Jeesuksen hauta todella löytyi?

gnaa

231

82429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai ei

joo, viime aikoina on ollut puhetta israelin mediassa, että jerusalemin talbiot lähiön kaivauksissa olisi löydetty jeesuksen ja koko perheen jäänteet. Asiantuntevat arkeologit kieltävät.
      Aiheesta on tänään elokuva new yorkissa.

• uskon

Jos Jeesuksen hauta on löytynyt, se on hieno asia, Jeesuksen ruumista ei ole voinut löytyä, sillä Jeesus on ylösnoussut. "te näitte Hänen syövän ja juovan ylösnousemuksensa jälkeen, ja Tuomas työnsi sormensa hänen haavoihinsa" Jeesus nousi siis myös ruumiillisesti ylös. Ja Jeesus elää yhä, uskoitpa siihen tai et.. Minä uskon

• huhhuh!!!
        uskon kirjoitti:

Jos Jeesuksen hauta on löytynyt, se on hieno asia, Jeesuksen ruumista ei ole voinut löytyä, sillä Jeesus on ylösnoussut. "te näitte Hänen syövän ja juovan ylösnousemuksensa jälkeen, ja Tuomas työnsi sormensa hänen haavoihinsa" Jeesus nousi siis myös ruumiillisesti ylös. Ja Jeesus elää yhä, uskoitpa siihen tai et.. Minä uskon

Jep,näinhän se on...Eikös oo pikkuriikkisen kahjoa uskoa tommoseen..?Uskovaisuus on mielisairaus,onneksi samaa mieltä kanssani on sentään Veltto-Virtanen!! :)

• Minä vaan
        huhhuh!!! kirjoitti:

Jep,näinhän se on...Eikös oo pikkuriikkisen kahjoa uskoa tommoseen..?Uskovaisuus on mielisairaus,onneksi samaa mieltä kanssani on sentään Veltto-Virtanen!! :)

Niinhän se on, että sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka uskomme, se on elämän voima....

• Puliveivari
        Minä vaan kirjoitti:

Niinhän se on, että sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka uskomme, se on elämän voima....

Kerroppas kun noit kiihkeä uskovainen oot että jos jumala loi alussa taivaan ja maan jne. jne. ja ihmiset...Miksei ole mitään puhetta dinosauruksista koko raamatussa??

• enää
        Minä vaan kirjoitti:

parin tuhannen vuoden odottelun jälkeen. Kyllä se on silloin jo puhdasta idiotismia.

• MaeOfPel
        Puliveivari kirjoitti:

Kerroppas kun noit kiihkeä uskovainen oot että jos jumala loi alussa taivaan ja maan jne. jne. ja ihmiset...Miksei ole mitään puhetta dinosauruksista koko raamatussa??

Jobin kirjasta lyötyy viittauksia dinosauruksiin

• Mitä jos
        Minä vaan kirjoitti:

Kuolet vain ja siinä kaikki.

• Pro fide
        Puliveivari kirjoitti:

Kuule, itse asiassa, kyllä Raamatussa puhutaan myös dinosauruksista. Raamatun koko punaisena lankana on kysymys siitä, miten Taivaallinen Isä syntiinlankeemuksen jälkeen haluaa pelastaa luomansa ihmisen. Vanha Testametti puhuu siitä, miten Jumala johdattaa aivan ihmeellisesti Häneen uskovia ihmisiä ( jotka eivät todellakaan olleet aina mitään mallikansalaisia, heidän sydämen asenteensa oli silti oikea - he nöyrtyivät ja katuivat aikanaan...) ja miten Jumala koko historian saaton on vienyt läpi tuota pelastussuunnitelmaansa, jonka huippuna on Jeesuksen ristinkuolema ja ylösnousemus. Siis koko Raamatun sisältö tähtää siihen, että se vakuuttaa meille miten hyvä tahto Jumalalla on ihmistä kohtaan ja että pimeyden vallasta Jeesuksen työn tähden meillä on mahdollisuus vapauteen ja pelastukseen. Koska tämä on pääsisältö, ei Raamttu selitä kaikkea, koska ihmiselle on annettu järki käytettäväksi ja mahdollisuus myös itse tutkia asioita. Mutta dinosauruksista, joista puhuit, puhutaan mm. Vanhassa Testamenttissa Jobin kirjassa luvussa 40:jakeesta 10 eteenpäin, siellä puhutaan "Behemotista", joka tarkoittaa alkutekstissä alkuhirviötä = valtavan suurta eläintä, toisin sanoin dinosaurusta. Jos sinua asia vähänkin kiinnostaa, niin etsipä käsiisi kirjastosta tai muualta Pekka Reinikaisen kirjoittama kirja vuodelta 2003:"Dinosaurusten arvoitus ja Raamattu" tosi mielenkiintoista tekstiä!

• koko..
        uskon kirjoitti:

raamattu. "Te näitte Hänen syövän ja juovan ylösnousemuksensa jälkeen, ja Tuomas työnsi sormensa hänen perseeseen" Hintti koko ukko. Joulupukkikin vakuuttavampi hahmo. Heikkoja vedätetään uskonnon varjolla, herätkää pahvit.

• demon hunter
        koko.. kirjoitti:

raamattu. "Te näitte Hänen syövän ja juovan ylösnousemuksensa jälkeen, ja Tuomas työnsi sormensa hänen perseeseen" Hintti koko ukko. Joulupukkikin vakuuttavampi hahmo. Heikkoja vedätetään uskonnon varjolla, herätkää pahvit.

Tuomaat Jeesus tuntee parhaiten... Sinutkin! Meillä jokaisella on lupa epäillä. Mutta, Missä sinä vietät iäisyytesi.... Usko tai älä kaikki ei lopu siihen kun sinä tai minä siirrytään ajasta ikuisuuteen. Sitä paitsi, luuletko tosiaan, että 2000 vuotta tällaista juttua näin elävänä olisi kukaan jaksanut vedättää omin voimin loputtomiin? Tuomaallekin Jeesus sanoi, että ÄLÄ OLE EPÄUSKOVAINEN, VAAN USKOVAINEN!

• mietityttää
        demon hunter kirjoitti:

Tuomaat Jeesus tuntee parhaiten... Sinutkin! Meillä jokaisella on lupa epäillä. Mutta, Missä sinä vietät iäisyytesi.... Usko tai älä kaikki ei lopu siihen kun sinä tai minä siirrytään ajasta ikuisuuteen. Sitä paitsi, luuletko tosiaan, että 2000 vuotta tällaista juttua näin elävänä olisi kukaan jaksanut vedättää omin voimin loputtomiin? Tuomaallekin Jeesus sanoi, että ÄLÄ OLE EPÄUSKOVAINEN, VAAN USKOVAINEN!

Jos kerran Jeesus pystyi tekemään niitä kaikenmaailman ihmetekoja, minkä takia tavalliset ihmiset eivät pysty samaan?

• kristianna
        huhhuh!!! kirjoitti:

Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. 1.Kor.1:18

• jos...
        Pro fide kirjoitti:

Kuule, itse asiassa, kyllä Raamatussa puhutaan myös dinosauruksista. Raamatun koko punaisena lankana on kysymys siitä, miten Taivaallinen Isä syntiinlankeemuksen jälkeen haluaa pelastaa luomansa ihmisen. Vanha Testametti puhuu siitä, miten Jumala johdattaa aivan ihmeellisesti Häneen uskovia ihmisiä ( jotka eivät todellakaan olleet aina mitään mallikansalaisia, heidän sydämen asenteensa oli silti oikea - he nöyrtyivät ja katuivat aikanaan...) ja miten Jumala koko historian saaton on vienyt läpi tuota pelastussuunnitelmaansa, jonka huippuna on Jeesuksen ristinkuolema ja ylösnousemus. Siis koko Raamatun sisältö tähtää siihen, että se vakuuttaa meille miten hyvä tahto Jumalalla on ihmistä kohtaan ja että pimeyden vallasta Jeesuksen työn tähden meillä on mahdollisuus vapauteen ja pelastukseen. Koska tämä on pääsisältö, ei Raamttu selitä kaikkea, koska ihmiselle on annettu järki käytettäväksi ja mahdollisuus myös itse tutkia asioita. Mutta dinosauruksista, joista puhuit, puhutaan mm. Vanhassa Testamenttissa Jobin kirjassa luvussa 40:jakeesta 10 eteenpäin, siellä puhutaan "Behemotista", joka tarkoittaa alkutekstissä alkuhirviötä = valtavan suurta eläintä, toisin sanoin dinosaurusta. Jos sinua asia vähänkin kiinnostaa, niin etsipä käsiisi kirjastosta tai muualta Pekka Reinikaisen kirjoittama kirja vuodelta 2003:"Dinosaurusten arvoitus ja Raamattu" tosi mielenkiintoista tekstiä!

Minkätakia iki-ihana jeesus ja jumala sitte antaa kaikkien sotien,tautien,luonnonkatastrooffien ym tapahtua...?Ja miten se sielu muka tuonne ylös pääsee?hissilläkö?Älkää enää tuputtako jumalan sanaa julkisilla paikoilla,ihmiset osaavat varmaan tulla sitä pyytämään jos tarvitsevat!!!!

• huhhuh!!! kirjoitti:

Heh monet uskoo myös jälleensyntymiseen ja siihen et elämä on syntynyt sattumalta=) Mietitääs hetki ja onkohan nuo yhtään parempia vaihtoehtoja kuin Jeesus..siis oikeesti! :) Maapallokin vaan on räjähtänyt ja elämä syntynyt..uskokoon ken haluaa mut mahdottomuus on mahdottomuus..piste..
        Uskon siis tuohon et hautaa ei voi löytää... =)

• ....
        mietityttää kirjoitti:

Jos kerran Jeesus pystyi tekemään niitä kaikenmaailman ihmetekoja, minkä takia tavalliset ihmiset eivät pysty samaan?

Tämä on hyvä! :) Buaha!

• sitten
        uskon kirjoitti:

jos ruumis löytyiskin?Hehheh,eipä oiskaan jätkä ylösnoussu!!!

• joulupukkiin?
        uskon kirjoitti:

myös

• pk80
        mietityttää kirjoitti:

Kyllä ihmeitä tapahtuu tänäkin päivänä. Jumala voi, ja tekeekin ihmeitä uskovien kautta. Sairaita paranee etc.

• demon hunter
        mietityttää kirjoitti:

Raamatussa Jeesus sanoo omille opetuslapsilleenkin, että jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenverran, niin te tekisitte saman ja paljon enemmänkin. Huomaa yksi asia: Me uskovatkin ollaan epäilijöitä. Me eletään maailmassa, mutta ei maailmasta. Sisimpämme kuuluu elävälle Jumalalle, mutta lihana me ollaan tässä maailmassa. Paavalikin sanoo Raamatussa, että " Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei. Sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Paavalin kirje Roomalaisille 7:18-19
        Elävä Jumala tekee ihmeitä. Uskon rukous saa aina liikkeelle asioita, prosessi lähtee liikkeelle. Olen ihan tavallinen luterilainen, joka on löytänyt elävän Jumalan. Putosin joitakin viikkoja sitten ullakon rappusilta, satutin selkäni pahasti. Pyysin ystäviäni laittamaan käden kipeälle selälle ja rukoilemaan, että se paranisi - ja selkäni parani! Minä tiedän, että Jumala, elävä Jumala voi tänääkin tehdä vaikka mitä!
        Ei Jeesuskaan esitellyt ihmeitään, joskus Hän veti ihmisen syrjään ja paransi hänet. Jeesus paransi kaikki sairaat, jotka häen luokseen tuli. Jumala saattaa sallia sairaudenkin siksi, että Hän rakkaudessaan vetää ihmistä puoleensa. Kyllä moni hyvänä päivänä Jumalaa kiroaa, mutta kun tosi hätä on kyseessä- Jumalaa hän huutaa avuksi. Jos koko elämän ajan ihminen on ollut epäuskoinen ja jopa kironnut Jumalaa, miksi Jumalan pitäisi juuri sinua auttaa tai tehdä sinulle ihme? Jumala on Pyhä Jumala eikä Hän salli nimeään pilkattavan. Jumalan Sanan mukaan synnin palkka on kuolema = ikuinen ero Jumalasta. Väitän, että se on olotila, johon ei kukaan halua todellisuudessa joutua....

• aisivi
        uskon kirjoitti:

Hautpaikka voidaan kyllä löytää mutta mitään jäänteitä ei Jeesuksen ruumiista, sillä hän nousi ylös ja elää.Lukekaahan ihmiset Raamattua ja uskokaa.

• mä vaan vitsin mummot
        Puliveivari kirjoitti:

dinosaurukset tuli ennen jeesusta vitsin mummo

• MMY
        jos... kirjoitti:

Minkätakia iki-ihana jeesus ja jumala sitte antaa kaikkien sotien,tautien,luonnonkatastrooffien ym tapahtua...?Ja miten se sielu muka tuonne ylös pääsee?hissilläkö?Älkää enää tuputtako jumalan sanaa julkisilla paikoilla,ihmiset osaavat varmaan tulla sitä pyytämään jos tarvitsevat!!!!

Uskon, että asia sinuakin todella kiinnostaa, koska täällä kysymyksiä heittelet. Jumala antoi ihmisen valita, ihminen valitsi lankeamalla syntiin ( Eeva ja Aadam ottivat ja söivät kielletystä puusta sielunvihollisen houkuttelemana). Elämme edelleen tuossa syntiinlangenneessa maailmassa. Mutta, jo alku hetkistä Jumala käynnisti ihmeellisen pelastussuunitelmansa Jeesusksessa Kristuksessa. Tämän maailman pahuus ei johdu Jumalasta, vaan syntiinlangenneesta maailmasta, sielunvihollisesta. Jumala oli luonut ihmisen paratiisiin, ihanaan maailmaan. Saatana, sielunvihollinen, joka myös nimellä hajottaja, tunnetaan, sai ihmisen ansaan. Sinä voit itse valita uskotko Jeesuksen sovittaneen sinunkin syntisi ja lankeemuksesi ja valitessasi tuon tien, alat muuttua. Huomaat, että koet tärkeäksi, että yhä useammat ihmiset saisivat kokea todellisen vapauden ja pelastuksen Jeesuksessa.Kun otat vastaa Jeesuksen, Pyhä Henki alkaa vaikuttaa sinussa niin, että alat ymmärtää näitä asioista syvemmin ja syvemmin. Niin tapahtui viisaalle, oppineelle miehelle nimeltä Paavali ja hän sanoikin, että oli kuin suomut olisivat pudonneet hänen silmiltään ja hän tuli tuntemaan totuuden, totuuden, josta Paavali ei olisi aiemmin osannut edes uneksia. Usko on tosi Ekstremiä!

• Äläpäs intoile
        sitten kirjoitti:

jos ruumis löytyiskin?Hehheh,eipä oiskaan jätkä ylösnoussu!!!

Mitäpäs sitten mies!!! Jos ruumis löytyy niin kuka sen pystyy takaamaan että se todellisuudessa on Jeesuksen :)..

• ihminen vain
        mietityttää kirjoitti:

HAA!! Kyllä monet ihmiset pystyvät! Et vain ole kuullut niistä! :) Ja JEESUS onkin JUMALAN POIKA(minkä takia HÄN teki ihmetekoja jatkuvasti jotta ihmiset tulivat uskomaan HÄNEEN!), ei ihminen niinkuin me! Näin se vaan on.

• -jk-
        MMY kirjoitti:

Uskon, että asia sinuakin todella kiinnostaa, koska täällä kysymyksiä heittelet. Jumala antoi ihmisen valita, ihminen valitsi lankeamalla syntiin ( Eeva ja Aadam ottivat ja söivät kielletystä puusta sielunvihollisen houkuttelemana). Elämme edelleen tuossa syntiinlangenneessa maailmassa. Mutta, jo alku hetkistä Jumala käynnisti ihmeellisen pelastussuunitelmansa Jeesusksessa Kristuksessa. Tämän maailman pahuus ei johdu Jumalasta, vaan syntiinlangenneesta maailmasta, sielunvihollisesta. Jumala oli luonut ihmisen paratiisiin, ihanaan maailmaan. Saatana, sielunvihollinen, joka myös nimellä hajottaja, tunnetaan, sai ihmisen ansaan. Sinä voit itse valita uskotko Jeesuksen sovittaneen sinunkin syntisi ja lankeemuksesi ja valitessasi tuon tien, alat muuttua. Huomaat, että koet tärkeäksi, että yhä useammat ihmiset saisivat kokea todellisen vapauden ja pelastuksen Jeesuksessa.Kun otat vastaa Jeesuksen, Pyhä Henki alkaa vaikuttaa sinussa niin, että alat ymmärtää näitä asioista syvemmin ja syvemmin. Niin tapahtui viisaalle, oppineelle miehelle nimeltä Paavali ja hän sanoikin, että oli kuin suomut olisivat pudonneet hänen silmiltään ja hän tuli tuntemaan totuuden, totuuden, josta Paavali ei olisi aiemmin osannut edes uneksia. Usko on tosi Ekstremiä!

Miten kaikkivaltias Jumala antoi Ihmisen tehdä valinnan? Eikö Jumala kaiken tapahtuvan isänä ja tietäjänä itse junaillut koko syntiinlankeemuksen, jos kerran on maailman herra. Aikamoista huuhaata koko "uskonto"; voiko ollakaan suomenkielessä osuvampaa ilmaisua kyseiselle ilmiölle: usko? Täällä vedotaan raamattuun ja jos sieltä ei sopivaa lausetta satojen tuhansien joukosta löydy, alkaa mieletön "tulkkaus", jolloin mikä tahansa sananparsi mukamas osoittaa minkä tahansa asian Jumalan viisaudeksi. Jos jotain tehdään maailmassa väärin, on se Ihmisen Jumalasta riippumaton "valinta" ja kaikki hyvät asiat ovat uskovaisten mielestä automaattisesti Jumalan aikaansaannosta. Itseäni on kiinnostanut raamutun kohta "Siihen aikaan eli maanpäällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan sankareita". Tässä tulkitsijat yleensä olankohautuksella toteavat Jumalan pojat vain jättiläisksi tai kohdan käännösvirheeksi. Otan itsellenikin vapauden tulkita ja tulkitsen heidät Jeesuksen veljiksi - eihän tässä mitään tulkintaa tarvitakaan: asiahan todetaan raamatussa suoraan.

• .................
        koko.. kirjoitti:

Joulupukista puheen ollen.. Vietätkö joulua? Miksi viettää joulua jos ei tiedä ees miksi sitä alunperin on ruvettu viettämään? Mistä alkoi ajanlaskumme? Miksi nyt on vuosi 2007? MIETTIKÄÄ HYVÄT IHMISET VÄHÄN SYVEMMIN NÄITÄ ASIOITA

• noussut.
        uskon kirjoitti:

Näin nimittäin tässä jokin aika sitten unen, jossa Minä ja George Bush kuolimme täsmälleen samaan aikaan. Sielumme leijuivat taivaanportille ja sisäänkatsoessamme näimme että kaikki istumapaikat olivat viimeistä myöten täynnä. Jeesus, Vapahtajamme istui Jumalan oikealla puolella niinkuin sanottu on. Herra huomasi Minut ja Georgen ja lausui Jeesukselle Kristukselle näin sanoen. Ainokainen poikani, nousepas ylös siitä tuolista että tuo Ami pääsee istumaan. Tämä on varmasti totta!

• Puliveivari
        Pro fide kirjoitti:

Jos kerta jumala loi ihmisen itsensä näköiseksi, niin miten selität esim. luola ihmiset ja kaikki muut ennen nyky ihmistä, eli homo sapiensia??Tai kysytään mieluummin miten raamattu ne selittää..

• K.Ä.
        enää kirjoitti:

parin tuhannen vuoden odottelun jälkeen. Kyllä se on silloin jo puhdasta idiotismia.

...miltei koko Eurooppa, mm. lähes 90 % suomalaisista potee tätä idiotismia.

• Kalkkunafarmari
        Minä vaan kirjoitti:

Tää on niin taas tätä. Keskustelua joka ei johda mihinkään. Toiset uskoo ja toiset ei. Koita siinä sitten esittää mielipiteitä. No esitän kumminkin, tutkijat löytävät lähiaikoina sen geenivirheen joka aikaansaa uskonnollisen kokemuksen.

• On useita
        Puliveivari kirjoitti:

Kymmeniä mainintoja dinosauruksista, etsivä löytää...

• Kanssa ehdottomasti
        Pro fide kirjoitti:

Lukemaan/kuuntelemaan Pekka Reinikaisen kirjoja/puheita, pistävät maallisemmankin kaverin ahtaalle että onkohan se Raamattu sittenkin totta. Todistusta tulee kun tykin suusta. Niin ja tulihan Charles Darwinkin loppupäivillää uskoon 8)

• Pagan warrior
        uskon kirjoitti:

oot sinä aika vammainen kun uskot tommoiseen paskaan!.

• Pagan warrior
        Minä vaan kirjoitti:

vain idiootti ja mielisairas uskoo kadotukseen
        tyhmä!.

• Pagan warrior
        Pro fide kirjoitti:

tuo on suurinta paska puhetta mitä oon ikinä kuullu!!!.

• Pagan warrior
        Pro fide kirjoitti:

tuo teksti on epäloogisinta paskaa mitä oon kuullu

• Pagan warrior
        MMY kirjoitti:

tuo on tyhmin selitys ikinä ja myös epäloogisin selitys ikinä.

• Puliveivari
        Kanssa ehdottomasti kirjoitti:

Lukemaan/kuuntelemaan Pekka Reinikaisen kirjoja/puheita, pistävät maallisemmankin kaverin ahtaalle että onkohan se Raamattu sittenkin totta. Todistusta tulee kun tykin suusta. Niin ja tulihan Charles Darwinkin loppupäivillää uskoon 8)

En rupea mitään kirjaa/kasettia ostamaan vain sen takia että pääsen hoosianna todistusta kuuntelemaan.lähestulkoon kuka tahansa joutuu ahtaalle jos tekstiä tulee tykin suusta, enkä sitä paitsi usko että mieleni tulee tässäkään vaiheessa elämää enään kääntymään kun ei se tähänkään asti ole kääntynyt vaikka kuinka ollaan tultu "ilosanomaa" toitottamaan

• neiti etsivä
        On useita kirjoitti:

Kymmeniä mainintoja dinosauruksista, etsivä löytää...

Etsivä nyt löytää Raamatusta vaikka mitä, ja kolkuttavalle avaa oven vaikka kuka,

MUTTA:

EI KANNATA LUKEA RAAMATTUUN SELLAISTA MITÄ SIELLÄ EI OLE.

Kuinka siellä voisi olla mainintoja dinoista, kun niiden luitakaan ei ollut löydetty! Raamattu sisältää kyllä pelastukseen ja uskoon liittyviä asioita - luonnontietteitten oppikirja se ei ole.

• pote ksana...
        K.Ä. kirjoitti:

...miltei koko Eurooppa, mm. lähes 90 % suomalaisista potee tätä idiotismia.

mitä pahaa siinä on vaikka potisikin tätä idiotismia?

antakaa ihmisten potee rauhassa - uskoisin, että jokaisella on jokin potemisen kohde.

• tsiisus is alive
        uskon kirjoitti:

Jeesus on zombie xD herännyt kuolleista.
        aika hurja hevari se tsiisus. mä ainakin näin sen syövän, juovan ja naivan ihan täysillä. nyt se vaeltelee aivokuolleena ympäri kotikaupunkiansa jotta löytäisi tuoretta uskovaisen lihaa. namnam.

• marus
        kristianna kirjoitti:

Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. 1.Kor.1:18

olen samaa mieltä kuin kristianna. Jumala ei tarvitse meidän todistuksiamme,mutta me ihmiset tarvitsemme. Entäs ihminen joka alkaa olla elämänsä loppusuoralla, onko hänellä muita vaihtoehtoja?
        Marus

• hehehehehe

Jos 'viime ajoilla' tarkoitat n. 30 vuotta sitten.

• nunnukalailaa
        ................. kirjoitti:

Joulupukista puheen ollen.. Vietätkö joulua? Miksi viettää joulua jos ei tiedä ees miksi sitä alunperin on ruvettu viettämään? Mistä alkoi ajanlaskumme? Miksi nyt on vuosi 2007? MIETTIKÄÄ HYVÄT IHMISET VÄHÄN SYVEMMIN NÄITÄ ASIOITA

"Vietätkö joulua? Miksi viettää joulua jos ei tiedä ees miksi sitä alunperin on ruvettu viettämään?"

Hyvä kysymys. Joulukuun keskivälin jälkipuolillahan on vietetty uskonnollisia festivaaleja eripuolella maailmaa jo ennen Jeesuksen syntymääkin.

"Mistä alkoi ajanlaskumme? Miksi nyt on vuosi 2007?"

Ajanlaskumme alkoi nykyisellään keskiajalta, jolloin munkki Gregorios laski taaksepäin Jeesuksen oletettuun syntymävuoteen. Nyt on vuosi 2007, koska hän sattui laskemaan päin helvettiä.

• abe65
        huhhuh!!! kirjoitti:

Jess... olen mielisairas ja kerrankin olen ylpeä siitä.Minun sydämmessäni asuu Jeesus ja perin iankaikkisen elämän .AAMEN.
        Saan kulkea kultaista katua pitkin ja ei mitään vaivaa ole ,ei kipuja ,ei huolta ,kaikki on täydellistä.Taivaassa tavataan jotka tunnustavat Jeesuksen Kristukseksi.

• Jatta
        Pagan warrior kirjoitti:

vain idiootti ja mielisairas uskoo kadotukseen
        tyhmä!.

Uskovaisten termeillä ilmaistuna ikuiseen kadotukseen, jota minä kutsun annihilaatioksi.

• totuustuleejulki
        Puliveivari kirjoitti:

Jos kerta jumala loi ihmisen itsensä näköiseksi, niin miten selität esim. luola ihmiset ja kaikki muut ennen nyky ihmistä, eli homo sapiensia??Tai kysytään mieluummin miten raamattu ne selittää..

Kukaan ei ole koskaan todistanut, että ennen nykyihmistä olisi ollut merkittävästi erilaisia ihmismuotoja. Esim. Lucy oli nykytutkijoiden mukaan vain poikkeuksellinen, 90 cm. korkea apina. Sen jälkeen oleva muoto tehtiin apinan leukaluusta, sitä seuraava yhdestä kulmahampaasta, joka todistettiin kuuluvan villisialle jne. Vain yksi ihmisen esimuoto on todistettu olemassaolevaksi, eikä se eronnut nykyihmisestä juuri millään tavalla. aivokapasiteetti ja älykkys eivät eronneet juuri lainkaan. Siinä sinulle luolaihmisiä

• Ben Dosa

Ben Dosan hauta on ollut koko ajan tiedossa. Hän oli myös galileasta kotoisin oleva ihmeparantaja ja samanlainen saarnaaja kuin Jeesus. Jaakob Jeesuksen veli kiersi myös siellä ympäriinsä saarnaamassa. Näitä ihmeparantajia ja temppuilijoita oli itseasiassa koko lähi-itä pullollaan. Ehkä siitä ristiinnaulitsemisesta saatiin vaan hyvä mainos kristinopeille. Kenestä tahansa näistä monista ihmeidentekijöistä olisi voinut tulla se ns. jumalan poika. Sattumalta Jeesus sattui astumaan pahimmin valtaapitävien varpaille.

• Hoito=hyvä
        demon hunter kirjoitti:

ootko ajatellut koskaan mennä mielisairaalaan hoitamaan mielenvikaisuuttasi?

• jeesuksen opit
        uskon kirjoitti:

Tuomas työnsi kullinsa Jeesuksen perseeseen. Hän tunnisti Jeesuksen homoseksualistiksi koska tämän kulli maistui paskalta. Toki jeesus oli ennen paneskellut paitsi opetuslastensa kanssa niin myös Jeesus oli pannut avoimessa suhteessa kun eli, myös Marian paksuksi. Liitostahan syntyi poika Juudea. Jeesus ei tuntenut näitä myöhemmän ajan kristittyjen tekopyhiä sääntöjä vaan eli vapaan rakkauden ylistystä teoillaan. Koko kristinusko on vääristelty ja siitä on tullut Jeesuksen oppien vastateesi. Jeesus opetti rakkautta, joka on kaikkein kaunein asia maailmassa. Kristinusko on pyrkinyt sen jälkeen tukahduttamaan kaikki Jeesuksen opit!

• sisar insu
        mietityttää kirjoitti:

kyllä pystyvät, tavallisetkin ihmiset,sen jälkeen kun ovat antaneet elämänsä Jeesukselle ja saaneet pyhän hengen voitelun.
        Jeesus sanoi että tulette tekemään samoja tekoja kuin Hän, ja vielä suurempia.
        Ei ihminen itsessään, vaan pyhä henki joka ihmisessä vaikuttaa ja parantaa sairaat ( ei kaikkia, sillä Jumalalla on jokaiselle oma tiensä kuljettavana ) ja herättää jopa kuolleetkin.
        Pian on aika, henkäyksen päässä jolloin Jeesus tulee takaisin, minä ainakin haluan olla valmis, sillä se voi olla jo huomenna....
        Uskovat nostavat päänsä kun se hetki tulee, eivätkä pelkää, muut kauhistelevat ja ihmettelevät kun eivät ymmärrä.

• tinotito

profes.J. Taborin kirja:The Jesus Dynasty.
      Se on mielenkiintoinen näkökulma asiaan.

• Kalkkunafarmari

Referoisitko lyhyesti juonen kun en nyt ehdi kuuklaamaan.

• Valen

Jos kyseessä on Jeesuksen Kristuksen ja Hänen perheensä hauta, pitäisi Jeesuksen kädet ja jalat olla lävistetyt tai ainakin niissä pitäisi olla jälkiä ristiinnaulitsemisesta.

Todennäköisesti kyseessä on jonkun toisen perheen hauta.

Valen

• marttismartin

varmaankaan hyvässä kunnossa 2000 vuotta kyllä tekee tehtävänsä. Ei niitä ole egyptiläiseen tapaan varmaankaan muumioitu, elleivät sitten kuivuuden johdossa suotuisissa olosuhteissa ole muumioituneet luonnostaan.

• Milliliini

Mutta eihän siellä pitäsisi Jeesuksen jäänteitä olla ollenkaan koska hänhän nousi kuollesta ja meni taivaaseen. Tällöinhän on ihan mahdotonta että kyseisessä haudassa olisi Hänen jäänteitä...

• kait
        Milliliini kirjoitti:

Mutta eihän siellä pitäsisi Jeesuksen jäänteitä olla ollenkaan koska hänhän nousi kuollesta ja meni taivaaseen. Tällöinhän on ihan mahdotonta että kyseisessä haudassa olisi Hänen jäänteitä...

Eiks se mene niin, että sielu nousee taivaaseen ja ruumis muuttuu mullaksi, myös Jeesuksella.

• Periman

Merkit käsissä ja jaloissa eivät todista mitään. Ristiinnaulitseminen oli yleistä Rooman valtakaudella joten näitä ristiinnaulittujen ruumiita on runsaasti.

Positiivista keskustelussa on se, että nyt skeptikotkin ovat tulleet ulos haudoistaan ja tunnustavat kuitenkin Jeesuksen olleen historiallinen henkilö.

• Milliliini
        kait kirjoitti:

Eiks se mene niin, että sielu nousee taivaaseen ja ruumis muuttuu mullaksi, myös Jeesuksella.

Mutta ei se kovin sielulta vaikuta mitä Raamatussa puhutaan että Jeesus siellä juttelee ihmisille ennen taivaaseen astumista... Kyllä koko ukon olemassa olo alkaa oleen yhtä huuhaata, sanon minä!

• on olemassa
        Milliliini kirjoitti:

Mutta ei se kovin sielulta vaikuta mitä Raamatussa puhutaan että Jeesus siellä juttelee ihmisille ennen taivaaseen astumista... Kyllä koko ukon olemassa olo alkaa oleen yhtä huuhaata, sanon minä!

semmoinenkin käsite kuin astraaliruumis, johon jotkut uskovat vuorenvarmasti...

• aikaan

Kun "Jeesus eli" (Sen niminen temppuilija on voinut elääkin, ei siitä sen enempää) ristiinnaulitseminen oli yksi käytössä oleva teloitusmuoto. Eli ristiinnaulitsemis merkit ruumiissa ei välttämättä todista yhtään mitään siitä kuka henkilö on kyseessä.

• on hyvin
        Milliliini kirjoitti:

Kätevää. Kaikki uskonnot perustuu juuri siihen että ihmiset uskoo ja vain uskoo johonkin. Siksi ei uskovia haittaa ettei Jeesuksen ruumista koskaan löytyisi, he eivät tarvitse todisteita. Eivätkä niitä haluakaan. Jos Jeesuksen ruumis oikeasti todistettavasti (lienee mahdotonta??) löytyisi romahtaisi koko uskonto missä uskotaan hänen olleen jumalainen ja nousseen kuolleista.

• nimetön.
        Periman kirjoitti:

Merkit käsissä ja jaloissa eivät todista mitään. Ristiinnaulitseminen oli yleistä Rooman valtakaudella joten näitä ristiinnaulittujen ruumiita on runsaasti.

Positiivista keskustelussa on se, että nyt skeptikotkin ovat tulleet ulos haudoistaan ja tunnustavat kuitenkin Jeesuksen olleen historiallinen henkilö.

"Positiivista keskustelussa on se, että nyt skeptikotkin ovat tulleet ulos haudoistaan ja tunnustavat kuitenkin Jeesuksen olleen historiallinen henkilö."

Tietääkseni useimpien skeptikkojen kanta on, että Jeesuksen historiallisuudesta ei ole mitään aikalais todisteita (jos tämä hauta ei sitten ole, se jää nähtäväksi), mutta Jeesus on silti voinut ollut hyvinkin olemassa (siis periaate: "ei savua ilman tulta", eli eivät kristityt tyhjästä syntyneet, kuten eivät muslimitkaan!).

Sen sijaan Jeesuksen luonne henkilönä on vallan eriasia, siis oliko hän todella Jumalan poika, vai sittenkin ihan tavallinen kansaa villinnyt saarnamies? Niitähän tunnetaan historiassa ja nykypäivänäkin lukemattomia.

Ymmärrätkö eron?

Jeesuksen olemassaolon todistaminen on siis aivan eri asia kuin todistettaisiin hänen olleen Jumalan poika.

• MMY
        on hyvin kirjoitti:

Kätevää. Kaikki uskonnot perustuu juuri siihen että ihmiset uskoo ja vain uskoo johonkin. Siksi ei uskovia haittaa ettei Jeesuksen ruumista koskaan löytyisi, he eivät tarvitse todisteita. Eivätkä niitä haluakaan. Jos Jeesuksen ruumis oikeasti todistettavasti (lienee mahdotonta??) löytyisi romahtaisi koko uskonto missä uskotaan hänen olleen jumalainen ja nousseen kuolleista.

Usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy. Ethän sinäkään näe ilmaa tai happea ja silti sinä uskot siihen - JA ilman sitä et sinä enkä minä edes eläisi täällä.Ilman Jumalan Sanaa ja hyvää tahtoa, ei meistä täällä kukaan olisi. Kaikki viisaus, tieto ja taito tulee yksin elävältä Jumalalta. Ei miltään huuhaa jumalalta, vaan ELÄVÄLTÄ JUMALALTA; joka on kaikkien löydettävissä. Sanoisin nyt niin, kuin Raamatussa Apostolien teoissa luvussa viisi puhutaan.Siellä kerrotaan, että Pietari ja muut apostolit oli jälleen kerran pidätettyinä ja fariseukset halusivat surmata apostolit. Silloin yksi fariseus sanoo, että "Kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille." Ja hän jatkaa ja selittää, millaisia kaikenlaisia liikeitä on ollut. Sitten hän viisaasti jatkaa: "Pysykää erossa näistä miehistä
        ( apostoleista, uskovista) ja antakaa heidän olla, sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä,niin se tyhjään raukeaa, mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa ettei teitä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan." SIIS jos tämä kaikki olisi huuhaata - niinkuin monet nykyäänkin haluavat kiihkeästi väittää - elävä usko Jeesukseen Kristukseen olisi 2000 vuoden kuluessa häipynyt jo ajat sitten unholaan. Mutta kysymys on elämästä tai kuolemasta. Jeesus Kristus on tullut pelastamaan jokaisen, joka häneen uskoo. Meille sanotaan selvästi, että EI OLE PELASTUSTA YHDESSÄKÄÄN MUUSSA NIMESSÄ TAIVAAN KANNEN ALLA KUIN NIMESSÄ JEESUS KRISTUS, JUMALAN POIKA, VAPAHTAJA.

• Ylösnousemus
        Milliliini kirjoitti:

Eihän Jeesuksesta pitäis olla mitään ainakaan Jeesuksen ruumiin jäänteitä, koska raamatun mukaan Jeesuksen hautakammioon jäivät vain hänen käärinliinansa. Onko niiden jäänteet löytyneet.

• smiler
        on olemassa kirjoitti:

semmoinenkin käsite kuin astraaliruumis, johon jotkut uskovat vuorenvarmasti...

Se voi olla Jeesuksen hauta, mutta Jeesuksen ruumis ei voi olla siellä, sillä Jeesus astui taivaaseen.

• kookoosee

"pitäisi Jeesuksen kädet ja jalat olla lävistetyt tai ainakin niissä pitäisi olla jälkiä ristiinnaulitsemisesta."

Tuota noin... Ei nyt ihan välttämättä tätäkään.

• uskossa Jeesukseen Kristuks...
        Periman kirjoitti:

Hyvin muka näytte tietävän että ristiinnaulitseminen on ollut tuon ajan teloitus muoto mutta silti ette usko Jeesukseen Jumalan poikana!!!voi teitä epäuskoiset ja Jumalan pilkkaajat.Henkeni vihaa teitä Jumalan pilkkaajat sillä ette tiedä minkä asioitten kanssa olette tekemisissä.

• aisivi
        uskossa Jeesukseen Kristuks... kirjoitti:

Hyvin muka näytte tietävän että ristiinnaulitseminen on ollut tuon ajan teloitus muoto mutta silti ette usko Jeesukseen Jumalan poikana!!!voi teitä epäuskoiset ja Jumalan pilkkaajat.Henkeni vihaa teitä Jumalan pilkkaajat sillä ette tiedä minkä asioitten kanssa olette tekemisissä.

..Jeesushan rakasti vielä ristilläkin ja rakkaus ihmiskuntaa kohtaan hänet ristille veikin.Tulee vaan sääli kuinka paljon epäilyjä ja tietämättömyyttä vielä löytyy suomalaisistakin.Viha ei sovi näihin kuvioihin kun puhutaan lunastuksesta.

• Ruikuli
        MMY kirjoitti:

Usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy. Ethän sinäkään näe ilmaa tai happea ja silti sinä uskot siihen - JA ilman sitä et sinä enkä minä edes eläisi täällä.Ilman Jumalan Sanaa ja hyvää tahtoa, ei meistä täällä kukaan olisi. Kaikki viisaus, tieto ja taito tulee yksin elävältä Jumalalta. Ei miltään huuhaa jumalalta, vaan ELÄVÄLTÄ JUMALALTA; joka on kaikkien löydettävissä. Sanoisin nyt niin, kuin Raamatussa Apostolien teoissa luvussa viisi puhutaan.Siellä kerrotaan, että Pietari ja muut apostolit oli jälleen kerran pidätettyinä ja fariseukset halusivat surmata apostolit. Silloin yksi fariseus sanoo, että "Kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille." Ja hän jatkaa ja selittää, millaisia kaikenlaisia liikeitä on ollut. Sitten hän viisaasti jatkaa: "Pysykää erossa näistä miehistä
        ( apostoleista, uskovista) ja antakaa heidän olla, sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä,niin se tyhjään raukeaa, mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa ettei teitä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan." SIIS jos tämä kaikki olisi huuhaata - niinkuin monet nykyäänkin haluavat kiihkeästi väittää - elävä usko Jeesukseen Kristukseen olisi 2000 vuoden kuluessa häipynyt jo ajat sitten unholaan. Mutta kysymys on elämästä tai kuolemasta. Jeesus Kristus on tullut pelastamaan jokaisen, joka häneen uskoo. Meille sanotaan selvästi, että EI OLE PELASTUSTA YHDESSÄKÄÄN MUUSSA NIMESSÄ TAIVAAN KANNEN ALLA KUIN NIMESSÄ JEESUS KRISTUS, JUMALAN POIKA, VAPAHTAJA.

Pää asia, että vesi muuttuu viiniksi.. Ilmassa juhlan tuntua

• Rimppaveikko
        Ylösnousemus kirjoitti:

Eihän Jeesuksesta pitäis olla mitään ainakaan Jeesuksen ruumiin jäänteitä, koska raamatun mukaan Jeesuksen hautakammioon jäivät vain hänen käärinliinansa. Onko niiden jäänteet löytyneet.

Katoppaku, jos se on jeesuksen hauta niin se on turha siitä raamatusta lukea.

• Ruikuli
        nimetön. kirjoitti:

"Positiivista keskustelussa on se, että nyt skeptikotkin ovat tulleet ulos haudoistaan ja tunnustavat kuitenkin Jeesuksen olleen historiallinen henkilö."

Tietääkseni useimpien skeptikkojen kanta on, että Jeesuksen historiallisuudesta ei ole mitään aikalais todisteita (jos tämä hauta ei sitten ole, se jää nähtäväksi), mutta Jeesus on silti voinut ollut hyvinkin olemassa (siis periaate: "ei savua ilman tulta", eli eivät kristityt tyhjästä syntyneet, kuten eivät muslimitkaan!).

Sen sijaan Jeesuksen luonne henkilönä on vallan eriasia, siis oliko hän todella Jumalan poika, vai sittenkin ihan tavallinen kansaa villinnyt saarnamies? Niitähän tunnetaan historiassa ja nykypäivänäkin lukemattomia.

Ymmärrätkö eron?

Jeesuksen olemassaolon todistaminen on siis aivan eri asia kuin todistettaisiin hänen olleen Jumalan poika.

Ny joutuuki olla juutalainen, ku jeesus oliki profeetta.

• Joku
        smiler kirjoitti:

Se voi olla Jeesuksen hauta, mutta Jeesuksen ruumis ei voi olla siellä, sillä Jeesus astui taivaaseen.

Mitäs jos sen ruumis onkin siellä? Sittenkö väitetään, että se ei ole jeesusksen hauta! Ja jos se taas on tyhjä niin sitte väitetään, että jeesus on olemassa ja hän odottaa meitä kuolevaisia!!

• vain
        MMY kirjoitti:

Mutta en itse "usko" mihinkään. Luotan tiettyjen asioiden olemassa oloon todisteiden perusteella. Vaikka ilmaa ei näe (tosin näkee esim. savun aiheuttaman väreilyn) voi sitä muilla keinoin mitata ja todistaa.

• polop

löytyx sen luut kans?

• Tabu ...

Ei mene enää nykypäivänä läpi jos itsensä ylentää joksikin jeesukseksi. Nykyiset taikurit pystyvät kyllä paljon parempiin temppuihin, mitä jeesuksen väitetään tehneen. Uskomatonta, että niinkin moni uskoo tämänlaatuisiin tarinoihin. Ihminen ei ole kovin kehittynyt laji todella, eipä siis ihme, etteivät muut maapallon ulkopuoliset halua ottaa yhteyttä. Ainoa huoli, että ihminen voi tuhota muutakin kuin oman maapallonsa.

• laji

kuten ihmiset on juuri niin kehittynyt, että kykenee ymmärtämään ympärillään tapahtuvia vääryyksiä ja pahuutta. (Esim koira kärsii vain omista mahdollisista vammoista tms. ei koko "koirakunnan") Siksi suuri osa tarvitsee jonkin ylemmän hyvän tahon johon uskoa, jottei maailma paina liikaa. Se on vaan niin helppoa...joillekin.

• aisivi

Oletko varma että nuo sun ajatuksesi on ihan viisaita ja uskottavia ?

• Kuules tabu

Oletkos nähnyt monen nykypäivän taikurin herättävän ketään ihmistä kuolleista?? Etpä taida olla..

• ja lisäksi
        Kuules tabu kirjoitti:

Oletkos nähnyt monen nykypäivän taikurin herättävän ketään ihmistä kuolleista?? Etpä taida olla..

oletteko koskaan nähnyt tai kuuleet kenenkään ihmisen eli nämä taikurit, luulevinaan ”ihme” tyyppeinä, koska voin varmasti sanoa, että yksikään ihmistaikurista ei ”koskaan kykene kävelemään veden tai meren päällä. Itse uskon, että jeesus tiesi, että tällaisia ihmisiä on ja tulee olemaan tässä maailmassa, koska siihen aikaan oli myös näitä taikureita ja tekivät myös ihmeitä, mikä taas oli pahasta ja uskon, että jeesus halusi tällä vedellä kävelyllä varmistaa hänen ja tämä maailman ”ihmetekijöiden” välillä olevan isokin ero… Kyllä nämä taikurit tekevät "ihme" temppuja, mutta käskekin niiden kävellä veden päällä niin voin hyvinkin arvata, että tulee melkein kuset housuun.. Eli opetuksena oli se, että saatanalla on myös tietyt rajoitukset, mihin asti hän saa mennä ja mihin hänellä ei ole valtaa, eikö ollut liian yksikertaista…Uskokaa herraan, ainoa pelastus!!!!!!!!!!!

• Kalkkunafarmari
        ja lisäksi kirjoitti:

oletteko koskaan nähnyt tai kuuleet kenenkään ihmisen eli nämä taikurit, luulevinaan ”ihme” tyyppeinä, koska voin varmasti sanoa, että yksikään ihmistaikurista ei ”koskaan kykene kävelemään veden tai meren päällä. Itse uskon, että jeesus tiesi, että tällaisia ihmisiä on ja tulee olemaan tässä maailmassa, koska siihen aikaan oli myös näitä taikureita ja tekivät myös ihmeitä, mikä taas oli pahasta ja uskon, että jeesus halusi tällä vedellä kävelyllä varmistaa hänen ja tämä maailman ”ihmetekijöiden” välillä olevan isokin ero… Kyllä nämä taikurit tekevät "ihme" temppuja, mutta käskekin niiden kävellä veden päällä niin voin hyvinkin arvata, että tulee melkein kuset housuun.. Eli opetuksena oli se, että saatanalla on myös tietyt rajoitukset, mihin asti hän saa mennä ja mihin hänellä ei ole valtaa, eikö ollut liian yksikertaista…Uskokaa herraan, ainoa pelastus!!!!!!!!!!!

Kävelin viime viikonloppuna veden päällä. Omaan siis outoja taitoja. Jotkut jopa ajoivat autolla veden päällä.

• Joku
        Kuules tabu kirjoitti:

Et ole tainnut sinäkään nähdä, että jeesus on jonkun herättänyt kuolleista. Luet vain sitä pelkääjien kirjaa (eli raamattua) ja uskot kaiken mitä siellä lukee!

• huooh...

Kannattaisi miettiä asioita ennen sekoilua...

Jeesus ei ylentänyt itse itseään mihinkään. Sen tekivät ne, jotka uskoivat hänen olleen Messias.

• itse sitten
        Kuules tabu kirjoitti:

Nähnyt sitten jeesuksen tekevän niin? Ja itseasiassa lääkärithän herättää ihmisiä kuolleista koko ajan. leikkauspöydällä ollaan usein luonnollisesti kuolleita hetken aikaa ja puf elossa jälleen... Samaten on olemassa huumaavia aineita joilla voi alentaa sydämen rytmiä ja hengitystä niin että vaikuttaa kuolleelta. Tuollaisilla keinoilla voi aivan hyvin feikata vaikka kuolleen herätyksen. Jos tarvitsee sitäkään, katselijat voi hyvingin uskoa jonkun arvostetun sanaa sen verran etteivvät lähemmin mene tökkimään "kuollutta"... No joo... Pää pointti oli että sun kritiikki "oletko nähnyt" on ihan päätön.

• Ehkä, ehkä ei...

...vitun sama löytykö vai ei!? Ketä se ja koko kirkko enää nykyään kiinnostaa??

• tuskinen

UUP Uskonto,urheilu ja politiikka kaikessa saa valehdella niin paljon kun jaksaa ja sielu sietää. Huijareita riittää 6miljardin joukossa.Kaikki ovat aivan huuhaata.Raamattukaan ei ole kuin kirja kirjojen seassa. Jos se ois kirjoitettu 4sataa vuotta sitten siihen ei uskoisi kukaan.

• ??????

Ai että ketä se kirkko enää kiinnostaa? no ainakin suomalaisia kun yli 90% heistä kuuluu luterilaiseen kirkkoon. Sitä olen aina ihmetellyt.

• Joku
        ?????? kirjoitti:

Ai että ketä se kirkko enää kiinnostaa? no ainakin suomalaisia kun yli 90% heistä kuuluu luterilaiseen kirkkoon. Sitä olen aina ihmetellyt.

Oletkos sattunut huomaamaan, että kirkkohäitä ei pysty pitämään jos ei ole kirkon jäsen. Siinä on se syy miksi kirkkoon kuuluu niin moni!! Lapsi kun kastetaan niin siltä ei kysytä, että haluaako se liittyä kirkkoon vaan se kuuluu siihen automaattisesti. Taka ajatuksena se, että onpa taas yksi ihminen lisää joka maksaa kirkollisveroa!!

• nicepappi
        Joku kirjoitti:

Oletkos sattunut huomaamaan, että kirkkohäitä ei pysty pitämään jos ei ole kirkon jäsen. Siinä on se syy miksi kirkkoon kuuluu niin moni!! Lapsi kun kastetaan niin siltä ei kysytä, että haluaako se liittyä kirkkoon vaan se kuuluu siihen automaattisesti. Taka ajatuksena se, että onpa taas yksi ihminen lisää joka maksaa kirkollisveroa!!

Mielenkiintoista...

Se, että itse ajattelet vain rahaa ja inhottavia motiiveja, ei tarkoita sitä, että kirkko ajattelisi näin!

Hyi häpeä mitä yleistämistä!

• on alunperin
        nicepappi kirjoitti:

Mielenkiintoista...

Se, että itse ajattelet vain rahaa ja inhottavia motiiveja, ei tarkoita sitä, että kirkko ajattelisi näin!

Hyi häpeä mitä yleistämistä!

perustettu juuri verojen keräämiseksi. Ensimmäisen kirkonmiehet halusivat rahaa. Ja saivat sitä kuuluaisilta seurakuntalaisilta. jee jee hyvä idea.

• asko,

..kirja nimeltään Enkelit ja demonit.! kylläkään en ole lukenut sitä, vielä.! mutta Dan Brownin (Enkelit ja demonit) kirjaan perustuvan dokumentin olen katsonut.! ja siinä kerrotaan vatikaanin poppoon kopioineen tarinan nooan arkista oliko se nyt egyptiläisiltä n.4000v sit tarinan.! ja tais siinä olla maininta ukko ristillä symboli kopio myös.!!

että jessen jäänteet ne hyvin voi olla.!!!

• ON KAIKKEIN

TÄRKEINTÄ!!!!!!!!!!!

Hauta on tyhjä, Hän on ylösnoussut kuolleista, Hän ELÄÄÄ...hallelujaa!
      Ja on muuten kohta tuleva alas taivaasta, hakemaan Häneen uskovat ja vie heidät TAIVAASEN!

Oletko sinä valmis?

Jos et, laita asiasi Hänen kanssaan kuntoon
      OHJEET LÖYDÄT UUDESTATESTAMENTISTA!

sIUNAUSTA ELÄMÄÄSI :)

• ruumisautolle

(kun kupsahdat) ja vie kylmäkellariin ja seuraava noutaja on hautausurakointi oy, vie sinut kappeliin ja seuraavat nostajat kantavat sinut kuoppaan ja saat hiekkaa ja multaa naamallesi: siellä olet siellä pysyt siellä lepäät; juuri sen ajan kunnes mädäntyneisyys hörppää maallisen ruhosi ja antaa madoille makunautintoa pitkäksi aikaa. Ehkä jotain solukostasi imeytyy paskaiseen turpeeseen. Mutta siitä ei kannnata tehdä jatkonumeroa.

• noin käy
        ruumisautolle kirjoitti:

(kun kupsahdat) ja vie kylmäkellariin ja seuraava noutaja on hautausurakointi oy, vie sinut kappeliin ja seuraavat nostajat kantavat sinut kuoppaan ja saat hiekkaa ja multaa naamallesi: siellä olet siellä pysyt siellä lepäät; juuri sen ajan kunnes mädäntyneisyys hörppää maallisen ruhosi ja antaa madoille makunautintoa pitkäksi aikaa. Ehkä jotain solukostasi imeytyy paskaiseen turpeeseen. Mutta siitä ei kannnata tehdä jatkonumeroa.

ruumiille, mutta, mutta, se kuolematon sielu, SE.
        Huomaan että ett tunne Raamattua, yhtään.VALITETTAVASTI.
        No omahan on asiasi, ohjeet(Raamattu) on kumminkin annettu, jos ylpeys ja omahyväisyys estää tutustumasta niin....

• Nauruun
        ruumisautolle kirjoitti:

Juur noin käy maalliselle ruumiile,mutta sielua
        ei madot pysty syömään ja hyvä niin,kuinka on sun sielus laita mieti tarkkaan. Sinäkin olet Jumalalle arvokas,on vain kiinni sinusta haluatko
        uskoa.USKO HERRAAN JEESUKSEEN NIIN SINÄ PELASTUT JA MYÖS SINUN PERHEKUNTASI.

• Herran oma

AAMEN TOTISESTI.SIUNAUSTA SINULLE

• MPN

Jeesus elää nyt tässäkin ajassa ja on tuleva hakemaan meidät pois täältä maailmasta, siis heidät ketkä häneen uskovat ja ovat ottaneet hänet oman elämän herraksi. Hallelujaa.

Lisätietoja löydät Jeesuksesta htpp://www.soihtury.com

Klikkkaa sieltä linkkejä niin löydät kohdan maailman tunnetuin mies.

• Eli lyhykäisyydessään mitään Jeesusta ei ole koskaan ollut vaan kyse on vanhasta auringonpalvontaperinteestä ja sen henkilöittämisestä. Näitä "jumalhenkilöitä" löytyy lähes 20. Päällimmäisinä Krishna, Horus, Mithras,
      Tammuz, Attiz jne jne. Näiden entisten tilalle Rooma määräsi käytettävän "Jesus"-nimistä.

Tästä syystä Jesus ei myöskään tehnyt lapsia, ei kuollut eikä ole haudattu.

Tarkemmin tässä englanniksi:

http://www.davidicke.com/content/blogcategory/30/48/ (scroll down to find article)

All this is double-bluff, smoke and mirrors. There was no Jesus, the story is a repeat of a tale that goes back to Babylon and was told in endless cultures long before Christianity using different names for the hero. It is a symbolic narrative relating to Sun worship.

So, whichever version of 'Jesus' that people peddle the following questions need to be asked: (1) How can someone who did not exist be 'God's only begotten son' (Sun) and be 'coming back on a cloud' (like the Sun) to save us all? (2) How could someone who did not exist have children with Mary Magdalene and how could she therefore take the bloodline to France to become the Merovingian kings? (3) How can the body of someone who did not exist be found in a tomb near Jerusalem?

It's all lies within lies within lies to divert attention from the real 'revelation' - there was no Jesus and the Christian religion, like those of Judaism, Islam and all the rest, are manufactured belief systems to keep their advocates in mental and emotional servitude while being played off against each other to divide and rule.

• Jeesus itse

jeesus on mun naapuri ja se on täysin pallihomo.

• joopa jo

olet harhassa pahasti.

• rsthd

Olipas köyhää tekstiä Jumalaa pelkäävältä. Kaikkea sitä tekeekin pelätessään Jeesusta.. Hohhoi... keksi jo muuta..

• ei muuta tietä
        rsthd kirjoitti:

Olipas köyhää tekstiä Jumalaa pelkäävältä. Kaikkea sitä tekeekin pelätessään Jeesusta.. Hohhoi... keksi jo muuta..

Pelastus tulee yksin Jeesuksen rakkauden työn kautta kun kärsi synnittömänä sinunkin puolesta ristillä, Jeesus kuoli mutta kolmen päivän jälkeen heräsi. Elää ei siis voi löytyä haudasta.

• Nykyään jokainen vakavasti otettava tutkija myöntää Jeesuksen historiallisuuden.

" Näitä "jumalhenkilöitä" löytyy lähes 20. Päällimmäisinä Krishna, Horus, Mithras,
        Tammuz, Attiz jne jne. Näiden entisten tilalle Rooma määräsi käytettävän "Jesus"-nimistä.

Tästä syystä Jesus ei myöskään tehnyt lapsia, ei kuollut eikä ole haudattu."

Kun vertaa hiukankaan tarkemmin kyseisiä "jumalhenkilöitä" ja Jeesusta huomaa kyllä, että erovaisuudet ovat todella merkittäviä ja ratkaisevia. Rooma ei määrännyt palvomaan Jeesusta, päinvastoin se vainosi kristittyjä,koska kristityt eivät suostuneet palvomaan keisaria jumalana.
        Jeesuksella ei ollut lapsia, koska Jeesuksella oli maanpäällä ollessaan toisenlainen tarkoitus ja tehtävä kuin avioliiton perustaminen.

• smiler

Jeesus elää, tälläkin hetkellä.

Jeesus on ollut ristillä kaikkien puolesta. Hän nousi kuolleista. Jos uskot häneen, saat iankaikkisen elämän.

Jeesus rakastaa sinua. Hän on antanut sinulle mahdollisuuden valita. Voit uskoa Häneen tai joutua kadotukseen.
      Hän odottaa sinua.

Minä uskon Jeesukseen.

• Tuubaa

Ei voi kun nauraa päin naamaa. kuinka tyhmiä jotkut ihmiset ovat. uskonnot eivät ole mitään muuta varten tehty kuin kontrolloida massoja.
        Ja kaikkein parasta ei varmaan tule kukaan valittamaan kuoleman jälkeen. Ei saatana eihän täällä ollutkaan mitään.Tossa jo yksi "hihhuli" kirjoitti seuraavaa:No omahan on asiasi, ohjeet(Raamattu) on kumminkin annettu, jos ylpeys ja omahyväisyys estää tutustumasta niin....

Ei Ylpeys eikä omahyväisyys vaan terve järki.

mutta jos sinä olet tyytyväinen siihen että et hallitse omaa elämääsi, siitä vaan kyllä mikä tahansa uskonto ottaa sinut avosylin vastaan ja sen jälkeen kuristaa omilla säännöillään sinusta itsesi pois. Raamattu/etc kaikki ovat täynnä sääntöjä toisensa jälkeen.

Ehdoton rakkaus paistaa joka saarna miehen suusta mutta sillä on hintansa. Sinun täytyy tehdä näin ja näin että sinä sitten kun kuolet pääset sinne paratiisiin. heheh eikö sitä sitten muuten saa? Ajatelkaa nyt ihmiset miksi kirkko pitää niin lujasti teitä otteesaan. Syöttämällä puuta heinää he tarvitsevat juuri sinua poliitiseksi vallaksi. ÄLÄ anna sitä heille. vaan ajattele yksin ei ne ole uskon kriisejä se on sinun terve järkesi mikä yrittää tulla läpi...

• smiler
        Tuubaa kirjoitti:

Ei voi kun nauraa päin naamaa. kuinka tyhmiä jotkut ihmiset ovat. uskonnot eivät ole mitään muuta varten tehty kuin kontrolloida massoja.
        Ja kaikkein parasta ei varmaan tule kukaan valittamaan kuoleman jälkeen. Ei saatana eihän täällä ollutkaan mitään.Tossa jo yksi "hihhuli" kirjoitti seuraavaa:No omahan on asiasi, ohjeet(Raamattu) on kumminkin annettu, jos ylpeys ja omahyväisyys estää tutustumasta niin....

mutta jos sinä olet tyytyväinen siihen että et hallitse omaa elämääsi, siitä vaan kyllä mikä tahansa uskonto ottaa sinut avosylin vastaan ja sen jälkeen kuristaa omilla säännöillään sinusta itsesi pois. Raamattu/etc kaikki ovat täynnä sääntöjä toisensa jälkeen.

Ehdoton rakkaus paistaa joka saarna miehen suusta mutta sillä on hintansa. Sinun täytyy tehdä näin ja näin että sinä sitten kun kuolet pääset sinne paratiisiin. heheh eikö sitä sitten muuten saa? Ajatelkaa nyt ihmiset miksi kirkko pitää niin lujasti teitä otteesaan. Syöttämällä puuta heinää he tarvitsevat juuri sinua poliitiseksi vallaksi. ÄLÄ anna sitä heille. vaan ajattele yksin ei ne ole uskon kriisejä se on sinun terve järkesi mikä yrittää tulla läpi...

Raamatussa on kerrottu mitä tulee tapahtumaan. Siinä on ennustettu, että tulee sotia ja ihmeellisiä keksintöjä. Ne ovat tulleet.
        Raamatussa on myös kerrottu lopunajoista ja sen merkeistä. Voit itse lukea niistä Ilmestyskirjasta Raamatun lopusta, ja todeta, että asioita on todella alkanut tapahtua.

Vielä voit vaihtaa kantaasi. Mutta aivan lopuksi et enää voi mitään. Vain Jeesus pelastaa.

• MMY
        Tuubaa kirjoitti:

Uskon silti, että et edes sinä ole täällä ikuisesti. Luuletko tosiaan, että ihmiset on luotu ihan huvin vuoksi? Luuletko tosiaan, että ihan pikkuinenkin lapsi, joka kuolee jo syntyessään, on merkityksetön? Ehei! Jokainen elämä on luotu Jumalan suunnitelman mukaan, elämä jatkuu kuoleman rajan tuolla puolen. Tämä elämä mitä sinä ja minä nyt elämme ja koemme on täysin vajavaista sen rinnalla, mihin Jeesukseen uskovina olemme menossa. Jos ihan oikeasti luulet, että kysymyksessä on kirkko tai joku saarnamies, voin kertoa, että VÄÄRIN! Nekin ovat tässä ajassa täysin vajavaisia.Olen hyvin pahoillani, jos olet joutunut jonkun sellaisen manipuloimaksi, joka itse ei ole löytänyt tätä suhdetta. Älä silti tuomitse tietämättömyyttäsi kaikkia. Kysymys on SUHTEESTA; henkilökohtaisesta suhteesta elävään ylösnouseeseen Herraan Jeesukseen Kristukseen! Eikä sillä ole mitään tekemistä uskontojen kanssa.

• Jeesuksen uskova

Raamattu puhuu lopun ajan kaiken maailman ilmiöstä. varoitti jo noin 2000 vuotta sitten kaiken maailman tulevista valheista.

Jatkuvista olen Saanut todeta että Jeesus pysyy kun muu kaikki muuttuu ympäriltä.

Joku puhui kirkon vesittyneestä. Pitää osittain paikkansa, kun toimivat vahvasti Raamattua vastaan kuten tämä homoparin siunaaminen. ei kirkko, ei seurakunta, pelasta vaan pelastus tulee yksin Herralta Jeesukselta.

Kirkkoon kuuluminen, kaste, hautaan siunaaminen ei pelasta ketään vaan sillä on merkitystä, uskotko Herraan Jeesukseen omana vapahtajanasi. Jumala loi maailman, ihminen lankesi syntiin. Nykyajan ihminen yrittää täyttää omaa tyhjyyttään kaikella tavaralla, viinalla, menestyksellä. Kun sen voi yksinkertaisesti täyttää Jeesuksen sovitustyöllä. eli pyytää jeesusta omaan sydämeen asumaan. pyytämällä anteeksi Jumalalta omia pahoja tekojaan. Koska Jeesus Sovitti ne. ei ole muuta tietä taivaaseen kuin Jeesus.

• klöafjei

Jokin on jossain vaiheessa mennyt pahasti pieleen sun kohdallas...

• <3

Jeesus elää. Hän rakastaa sinua.

Olen kuullut tarinan miehestä. Hän kulki illalla ulkona. Yhtäkkiä jostain ilmestyi toinen ihminen, joka osoitti häntä pistoolilla. Mies pelästyi, mutta sanoi kuitenkin: "Jeesus rakastaa sinua." Aseistettu laski aseensa ja alkoi itkeä. Häntä ihmetytti, että miten joku saattoi rakastaa häntä?

Jeesus kuoli ristillä, ja nousi kuolleista. Hän teki sen sinunkin vuoksesi. Olet saanut mahdollisuuden valita.

Jeesus

• Jeesus

Täällä puhuu jeesus!Voi tomppelit,ettete mihinkään taivaaseen pääse...Haluan ihan yksin nauttia happy hour:eista ja tanssitytsyistä!!Lakatkaa haaveilemasta turhia!

• Jeesukseen uskova

viina ja yhdenillan jutut tms. on just tyhjyyttä. no mä mileuummin uskon kuin joudun helvettiin. Sitä paitsi elämä on paljon PALJON parempaa Jeesuksen kanssa kuin ilman

• Eppu the Great Waitining

Sitten voimmekin alkaa etsimään suurta kurpitsaa.
      Sitä on odotettu jo vuosikymmeniä, ilman mainittavampaa tulosta.
      Mutta me asiaamme uskovat koemme vielä täyttymyksemme ja epäilijät saavat tuta häpeän sekä pilkan, että iänkaikkisen nolouden.

• hihhuli

toi jeesus homma vois ollaki vaikkapa osaksi tottakin,onhan hän voinut olla sen aikainen Niilo Ylivainio puhunut höpöjä ja kaatanut ihmisiä.Mutta Jumala menee jo yli hilseen,onko aikojen saatossa menneet asiat sekaisin Jumala ja Jeesus vai taitaa olla molemmat herkkämielisten keksintöä tai viisaitten hallitsijoitten onhan uskonvarjolla hallittu kansoja kautta aikojen.Tällä hetkelläkin sadatmiljoonat ihmiset uskonliekanarussa ja sen varjolla saa jopa harrastaa vääräuskoisten teilaamista.

• Kekkonen

Etsikää mieluumin Elvis se sentään elää.

• Just de

Uskon kyllä että hauta löyty ja jäänteet tmstms... Mut en kyllä usko siihen et Jeesus nous ylös taivaaseen, kuha jotku huumehöyryset mielenvikaset näki harhoja.. Kukaan ei tienny vielä silloin mitä on SKITSOFRENIA. Ihan hyvin niillä ketkä Jeesuksen näki, ni saatto olla jotai ongelmia päässä.. x'D

• Tota et usko

Itsekkään. Pelko yleensä laittaa ihmisen laukomaan mitä sylki suuhun tuo. Mitäs jos Jeesus onkin totta? Mitäs jos tuo sinukin kirjoittamasi teksti on edessäsi eräänä päivänä ja sinulta kysytään asiasta? Minä luulen, että sua ei enää silloin naurata yhtään. Ne, jotka eivät usko, heidät Sanan mukaan tuomitsee heidän omat sanansa. Elävä Jumala rakastaa silti sinuakin, Hän vetää sinuakin puoleensa. Jokainen ihminen joutuu jossakin elämänsä vaiheessa päättämään kantansa tämän asian suhteen. Jumala on rakkaus ja rakkaus ei pakota ketään valitsemaan. Pakottaminen ei ole rakkautta. Sinunkin sisimmäsi Jeesus seisoo sydämesi ( se on ajatustesi, tunteittesi, sisimpäsi) ovella ja kolkuttaa ja odottaa, että avaat oven. Jos asia ei sinua yhtään kiinnostaisi, et vaivautuisi täällä edes kirjoittelemaan....

• Joku
        Tota et usko kirjoitti:

Itsekkään. Pelko yleensä laittaa ihmisen laukomaan mitä sylki suuhun tuo. Mitäs jos Jeesus onkin totta? Mitäs jos tuo sinukin kirjoittamasi teksti on edessäsi eräänä päivänä ja sinulta kysytään asiasta? Minä luulen, että sua ei enää silloin naurata yhtään. Ne, jotka eivät usko, heidät Sanan mukaan tuomitsee heidän omat sanansa. Elävä Jumala rakastaa silti sinuakin, Hän vetää sinuakin puoleensa. Jokainen ihminen joutuu jossakin elämänsä vaiheessa päättämään kantansa tämän asian suhteen. Jumala on rakkaus ja rakkaus ei pakota ketään valitsemaan. Pakottaminen ei ole rakkautta. Sinunkin sisimmäsi Jeesus seisoo sydämesi ( se on ajatustesi, tunteittesi, sisimpäsi) ovella ja kolkuttaa ja odottaa, että avaat oven. Jos asia ei sinua yhtään kiinnostaisi, et vaivautuisi täällä edes kirjoittelemaan....

Mä ainakin kirjoitan täällä sen takia kun teitä uskovaisia on niin hauska kattella mitä te kirjoitatte ja saada siitä päivän naurut :D

• tombraiders

mitä on sisällä ja mitkä todisteet viittaavat siihen että tämä on jonkun merkittävän henkilön hauta.

jeesuksestahan ei ole mitään tietoa esim minkänäköinen hän oli

kaikki on kuvitteellista

• tosiuskova

jeesus kuoli meidän kaikkien syntien tähden jeesus oli täydellinen ihminen ja teki isänsä tahdon mukaan ja saarnas hyville sekä pahoille ihmisille jeesus koki vainoa mut silti pysyi isällensä uskollisena
      moni väittää et jeesus on jumala mut mitenkä jeesus ois voinu herätä kuolleista jos jeesus olis jumala?
      raamattu sanoo et kuolleet eivät tiedä mitään eli kuolleita ei tarvitse pelätä ne odottavat ylösnousemusta jumalan nimi on jehova ja se lukee myös raamatussa jeesus on jehovan poika joka hallitsee kuningaana taivaassa isänsä oikealla puolella.

• MMY

Raamatun mukaan Jeesus oli tosi Jumala ja tosi ihminen.Raamattu sanoo myös selvästi, että vaikka sinä tuntisit Jumalan, mutta et usko Jeesukseen, ei sinulla ole osuutta pelastuksessa. "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän" Johanneksen evankeliumi 3:16 ja " Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." Apostolien teot 4:12
        Pelastusvarmuutemme on elävässä Ylösnouseessa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Vain Hänen kauttaan me olemme osallisia pelastuksesta ja Jumalan valtakunnasta.

• -jk-
        MMY kirjoitti:

Raamatun mukaan Jeesus oli tosi Jumala ja tosi ihminen.Raamattu sanoo myös selvästi, että vaikka sinä tuntisit Jumalan, mutta et usko Jeesukseen, ei sinulla ole osuutta pelastuksessa. "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän" Johanneksen evankeliumi 3:16 ja " Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." Apostolien teot 4:12
        Pelastusvarmuutemme on elävässä Ylösnouseessa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Vain Hänen kauttaan me olemme osallisia pelastuksesta ja Jumalan valtakunnasta.

Miksi vetoat raamattuun, ikäänkuin se olisi Jumalan sanaa ja Jeesuksen julistusta. Raamattu on kokoelma Ihmisen kirjoittamia tarinoita. Jutut ovat Ihmisen, aluksi yleensä jonkun papin tai piispan kaltaisen valitsemia, myöhemmin kirkolliskokousten valintaan perustuvia. Samaiset Ihmiset ovat ottaneet myös vapauden eri aikoina poistaa kirkolle epäsopivia tarinoita raamatusta ja lopulta on muotoutunut nykyisin käytetty opus, jossa mm. alunperin kolmestakymmenestä evankeliumista kelpuutettiin vain neljä gospelia. No, joku tähänkin toteaa, että Jumalan johdatusta, hallelujaa.

• miehetär
        -jk- kirjoitti:

Miksi vetoat raamattuun, ikäänkuin se olisi Jumalan sanaa ja Jeesuksen julistusta. Raamattu on kokoelma Ihmisen kirjoittamia tarinoita. Jutut ovat Ihmisen, aluksi yleensä jonkun papin tai piispan kaltaisen valitsemia, myöhemmin kirkolliskokousten valintaan perustuvia. Samaiset Ihmiset ovat ottaneet myös vapauden eri aikoina poistaa kirkolle epäsopivia tarinoita raamatusta ja lopulta on muotoutunut nykyisin käytetty opus, jossa mm. alunperin kolmestakymmenestä evankeliumista kelpuutettiin vain neljä gospelia. No, joku tähänkin toteaa, että Jumalan johdatusta, hallelujaa.

Todella kauheaa yleistystä ja mielivallan tekoa koskien kanonisaatiota ja Raamatun syntyä yleensäkin!

Ei pysty....

Kertomukset elivät ensin tavallisen ihmisen huulilla, sitten tavalliset ihmiset kirjoittivat niitä ylös. Tavallisilla viittaan maallikkoihin.

Kukaan "papin tai piispan kaltainen" ei mielivaltaisesti niitä tekstejä valinnut, vaan ne vakiintuivat käytössä. On taidettu da vinci -koodit lukea? Evankeliumitkin valittiin niiden yleisyyden ja apostolisuuden nojalla. Ketkäköhän ovat nämä "samaiset ihmiset" jotka poistivat kirkolle sopimattomat tarinat?

• JEESUSTELIJA

USKO ON JOKAISEN OMA ASIA, MUTTA ME JOTKA TODELLA USKOMME JEESUKSEEN KRISTUKSEEN JA HÄNEN YLÖSNOUSEMUKSEENSA ON KERROTTAVA ASIASTA ETEENPÄIN.
      MINULLA ON NS.LAPSENUSKO KO. ASIAAN, ENKÄ TARVII MITÄÄN VAKUUTTELUJA, LÖYTYI HAUTOJA TAI JOTAIN MUUTA.
      OLEN KESKIMÄÄRIN TÄYSJÄRKINEN JA KOKENUT KONKRETTISESTI HENKIVALTOJEN OLEMASSAOLON, EIKÄ SE OLE NAURUNASIA, SIINÄPÄHÄN USKOTTOMAT KÄRVISTELETTE SITTEN JOSKUS, SÄÄLI......

• Pyhä Henki.

Yllätyin siihen,koska täällä jotkun puhuu että kuka välittää kirkoista. Minä ainakin käyn,ja uskon Jeesukseen. Ja mukamas Jeesusta ei ollut olemassa,pah! Minä uskon että oli. Ja siskoni on kuollut,ja tiedän,että hän odottaa minua taivaassa...

Hengellisen yliopiston opiskelija.

• Jeesuksen oma

Tämähän on juuri sitä mistä Raamattu varoitta viimeisinä aikoina Saatana yrittää tavalla jos toisella eksyttää ihmisiä jopa uskovia kyllä sieltä ehkä joku hauta löydettiin onhan siellä niitä mutta ette te Jeesusta sieltä löydä Hän on ylösnoussut ja jos siinä on Hänen perhekuntaansa ei sieltä pitäisi ainakaan Mariaa löytyä hän ei kuollut Jerusalemissa eikä haudattu sinne eikä myöskään Joosef ainoa joka siellä kuoli oli Jeesuksen veli Jaakob joka mestattiin siellä.
        mutta se on tosi asia että Jeesus on ylös noussut sanokoon pilkkajaat mitä vaan sillä yhdessä meillä on vain pelastus ja se on Jeesus Kristus

• SOKRATES
    • kaikki vai

Täällä on annettu diagnooja erilaisista mielenterveyshäiriöistä ihmisille, jotka uskovat Jumalaan. No, tietty kaikissa ihmisryhmissä löytyy häiriöistä kärsiviä, mutta mielestäni itse usko Jumalaan tuntuu paljon järkeenkäyvämmältä kuin se, että maailma kaikkine ihmeellisyyksineen syntyisi ainoastaan sattumalta.

Suuri osa maapallon ihmisistä varmasti luokiteltaisiin hulluiksi, niin monet uskovat johonkin Jumalaan/korkeampaan voimaan.

Toisaalta kaikkia maailmassa Jeesuksen nimessä tapahtuu ihmeitä,sairaita parantuu, alkoholistit pääsevät eroon viinasta, ihmiset saavat ruokousvastauksia, toiset uhraavat elämänsä ja auttavat orpoja ja kodittomia ym. Sattumaa tai hulluutta?

• Uskovako

tuota vois alkaa vaikka uskovaiseksi,mutta kun ei osaa päättää mikä se on oikeeta Jumalaa meinaan vaan ku noi muslimit väittää,että heidän jumala ok ja länsimaat taas,että kristinusko ja sitten ne kymmenet muut maailman uskot jokaisella vissiin omansa Jumala näin maalikkona ajattelisin,että yks kai niitä on jos ollenkaan.Vaikka järkevästi ajatellen oli se maailman luominen niin jumaloton duuni,että vaikka lie porukalla luoneet ja sen takia näyttäs nuita Jmaliakin olevan enemmälti.

• rukoile vaan

Sano Jeesukselle vain mielessäsi, että Jeesus kuka sinä olet ja mistä sinut voi löytää? Jeeus auta! Rukoile, huomaat, että sinut johdetaan oikealle tielle. Ala lukea Raamattua! Rukoile! Pyydä, että Jeesus tuo luoksesi ihmisiä.... huomaat, että alkaa tapahtua. Eikä se ole sattumaa! Ei sun tarvitse ryntäillä minnekään, eikä edes miettiä kuka opettaa oikein. Raamatusta löydät kaiken ja kun uskossa lähdet liikkeelle Pyhä Henki avaa asioita ihmeellisesti... Etkä tule pettymään!

• suuri joukko

Juu, olen samaa mieltä kanssasi, että täytyy olla yksi oikea Jumala tai ei ollenkaan. Jos on useampi joku huijaa.

ESIMERKKI:
        Olet palavassa talossa, jossa on kolme vartijaa, jotka ohjaavat ihmisiä ulos. Kaikilla on eri versio oikeasta pelastustiestä.

Vartija A: Ainoastaan reitti A vie ulos.
        Vartija B: Reitti B vie ulos.
        Vartija C: Valitsitpa reitin A tai B, pääset ulos.

No, mikä on totuus?
        Jos reitti A vie ulos, vartija A puhuu totta ja muut valehtelevat (tietoisesti tai tietämättään).
        Jos taas myös reitti B vie ulos, vartija A valehtelee (tietoisesti tai tietämättään).

Näin ollen, jos olisikin muita todellisia Jumalia ja teitä taivaaseen, Raamatun perussanoma ainoasta Jumalasta ja siitä, että Jeesus on ainoa tie taivaaseen, ei olisi totta.
        Raamattu olisi täyttä valetta (vrt. vartija A, reitti A).

Jos taas Raamattu puhuu totta, ei muita teitä voi olla.

Minulle Raamatun jumallisuudesta puhuu mm. sen viisaus, loogisuus ja ihmeellisyys, sekä erityisesti se, että se toimii käytännössä. Vaikka kaikkia asioita en ymmärrä Raamatusta ja omasta elämästä, saa kokea Jumalan johdatusta, apua ja hänen rakkautta elämässä. Jeesus on minulle todellinen henkilö, jolle voi kertoa kaiken ja joka myös vaikuttaa elämässäni. I just love Him because He is so great and loves me (and you) so deeply!

• Uskovako
        rukoile vaan kirjoitti:

Sano Jeesukselle vain mielessäsi, että Jeesus kuka sinä olet ja mistä sinut voi löytää? Jeeus auta! Rukoile, huomaat, että sinut johdetaan oikealle tielle. Ala lukea Raamattua! Rukoile! Pyydä, että Jeesus tuo luoksesi ihmisiä.... huomaat, että alkaa tapahtua. Eikä se ole sattumaa! Ei sun tarvitse ryntäillä minnekään, eikä edes miettiä kuka opettaa oikein. Raamatusta löydät kaiken ja kun uskossa lähdet liikkeelle Pyhä Henki avaa asioita ihmeellisesti... Etkä tule pettymään!

tyrkytät ei kai jotain takaaajatuksia,ku kaveri tyrkyttää Koraania,kummasta alotan ettei toinen olis sitten sitä humpuukia?

• Raamattu
        Uskovako kirjoitti:

tyrkytät ei kai jotain takaaajatuksia,ku kaveri tyrkyttää Koraania,kummasta alotan ettei toinen olis sitten sitä humpuukia?

En tosin ole edellinen kirjoittaja, mutta vastasin kirjoitukseesi, koska oli niin kiinnostava ja olen miettynyt samansuuntaisia kun tapasin muslimeja. Ei tietty pakko lukea jos tuntuu millään tavoin tuputukselta, se ei ole tarkoitus.

Tässä joitain ESIMERKKEJÄ perusteista, miksi valitsisin Raamatun:

* Raamattu on varsin viisas kirja. Varsin hyviä elämänohjeita (jo mooseksen lait auttoivat juutalaista kansaa selviytymään kurjista olosuhteista vrt. hygienisäännöt siihen aikaan)

* Raamattu toimii tänä päivänä ja ihmeitä tapahtuu Jeesuksen nimessä.
        Voipi halutessaan mennä kuulemaan vaikka johonkin kristilliseen tapahtumaan esim. Nokiamissionin tilaisuuksiin tai Seinäjoen helluntaiseurakuntaan, tai missä nyt asuu. Voi toki itsekin rauhallisesti rukoilla.

* Voipi myös seurata seuraavia asioita kristityn tai muslimin elänässä (toivottavasti löytyy :)
        - uskon hedelmät ja toimivuus: ilo, hyvät teot, rauha, Jumalan läheisyys ja antama apu arjessa

* Toisaalta kannattaa miettiä uskon merkitystä ja vakavuutta:

- Jos Raamatun mukaan Jeesus Jumala ja uskot häneen, pelastut. Mutta, jos et halua ottaa pelastusta vastaan, kohtalo varsin surullinen.
        - Jos taas uskot Koraaniin, voitko olla koskaan varma pelastuksesta ollenkaan?

Tärkeintä on, että itse rehellisesti rukoilet ja etsit Jumalaa, hän varmasti vastaa sinulle. Kaikkea hyvää elämääsi!:)

• Uskovako
        Raamattu kirjoitti:

En tosin ole edellinen kirjoittaja, mutta vastasin kirjoitukseesi, koska oli niin kiinnostava ja olen miettynyt samansuuntaisia kun tapasin muslimeja. Ei tietty pakko lukea jos tuntuu millään tavoin tuputukselta, se ei ole tarkoitus.

Tässä joitain ESIMERKKEJÄ perusteista, miksi valitsisin Raamatun:

* Raamattu on varsin viisas kirja. Varsin hyviä elämänohjeita (jo mooseksen lait auttoivat juutalaista kansaa selviytymään kurjista olosuhteista vrt. hygienisäännöt siihen aikaan)

* Raamattu toimii tänä päivänä ja ihmeitä tapahtuu Jeesuksen nimessä.
        Voipi halutessaan mennä kuulemaan vaikka johonkin kristilliseen tapahtumaan esim. Nokiamissionin tilaisuuksiin tai Seinäjoen helluntaiseurakuntaan, tai missä nyt asuu. Voi toki itsekin rauhallisesti rukoilla.

* Voipi myös seurata seuraavia asioita kristityn tai muslimin elänässä (toivottavasti löytyy :)
        - uskon hedelmät ja toimivuus: ilo, hyvät teot, rauha, Jumalan läheisyys ja antama apu arjessa

* Toisaalta kannattaa miettiä uskon merkitystä ja vakavuutta:

- Jos Raamatun mukaan Jeesus Jumala ja uskot häneen, pelastut. Mutta, jos et halua ottaa pelastusta vastaan, kohtalo varsin surullinen.
        - Jos taas uskot Koraaniin, voitko olla koskaan varma pelastuksesta ollenkaan?

Tärkeintä on, että itse rehellisesti rukoilet ja etsit Jumalaa, hän varmasti vastaa sinulle. Kaikkea hyvää elämääsi!:)

mutta koraaniin uskovat pääsee paratiisiin,mutta tuosta raamatun lupaamasta pelastuksesta, on yhtä pyöreä lupaus kuin politiikassa,mistä se lupaa pelastaa elämästäkö?

• Nimetön
        Uskovako kirjoitti:

mutta koraaniin uskovat pääsee paratiisiin,mutta tuosta raamatun lupaamasta pelastuksesta, on yhtä pyöreä lupaus kuin politiikassa,mistä se lupaa pelastaa elämästäkö?

Löysin muuten tältä sivulta vertailua koraanista ja Raamatusta: http://www.icon.fi/~erkkik/koraani.html

Pelastuksella tarkoitetaan pelastusta synnistä ja sen aiheuttamalta rangaistuksesta helvetissä (hyvin tuskaisa paikka viettää ikuisuutta erossa Jumalasta).

Jeesukselta syntejään anteeksi elämässään pyytävät (ja häntä seuraavat) pääsevät taivaaseen, ikuiseen iloon, siellä saa nähdä myös Jumalan (mahtava paikka Raamatun mukaan).

Tässä vähän tarkemmin:

Jokainen on tehnyt syntiä eli rikkonut ihmistä tai Jumalla vastaan. Ihminen on vastuussa teoistaan. Syyn ja seurauksen lain mukaisesti, rikkomuksesta seuraa rangaistus. Synti myös erottaa Jumalasta, joka on Pyhä.

Ihmisellä ei omilla teillaan voi hyvittää rikkomuksiaan. Näin hän on rangaistuksen alainen.
        Jumala näki ikävän tilanteen ja koska hän rakasti ihmistä niin paljon, hän halusi olla häneen yhteydessä ja antoi oman Poikansa sijaiskärsijäksi syntien tähden ja niiden sovitukseksi. Jumala päätti pelastaa ne, jotka uskovat Jeesukseen.

Jeesus nousi ylös kuolleista ja on taivaassa nyt, rukoilee meidän puolesta Jumalaa.

• Rkiu

vai että jossain ruukussa oli lukenut että "Jeesuksen poika"...??? mitä se todistaa? :D minäkin osaisin kirjailla ruukkuun tuollasen tekstin. ja DNA-näyte??? mitä hitsiä? mihin niitä verrattaan? oliko Jeesus muka käynyt paikallisessa terveyskeskuksessa antamassa Dna-näytteen johon niitä "löytyneitä" luita voitais verrata....! ihminen koittaa taas ahdistuksissaan keksiä jotain millä perustella itselleen mm. maailman synnyn ja koko kristillisyyden kumoamisen. Jeesus nousi kuolleista, Hän elää ja vaikuttaa! ja tulee takaisin noutamaan omansa pois tästä pimeästä Jumalaa pilkkaavasta ajasta.

KIITOS JEESUS!

• Ja minä löysin muumilaakson...

Löysin toissapäivänä meijän takametästä muumilaakson!!!!Ja meijän ullakolla asuu halinalleja!!!!

• Nimetön
        Ja minä löysin muumilaakson... kirjoitti:

Löysin toissapäivänä meijän takametästä muumilaakson!!!!Ja meijän ullakolla asuu halinalleja!!!!

Kyllä Pyhä Henki,Jumala,ja Jeesus ovat olemassa. Veljeni,siskoni,ja isäni on kuollut autokolarissa. Äitini oli mukana siinä,hän vain menetti tajunsa. Mutta äiti sanoi minulle,hän näki Jeesuksen,ja enkeleitä,kun hän oli tajuton. Ja olen iloinen siitä. :) Mutta jotkut puhuvat täyttä huuhaata,esim.Jeesus ei ollut olemassa,kuka välittää kirkoista ja Jeesuksesta,miksi tulla uskoon jos on narkkari tai alkoholisti? Täyttä p**kaa. :>(

• Skeptinen
        Nimetön kirjoitti:

Kyllä Pyhä Henki,Jumala,ja Jeesus ovat olemassa. Veljeni,siskoni,ja isäni on kuollut autokolarissa. Äitini oli mukana siinä,hän vain menetti tajunsa. Mutta äiti sanoi minulle,hän näki Jeesuksen,ja enkeleitä,kun hän oli tajuton. Ja olen iloinen siitä. :) Mutta jotkut puhuvat täyttä huuhaata,esim.Jeesus ei ollut olemassa,kuka välittää kirkoista ja Jeesuksesta,miksi tulla uskoon jos on narkkari tai alkoholisti? Täyttä p**kaa. :>(

nähdä lääkärin ja muutaman sairaanhoitajan,loput onkin mielikuvitusta.

• kyllä

että jonkun jeeses nimisen hauta on löytynyt

• bleeda

jeesuksen hauta ON LÖYDETTY AJAT SITTEN !!

• bleeda

ei uskomisesta kannata alkaa inttään..kaikki uskoo mihin haluaa ja minä uskon jumalaan..
      jos ymmärtää yhtään raamattua ni silläpääsee jo pitkälle !!

• Alleluia

• jeesus1

Heh.

On erittäin mielenkiintoista katsoa ihmisten kirjoituksia täällä jotka epäilevät sitä seikkaa onko jumala olemassa. Sillä heidän sanansa puheet ovat juuri kuin raamatusta onkin kirjoitettu.

Mutta asiaan syvempään.

Jumala on rakkaus eli jeesus on rakkaus.

Jokainen ihminen löytää jeesuksen "jos on halua hänet löytää". KYLLÄ! Sillä jos sinä rukoilet vaikkapa omassa suljetussa kammmiossasi (omassa huoneessasi!) ja kutsut Jeesusta tulemaan sydämeesi herraksesi, ja pyydät anteeksi häneltä kaikkia syntejäsi ja olet valmis luopumaan syntisestä elämästäsi vilpittömästi rukoillen. Lue galatalais kirje 5 niin tiedät mitä synnit ovat.

Niin hän kuulee sinua rukouksessasi. Mutta Jos et sydämesi kovuudestasi voi sitä tehdä, sinä edelleen ylpistyt ja etsit vikoja muista uskovaisista jotka uskovat jumalan sanaan. Eli haluat elää synnin täyttämää elämääsi kylpien sen väärissä hekumoissa. (huom uskonnollisuus ei tarkoita yhtään mitään!!!!!!!!!!!!! VAIN USKO PELASTAA!!! saatana sotkee tahalteen mediankautta sanaa vääristäen ja tekee asian vaikeaselkoiseksi!!!!!)

Älä siis ole """"""uskonnollinen"""""" vaan uskossa jeesukseen Kristukseen!!!!!!!!! Vähän sama asia kuin väittäisi vettä hiekaksi.

Sanon kyllä sen että jeesus on koko raamatun alku ja loppu. Eli hänen inspiroima on kaikki kaikessa jota näemme ja tunnemme. Sitä enemmän kun ihminen tutustuu jumalan sanaan, sitä enemmän jeesus eli Luoja antaa ihmiselle myös viisautta ja ymmärrystä ymmärtää jumalan sanaa oikein.

Jeesus ei kiusaa ketään, vaan jeesus on vanhurskaus (eli syytön!). Jokaista ihmistä kiusaa hänen omat himonsa. Ne himot jotka erottaa ihmisen lihan jumalasta.

Mutta kun ihminen tulee uskoon eli armon alle, vähän niinkuin suoja kenttään, niin hän tietää mitä herra hänestä haluaa jos tottelet mitä jeesus on sanallaansa sanonut. Rakasta lähimmäistä niinkuit itseäsi, JEES! sillä silloinhan et voi tehdä pahaa kellekkään kun rakastat lähimmäistäsi. Jeesus antaa voimia selviytymään hyvinkin vaikeissa olosuhteissa, jos tuntuu että voimat ovat loppu, niin rukoilemalla sinä saat sitä lisää.

Mitä tulee koraaniin, niin sitä ei kannata lukea koska se on sielunvihollisen inspiroima, se jäljittelee melkein saman historian kuin juutalaisten aabrahamin historia, mutta saatana on keksinyt vaihtaa ismaelin iisakin tilalle, ja väittää että hänen on perintöosuus pyhästämaasta samalla myös tulevaisuus on muutettu. Vaikka näin ei ole. Jeesus on kirjassaansa melkisedin ylinpänä pappina kirjan herra, ja raamatun sanassansa sanonut että ismaelin perintö eli arabit israelin vierellä vihoittelevat aina juutalaista kansaa eli israelia tänäkin päivänä.

Jeesus on hyljännyt tilapäisesti juutalaiset sydämen paatuneeseen tilaan määrä ajaksi, mutta jos joku kiroaa juutalaisia, niin jumalan sanassa hänelle tulee jumalalta kirous, eli elämä lähtee varmasti alamäkeen.

Jos sinä taas rukoilet juutalisten puolesta, niin sinä saat siunauksen siitä.

Jeesus on juutalainen, mutta myös kaikki voipa jumala.

Usko tähän tulee lukemalla room 10 koko luku ja etsimällä sitä yhteyttä häneen jota tuo luku sanoo """kokonaisuudessansa""". Tutki paavalin kirje roomalaisille ja rukoile jeesusta, niin hän vastaa sinulle.

Jeesus on elämän leipä,suola ja tie.

Vain armonkautta uskomalla häntä pelastuu ikuiseen paratiisiin. Muuta tietä ei ole synninteoista paratiisiin.

Anteeksi hiukan renoileva teksti, olis niin paljon kerrottavaa, mutta kirjaton aika koneella ei anna tilaa....

Jeesus Kristus on herra

• MMY
        jeesus1 kirjoitti:

Heh.

On erittäin mielenkiintoista katsoa ihmisten kirjoituksia täällä jotka epäilevät sitä seikkaa onko jumala olemassa. Sillä heidän sanansa puheet ovat juuri kuin raamatusta onkin kirjoitettu.

Mutta asiaan syvempään.

Jumala on rakkaus eli jeesus on rakkaus.

Jokainen ihminen löytää jeesuksen "jos on halua hänet löytää". KYLLÄ! Sillä jos sinä rukoilet vaikkapa omassa suljetussa kammmiossasi (omassa huoneessasi!) ja kutsut Jeesusta tulemaan sydämeesi herraksesi, ja pyydät anteeksi häneltä kaikkia syntejäsi ja olet valmis luopumaan syntisestä elämästäsi vilpittömästi rukoillen. Lue galatalais kirje 5 niin tiedät mitä synnit ovat.

Niin hän kuulee sinua rukouksessasi. Mutta Jos et sydämesi kovuudestasi voi sitä tehdä, sinä edelleen ylpistyt ja etsit vikoja muista uskovaisista jotka uskovat jumalan sanaan. Eli haluat elää synnin täyttämää elämääsi kylpien sen väärissä hekumoissa. (huom uskonnollisuus ei tarkoita yhtään mitään!!!!!!!!!!!!! VAIN USKO PELASTAA!!! saatana sotkee tahalteen mediankautta sanaa vääristäen ja tekee asian vaikeaselkoiseksi!!!!!)

Älä siis ole """"""uskonnollinen"""""" vaan uskossa jeesukseen Kristukseen!!!!!!!!! Vähän sama asia kuin väittäisi vettä hiekaksi.

Sanon kyllä sen että jeesus on koko raamatun alku ja loppu. Eli hänen inspiroima on kaikki kaikessa jota näemme ja tunnemme. Sitä enemmän kun ihminen tutustuu jumalan sanaan, sitä enemmän jeesus eli Luoja antaa ihmiselle myös viisautta ja ymmärrystä ymmärtää jumalan sanaa oikein.

Jeesus ei kiusaa ketään, vaan jeesus on vanhurskaus (eli syytön!). Jokaista ihmistä kiusaa hänen omat himonsa. Ne himot jotka erottaa ihmisen lihan jumalasta.

Mutta kun ihminen tulee uskoon eli armon alle, vähän niinkuin suoja kenttään, niin hän tietää mitä herra hänestä haluaa jos tottelet mitä jeesus on sanallaansa sanonut. Rakasta lähimmäistä niinkuit itseäsi, JEES! sillä silloinhan et voi tehdä pahaa kellekkään kun rakastat lähimmäistäsi. Jeesus antaa voimia selviytymään hyvinkin vaikeissa olosuhteissa, jos tuntuu että voimat ovat loppu, niin rukoilemalla sinä saat sitä lisää.

Mitä tulee koraaniin, niin sitä ei kannata lukea koska se on sielunvihollisen inspiroima, se jäljittelee melkein saman historian kuin juutalaisten aabrahamin historia, mutta saatana on keksinyt vaihtaa ismaelin iisakin tilalle, ja väittää että hänen on perintöosuus pyhästämaasta samalla myös tulevaisuus on muutettu. Vaikka näin ei ole. Jeesus on kirjassaansa melkisedin ylinpänä pappina kirjan herra, ja raamatun sanassansa sanonut että ismaelin perintö eli arabit israelin vierellä vihoittelevat aina juutalaista kansaa eli israelia tänäkin päivänä.

Jeesus on hyljännyt tilapäisesti juutalaiset sydämen paatuneeseen tilaan määrä ajaksi, mutta jos joku kiroaa juutalaisia, niin jumalan sanassa hänelle tulee jumalalta kirous, eli elämä lähtee varmasti alamäkeen.

Jos sinä taas rukoilet juutalisten puolesta, niin sinä saat siunauksen siitä.

Jeesus on juutalainen, mutta myös kaikki voipa jumala.

Usko tähän tulee lukemalla room 10 koko luku ja etsimällä sitä yhteyttä häneen jota tuo luku sanoo """kokonaisuudessansa""". Tutki paavalin kirje roomalaisille ja rukoile jeesusta, niin hän vastaa sinulle.

Jeesus on elämän leipä,suola ja tie.

Vain armonkautta uskomalla häntä pelastuu ikuiseen paratiisiin. Muuta tietä ei ole synninteoista paratiisiin.

Anteeksi hiukan renoileva teksti, olis niin paljon kerrottavaa, mutta kirjaton aika koneella ei anna tilaa....

Jeesus Kristus on herra

AAMEN!

• samaa mieltä

Luuarkkua ei ole löydetty kai luvallisissa kaivauksissa Israelin aluueella, joten mistä? Laittomien kauppiaiden toripöydiltä? Väärennöksiä vilisee siellä ja ne ovat taideteoksia, Israelin mustan pörssin kauppiaat hallitsevat maailman parhaat esineiden vanhennusmenetelmät ym. Tuolla alueella ei kaiveta, eikä löydetä mitään ilman museoviraston tietoa, jos joku ei usko, niin voi mennä lapion kanssa kokeilemaan, huonosti käy, uskokaa pois.

• pki

Jeesus elää !

• MMY

Mutta Jeesus, hän elää. Jeesus elää ja vaikuttaa!

• ...

Lienevät kummatkin elossa ja Jumalan poikia!

Elviksen kuolema on paljon hämärämpi kuin Jeesuksen ja kuitenkin kuolemien välillä on lähes 2000 vuotta

Kyllä Elvis elää

• Elvis Napoleon I

Ja miksen eläisi. Jeesus taas on kuollut kuten voi nähdä minun sukuluettelostani.

Sukulinja kulkee Zeuksen ja Herakleen kautta Aleksanteri Suureen, sieltä Caesarin kautta Napoleoniin ja Elvikseen. Elvis oli isäni Kaapo Kyöptikkalan isä. Minun koko nimeni on Elvis Jeesus Maria Napoleon Nebukadneesar Zeus-Pikkolomini Hyazinth Perkele Glasveranda Kyöptikkala.

Olen tuleva Maailman Keisari. Odotellessa teen viraabelihommia Yhdysvaltain ja Kiinan vs.maaherrana.

Polvistukaa te kuolvaiset.

• Kalkkunafarmari
        Elvis Napoleon I kirjoitti:

Ja miksen eläisi. Jeesus taas on kuollut kuten voi nähdä minun sukuluettelostani.

Sukulinja kulkee Zeuksen ja Herakleen kautta Aleksanteri Suureen, sieltä Caesarin kautta Napoleoniin ja Elvikseen. Elvis oli isäni Kaapo Kyöptikkalan isä. Minun koko nimeni on Elvis Jeesus Maria Napoleon Nebukadneesar Zeus-Pikkolomini Hyazinth Perkele Glasveranda Kyöptikkala.

Olen tuleva Maailman Keisari. Odotellessa teen viraabelihommia Yhdysvaltain ja Kiinan vs.maaherrana.

Polvistukaa te kuolvaiset.

hei oiskos mitään duunia mahdollista saada? Mulla Pythagoras tais olla se lähisukulainen.

Teidän kuolaavainen jne

• Höpö...

Jeesus oli yleinen nimi aikanaan Israelissa, joten ei mikään kumma, että sen nimisen henkilön hauta on löydetty. Myös Jeesuksen perheen nimet tyypillisiä alueella.

• media wings

kaikki mitä israel paljastaa on tasaan oikein .

• minäkin uskon

Jeesuksee,Elvikseen,Joulupukkiin ja Aku Ankkaan yms.
      Olen pelastettu.

• olla

Vaalit tulossa taas.

• ...sanotaan Raamatussa

Mitä ihmeellistä siinä on jos Jeesuksen hauta on löytynyt. Tietenkin se on ollut,kai nyt kallioon hakattu hauta säilyy senkin kaksituhatta vuotta. Ja Jeesus elää! Se tässä on tärkeintä,sanokoot kuka mitä tahansa,hän elää ja samalla tavalla hän "tulee takaisin, niinkuin näitte hänen taivaaseen menevän!" Näin hänestä on sanottu Raamatussa. Ennen Jeesuksen toista tulemista hänen hautansa pitikin löytää,että ihmiset uskoisivat. "Näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö,kuulemalla kuulkaa,älkääkä ymmärtäkö". Kaikki on kerrottu Raamatussa,katsokaa sieltä.Voi ihmisiä,jos eivät sittenkään usko.

• oletko valmis

kysyi Josef vaimoltansa Maralta heinillä härkien kaukalon. Sitten Josef tuli ja Jeesus-siittiö muiden mukana ryntäsi pyhästä henkestä äitiinsä.

Multa tuli jo, huusi pihalla puutarhuri vaimolleen.

Sen pituine se.

• Joku

Voi niitä jotka tuon uskovat!

• uudestisyntyny...

...Jeesus,sehän käveli vettenpäällä yhen hotellin poolilla...ja tekee ihmetekoja :DD
      "Case Close"
      Roger @ out

• Tietäjä_

Käytännösä tämä tarkoittaa kristinuskon pohjan putoamista. Jos Jeesuksen ruumis löydetään niin kristinuskon tärkein väittämä on todistettu vääräksi, eli kristuksen konkreettinen (myös ruumis) ylösnousemus.

So many came before you
      The prisoners of fate...

• -----agnostikko-----

Nämä ovat vain minun pieniä ajatuksiani eikä niiden ole tieten tahtoen tarkoitus loukata ketään....

Olisi kannattanut "viisaiden miesten" silloin aikoinaan sittenkin äänestää sen puolesta että Jeesus oli ihminen....(Tuli vaan tässä mieleen...)

Miksi piti kerätä yhden miehen ympärille niin paljon (älkää nyt loukkaantuko, teillä on katsomuksenne, minulla omani) keksittyä.....

Uskon että on hyvinkin mahdollista että "sillon joskus" eli Jeesus niminen karismaattinen tyyppi,joka sai seuraajia ja vihaajia... mutta en vältämättä usko tähän Jumalan poika-asiaan. Etenkään siihen mitä yleisimmät uskontokunnat tarjoavat...(Hajottaa vähän "uskottavuutta" kun on montaa eri versiota...
        -"Tule ja valitse mieleisesi....")

Ja jos ihmiskunnan historiaa katsoo niin kristinusko on vaan vaihe (kuten mikä tahansa muukin.....) Tiedä sitten kestääkö tämä vaihe siihen asti kunnes ihmiskunta on kupannut viimeisetkin luonnonvarat....

Ja jos joku uskoo Jumalaan, miksi siihen pitää tarvita välikäsiä... Oikeat uskovaiset (joita minulla on ystäväpiirissä) osaavat kyseenalaistaa tiettyjä dogmeja, mutta uskovat silti.... Olen varmaan paha ihminen kun tunnen sääliä niitä uskovia kohtaan jotka tuntuvat ainoaastaan siteeraavan raamattua... Haetaanko omaan pahaan oloon sitten jotenki pikaista helpotusta ilman että pohditaan asiaa sen syvemmin... Vai onko se vain kotoa vanhemmilta opittua....

En ole moraaliton tai elä "haureudessa", enkä ole mielestäni kadonnut tai muutenkaan langennut...Niin, ja en kuulu kirkkoon.... Mutta varmaan kohta joku tähän vastaa taas sitaatein ja kertoo kuinka tulen joutumaan kadotukseen tai jonnekkin.....

Niin ja olisihan se mielenkiintoista jos Jeesuksen (ym.) hauta todella olisi löytynyt..

• Minä uskon
        -----agnostikko----- kirjoitti:

Nämä ovat vain minun pieniä ajatuksiani eikä niiden ole tieten tahtoen tarkoitus loukata ketään....

Olisi kannattanut "viisaiden miesten" silloin aikoinaan sittenkin äänestää sen puolesta että Jeesus oli ihminen....(Tuli vaan tässä mieleen...)

Miksi piti kerätä yhden miehen ympärille niin paljon (älkää nyt loukkaantuko, teillä on katsomuksenne, minulla omani) keksittyä.....

Uskon että on hyvinkin mahdollista että "sillon joskus" eli Jeesus niminen karismaattinen tyyppi,joka sai seuraajia ja vihaajia... mutta en vältämättä usko tähän Jumalan poika-asiaan. Etenkään siihen mitä yleisimmät uskontokunnat tarjoavat...(Hajottaa vähän "uskottavuutta" kun on montaa eri versiota...

Ja jos ihmiskunnan historiaa katsoo niin kristinusko on vaan vaihe (kuten mikä tahansa muukin.....) Tiedä sitten kestääkö tämä vaihe siihen asti kunnes ihmiskunta on kupannut viimeisetkin luonnonvarat....

Ja jos joku uskoo Jumalaan, miksi siihen pitää tarvita välikäsiä... Oikeat uskovaiset (joita minulla on ystäväpiirissä) osaavat kyseenalaistaa tiettyjä dogmeja, mutta uskovat silti.... Olen varmaan paha ihminen kun tunnen sääliä niitä uskovia kohtaan jotka tuntuvat ainoaastaan siteeraavan raamattua... Haetaanko omaan pahaan oloon sitten jotenki pikaista helpotusta ilman että pohditaan asiaa sen syvemmin... Vai onko se vain kotoa vanhemmilta opittua....

En ole moraaliton tai elä "haureudessa", enkä ole mielestäni kadonnut tai muutenkaan langennut...Niin, ja en kuulu kirkkoon.... Mutta varmaan kohta joku tähän vastaa taas sitaatein ja kertoo kuinka tulen joutumaan kadotukseen tai jonnekkin.....

Niin ja olisihan se mielenkiintoista jos Jeesuksen (ym.) hauta todella olisi löytynyt..

No eipä tuo haittaa uskot mitä tahansa. Sellaisia me ihmiset olemme. Etsimme totuutta, löydämme senkin jos haluamme löytää. Joskus taas emme löydä vaikka etsisimmekin.
        Sinäkin olet luotu, et Luoja. Mikä/kuka sinut loi, juuri sellaisen, ihmisen, alun alkaen? Pienessä siemenessä on kaikki, koko ihminen tai vaikka kasvi, se jo on itsessään ihme.
        Mikä sellaisen ihmeen sai aikaan, mitäs luulisit?
        Se että joku ei usko tai uskoo, ei tee tyhjäksi Jumalan todellisuutta, Jumala on kaiken tuon yläpuolella ja hän on siitä huolimatta uskoo häneen tai ei. Kukaan ei voi tehdä tyhjäksi hänen olemassaoloaan epäilemällä.
        On tutkittu että ihminen on tehty samoista aineista kuin maa. Niin Raamattukin kertoo.
        Se vain vahvistaa tämän näkyvän maailman. Katsotaanpa ympärille, mitä maailmassa tapahtuu tänään ja on kautta aikojen tapahtunut. Sekin kerrotaan Raamatussa, me vain näemme miten sana toteutuu. Meidän ei tarvitse siihen lisätä mitään. Raamatussa on historiaakin, sen me tiedämme.
        Jeesus todella oli ihminen, mutta hän oli myös Jumalan Poika, hänessä oli Pyhä Henki, Jumalan Henki. Ja juuri siksi hän ei ole täällä maan päällä, ei haudoissa.
        Hän nousi taivaaseen kirkastetussa ruumiissa. Hän on ilmestynyt ihmisille näinäkin päivinä.
        Tuomaskin oli epäuskoinen, hän ei uskonut, halusi sormensa pistää Jeesuksen haavoihin kun Jeesus ilmestyi ylösnousemuksensa jälkeen, mutta se muutti hänen elämänsä, silloin hän uskoi. Synnin tähden Jeesus tuli välimieheksi, sovittamaan synnit, hän oli uhri.
        Miksi tarvitaan uhri kysyt, se oli Jumalan suunnitelma maailman pelastamiseksi.
        Ei pieni ihminen, ei ihmisen järki Jumalan valtasuuruutta voi mitenkään ymmärtää eikä hänen aivoituksiaan. Ei hän Jumala olisikaan jos meidän ymmärryksemme sisälle mahtuisi.
        Hän on enemmän, maailman valtias, kaiken Luoja ja holhooja. Lue Raamatusta mitä hän on, alat ymmärtää. Älä arvostele sitä mistä et tiedä, mitä et ole tutkinut.
        Kirkko ei pelasta ketään, vain Jumala pelastaa. On hyvä että ihminen kyselee ja kyseenalaistaa asioita, mutta usein meidän ajatuksemme ovat vain ajatuksia, vailla pohjaa. Etsimistä.
        En tuomitse sinua, kukaan ihminen ei voi sitä tehdä, vain Jumala tekee sen, jokaisen kohdalla, viimeistään viimeisellä tuomiolla. Niin hän sanoo Raamatussa ja uskon mitä hän sanoo.
        Kukaan ei voi ottaa uskoani pois, hän ilmestyi minulle ja minä tiedän että Jumala on. Tämän sanon kaikella vakavuudella ja kunnioituksella.
        Se oli järisyttävää, mutta silti olen täysissä ruumiin ja sielun voimissa ja järjissäni. Vain Jumala voi tehdä tämänkin ihmeen.

• kaikkeahan voi tutkistella ...
        -----agnostikko----- kirjoitti:

Raamattu on vanha kirja,joka on todistettavasti säilynyt meidän päiviimme saakka. Tiede ei pysty kumoamaan raamatun sisältöä, eikä totuuksia ja miksi pitäisikään? Monet tieteelliset tosiasiat on kuvattu Raamatussa. Eivätkä tiede ja usko kumoa toisiaan, niin kuin monet näyttävät ajattelevan. Tutustukaa raamattuun, sillä: "Koko Raamattu on Jumalan henkeyttämä ja hyödyllinen(opettamiseen ojentamiseen, oikaisemiseen, kurittamiseen vanhurskaudessa, jotta Jumalan ihminen olisi täysin pätevä, täydelleen varustautunut kaikkeen hyvään työhön)." [2.timoteukselle 3:16,17.]

• tuskinen

kirkossa pysyminen on vanha perinne.kirkko on suomen rikkain firma.jos sieltä kaikki erois se pysys pystyssä vielä koroilla kymmeniä vuosia.kirkko ei halua koskaan mitään todisteaineistoa.jos jeesuksen hauta löytyisi mikä sinänsä on mahdotonta pitäs ottaa dna näyte niin päästäs jumalan jäljille sillon koko kirkkojärjestelmä romahtaisi.ihmiset on uskonut jumalaan ja jeesukseen pari tuhatta vuotta.ihmisen pitää uskoa johonkin muuten tämä mailma ei pysyisi pystyssä.kirkko ja sen papisto on huijannut meitä jo 2tuhatta vuotta ja jatkaa samaa rataa.kaikki pirut ja jumalat ja ym.on ihmisen mieli kuvitusta

• että on löytynyt hauta,

ja noin vanhassa löydössä jätetään arvailut arvaamatta, koska eihän taruhenkilöa ole voitu haudata muualle kuin raamattuun ja kyseistä kirjaa noudattavien lanttuihin...

• ja vielä Höpö

Höpö höpö..

• höpötä

etkö usko ihmeitä tekevään jumalanpoikaan

• Joku
        höpötä kirjoitti:

etkö usko ihmeitä tekevään jumalanpoikaan

En ymmärrä miten jotkut voivat uskoa, että jumala loi maan ja auringon jne. Eihän se nyt mikään taikuri ollut ei kukaan tai mikkän luo tyhjästä maapalloa tai mitään muutakaan se on jämpti.

• HYVÄT HULLUT

Perustuu dna testiin. Hähhää. Jessen dna on tunnetusti tallessa CSI:n päämajassa, jossa sitä on verrattu.
      Mä löysin muuten viime viikolla, isäni kyykkypaska-paikan pellon laidasta?
      Tuletteko kattomaan, tarjoan kakkukahvit?
      Lehdistö paikalle...juujuu...hulluja taas viedään....ja julkisuutta haetaan....

• skeptikko

Kuten joulupukin paja Rovaniemeltä, Lemminkäisen luola Sipoosta, Roswellin humanoidi ja mitä näitä onkaan.

• Tiina33 ja puol

www.Urantia.fi

• Joku
        Tiina33 ja puol kirjoitti:

www.Urantia.fi

Ei helkkari mikä sivu!! EI ole mua varten ainakaan tuo sivu tehty :)

• uskis

on löytynyt Jumalan pojan, maailman Herran hauta. Jeesus on niin yleinen nimi tuolla päin maailmaa, että voi olla kuka tahansa.

Sitäpaitsi Jeesus on ylosnoussut, halleluja!

Teille pilkkaajille sanon vaan, että ettepä tiedä mitä teette, olen surullinen puolestanne. Jokaisesta lausutusta/kirjoitetusta sanasta kun joutuu kerran vastaamaan Jumalan edessä.

• Babi

Mitä todisteita on Jeesuksen haudan löytymisestä? Eikö löydön tehnyt Titanicin elokuva ohjaaja?

• Sami79

sitä hautaa on mahdotonta löytää ku kyseistä ihmistä ei ole ikinä ollu olemassakaan. Kui ihmiset voi uskoa tommoseen itsestään selvään valheeseen. Jumalaa/Jeesusta ei ole ikinä ollut olemassa eikä tule olemaankaan. Raamattukin on ylipitkä mainoslehtinen

• ........

Siis Jeesus Nasaretilainen on historiallinen henkilö. Useat lähteet todistavat, että sen niminen ihminen on elänyt ja luultavasti tapettu kapinallisena/jumalanpilkkaajana. Se mitä hän teki on sitten uskon asia.

• Anskuliini

Jerusalemissa puutarhahaudalla, mitä sitä enää muuta hautaa etsimäänkään.
      Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden, sovittaen ne ja on mennyt edeltä Taivaaseen.

• varmasti.,.,

siellä on ollut hyvä köllötellä. Näkyy olevan samannäköinen hökötys kuin meidän mökillä oleva perunakellari. Uskotaan.

• Tämäonuskoni

Olen löytänyt elämän tarkoituksen : kuoleman.
        Elämä on vain yksi osa pitkää tietä joka ei pääty koskaan. Ihmiset pelkäävät kuolemaa. Miksi? Koska he luulevat että se on loppu. Totuus on että Kuolemassa ei ole mitään pelkäämistä.
        Tämä ruumis ei ollut tietoinen siitä ennen kuin sieluni valisti minut. Sieluni on elänyt jo ikuisuuden. Maailmankaikkeudessa ei ole älyllistä elämää meidän lisäksi viellä.
        Kun maapallo tuhoutuu ja jokainen ihminen löytää itsensä tuhoutuneena vailla ruumista, he ymmärtävät totuuden. Sielu on ikuinen. Tämä viesti niille jotka viellä elävät epätietoisina, ruumiina.
        Usko ei ole merkitys elämälle. Millään mitä ihminen tekee koko elämänsä aikana ei ole väliä.
        Historia ei säily eikä ihminen voi muuttaa mitään, edes itseään. Eivätkö ihmiset ymmärrä että kun maa tuhoutuu, kaikki mitä he tekevät, unohtuu.
        Miksi ihmiset yrittävät silti elää? He pelkäävät kuolemaa.Kipu on vain ruumiini lähettämä sähköinen ärsyke joka käskee ruumista varomaan. Kipu on vain osa ruumista ja se ei säily kuoleman jälkeen. OK tämä on aika paksua mutta näätte sitten kun kuolette.

• Joku
        Tämäonuskoni kirjoitti:

Olen löytänyt elämän tarkoituksen : kuoleman.
        Elämä on vain yksi osa pitkää tietä joka ei pääty koskaan. Ihmiset pelkäävät kuolemaa. Miksi? Koska he luulevat että se on loppu. Totuus on että Kuolemassa ei ole mitään pelkäämistä.
        Tämä ruumis ei ollut tietoinen siitä ennen kuin sieluni valisti minut. Sieluni on elänyt jo ikuisuuden. Maailmankaikkeudessa ei ole älyllistä elämää meidän lisäksi viellä.
        Kun maapallo tuhoutuu ja jokainen ihminen löytää itsensä tuhoutuneena vailla ruumista, he ymmärtävät totuuden. Sielu on ikuinen. Tämä viesti niille jotka viellä elävät epätietoisina, ruumiina.
        Usko ei ole merkitys elämälle. Millään mitä ihminen tekee koko elämänsä aikana ei ole väliä.
        Historia ei säily eikä ihminen voi muuttaa mitään, edes itseään. Eivätkö ihmiset ymmärrä että kun maa tuhoutuu, kaikki mitä he tekevät, unohtuu.
        Miksi ihmiset yrittävät silti elää? He pelkäävät kuolemaa.Kipu on vain ruumiini lähettämä sähköinen ärsyke joka käskee ruumista varomaan. Kipu on vain osa ruumista ja se ei säily kuoleman jälkeen. OK tämä on aika paksua mutta näätte sitten kun kuolette.

Tuun sitte sulle kertomaan mitä mulle tapahtuu ja kuuluu ku oon kuollut. Eläkää jauhako paskaa!!

• epäilijä....

mikään jumalan poika ollut. Onhan se ollut olemassa. Mutta oli huijari, ja illusionisti. Katsokaapa Cris Angelia netistä. Mies tekee samat vedenpäällä kävelyt yms.. Mitä Jeesuskin aikoinaan teki

• CHRIS ANGEL

CHRIS AGNELIN MALLIIN. Mene youtube.comiin. ja laita hakusanaksi chris angel. Heti ensimmäisenä yläkuvissa on vedellä kävelyä. Jos Chris pystyy tämän tekemään myös ja paljon muita ihmeellisyyksiä niin se kumoaa sen että Jeesus olisi ollut Jumalan poika. Jeesus oli huijari, ja illusionisti. Haudan löytymissäkään ei ole mitään ihmeellistä. Onhan se joskus elänyt, ja huijannut ihmisiä toden teolla :) Jotkut varmaan uskonsakin puolesta haluavat tuollaista tehdä ja maineen ja muun hyvän takia. Niin kuin Se ihmeen Jeesus teki. Jos Chris angel tuohon pystyy ja moneen ihmeentekoon niin ei mahda olla jumalan poika vaan illusionisti ja taikuri kuten Jeesuskin oli. Ja hyvä sellainen

• pulieinari

tuski se hauta on justii jeesuksen hauta.joku taas vähä julkisuuden kipeä!!!

• se on

kyllä se jeesuksen hauta on, sieltä oli löytynyt kukkaseppeleen jäännöksiä joissa oli nauha ja siinä teksti: 'jeesuksen muistoa kunnioittaen, Maria &opetuslapset', sekä jäännöksiä nauhasta jossa luki lukenut 'sori jeesus,muistoa kunnioittaen pontius pilatus'

• Joku

Kävikkö itte kattomassa sitä jeesuksen hautaa vai mistä tiedät, että se on olemassa? Se joka sen ns haudan löysi niin on saattanut itsekkin viedä sinne jonkin kukkaseppeleen ja kirjoittanut siihen jotakin sangen joutavaa, että jotkut aivan tosissaan uskoo, että jeesus on ollut olemassa.

• kara

meikä on nähny sitä cris angelia telkusta, ja sehän on jo myöntänykki et kaikki on silmänkääntötemppuja..
      ja tuskinpa 2000 vuotta sitten oli tarvittavaa tekniikkaa sellasiin "silmänkääntötemppuihin".

Ja te jotka ette usko raamattuun, luuletteko et monta sataa tyyppiä (niinku raamattuun on kirjottanu) olis jauhanu samasta skeidasta juttuu? vai luuletteko et joku j.r.r. tolkien on yksin kirjottanu raamatun?:P

• myytit kumoon

MYYTTI: Maria oli neitsyt koko elämänsä

Usein tahallaan annetaan se kuva että Maria oli neitsyt kuolemaansa saakka. Tämä on mm ullut katolisen kirkon eräs vakiintunut harhaoppi. Se että Jeesuksella oli veljiä (väh 4) ja siskoja (väh 2) käy ilmi ainakin seuraavista kohdista:

- Markuksen evankeliumi 6:3
      - Matteuksen evankeliumi 12:47, 13:55
      - Paavalin Galatalaiskirje 1:19
      - Apostolien teot 1:14

Marialla oli ilmeisesti kaksi avioliittoa. Ensimmäinen aviomies oli Joosef ja toinen oli "Alfeus" joka oli Apostoli Jaakobin isä, ja joka on mainittu Matt.10:3, Mark.3:18. Eli se Marian neitsyydestä, ei ollut neitsyt loppuun saakka...

• näääää

jätkät eli jeesus ja jussi on oikeesti olemassa ,miks kukaan ei oo niitä nähnyt ja ne ketkä väittää nähneensä suljetaan mielisairaalaan ,ettekä TE tekopyhät uskikset niitä mene auttamaan ..eli uskikset miten on ..tekopyhyys kunniaan vai oma perse....

• Joku

Sen voin, EHKÄ jopa uskoakkin, että joku jeesus niminen henkilö on joskus ollut, mutta siitä on sitten ruvettu jotain aivan olematonta vääntämään, että saataisiin uusi uskonto aikaiseksi!

• Puliveivari

Olen ihan samaa mieltä.Töllöstä tulee parasta aikaa jotain ufohuuhaata.Siinäkin on kyse ihmisen uskosta:
        Joku väittää nähneensä ufon ja toinen uskoo häntä ja rupee uskomaan että itsekkin on nähnyt ufon.Sen jälkeen hän kertoo sen seuraavalle ja seuraavalle kunnes taas joku uskoo nähneensä ufon.Tätä jatkuu niin kauan, että monet tuhannet ihmiset uskoo ufoihin ja jotkut jopa siihen että heidät on kaapattu joskus ufoon.Ajan mittaan kyseisten ihmisten usko vain vahvistuu kun ovat tekemisissä kaltaistensa kanssa, ja jossain vaiheessa varman syntyy (ellei ole syntynyt jo) käsitys ufofriikkien keskuudessa että ufot loivat maailman ja ovat näin jumalia.Sama kuvio on käynyt kristin uskossa ja ihmiset ovat alkaneet uskoa Jeesukseen.Jeesuksen niin sanotusta ajasta on pari tuhatta vuotta aikaa joten usko on vain voimistunut ajan saatossa ja levinnyt joka puolelle maailmaa.En itse henkilö kohtaisesti usko että on olemassa yksi jumala joka määräää kaiken mitä maailmassa tapahtuu (paitsi pahat asiat, jotka ovat ihmisten omia mokia =) vaan uskon että on jokin korkeampi voima olemassa, mutta en vain tiedä mikä.(kaverini kuoli pelatessaan spiritismiä, eli maailmassa on varmasti jotain pahoja voimiakin joista niin tavallisella ihmisellä kuin uskiksellakaan ole mitään tietoa.Se on helppo sanoa vain että saatana sai kaverinikin hyppään auton tuulilasista sisälle kovassa vauhdissa, mutta en usko kyllä siihen että se mikään saatana oli.)

Ja asia mikä vaivaa erityisesti on se, että sinun TÄYTYY kuulua kirkkoon (eli uskontoon) jotta pääset kirkossa naimisiin, mikä on aivan naurettavaa!!!

• uus einstein

ja siekö tiedät tonki varmaks? epäilen... meikä nimittäin uskoo Jeesukseen, ja oon kiitollinen siitä. Ja en epäile yksinkertasesti koska en löydä mitään hyvää syytä, miks en uskois...

• Puliveivari
        uus einstein kirjoitti:

ja siekö tiedät tonki varmaks? epäilen... meikä nimittäin uskoo Jeesukseen, ja oon kiitollinen siitä. Ja en epäile yksinkertasesti koska en löydä mitään hyvää syytä, miks en uskois...

Hyvä sulle että uskot.Voit kiittää jeesusta kaikesta mitä hän on antanut sinulle ja syyttää saatanaa kaikesta pahasta.Se on omavalintasi ja voit puolestani uskoa ihan mihin haluat.Sen verran sanon ettet löydä mitään pahaa tai epäilyttävää kristin uskosta, koska et etsi sitä.Voitko esimerkiksi väittää että muslimit ovat väärä uskoisia ja jos voit niin millä perusteella?

• Joku
        uus einstein kirjoitti:

Olisiko tuosta mun viimmeisestä viestistä tähän vastaus?

• Joku

Mitä vähemmän tietää sitä enemmän uskoo!!

• K.Ä.

...sitä enemmän ymmärtää, ei tiedä juuri mitään.

• Joku

Jos jotakin vaivaa, että mitä tapahtuu kuoleman jälkeen niin voin sanoa, että juuri samaa kuin ennen syntymää. Eli ei yhtään mitään!!

• Kalkkunafarmari

Paljon mahdollista että hauta on Jeesuksen koska Jeesus on hyvin yleinen nimi.

• Joku

Muistaakseni jokin uskonto väitti kiven kovaa, että maapallo on litteä ja, että dinosauruksia ei ole ollut olemassa, mutta miten kävikään kun ruvettiin saamaan todisteita näistä asioista. No uskonto vaihtoi kantansa ja näin on tänäkin päivänä, että maapallo on pyöreä ja dinosauruksia on ollut olemassa. Mikä se sellainen usko/tieto on, että sitä ruvetaan muuntelemaan??

• Kalkkunafarmari

On varmaan totta vanha sanonta: kyllä työnteollakin pärjää mutta jos haluat rikkaaksi perusta pankki. Jos se ei riitä ja haluat sikarikkaaksi, perusta uskonto.

• Lopetetaan uskonnot

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000024103158

Tuolla aiheesta keskustelua. Emme tee mitään uskonnoilla kun voimme elää ilman niitäkin. Uskonnoilla yritetään ihmiset viedä totuuksista pois. Uskonnot eivät hyväksy erilaisuutta koska se on syntiä ainakin raamatun mukaan. Jos omistat sarvet ja punasilmät ja hännän niin olet raamatun mukaan demoni. USKONNOT SYYTTÄVÄT HETI ENSIKÄTTELYSSÄ KETÄ TAHANSA JOKA ON VÄHÄÄNKÄÄN ERILAINEN. Lopetetaan uskonnot nyt ja heti.

Paremman maailman puolesta.

• Joku

Olen juuri samaa mieltä. Uskonnot ovat niitä varten jotka pelkäävät todellisuutta!! ja se ei meinaa mitään hyvää, että ihmiseltä katoaa todellisuuden taju.

• Raamatusta löytyy ja tuokin...

hmm, näin on uskonnot itseasiassa kaatuvat tulevaisuudessa, katseleppa ilmestyskirjaa.. hmm kaiken pahan loppu..

• hossa999

ketä kiinnostaa mitä nää hemmot löysi koska ei tää taaskaan ole kuin uutisankka HERÄTKÄÄ...

• Joku

Maapallolla elämä noudattelee fysiikan lakeja. Esimerkiksi painovoiman laki, jonka jeesus mursi lentelemällä ympäriinsä kohti taivasta. Joten voinpa todeta, että jeesusta ei ole olemassa, koska fysiikan lakeja ei pysty kukaan rikkomaan!! kokeilpaaka!!!

• Kalkkunafarmari

Kylläpä nyt heitit huonon argumentin. Fysiikan lait eivät tietenkään koske uskoa. Kokeile mieluummin seuraavaa: Voiko ikuinen hoosiannan laulaminen olla mukavampaa kuin rypeä syntisessä helvetissä. Mun mielestä ei voi. No ei oikeastaan koska kuoleman jälkeen ei ole mitään, mutta näille huru-ukoille vähän syyhypulveria munille.

• Joku
        Kalkkunafarmari kirjoitti:

Kylläpä nyt heitit huonon argumentin. Fysiikan lait eivät tietenkään koske uskoa. Kokeile mieluummin seuraavaa: Voiko ikuinen hoosiannan laulaminen olla mukavampaa kuin rypeä syntisessä helvetissä. Mun mielestä ei voi. No ei oikeastaan koska kuoleman jälkeen ei ole mitään, mutta näille huru-ukoille vähän syyhypulveria munille.

Usko on uskoa ei auta vaikka kuinka uskoo niin se ei muutu todeksi, mutta fysiikan lait ovat ja niitä noudatetaan täällä!

• Kiinnostunut.....

James D. Tabor, amerikkalainen professori on yli 30 vuotta tutkinut Jeesuksen ajan asiakirjoja. Hänen mukaansa Jesus saarnasi ensin sukulaisensa Johannes kastajan kansssa yhdessä, ja heidän saarnansa ajatuksena oli, että Jumalan valtakunta olisi syntynyt piakkoin maan päälle, ei taivaaseen. Jeesus ja Johannes kastaja eivät myöskään kääntyneet mitenkään pois juutalaisuudesta eivätkä olleet perustamassa uutta uskontoa, vaan saarnasivat uudesta aikakaudesta, jolloin maailmassa vallitsisi rauha ja oikeudenmukaisuus ja Jerusalem olisi tämän uuden ajan keskus. Jeesuksen kuoleman jälkeen hänen toimintaansa jatkoi Jeesuksen veli, mutta Paavali riitautui hänen ja muiden seuraajien kanssa, teki Jeesuksesta eteerisen hahmon ja selitti Jumalan valtakunnan olevan taivaassa, eikä tulevan maan päälle. Kristinusko on siin Paavalin luomus.

http://www.jesusdynasty.com/

• Kalkkunafarmari

Jeesus ja sen veli. Hyvä idea. Mutta mulla olis kans yks ehdotus elokuvaksi: Jeesus ja Joulupukki höyrystyvät poron vauhdissa.

• muka...

Pitäisikö näiden tietojen olla jotenkin huimia?

Paavalia voi pitää kristinuskon ensimmäisenä teologina, mutta kyseinen uskonto (tai siinä vaiheessa paremminkin lahko)oli jo olemassa perususkomuksensa kera: Kristinusko syntyi uskosta Jeesuksen ylösnousemukseen - ei Paavalin kynästä.

• Joku

Onneksi täällä on vielä näitä jotka eivät ole uskoon hurahtaneet. Siitä huomaa, että kyllä se järki toimii kunhan sitä osaa käyttää oikein!!

• ei helposti huijatttava

on tehnyt vedellä kävelemiset kuin jeesuskin ja paljon muuta. Kyllä se on onnistunut siihen aikaankin samat, huijaukset

• mutta-

osasihan se Jeesus Messias muuttaa vedenkin viiniksi siellä Kaanaan häissä mutta minäpä osaan muttaa hyvänkin viinin oksennukseksi ja vielä kaiken muun lisäksi osaan keittää pontikkaa!

• Usko on oma asia
        mutta- kirjoitti:

osasihan se Jeesus Messias muuttaa vedenkin viiniksi siellä Kaanaan häissä mutta minäpä osaan muttaa hyvänkin viinin oksennukseksi ja vielä kaiken muun lisäksi osaan keittää pontikkaa!

Nämä ivalliset kirjoittelut koskien Jeesusta ja Jumalan olemassaolon kyseenalaistamista paljastavat kirjoittajien nuoruuden/elämänkokemattomuuden.
        Painiskelin samantapaisten asioiden kanssa aikanaan minäkin.

Kun elämää elää ja HUOM! elää, nähden sen hyvät ja huonot puolet, kaiken mielettömyyden ja toisinaan kaiken tarkoituksen, ymmärtää, ettei elämässä voi kyseenalaistaa mitään. Ei edes Raamattua.

Raamattu on hyvin tulkinnanvarainen kirja. Sitä on päässyt ihminen sorkkimaan ja vetämään siitä omia johtopäätöksiään, omiin tarkoitusperiinsä sopiviksi.

Oikeasti tärkeää on loppujen lopuksi sen perimmäinen sanoma.
        Elämässä tulee aina pyrkiä hyvään. Hyvä voittaa pahan.

• jo tokkiisa

... niin, Jeesuksen hauta on löydetty mutta kenen/minkä Jeesuksen? Kuten tässä on moneen kertaan todettu, Jeesus, Joosef ja Maria olivat tuohon aikaan yleisiä nimiä. Törmäähän noihin vielä nykyäänkin. Ja aika hieno hauta puusepällä...

Ja toisekseen: en ymmärrä tätä älytöntä taistelua uskonnon puolesta ja sitä vastaan. Itse uskon Jumalaan, mutta en ole saarnaajatyyppiä ja täytyy myöntää että itseäkin välillä ärsyttää tietynlaiset julistajat. Mutta mielestäni on käsittämätöntä, miten jotkut tuntuvat ottavan sydämen asiakseen uskovaisten ivaamisen ja halveksimisen. Ei kait se heiltä ole pois jos joku saakin itselleen rauhan uskomalla Jumalaan ja Jeesukseen??

P.S. Tai ehkä se nimenomaan onkin heiltä pois... Mene ja tiedä.

• Justjoojoo

Onko Jumala todellakin olemassa? Miksi Hän antaa viattoman lapsen vammautua?? Monta muutakin kysymystä olisi, johon kaipaan vastausta.

Itse epäilen tuota olemassaoloa.

• TheLittleHobbit
        Justjoojoo kirjoitti:

Onko Jumala todellakin olemassa? Miksi Hän antaa viattoman lapsen vammautua?? Monta muutakin kysymystä olisi, johon kaipaan vastausta.

Ja henkilökohtaisesti olen aina ollut hyvin huvittunut siitä, että uskovaisten argumentti jumalan kiistattomalle olemassaololle on aina se, että näin monimutkainen ekosysteemi ei olisi voinut kehittyä ilman jumalaa.

Mutta, ketä loi Jumalan? Jumalanhan pitäisi olla erittäin kehittynyt elämänmuoto, joka juuri tuon saman uskovaisten argumentin perusteella, tarvitsisi myöskin luojan koska ei tällainen elämänmuoto voi ilmestyä tyhjästä.

Tähän saan yleensä vastaukseksi sen, että jumala on ollut aina ja tulee olemaan ikuisesti, mutta tällöin heillä ei ole enää perusteluja, vaan sitten useimmiten alkaa raamatun siteeraaminen.

Itse uskon pitkälti evoluutioteoriaan, vaikkakin siinä on aukkoja, mutta kyllä evoluution tukena on erittäin paljon enemmän faktaa, kuin uskontojen.

Tunnustan myös oman tietämättömyyteni, ihmismieli on hyvin rajallinen käsityskyvyltään. Mutta jos uskotaan vaan jumalaan, niin ei me koskaan tulla pääsemään lähemmäksi TOTUUTTA, koska uskovaiset mielestään jo tietävät kaiken, ja paikkaavat tämän tietämättömyytensä jumalilla jotka selittävät kaiken.

Itse elän hyvin pitkälti luterilaisen moraalin mukaan, mutta en tarvitse pelotteeksi helvettiä tai palkinnoksi taivasta, sillä elän tässä maailmassa ja saan myös palkintoni täällä.

• Vastaa
        Justjoojoo kirjoitti:

Kuka synnytti ,tai teki jumalan?

• Free World for the bad ones...
        Vastaa kirjoitti:

Kuka synnytti ,tai teki jumalan?

Emmehän me ihmiset osaa tuollaisiin vastata. Sama kun kysyisit ateistilta "Kuka loi avaruuden?" "Kuka loi ajan, loputtomuuden, ikuisuuden?".
        Järkemme ei riitä edes ymmärtämääm avaruutta, miten se ei LOPU MINNEKÄÄN...

Ne jotka haluavat epäillä Jumalaa esittävät aina kysymyksen "Miksi on kärsimystä, jos on Jumala?"

Itse en edes ikuisena kyselijänä, epäilijänä ja ihmettelijänä kysyisi mitään noin omituista! Sehän on juuri elämäämme. Kärsimys, ilo, tuska, rakkaus, siksihän me täällä elämme!

Eikö haaveiden paratiisi juuri ole pelkkää euforiaa päivästä toiseen ja istuskelua hattaran päällä?

Vapaa tahto - jos ei meillä sitä olisi, miksi helvetissä (hups) eläisimme ?

• TheLittleHobbit
        Free World for the bad ones... kirjoitti:

Emmehän me ihmiset osaa tuollaisiin vastata. Sama kun kysyisit ateistilta "Kuka loi avaruuden?" "Kuka loi ajan, loputtomuuden, ikuisuuden?".
        Järkemme ei riitä edes ymmärtämääm avaruutta, miten se ei LOPU MINNEKÄÄN...

Ne jotka haluavat epäillä Jumalaa esittävät aina kysymyksen "Miksi on kärsimystä, jos on Jumala?"

Itse en edes ikuisena kyselijänä, epäilijänä ja ihmettelijänä kysyisi mitään noin omituista! Sehän on juuri elämäämme. Kärsimys, ilo, tuska, rakkaus, siksihän me täällä elämme!

Eikö haaveiden paratiisi juuri ole pelkkää euforiaa päivästä toiseen ja istuskelua hattaran päällä?

Vapaa tahto - jos ei meillä sitä olisi, miksi helvetissä (hups) eläisimme ?

Mielestäni edellämainittu "miksi jumala sallii kärsimyksen"-kysymys on hieman väärin muotoiltu, koska mieltäisin henkilökohtaisesti sen näin: "miksi kärsimys jakaantuu niin epäreilusti"

Eli tällä tarkoitan sitä, etteikö jumala välitä lainkaan köyhissä maissa elävistä lapsista, joilta vanhemmat silpovat raajoja jolloin lapset saavat kerjättyä enemmän rahaa, vaan jumala mieluummin parantaa "rikkaan" ihmisen selkäkivun?

Tällöin kysymys ei ole siitä, etteikö kärsimys kuulu elämään kaikkien osalta, mutta miksi jumala suuntaa nämä ihmeensä niiden suuntaan, jotka eivät "hänen" ihmeitään välttämättä tarvitsisi.

Kärsimys siis kuuluu jokaisen elämään, mutta kuuluko lasten silpominen tähän normaaliin elämän kokemiseen, ja tähän normaaliin tuskan tuntemiseen.

Onhan tätä ns. teodikean ongelmaa pohdittu myös raamatussa ilman lopputulosta.

Itse olen ateisti joten en odota jumalaista väliintuloa, vaan uskon että kehityksen on lähdettävä meistä itsestämme.

Aikaa, universumia jne. emme voi ateistitkaan selittää, mutta samaan hengenvetoon voin sanoa, että ei sitä voi myöskään selittää "jumalalla" joten meidän täytyy jatkaa matkaamme löytääksemme tuon vastauksen.

Olemme kuitenkin tieteen avulla jo saaneet huomattavan moniin kysymyksiin vastauksen.

• Sharih

ihmisella on vain tarve uskoa johonkin..ja kaikki hölinät kuoleman jälk elämästä on vaan sitä että ihminen pelkää kuolemaa ja koittaa tuudittautua ajatukseen että on vielä jotain kuolemankin jälkeen..onhan sitä joo kun tuijottaa arkun kantta 10 feet under :D

• en jeesukseen

Minä uskon ITSEENI. En mihinkään yliluonnolliseen.

• Silmät käteen

Jos jeesuksen hauta todella löytyi... niin selitäppä muksulle pääsiäisen idean uudestaan.

Selitäppä se muksulle niin, että pysyt itsekin kärryillä....

Sillä Jeesuksen hautalöytyi jo ajat sitten!

Uskon mielummin hokuspokkuksiin kuin tähän. Mutta jos joku jeesus oikeasti olisi herännyt kuolleista niin eikö se olisi tällöin ollut "zombie". (siitäkö leffat tulleet?)

Ja jos nousikin niin sehän on kuolleitten valtakunnasta.

Lapiolla päähän haamua tai sadunkeksijää sanon minä!

• Sukset..

.. sanoi jeesus kun sukset sai!

Jeesus on nätti satu.

Onneksi on järkeä kumminkin sen verran vielä päässä, että erottaa sadut todellisuudesta.

• Heike^

http://www.venganza.org/about/open-letter/

Tämä melkein vetää vertoja Raamatulle huvittavuudessaan. Yhtä uskottavia tosin.

Uskonnollisuus on ollut ihmisen historiassa hyödyllinen (evoluution myötä kehittynyt) ominaisuus, joka on saanut ihmiset elämään varovaisemmin. Huono puoli tosiaan on se, että esim. lapsi jolle kristinuskoa on tosiasiana aina opetettu, ei osaa mahdollisesti myöhemminkään suhtautua siihen kriittisesti (ja huomata milaista puppua se on (anteeksi vain)).

Hienoahan se olisi jos hauta löydettäisiin ja Jeesuksen luut myös. Se jos mikä pakottaisi Meidät kristityt pohtimaan oppejamme.

Vaikka onhan se niin, ettei uskovaiset mitään todesteita usko. Innostuvat vain enemmän.

• ...

NO VOI JEESUS :DDDDD KETÄ KIINNOSTAA :´DDD

• Jamie28

onpas hauska keskustelu...:) onhan tuossa uskovaisille purtavaa, jos hauta on löydetty ja ns. jeesuksen luut siellä..(kysymys kuuluu, mikä ylösnousemus)

• Tahtoo nähdä kans

• Hallin Vanki

Raamatun jeesus on pelkkä fiktio.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      49
      3202
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2919
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2336
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1346
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe