastaista kommenttia kuin mitä luin tekstistäsi, olen siis erilainen kala koska uskallan ilmaista itseäni myös negatiivisella tavalla vasten kasvoja ( jos en asiasta tai ihmisestä pidä ).Meitä kaloja ui aika paljon täällä pallolla.. enkä usko että kahta samanlaista löytyy.
        On eri asia jos haluaa olla loukkaamatta toisia kuin se että pamauttaa päin naamaa mitä ajattelee, sekin riippuu paljon ihmisestä jolle asia ilmoitetaan... Joten ei yleistetä...


      • kalanainen 40 ja risat
        Nfisu kirjoitti:

        Ikävä kyllä mutta näin on minunkin kohdalla..
        Koska en halua ikinä luokata tai pahoittaa kenenkään mieltä, minua luullaan itse ystävällisyydeksi. Mutta tosielämässä puran sieluani muille juoruamalla juuri niistä parhaista ystävistäni. Olen yrittänyt muuttaa tapaani mutta en osaa. Kuinka sitä voi opetella??

        Elämä opettaa paljon myös kaloille...minä ainakin sanon nykyään asiat suoraan ja inhoan kaikenlaista juoruilua ja mustamaalaamista selän takana. En myöskään tuomitse ketään, vaan jokainen elää niinkuin parhaakseen katsoo ja muitten vaan täytyy kunnioittaa sitä. Noh en myöskään selittele omia ratkaisujani tai tekojani muille ja nautin elämästä siksi niin paljon nykyään.


    • hmmph

      Kalat vaan on niin kiltti, ettei halua pahoittaa toisen mieltä vaan toivoo toisella olevan ymmärrystä sen verran, että hienovaraisempikin viesti riittää.
      Harmi ettei sitä kaikilla riitä..

      • Nimetön

        Kalana olen huomannut, että en mielelläni päästä ihmissuhteita etenemään alkua pidemmälle tai ystävysty kunnolla kovin helposti osaksi siitä syystä, että en halua pahoittaa toisen mieltä myöhemmin, jos suhteella ei olekaan eloonjäämisen mahdollisuuksia. Luotan vaistooni ja toimin aika nopeasti.

        Joskus varmasti olettaa ihmisten lukevan ajatuksiani, kun en osaa sanoa tarpeeksi suoraan. Saatan sortua silloin selän takana puhumiseenkin, mutta jos ihminen on todella läheinen ja arvostan häntä, en todellakaan puhu kieroile.


    • kala-79

      Kalan intuitio on lahja. Kala näkee ihmisten todellisen luonteen ja tunnistaa vilpittömyyden.

      Miksi asiat pitäisi sanoa päin naamaa? Kalahan on sosiaalisesti taitava. Selän takana haukkuminen on vain muiden ihmisten varoittamista ko. epäilyttävästä vilpillisestä tyypistä.

      • Kalat -76

        No nyt selvisi miksi siis joudun aina huonoihin väleihin sellaisten kanssa, joilla ei ole vilpittömät ajatukset tai "puhtaita jauhoja pussissaan". Olihan se hyvä saada tämäkin selville.


      • niinkään ole :)
        Kalat -76 kirjoitti:

        No nyt selvisi miksi siis joudun aina huonoihin väleihin sellaisten kanssa, joilla ei ole vilpittömät ajatukset tai "puhtaita jauhoja pussissaan". Olihan se hyvä saada tämäkin selville.

        Olen itse kala ja mun pari viimeistä ihmissuhdetta kaatui juuri siihen ettei toinen saanut sanottua omaa mielipidettään ihan selkeään kysymykseen. Me kalat olemme suoria ja intuitiivisia ihmisiä, jos meille ei vastata kysymykseen, emme kauaa ole kyselemässä koska tajuamme vähemmästäkin että seuramme ei ole toivottu.


      • ihmissuhteelleni
        niinkään ole :) kirjoitti:

        Olen itse kala ja mun pari viimeistä ihmissuhdetta kaatui juuri siihen ettei toinen saanut sanottua omaa mielipidettään ihan selkeään kysymykseen. Me kalat olemme suoria ja intuitiivisia ihmisiä, jos meille ei vastata kysymykseen, emme kauaa ole kyselemässä koska tajuamme vähemmästäkin että seuramme ei ole toivottu.

        Suoria kysymyksiä
        vältellen suhteeni
        saa mennä menojaan
        en tule perään
        kyselemään
        Kala tämä ei ole
        tilille vetämässä
        kusetusta ei siedä
        lainkaan
        ei älyllistä saati
        emotionaalista
        Kalat eivät kuseta
        ovat suoria ja intuitiivisia
        liian kohteliaita hienovaraisia
        ehkä muiden tunteiden suhteen
        vetäytyvät
        ja that's it..
        ihmettelevät sitten
        sanovat..
        Kala vain näkee läpi
        jo kauan ennenkuin mitään
        lausutaan ääneen

        Kalaa ei voi pettää
        sen siunaus
        sen kirous


    • callas

      en usko että haukkujia vaan kilttejä, haluavat säästää toista. Liika kiltteys ei ketään auta mutta kiltteys voi olla itselle myös riesa. Tunnistatte varmaan tämän itsessänne, Kalat... vai?

      • Vierailija

        Miksikäs luulet että täs erakkona ollaan? Kaikki kaverit olen karkoittanut p-puhumisella.


      • muista!
        Vierailija kirjoitti:

        Miksikäs luulet että täs erakkona ollaan? Kaikki kaverit olen karkoittanut p-puhumisella.

        sinä et ole kaikki, ja vilkaisu peiliin saattaa kertoa miksi sinulle on käynyt niin. Hassua että itse harrastat sitä parastaikaa mistä muita syytät.


      • Vierailija
        muista! kirjoitti:

        sinä et ole kaikki, ja vilkaisu peiliin saattaa kertoa miksi sinulle on käynyt niin. Hassua että itse harrastat sitä parastaikaa mistä muita syytät.

        Muista puhunut,itsestäni kirjoitan.Olipa hyvä kun ei ole peiliä.


      • teetkin
        Vierailija kirjoitti:

        Muista puhunut,itsestäni kirjoitan.Olipa hyvä kun ei ole peiliä.

        pohjimmiltasi just itsestäsi kirjoitat, väärällä palstalla vaan..


      • Vierailija
        teetkin kirjoitti:

        pohjimmiltasi just itsestäsi kirjoitat, väärällä palstalla vaan..

        se oikea osoite? Kaloja on monenlaisia,kaikki eivät luojan kiitos ole samanlaisia.


      • Kala-Leijona_kauris
        teetkin kirjoitti:

        pohjimmiltasi just itsestäsi kirjoitat, väärällä palstalla vaan..

        tykkänään.Olenkin jo pitemmän aikaa tuntenut olevani erilainen kuin massa-Kalat.
        Nyt selvis,katsotiin kartoist jois viisaammat kertoo että olen:itseäni täynnä oleva kivikasvo,joka kommunisoi telepatialla.Mitäs nyt sanot?


    • *veskariN

      Kysyttäessä kiertelee vastauksensa kanssa mahdollisimman ympäripyöreästi "kyllä, kaikki on hyvin, ei minua mikään vaivaa", mutta kun jatkaa kyselyä, niin yhtäkkiä todelliset tunteet tulevat esille todella tylysti ja yllättäen. Ei varsinaisesti valehtele, mutta jättää sen oikean totuuden kertomatta usein ettei pahoita toisen mieltä. Harmi vain, että se totuuden kertomatta jättäminen satuttaa enemmän.

    • rggg

      No en minä kalana ainakaan sano kenellekään suoraan päin naamaa "En halua olla kanssasi, häivy!" Se ei sovi kalojen luonteeseen. Korkeintaan sisarukselle niin voisin sanoa, mutta niille joita arvostan, en todellakaan.

      Enkä ole niitä seläntakana paskaa puhuviakaan. Korkeintaan mielessäni ajattelen jostain pahaa, siinä se.

    • fizu

      kyllä olen itsessäni huomannut että sanon hyvinkin suoraan asiasta kun asiasta. se on jännä että aluksi kun tutustun ihmiseen ,olen hiljainenkin ja ujoksi luokiteltava. kun tutustun paremmin olen TODELLA puhelias ja ilmaisen mielipiteeni. se ärsyttää että osa ihmisistä pitää minua ujona ja toiset valittaa että puhun ja liikaakin joskus. miehet varsinkin näkevät uhkana kun ilmaisen tunteitani niin voimakkaasti... mutta empähän ainakaan esitä mitään muuta kun mitä olen =)

    • Nainen 58 "kalat"

      Kala luoteella ikävät ja hyvät asiat sanotaan soraan ja selän takana haukkumisia ei harrasteta. Paremminkin suoraan päin naamaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe