Kysymys Allahista

milk_and_biscuits

Hei, olen lukemassa Koraania ja olisin kysynyt erästä asiaa jota en ymmärrä, nimittäin joissain suurissa puhutaan "me" persoonassa, miksi?
Esimerkiksi 76. suura (Ihmisen suura) jakeet 2, 3, 9, 23 ja 28.
Olisi kiva jos joku valistaisi.

8

925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyhennys

sanoista "Muhammed erehtyi."

• Jake Waits

Allah ja Allahin enkelit on yleisin kuulemani selitys.

Samanlainen monikon ensimmäisen persoonan käyttö on toisaalta myös muistaakseni VT:ssä.

• ennen lauantaita tulee perj...

Suura 76:2 puhuu luomisesta. Siksi Allah ja enkelit kuulostaa kylla erityisen huonolta selitykselta.

Miten olisi Isa, Poika ja Pyhahenki :-)

• the...

Royal "WE".

• äänikokse
      • Armelias Armahtaja

mutta en taida tajuta, mistä tuollainen puhuttelu juontaa juurensa, Koraanihan nimenomaan tuo esille julmaa ja kostonhimoista jumaluutta.

• Zool

Kaikki ovat osa suurempaa Kokonaisuutta,ja hänen nimenään on Lähettiläs,ihmeellinen neuvonantaja,Minä Olen,Kaikki mitä On.
      Kaikki ovat ElämänKirjassa,niin pienet kuin suuret,kirjain kirjaimelta merkattu,sieluun asetettu,vapaus.
      Peace.
      Z.I'm thy Ra.

• the truthgiver

May God guide us to the right way, the way of those on whom He has bestowed Grace and make us firm in our faith. Remember to ask much forgiviness to God don't get tired to ask Him for that no matter how many sins you have done. He's The Most Forgiving The Most merciful.
      try to pay a visit in this site you learn all you wanted to know about Islam. Here you will find out about Allah.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60