Havrix rokotteesta

HEIJddi

En tiedä kuuluuko tämä tänne keskustelualueelle. Mutta olen lähdössä huhtikuussa bulgariaan ja olen ottamassa A-hepatiitti rokotteen matkaa varten. Mutta mieitin sitä: että kuin paljon aikaisemmin se ensimmäinen osia rokotteesta pitää laittaa?

4

3034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Tässä Kansanterveyslaitoksen sivuilta Matkailijan terveysoppaasta http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/matkailijan_terveysopas/

      "Havrix® 1440 ELISA U/ml- rokotetta ja Epaxal®-rokotetta annetaan aikaisemmin rokottamattomille lapsille ja aikuisille kaksi annosta. Suojan maksimoimiseksi ensimmäinen annos tulisi mielellään antaa vähintään kaksi viikkoa ennen matkalle lähtöä. Kahden viikon kuluttua ensimmäisestä pistoksesta suojaava määrä vasta-aineita on kehittynyt yli 80 %:lle rokotetuista ja kuukauden kuluttua rokotuksesta yli 90 %:lle. Toinen annos suositellaan annettavaksi 6-12 kuukauden kuluttua ensimmäisestä. Havrix® 1440 ELISA U/ml -rokotetta annetaan 1-15-vuotiaille puolet aikuisen annoksesta."

    • virukset

      Kysypä omalta lääkäriltäsi tai terveydenhoitajalta.
      Tällä palstalla ei voi olla varma saako aina ihan oikeita neuvoja. Hyviä sen sijaan tuntuu satelevan pilvin pimein.

      • kun on aikaa

        Jos vasta huhtikuussa lähdet,miksi et mene heti otamaan rokotetta ?
        Repepti pitää ensin hakea terveydenhoitajalta tai mistä sitten haetkin, sitten lääke ja senjälkeen piikitettäväksi.Olkavarteen lykkäsivät piikin.

        Itse otin sen kolmea viikkoa enen lähtöä ja seuraavan otan puolenvuoden päästä.


      • ottaa
        kun on aikaa kirjoitti:

        Jos vasta huhtikuussa lähdet,miksi et mene heti otamaan rokotetta ?
        Repepti pitää ensin hakea terveydenhoitajalta tai mistä sitten haetkin, sitten lääke ja senjälkeen piikitettäväksi.Olkavarteen lykkäsivät piikin.

        Itse otin sen kolmea viikkoa enen lähtöä ja seuraavan otan puolenvuoden päästä.

        A ja B-hepatiitti rokotus mielestäni. Ovat samassa rokotteessa. Täyteen tehoon tarvitsee 3 rokotusta. Kuukauden kuluttua ensimmäisestä toinen ja vuoden kuluttua kolmas,Twinrikx.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe