Viikossa 10 kiloa painoa lisää

ville_hy

Mikähän voisi aiheuttaa kyseisen painon nousun. ei kovin normaalia vissiin ole että 10 kiloa nousee paino viikossa. vatsa o koko ajan turvoksissa. Ja samalla tavalla söin sen viikon mill nous paino tonn verran ni ruokaa ku normaalistikkii ja ei se ennen oo noussu mihkää.

25

10140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummastuttaa

      Jos olet tosissasi, etkä vain provoile, niin tuntuu mahdottomalta lihota 10 kiloa viikossa normaalilla syömisellä. Että se 10kg olisi läskiä, sinun olisi pitänyt syödä 70000kcal ylimääräistä viikossa, enkä usko, että siihen pystyy kukaan. Helppoa laskua, 7000kcal = 1kg, 70000 = 10kg.

      Toinen juttu on nesteenkertyminen, jos on esim. sydän- ja verisuonitauteja. Silloin useammankin kilon painonnousu on mahdollista pienessä ajassa, mutta 10kg epäilisin silloinkin aika mahdottomaksi. Mene ihmeessä lääkäriin, joku sairaus sulla on pakko olla!

      Taidat olla provoilija?

      • ville_hy

        kyllä sitä vaan tuli 10 kiloa viikossa. ja lääkärissä on käyty verikokeissa käytiin eka ja katotaan nyt mitä löytyy jokuha se o rikki. nestettä voi tietty olla että kertyy ja rikkihä se o jonku oltava.


      • kehitysvammainen
        ville_hy kirjoitti:

        kyllä sitä vaan tuli 10 kiloa viikossa. ja lääkärissä on käyty verikokeissa käytiin eka ja katotaan nyt mitä löytyy jokuha se o rikki. nestettä voi tietty olla että kertyy ja rikkihä se o jonku oltava.

        tekstistäsi päätellen.

        Olet todennäköisesti alamittaisilla älyllisillä kyvyilläsi sekoittanut joko alku- tai loppupainon tai molemmat.

        Missään sairaudessakaan ei kerry kymmentä kiloa nestettä kehoon viikossa.

        Ja jos haluat jatkaa keskustelua täällä, niin opettele kirjoittamisen alkeet, jotta meillä lukijoilla olisi hieman miellyttävämpää.


      • Kummastuttaa
        kehitysvammainen kirjoitti:

        tekstistäsi päätellen.

        Olet todennäköisesti alamittaisilla älyllisillä kyvyilläsi sekoittanut joko alku- tai loppupainon tai molemmat.

        Missään sairaudessakaan ei kerry kymmentä kiloa nestettä kehoon viikossa.

        Ja jos haluat jatkaa keskustelua täällä, niin opettele kirjoittamisen alkeet, jotta meillä lukijoilla olisi hieman miellyttävämpää.

        Sorry vain, mutta minua inhottaa tuollainen "taidat olla kehitysvammainen"-nimittely. Se, miksi ärsyttää, on kehitysvammaisten puolesta, onko se mielestäsi haukkumasana? Jos joku on älyllisesti kehitysvammainen, niin onko mielestäsi ns. normaalilla älyllä varustettu ihminen kovinkaan fiksu, jos käyttää em. sanaa halveksimiseen? Vaikka olisit kuinka fiksu itse (mitä kirjoituksestasi epäilen), niin se ei oikeuta moiseen sanailuun! Käsittääkseni tänne ei ole kielletty kirjoittamasta, vaikka ihmisellä joku vamma olisikin, vai oletko eri mieltä?

        Tuossa olet väärässä, että missään sairaudessa ei kerry kymmentä kiloa nestettä kehoon viikossa. Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että minulta lähti kahdessa vuorokaudessa kestokatetrin avulla 12 litraa virtsaa, mutta olin kyllä silloin kuolemankielissä. Kyse ei ollut "lihavuustaudeista" tai alkoholin suurkulutuksesta, vaan eräästä harvinaisesta kroonisesta sairaudesta, johon sairastuu korkeintaan 5 ihminstä miljoonasta. Minä olin niin "onnekas", että sain sen loppuelämäni riesaksi.


      • 12 litraa
        Kummastuttaa kirjoitti:

        Sorry vain, mutta minua inhottaa tuollainen "taidat olla kehitysvammainen"-nimittely. Se, miksi ärsyttää, on kehitysvammaisten puolesta, onko se mielestäsi haukkumasana? Jos joku on älyllisesti kehitysvammainen, niin onko mielestäsi ns. normaalilla älyllä varustettu ihminen kovinkaan fiksu, jos käyttää em. sanaa halveksimiseen? Vaikka olisit kuinka fiksu itse (mitä kirjoituksestasi epäilen), niin se ei oikeuta moiseen sanailuun! Käsittääkseni tänne ei ole kielletty kirjoittamasta, vaikka ihmisellä joku vamma olisikin, vai oletko eri mieltä?

        Tuossa olet väärässä, että missään sairaudessa ei kerry kymmentä kiloa nestettä kehoon viikossa. Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, että minulta lähti kahdessa vuorokaudessa kestokatetrin avulla 12 litraa virtsaa, mutta olin kyllä silloin kuolemankielissä. Kyse ei ollut "lihavuustaudeista" tai alkoholin suurkulutuksesta, vaan eräästä harvinaisesta kroonisesta sairaudesta, johon sairastuu korkeintaan 5 ihminstä miljoonasta. Minä olin niin "onnekas", että sain sen loppuelämäni riesaksi.

        mutta se ei varmasti ollut TULLUT viikossa?

        Epäilen kyllä juttuasi suuresti, voisitko antaa linkin tähän sairauteen.


      • Kummastuttaa
        12 litraa kirjoitti:

        mutta se ei varmasti ollut TULLUT viikossa?

        Epäilen kyllä juttuasi suuresti, voisitko antaa linkin tähän sairauteen.

        En voi, enkä halua antaa lähempää tietoa sairaudestani, sillä se ei kuulu sinulle eikä kenellekään muulle. Jos munuaisesi eivät toimi, voi sinullekin kertyä nestettä, että olet kuin pallo.

        Ei tullut viikossa, tuli noin kolmessa päivässä. Jos en siinä vaiheessa olisi päässyt/joutunut sairaalaan olisin kuollut. Minä vain nukuin ja nukuin, olin niin väsynyt. Vernpaine oli luokkaa 60/40.


      • hyvä ihminen
        kehitysvammainen kirjoitti:

        tekstistäsi päätellen.

        Olet todennäköisesti alamittaisilla älyllisillä kyvyilläsi sekoittanut joko alku- tai loppupainon tai molemmat.

        Missään sairaudessakaan ei kerry kymmentä kiloa nestettä kehoon viikossa.

        Ja jos haluat jatkaa keskustelua täällä, niin opettele kirjoittamisen alkeet, jotta meillä lukijoilla olisi hieman miellyttävämpää.

        Ei ole mukavaa lukea tuollaista.
        Aloitus oli aivan ymmärrettävä.
        Jos et tajunnut niin minkä sille voi.


      • minavia
        kehitysvammainen kirjoitti:

        tekstistäsi päätellen.

        Olet todennäköisesti alamittaisilla älyllisillä kyvyilläsi sekoittanut joko alku- tai loppupainon tai molemmat.

        Missään sairaudessakaan ei kerry kymmentä kiloa nestettä kehoon viikossa.

        Ja jos haluat jatkaa keskustelua täällä, niin opettele kirjoittamisen alkeet, jotta meillä lukijoilla olisi hieman miellyttävämpää.

        ole pakko lukea toisen viestiä, jos se on epämiellyttävää. Minua tekstissä ei ainakaan häirinnyt mikään. Itse taidat olla kehitysvammainen: "Kirjoittanut: Kehitysvammainen" :D


      • elämää nähnyt
        kehitysvammainen kirjoitti:

        tekstistäsi päätellen.

        Olet todennäköisesti alamittaisilla älyllisillä kyvyilläsi sekoittanut joko alku- tai loppupainon tai molemmat.

        Missään sairaudessakaan ei kerry kymmentä kiloa nestettä kehoon viikossa.

        Ja jos haluat jatkaa keskustelua täällä, niin opettele kirjoittamisen alkeet, jotta meillä lukijoilla olisi hieman miellyttävämpää.

        Pahalta tuntuu, kun sanaa "kehitysvammainen" käytetään jonakin pilkkanimityksenä.

        Itse sain olla maailman ihanimman kehitysvammaisen lapsen isänä 12 vuotta. Hän oli normaaliälyinen, mutta vammansa vuoksi ei pystynyt kävelemään eikä käyttämään kunnolla toista kättään. Muuten hän oli aivan ainutlaatuinen ihminen. Täynnä elämänhalua, tunteita, huolta läheisistään. Ennen muuta hän rakasti perhettään, lemmikkiään ja tahtoi kaikille vain hyvää. Liikuntavammastaan huolimatta hän kävi ikätasonsa koulua ja sai hyviä arvosanoja.

        Kohtalo, tai jos haluaa uskoa , Jumala, otti hänet täältä ihmisten maailmasta pois kaksi vuotta sitten. Aivan yllättäen.

        Ehkä oli hänelle parempi niin, jos täällä maan päällä ihmiset ovat kaltaisiasi kivisydämiä.

        Muistele kirjoittamaasi, jos kerran käy niin, että itse olet vammaisen lapsen isä tai äiti.


      • tänne kirjoittelet
        Kummastuttaa kirjoitti:

        En voi, enkä halua antaa lähempää tietoa sairaudestani, sillä se ei kuulu sinulle eikä kenellekään muulle. Jos munuaisesi eivät toimi, voi sinullekin kertyä nestettä, että olet kuin pallo.

        Ei tullut viikossa, tuli noin kolmessa päivässä. Jos en siinä vaiheessa olisi päässyt/joutunut sairaalaan olisin kuollut. Minä vain nukuin ja nukuin, olin niin väsynyt. Vernpaine oli luokkaa 60/40.

        jos "asiasi eivät muille kuulu". Pidä ne ihan vain omana tietonasi.

        TÄMÄ ON KESKUSTELUPALSTA!


      • sitten
        tänne kirjoittelet kirjoitti:

        jos "asiasi eivät muille kuulu". Pidä ne ihan vain omana tietonasi.

        TÄMÄ ON KESKUSTELUPALSTA!

        keskustelemaan:
        a) älä nimittele
        b) Älä kiroile
        c) Anna toisten keskustella äläkä tuijottele niinkään paljon sanamuotoja ja oikeinkirjoitusta kuin sisältöä. Uskon että olet riittävän älykäs ymmärtämään eri ilmaisuja ja kykenet päättelemään kirjoitusvirheet kirjoitusvirheiksi?


      • Kummastuttaa
        tänne kirjoittelet kirjoitti:

        jos "asiasi eivät muille kuulu". Pidä ne ihan vain omana tietonasi.

        TÄMÄ ON KESKUSTELUPALSTA!

        Miksi minun pitäisi oma sairaushistoriani täällä selittää? En näe siihen mitään syytä. Minusta riittää, kun kerron oman kokemukseni siksi, että niinkin voi tapahtua. Sen verran kerron, että sairaus on krooninen ja erittäin harvinainen. Miten se muuttaisi elämänlaatuasi, jos koko sairaushistoriani kertoisin kaikkien p*skapäiden ihmeteltäväksi?

        Et kai vain ole vähän liian utelias?


      • Anonyymi
        kehitysvammainen kirjoitti:

        tekstistäsi päätellen.

        Olet todennäköisesti alamittaisilla älyllisillä kyvyilläsi sekoittanut joko alku- tai loppupainon tai molemmat.

        Missään sairaudessakaan ei kerry kymmentä kiloa nestettä kehoon viikossa.

        Ja jos haluat jatkaa keskustelua täällä, niin opettele kirjoittamisen alkeet, jotta meillä lukijoilla olisi hieman miellyttävämpää.

        Voi kertyä...eikä oo tavatonta. Itse olen ollut hoitamassa tällaisia ihmisiä, silloin liikutaan jo hengenvaarallisilla alueilla. Keuhkopöhö sit lopulta vie....nesteet keuhkoissa ja ihminen tavallaan hukkuu omiin nesteisiinsa kuivalla maalla. Sairaalahoitoon kuuluu tuollaiset nestekertymät. Rasvaa ei kerry viikossa niin paljon että 10 kg paino nousee, nestettä se on.


    • kokemus..

      Minulle tuli joulun tienoilla 10 päivässä seitsemän kiloa lisää, sekin tuntui jo hurjalta! Tuli vaan syötyä sellaista ruokaa, jota en normaalisti syö: suolaista ja hiilihydraattipitoista... Nyt paino onneksi taas laskemassa!

      Toivottavasti saat selvitettyä ongelman!

    • rekisteröitymätön

      Paino voi ihmisen alkupainosta riippuen vaihdella paljonkin riippuen siitä, kuinka paljon kehossa on nestettä. Ihan normaali painonvaihtelu viikkopunnitusten välillä voi olla pari-kolme kiloa - siis jos toisella kerralla punnitsee itsensä, kun on juuri syönyt ja juonut, rakko täynnä ja toisella kerralla punnitsee aamulla, vessakäynnin jälkeen. Ei paino kymmentä kiloa kuitenkaan voi heittää ilman erityistä syytä.
      Ja jotenkin en usko sinun sortuneen tällaisiin alkeellisiin mittausvirheisiin - olet varmaan ottanut jo huomioon tällaisenkin, koska tunnut olevan oikeasti huolissasi.

      Mm. munuaissairauksissa voi kertyä valtavia määriä nestettä kehoon. Syitä voi olla muitakin. Vatsan turpoaminen johtuu aivan varmasti juuri nesteestä.

      Se, että nestettä kertyisi 10 kiloa viikossa ei ole mikään mahdottomuus, mm. naapurillani äkillinen munuaistulehdus oireili ensimmäisenä juuri siten, että painoa alkoi kertyä hyvin nopeasti.

      Lääkäriin!!!! Äläkä välitä näistä ihme viesteistä. Jotenkin lihavuuspalstalle tuntuu eksyvän kaikenlaisia nilkkejä...

      • lääkärissä ja labrakokeitak...

        otettu eli homma on tutkimuksen alla....


      • ville_hy

        Joo käyty o verikokeis ja tuloksii odotellaan ja jos niist ei löydy ni ruvetaan tutkimaan sit muuten. Ei ollu lääkärikään sitä mieltä et ihan normaalia on. Ja en todellakaan välitä näistä jotka jauhaa suoraan sanottuna sontaa että ei ole mahdollista näköni kyllä on kunnossa että näen paljon lukema näyttää :)


      • kahjokki75

        mun normaalipaino on noin 54-55kg, mutta nyt on 4 päiväs paino noussut 59,3 kiloon. olen syönyt samaan malliin, kuin aina ennenkin, ehkä hiukan normaalii enemmän, mutten silleen ratkasevasti enempää. mikähän ihme mulla voi olla, nilkat eivät ole turvoksissa. kasvoista on " kadonnut " klommoposket ja reidet ovat paksuuntuneet, samoin, kuin maha, maha ei ole silleen kaljamaha, vaan lihoaminen on ympäriinsä.


    • jos et tosiaan

      ole muuttanut elintapojasi. Olisiko aihetta kysäistä lääkäriltä?

      Itse kävin juuri vaa'assa. Vuorokaudessa on lähtenyt painoa (nestettä) 7 kiloa. Olen ollut laihiksella , mutta viime viikolla vähän lipsuin entisiin ruokailu -siis- mässäilytapoihin ja heti alkoi kohota paino ylöspäin. Eilen ja tänään vedin sitten tosikovan puolentoista tunnin hikitreenin ja saunoinkin illalla.
      Nyt on ainakin parempi mieli, kun taas alkaa katsoa mitä suuhunsa laittaa. Tuleehan tuosta nesteestä tietysti osa takaisin, mutta ei kaikki.

      Kyllä kolmen tunnin kuntoilu poltti niin paljon.

      Mulla on kyllä niin outo aineenvaihdunta, että tuollaisen kovan hikitreenin aikana katoaa litrakaupalla nestettä.

      Tammikuun alusta olen laihtunut 15 kiloa.

      • vaihtaa vaakaa

        Kukaan ei tiputa vuorokaudessa painoa seitsemää kiloa ilman ympärivuorokautista saunassa istumista. Ei varmaan silloinkaan. Ja jos, niin sitten on kuollut.

        Kolmen tunnin kuntoilu "polttaa" rasvaa korkeintaan neljänneskilon ja silloinkin pitää kaiken olla kohdallaan ja vitun rankkaa treeniä.

        Voi vittu, että vitutatte mua SAATANAN TYHMÄT LÄSKIT!


      • Tuntuu
        vaihtaa vaakaa kirjoitti:

        Kukaan ei tiputa vuorokaudessa painoa seitsemää kiloa ilman ympärivuorokautista saunassa istumista. Ei varmaan silloinkaan. Ja jos, niin sitten on kuollut.

        Kolmen tunnin kuntoilu "polttaa" rasvaa korkeintaan neljänneskilon ja silloinkin pitää kaiken olla kohdallaan ja vitun rankkaa treeniä.

        Voi vittu, että vitutatte mua SAATANAN TYHMÄT LÄSKIT!

        Että oikein tihkut pidäteltyä raivoa.
        Onko verensokeri päässyt alas?
        Siihen auttaa syöminen.


      • juuri kalibroitu
        vaihtaa vaakaa kirjoitti:

        Kukaan ei tiputa vuorokaudessa painoa seitsemää kiloa ilman ympärivuorokautista saunassa istumista. Ei varmaan silloinkaan. Ja jos, niin sitten on kuollut.

        Kolmen tunnin kuntoilu "polttaa" rasvaa korkeintaan neljänneskilon ja silloinkin pitää kaiken olla kohdallaan ja vitun rankkaa treeniä.

        Voi vittu, että vitutatte mua SAATANAN TYHMÄT LÄSKIT!

        Minulta se vain lähtee. En ole mikään läski mielestäni: 188 pitkä ja painoa alle 80 kiloa.
        Saatanan tyhmä? Ehkäpä sinulla on varaa arvostella toisia jonkin nettiviestin perusteella.

        Seuraavaksi kirjoitat varmaan mitä täällä teen, kun en ole lihava. Minulla on kuitenkin taipumus lihomiseen. Olen painanut vähän yli 20:n ikäisenä 125 kiloa. Silloin olin ehkä 'läski', jos tuota sanaa lihavasta halutaan käyttää.

        Ihan liikunnan puutteesta ja vääristä ruokatavoista tuli nuo kilot.

        Treenaamisesta ja rasvanpalamisesta et tunnu ymmärtävän mitään. Mutta se on tietämättömyyttä, ei VÄLTTÄMÄTTÄ tyhmyyttä.


    • nyt olisi asiaa lääkäriin

      Jos tosiaan on näin,että painosi on noussut 10 kg viikossa mene ihmeessä lääkäriin.Mahdollisesti sinulla on joko diabetes,tai vikaa munuaisissa.Muitakin syitä äkilliseen painonnousuun(nesteen kertymiseen)löytyy.

    • en, en

      Tuollaseen painonlisäykseen ei pysty edes Kotleetti.

    • voi aiheuttaa

      Kahta viikkoa ennen joulua jouduin sairaalaan. Oli ollut pari päivää selkäkipua ja pissa ei tullut kunnolla. Sairalaan edeltävänä yönä tuska selässä ja mahassa kävi sietämättömäksi ja olin turvoksissa. Crp oli 192 ja senkkakin koholla, samoin kreatiiniarvot pielessä. Roikuin koko päivän polilla ja puoli kolmelta lääkäri sanoi että minulla oli munuaisaltaan tulehdus. Menin osastolle , jossa ensin katedroitiin ja sitten tippaan. Kahden päivän päästä olo helpottui, kivut katosivat ja turvonnut olo lähti. Maksasin osasotolla jouluun saakka ja nyt olen vasta ollut
      töissä pari viikkoa. Sairaalasta lähtöpaino oli 9 kg pienempi.

      Ilmeisesti taustalla oli virtsatietulehdus, joka nousi äkillisesti virtsajohdinta myöten munuaisiin. Oireita ei tosin ollut kuin ne parin päivän kivut. En osannut yhdistää. Ei ole ollut ikinä virtsatietulehdusta.

      Otan osaa kehitysvammaisen lapsen isä. Minullakin tekee pahaa nimittely.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe