Kuumeiluni alkoi rajusti puolitoista viikkoa sitten lauantaina. Kuume oli aluksi tosi korkea, ei laskenut lääkkeillä nimeksikään (laski alimmillaan 38,5) ja muina oireina oli lihaskipuja ja oikein limainen yskä, joka ahtautti keuhkoja.
Kuume kesti 3-4 päivää, jonka jälkeen yskä muuttui hiukan helpommaksi, mutta ääni lähti. Minulla oli lämpöilyä ja kävin 6. sairaspäivänä (perjantaina) tk:ssa. Lääkäri ei tehny muuta, ku antoi korvatippoja korvakäytävän tulehdukseen ja kirjoitti sairaslomaa 3 päivää. Katsoi kurkun, kuunteli keuhkot, ei ongelmaa niissä.
Tuon jälkeen lauantaina alkoi kuume taas nousta. Siitä saakka aamulämpöni on ollut n 37,5 ja joka ilta olo on ollut kauhea ja kuume noussut 38,5:teen. Muita oireita: päänsärky. Yskä on huomattavasti helpottunut, lima irtoaa hyvin, ääni palautunut. Yöt olen saanut nukuttua heräämättä yskimään.
Kävin eilen tk:ssa ja esiten neuvontaan huoleni: kuumetta on jatkunut reilusti yli viikon ja se on koventunut. Vastaukseksi sain tylysti: Onko muita oireita. Selitin helpottuneesta yskästä ja aiemmin todetusta korvatulehduksesta jota jo hoidetaan. Kerroin olon vain olevan tosi huono ja väsynyt.
En päässyt lääkäriin, en edes sairaanhoitajalle. Sormenpäästä otettiin crp, joka oli suht matala, 17 (Normaali on alle 8, mutta kokemuksesta tiedän, että minulla on normaali flunssassakin ollut tulehdusarvot 40-50). Tämä "alhainen" crp (jonka kohoaminen varmaan johtuu vain tuosta korvatulehduksesta)siis viittaa selkeästi virukseen ja mielestäni tämä tauti onkin selkeästi a-virusta. Hyvin erilainen tauti kuin normaali nuhakuume.
Mitä sain? Lääkäri kirjoitti MINUA TAPAAMATTA JA NÄKEMÄTTÄ (hän ei ollut edes sama lääkäri joka tutki minut eka kerralla) 3 päivää lisää sairaslomaa ja antibiootit reseptin mukaan "keuhkoputkentulehduksen hoitoon". Olen hyvin tyrmistynyt! Lääkäri toteaa minulla moisen vaivan minua tapaamatta ja määrää lääkkeitä, jotka eivät auta kuin BAKTEERItulehduksiin ja minulla on suuremmalla todennäköisyydellä virustulehdus. Keuhkoputkentulehdukseen ei yleensä määrätäkään lääkkeitä ja minulla yskä on helpottanut itsekseen, kuumeen sitä vastoin noustessa.
Eikö todellakaan ole syytä huoleen jos kuume on kestänyt puolitoista viikkoa? Eikö lääkäreitä kiinnosta? Koitan nyt äkkiä selvitä, huomenna viimeinen sairaslomapäivä, sitten töihin. Toivottavasti sydän kestää.
LÄÄKÄRI EI AUTA
3
856
Vastaukset
- .......
kanssa samanlaista "tautia" ollut. Tosin mulla ei ollut ihan noin korkea kuume, mutta kanssa aamulla ylösnoustessa 37 pintaan (normaalilämpö 36 pakeilla) ja illalla kanssa kohonnut. Karmeita lihaskipuja ja kurkkukipua.
Nyt sitä lämpöilyä on ollut jo sen 2 viikkoa,ja ärsyttävää liman valumista nieluun. Päätä on särkenyt ja ollut tosi voimaton/huono olo. justiinsa eilen alotin antibiootit poskiontelotulehdukseen. tulehdushan siellä oli.
Toi A-virus on tänä vuonna ollutkin kai aika outo-oireinen ja aika sitkeä kanssa..joten saattaa olla sullakin sama pöpö..ja aiheuttaa herkästi noita jälkitauteja.
kannattaa kuitenkin mikäli oireet jatkuu, VAATIA se lekuriaika...saattaa sullakin olla poskionteloissa kamaa. Ja se kuulemma just tekee tuota lämmön sahausta...hoitamattomana varmaan korkeampaakin kuumetta. Etenkin kun sulla on sitä päänsärkyä vielä lisäks. - lo_siento
>>Lääkäri toteaa minulla moisen vaivan minua tapaamatta ja määrää lääkkeitä, jotka eivät auta kuin BAKTEERItulehduksiin ja minulla on suuremmalla todennäköisyydellä virustulehdus.>>
Vastuutonta toimintaa. Varsinkin kun turhista ab-kuureista tulisi päästä eroon.
Tuo lääkäri voisi hankkia erityispätevyyden vakuutuslääketieteeseen. Vakuutuslääkärithän ovat tunnetusti niitä, jotka tekevät diagnoosin näkemättä potilasta ja kunnioittamatta kollegojen mielipidettä.- parhaansa.....
Kun tulit valittamaan turhaa asiaa, jolle ei siis mitään voi, jotkut sairaudet pitää vaan sairastaa.
Ei lääkäri ole mikään ihmeiden tekijä, joka sormiaan napsauttamalla parantaa heti.
Sulla jo oli lääkkeet korvatulehdukseen, ja kyllä se voi pitempäänkin ottaa kunnes paranee.
Jos tuollaisia turhan ruikuttajia ei olisi jonot pullollaan niin joku oikeasti autettavissa oleva voisi siis päästä lääkärille.
Jos siis olit tyytymätön saamaasi hoitoon, mikset siis sanonut sitä siellä lääkärissä ja esim. vaatinut päästä nesteytykseen? tippaan kuumeisena jos tilanne sinun mielestäsi kerran oli niin paha?
Varmasti olisit päässyt. Olishan ne sit huomanneet sen että päässäsi se vika vaan onkin.
Tai onhan sen niinkin että haukkukaa vaan täällä lääkäreitä, SE SE HELPOTTAA, ei ainakaan ittessänne ole mitään vikaa?????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi813898Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693707Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442215Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522179- 582074
- 511746
- 271429
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151173Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1051153- 601099