Havrix rokotteesta

HEIJddi

En tiedä kuuluuko tämä tänne keskustelualueelle. Mutta olen lähdössä huhtikuussa bulgariaan ja olen ottamassa A-hepatiitti rokotteen matkaa varten. Mutta mieitin sitä: että kuin paljon aikaisemmin se ensimmäinen osia rokotteesta pitää laittaa?

4

3104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Tässä Kansanterveyslaitoksen sivuilta Matkailijan terveysoppaasta http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/matkailijan_terveysopas/

"Havrix® 1440 ELISA U/ml- rokotetta ja Epaxal®-rokotetta annetaan aikaisemmin rokottamattomille lapsille ja aikuisille kaksi annosta. Suojan maksimoimiseksi ensimmäinen annos tulisi mielellään antaa vähintään kaksi viikkoa ennen matkalle lähtöä. Kahden viikon kuluttua ensimmäisestä pistoksesta suojaava määrä vasta-aineita on kehittynyt yli 80 %:lle rokotetuista ja kuukauden kuluttua rokotuksesta yli 90 %:lle. Toinen annos suositellaan annettavaksi 6-12 kuukauden kuluttua ensimmäisestä. Havrix® 1440 ELISA U/ml -rokotetta annetaan 1-15-vuotiaille puolet aikuisen annoksesta."

• virukset

Kysypä omalta lääkäriltäsi tai terveydenhoitajalta.
      Tällä palstalla ei voi olla varma saako aina ihan oikeita neuvoja. Hyviä sen sijaan tuntuu satelevan pilvin pimein.

• kun on aikaa

Jos vasta huhtikuussa lähdet,miksi et mene heti otamaan rokotetta ?
        Repepti pitää ensin hakea terveydenhoitajalta tai mistä sitten haetkin, sitten lääke ja senjälkeen piikitettäväksi.Olkavarteen lykkäsivät piikin.

Itse otin sen kolmea viikkoa enen lähtöä ja seuraavan otan puolenvuoden päästä.

• ottaa
        kun on aikaa kirjoitti:

Jos vasta huhtikuussa lähdet,miksi et mene heti otamaan rokotetta ?
        Repepti pitää ensin hakea terveydenhoitajalta tai mistä sitten haetkin, sitten lääke ja senjälkeen piikitettäväksi.Olkavarteen lykkäsivät piikin.

Itse otin sen kolmea viikkoa enen lähtöä ja seuraavan otan puolenvuoden päästä.

A ja B-hepatiitti rokotus mielestäni. Ovat samassa rokotteessa. Täyteen tehoon tarvitsee 3 rokotusta. Kuukauden kuluttua ensimmäisestä toinen ja vuoden kuluttua kolmas,Twinrikx.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1786
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe