Maksasyöpä

väsynyt

Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa maksasyövästä (ei voida hoitaa, kaksi kasvainta), mitään ennustearviota tai mitä on odotettavissa?

14

3590

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennuste.....

on että viiden vuoden jälkeen ei enää ole elossa.

Ja ne jotka sinne viiteen vuoteen yltää ovat olleet nuoria ja muutoin terveitä.

Mutta hoitamalla saadaan lisä-aikaa, ja kasvaimia pienenemään väliaikaisesti, kokonaan poishan niitä ei saada. Elämä voi kuitenkin olla oikean lääkityksen kanssa kivutonta ja elinkelpoista.

Kipu ei jalosta. Kipulääkitys hiotaan kohdalleen kipupolilla. Muista että kipulääkkeen annostus tarve kasvaa aikaa myöden, ja niitä ei kannata pihtailla/säästää.

• väsynyt

annetaan tietoa syöpään sairastuneelle? Siis kun tähän asti on vain nesteenpoistolääkitys ascites-nesteelle, rautalääkitys ja kipulääkitys ja siinä koko juttu. Mitään kutistamisyrityksiä ei ole suunnitelmissa, ei edes biopsiaa kuulemma tarvitse tehdä, kun diagnoosi on ilman niitäkin selvä.

• sinulle---
        väsynyt kirjoitti:

annetaan tietoa syöpään sairastuneelle? Siis kun tähän asti on vain nesteenpoistolääkitys ascites-nesteelle, rautalääkitys ja kipulääkitys ja siinä koko juttu. Mitään kutistamisyrityksiä ei ole suunnitelmissa, ei edes biopsiaa kuulemma tarvitse tehdä, kun diagnoosi on ilman niitäkin selvä.

Se mistä olen pahoillani, niin tämä yhteiskuntamme ei juuri tukimuodoista tiedottele, vaan tieto pitää itse etsiä, googlettaen, ja pommittaen eri viranomaisia.

• Zandra*

Puolisollani todettiin maksasyöpä: kolangiokarsinooma - muutamia kertoja yritettiin sytostaatteja...eteni nopeasti...diagnoosista 3kk , Hän siirtyi ajastamme iäisyyteen.
      Toivo elää kuitenkin aina - voimia ja Taivaan Isän siunausta Sinulle, Hänelle kaikki on mahdollista.

• ainokaisa

Hei!
      Tuttavallani oli maksasyöpä, kasvain kuusi cm;n kokoinen leikattiin, ja elää edelleen, leikkauksesta noin kuusi vuotta eikä hän ollut enää nuori vaan lähes 60-vuotias.

• mtt

Eikös nyt kaikki riipu kuitenkin kasvaimen tyypityksestä, onko mitenkä aggressiivinen jne.. Onko kyseessä maksametastaasi vai ei? Jotkut reagoi sytostaateille paremmin kuin toiset, osa on parantunut pysysvästikin! Ei voi siis SANOA, ETTÄ 5 V PÄÄASTÄ EI KUKAAN OLE ELOSSA!!

• kaikki vaihtoehdot mahdollisia

Kiitoksia sinulle viestistäsi!
        Se antoi varmasti monelle vähän valonsädettä.

Täytyy aina muistaa että jokaisen syöpä on takuulla omanlaisensa, jokaisen keho on omanlaisensa. Ei kannata verrata eri ihmiskohtaloita omaan tai toisiin. Eikä kannattaisi mitään ehdottoman takuuvarmaa kirjoitella.

Joku on siis voinut maksasyövästäkin toipua. se on upea juttu.

Jospa oltaisiin hitusen anteliaita, annettais kaikenlaisen optimismin elää, ei tallattaisi, ja vieläpä ruokittais sitä varovasti.

• karhunpalvelus....
        kaikki vaihtoehdot mahdollisia kirjoitti:

Kiitoksia sinulle viestistäsi!
        Se antoi varmasti monelle vähän valonsädettä.

Täytyy aina muistaa että jokaisen syöpä on takuulla omanlaisensa, jokaisen keho on omanlaisensa. Ei kannata verrata eri ihmiskohtaloita omaan tai toisiin. Eikä kannattaisi mitään ehdottoman takuuvarmaa kirjoitella.

Joku on siis voinut maksasyövästäkin toipua. se on upea juttu.

Jospa oltaisiin hitusen anteliaita, annettais kaikenlaisen optimismin elää, ei tallattaisi, ja vieläpä ruokittais sitä varovasti.

Se saa toivomaan ja kärsimään enemmän.

Olen nähnyt sen läheltä. - se aiheuttaa kipulääkityksen aliarvioimista, ja alimitoitusta.

Kipu kun ei jalosta. Ja totuus on että kaikkien täältä lähdettävä on.

• taidat satuilla...

gooletappa niin näät etteivät paljoa lupaile, ne jotka kuitenkin totta puhuvat.

• diagnoosista

meni kuukaus ja hän nukkui pois. Kirroottinen maksa ja syöpä siihen päälle. Ei johtunut alkoholista, sillä isäni ei juonut. Voimia sinulle ja perheellesi!

Niin isääni ei olis pystytty leikkaamaan edes, se kasvain oli lähes koko maksan kokoinen.

• väsynyt

parantumisesta ei ole toivoakaan, eikä mitään hoitoja suositella, niin luki syöpäklinikan konsultaatiovastauksessa (lähete biopsiaa varten, mutta ei kuulemma tarvitse edes ottaa, on niin selvä tapaus), joka tuli läheiselleni kotiin. Tämä oli se tapa, jossa diagnoosi tuli ilmi, voitteko kuvitella! Senkään jälkeen ei ole mitään ennusteita ym. kerrottu, nesteenpoistolääkkeet ascitekseen ja rautalääkkeet alhaiseen hemoglobiiniin, sekä kipulääkkeet, siinä kaikki ja kolmen kuukauden päästä uudet kokeet ja näkeemiin. Itse olen käynyt lääkärillä vähän itkemässä ja hakemassa nukahtamislääkkeitä, hän sanoi siis läheistäni näkemättä mielipiteenään, että loppusuoralla ollaan ja hyvä jos syksyyn elää.
        Onko kellään kertoa hyviä neuvoja asian käsittelemiseksi, onko joutunut käyttämään jotain masennuslääkitystä/sairaslomaa? Henk.koht pelkään että jotenkin romahdan kun tosiaan loppurytinät alkaa. En haluaisi mitään hautajaisia järjestää, ja miten selitän tän lapsilleni?

• siis menetykseen
        väsynyt kirjoitti:

parantumisesta ei ole toivoakaan, eikä mitään hoitoja suositella, niin luki syöpäklinikan konsultaatiovastauksessa (lähete biopsiaa varten, mutta ei kuulemma tarvitse edes ottaa, on niin selvä tapaus), joka tuli läheiselleni kotiin. Tämä oli se tapa, jossa diagnoosi tuli ilmi, voitteko kuvitella! Senkään jälkeen ei ole mitään ennusteita ym. kerrottu, nesteenpoistolääkkeet ascitekseen ja rautalääkkeet alhaiseen hemoglobiiniin, sekä kipulääkkeet, siinä kaikki ja kolmen kuukauden päästä uudet kokeet ja näkeemiin. Itse olen käynyt lääkärillä vähän itkemässä ja hakemassa nukahtamislääkkeitä, hän sanoi siis läheistäni näkemättä mielipiteenään, että loppusuoralla ollaan ja hyvä jos syksyyn elää.
        Onko kellään kertoa hyviä neuvoja asian käsittelemiseksi, onko joutunut käyttämään jotain masennuslääkitystä/sairaslomaa? Henk.koht pelkään että jotenkin romahdan kun tosiaan loppurytinät alkaa. En haluaisi mitään hautajaisia järjestää, ja miten selitän tän lapsilleni?

En tiedä miten lohduttaisin sinua. On tavallaan hyvä että sinua on varoitettu pahimmasta. Mieheni kuoli 41 v. muuhun syöpään joka oli levinnyt maksaan. Maksa on tärkeä elin elimistön puhdistusprosessissa ja jos se pettää niin elin mahdollisuudet ovat huonot. Jos ennuste on huono niin voit tehdä parhaasi käydäksesi läpi niitä asioita mitä voit läheisesi kanssa. Itse olen oppinut että kullekin suodaan se aika joka on määrätty, ihminen ei päätä elin aikaansa. Eloon jääneet yllättäen kyllä (kuten minä) löytävät voimavaroja joilla elämä jatkuu. Ja lapsille on tärkeää painottaa että he jatkavat elämää.

• Toivoa aina on

Hei vaan! Aloin itsekkin kirjoittelemaan tänne palstalle , kun olen etsinyt kuumeisesti tietoa maksasyövästä ja sen hoitokeinoista. Ystävälläni todettiin 20 kasvainta , siis pahanlaatuista maksassa ja hänelläkin on toivoa. Antavat nyt toista lääkettä , kun ensimmäiset eivät alkaneet puremaan ja aina on kuulemma sitten tehokkaampia ja toisenlaisia lääkkeitäkin. Minulle voit meilata [email protected]

• heltsukka

Vuonna 2005 äitini sairastui ilmeisimminkin maksasyöpään.
      Itse asiassa oli juuri pari vuotta siitä kun äitini joutui sairaalaan. Äitini joutui siis sairaalaan maaliskuussa ja kuoli kesäkuussa 2005. Sairaus eteni siis tosi nopeaan. Ja kaikki alkoi vain flunssalla.
      Olen ymmärtänyt et maksasyövässä ei ole kovin hyvät ennusteet. Näin ainakin mulle sanottiin tuolloin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      3060
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1147
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1132
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1025
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      987
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      837
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      771
    Aihe