Koulun/tarhan keittäjä

Kokiksi

Olen vaihtamassa alaa, koska olen väsynyt työhöni, joka on minulle raskasta henkisesti.

Olen ajatellut, että koulun tai päiväkodin keittäjänä olisi mielekästä olla eli pistin jo hakupaperit suurtalouskokiksi menemään tässä kevään haussa. Minua kiinnostaisi nimenomaan keittäjänä toiminen koulussa tai päiväkodissa.

Haluaisin kuulla kokemuksianne ja tietoa esim. työajoistanne, palkasta ja miten paljon työpaikkoja on tarjolla.

8

9472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauheesti

      diettejä sitten on kouluissa/päiväkodeissa...että mee ihmeessä dieetti puolelle sitten...

      • on vain

        ruuanlämmittäjiä. Ruuat tulevat valmiina isoista firmoista.


      • keittiölletöihin
        on vain kirjoitti:

        ruuanlämmittäjiä. Ruuat tulevat valmiina isoista firmoista.

        Tehdäänkö mitään itse? Salaatit, kiisselit ym?


    • keittiöapulainen

      päiväkodin keittäjänä on ihanaa! itse olen keittiöapulainen, eli pääasiassa hoidan tiskit ja salaatit, mutta käytännössä seuraan sivusta joka päivä keittäjän työtä, ja olen tuurannut välillä keittäjää. työpäivät menee tosi nopsaan, on ilo tehdä lapsille ruokaa. ja paras onkin päiväkoti, jossa ruoka valmistetaan itse. paljon on paikkoja joissa ruoka tulee valmiina, ja lisääntyy koko ajan, harmi vain.

      suosittelen minäkin, että valitse dietti.kursseja jne koulussa sitten. paljon on erityisruokavaliolapsia, allergisia ja sitten esim uskonnon takia erityisruokavaliota noudattavia.

      huonoja puolia tulee mieleen kaksi. raskasta työtä, nostella esim perunakattiloita, kuorman purku tms, monet keittäjät ovat käyneet esim ranne, tai selkäleikkauksessa. ja toinen huono puoli on palkkaus. ruokapalvelutyöntekijällä palkka noin 1400-1600. riippuu mm. annosten määrästä.
      työ ei ole sinänsä stressaavaa, ei tarvitse töitä kotiin tuoda, mutta tarkkuutta vaatii, että esim muistaa kaikki erityisruokavaliot. joskus jään itse miettimään työpäivän jälkeen, että saivathan kaikki lapset oman ruokansa.. vielä ei ole sattunut mokia, toivottavasti ei satukaan. tarkka kyllä olen. päiväkodin keittäjän työaika on 7-14.40, vuoropäiväkodeissa sitten iltavuorojakin voi ehkä olla, niistä ei ole kokemusta. koulussa myös tuo sama työaika (minulla ainakin on ollut). työpaikkoja on pilvin pimein pääkaupunkiseudulla. ja juuri niitä ammattitaitoisia keittäjiä, niistä melkein tapellaan. :) että töitä on kun koulusi käyt hyvin. ja eläköityvää porukkaa keittäjät ovat. kokemuksesta voin sanoa, että yläasteella ei ole niin kiva kuin päiväkodissa. :))

    • Kokiksi

      Heippa!

      Ja tosi paljon kiitoksia vastauksista. :)

      Vastauksistanne oli paljon hyötyä. Päiväkodin keittäjän työ vaikuttaa tosi mukavalta. Palkkaus ei vain kuulosta niin mukavalta, mutta ei se onneksi ole kovin paljon pienempi sitä palkkaa, mitä nykyisestä työstäni saisin.

      Olen itse ollut lastenhoitoharjoittelijana päiväkodissa ja muistan itsekin, kun joskus kärryssä oli monta eri kattilaa, kun niin monelle oli omat ruuat allergian ym. vuoksi ja muistan kun oli myös jääkaapissa monen eri lajin maitoa ja osa sai vettä. Eli varmasti kannattaa ottaa sitten noita dieettijuttuja, mitä ehdotitte. Aluksi pelotti, että laitan lapselle väärää ruokaa, mutta onneksi minulla oli ruuanjakamisessa apuna vakkarihenkilökuntaa ja listat allergioista, varmuus myös kasvoi kokemuksen myötä.

      Päiväkodissa vietin joka päivä aikaa myös keittiöllä ja vaikka en saanutkaan kuin pienen pintaraapauksen keittäjän työstä, mutta sen perusteella mitä näin, niin ajattelin aina, että voisin viihtyä kokkina. :) Lisäksi iltapäivisin keittiöllä järjestin välipalan jäljet, kun keittäjä oli jo lähtenyt pois, niin ajattelin monesti, että tekisin tätä paljon mieluummin kuin lastenhoitajan hommia.

      Onneksi pistin nyt hakupaperit suurtalouskokiksi. Laitoin paperit myös leipuriksi ja yhteen kolmanteen, mutta minusta tuntuu, että jos vain pääsen, niin menen niistä vaihtoehdoista kokkikouluun. :)

      Olen tässä työpaikassani enää 3 viikkoa, sitten loppuu se. Olen ajatellut, että jos pääsee, niin voisin mennä työharjoitteluun jonnekin keittiölle, koska ainakin yksi tuttuni oli tuollaisessa suurtalouskeittiössä harjoittelussa työkkärin kautta. :) Sitten saisin myös kokemusta siitä työstä. :)

      • pipa

        Olen keittäjä päiväkodista Hesasta. Olen tällä hetkellä sairiksella rannekanavaleikkauksen vuoksi ja kerron vaan, ettei tämä työ ole ehkä sen helpompaa kuin muuallakaan keittiöissä, on sopeuduttava muutoksiin ja on tehtävä 2:n työt joskus jopa kuukaudenkin, ilman mitään korvauksia, myös on lähdettävä toiseen päiväkotiin, kun käsky tulee, jossa on joku katasrofi, esim ei ole ruokia kaapissa tai on mädäntynyttä ruokaa ja paikat siinä kunnossa, että joudut tekeen suursiivon ennenkuin pystyt valmistamaan yhtään ruokaannosta...eiku töihin. Ja ilman erillistä korvausta vaikka teet itsesi kipeäsi. Eli sijaisten saaminen on mahdotonta ja nyt kun olen itse sairaslomalla, (ensin rehkittyäni hulluna) Tämä rannekanava oire on puhtaasti liiasta työstä.
        Kaupunki on hyvä työnantaja, mutta on mennyt siihen malliin ettei palkata ihmisiä vaikka tulijoita varmaan olisi. Seuren kautta varmaan olisi sinulla mahdollisuus tulla tuurailemaan päiväkoteihin. Entinen työvoimapalvelu.


    • SMOKKA

      Siis tottakai haluun mut se eivaan onnistu mitä teen smokka nikke suosittele tulla keittäjälle käymään niin tulin mitä teen auttakaa?

    • Anonyymi

      Älä Hemmetissä 🙈

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe