honda bf 40-50

rane

kuka tietää mitä eroa on bf 40-50 koneissa,saisko ne 10 heppaa jostain helpolla?

8

7775

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niissä ole

Kuin muutama satanen eroa euroissa.

• Ranerane

Kiihdytyspumppu 40 koneessa väärinpäin .
      Kaasuttimista puuttuu kiihdytyksen nousuputkien pienet putkenpalat.
      Nousuputkisto puuttuu 3 lyhyttä kumiletkun palaa.
      ¤0 suutin 102 ja 50 suutin 125 lisäksi kaasuttimien sisään erilaiset nousuputket.
      Tein itselleni saman , homma vaatii tarkkuutta kun poraat kaasuttimiin putkien reijät( paikat näkyy valussa)
      Mulla on korjaamokäsikirja ( täydellinen paksu eng. ) saat lainata tai ostaa kun laitat yhteystietosi , saat neuvoja ilmaiseksi

• Miten Honda 50 seos säädetään hiukan
        rikkaammalle? Vaihdetaanko suuttimet
        vai porataanko niitä isommiksi?

Tarvittais vähän rikkaampi seos plaaniin
        lähdössä vai riittääkö tyhjäkäynnin säätö
        suuremmalle, jolloin matkanopeudella säi-
        lyisi hyvä polttoainetalous.

• make

Onko siis nokka-akseli sama näissä 40-45-50 koneissa?

• joku joku
        make kirjoitti:

Onko siis nokka-akseli sama näissä 40-45-50 koneissa?

Hondan 35 vuodelta -91 alkaen 45 oli sama.
        50 polttoaine jutuilla nostettu teho kone on ihan sama kuin vuonna -91 oli 35/ 45 hv
        Nokat on ihan samat.
        Saat hiukan lisää säätämällä vipua joka kiihdytettäessä nostaa kohokammioiden pensapintaa ylös, vaikeahko neuvoa mutta löydät pienen taitetun vivun kun katsot samalla kun kaasua lisätään, vipu painaa lisäää polttoainetta jakoputkien kautta kolmeen kaasuttimeen.
        Yksi halpa konsti on vaihtaa ( muovinen kiihdytysjärjestelmän osa ) kaskivärinen valko / musta pieni säiliö joka liittyy juuri jakoputkistoon, vaihda se hiukan suurenpaan , saat suuremman polttoaine satsin kohokammioihin ja sen myötä moottoriin kiihdytys paranee.
        Säiliö tavallaan tyhjenee kun kiihdytetään ja täyttyy ajon aikana.
        Suuttimet 50 hv on 125 num en usko että vaikuttaa paljonkaan kiihtyvyyteen vaikka vaihtaisit ne suurenpaan , kulutus sensijaan kasvaa.
        Tuo muovinen säiliö jos sitä siksi nyt kutsutaan on pois pelistä esim 35 hv koneissa ( on suljettu letkulla ja vielä väärinpäin uutena näin sillä ei ole mitään käyttöa sellaisenaan.
        Tarkistin asian minulla on vielä jäljellä 6 kpl hylsyjä jotka porataan kaasuttimiin nousuputken liittimiksi.
        Itse tein homman muistaakseni vuonna -94 siinä menee sellainen 3 tuntia ( ei ulkoilma työtä) ja vaatii tarkkuutta silloin kun kaasuttimen reijät porataan muuten simppeli homma.
        Hyvä moottori muuten mutta nyt jo vanhanaikainen, toki kestävä kun huoltaa ja ei vahingossakaan laita muuta kuin mineraaliöljyä.
        Esim Shell Helix , sinne ei kuulu mikään ralli formula, jos et usko niin kokeile saat vuokrata sitten minulta korjaamokäsikirjaa , yksi jo sen kokeili ja kirjalla oli käyttöä , vuokraus ei käy lompakon päälle muuten kokeilu tuli hintoihinsa.
        Perän rattaat ja laakerit löytyy täältä saa edullisesti, samoin pystyaksila.

• joku joku kirjoitti:

Hondan 35 vuodelta -91 alkaen 45 oli sama.
        50 polttoaine jutuilla nostettu teho kone on ihan sama kuin vuonna -91 oli 35/ 45 hv
        Nokat on ihan samat.
        Saat hiukan lisää säätämällä vipua joka kiihdytettäessä nostaa kohokammioiden pensapintaa ylös, vaikeahko neuvoa mutta löydät pienen taitetun vivun kun katsot samalla kun kaasua lisätään, vipu painaa lisäää polttoainetta jakoputkien kautta kolmeen kaasuttimeen.
        Yksi halpa konsti on vaihtaa ( muovinen kiihdytysjärjestelmän osa ) kaskivärinen valko / musta pieni säiliö joka liittyy juuri jakoputkistoon, vaihda se hiukan suurenpaan , saat suuremman polttoaine satsin kohokammioihin ja sen myötä moottoriin kiihdytys paranee.
        Säiliö tavallaan tyhjenee kun kiihdytetään ja täyttyy ajon aikana.
        Suuttimet 50 hv on 125 num en usko että vaikuttaa paljonkaan kiihtyvyyteen vaikka vaihtaisit ne suurenpaan , kulutus sensijaan kasvaa.
        Tuo muovinen säiliö jos sitä siksi nyt kutsutaan on pois pelistä esim 35 hv koneissa ( on suljettu letkulla ja vielä väärinpäin uutena näin sillä ei ole mitään käyttöa sellaisenaan.
        Tarkistin asian minulla on vielä jäljellä 6 kpl hylsyjä jotka porataan kaasuttimiin nousuputken liittimiksi.
        Itse tein homman muistaakseni vuonna -94 siinä menee sellainen 3 tuntia ( ei ulkoilma työtä) ja vaatii tarkkuutta silloin kun kaasuttimen reijät porataan muuten simppeli homma.
        Hyvä moottori muuten mutta nyt jo vanhanaikainen, toki kestävä kun huoltaa ja ei vahingossakaan laita muuta kuin mineraaliöljyä.
        Esim Shell Helix , sinne ei kuulu mikään ralli formula, jos et usko niin kokeile saat vuokrata sitten minulta korjaamokäsikirjaa , yksi jo sen kokeili ja kirjalla oli käyttöä , vuokraus ei käy lompakon päälle muuten kokeilu tuli hintoihinsa.
        Perän rattaat ja laakerit löytyy täältä saa edullisesti, samoin pystyaksila.

Taidan kokeilla tuota säiliön vaihtamista.
        Hondan huollosta niitä kai saa, varmaan on
        erikokoisia, niin ei tarvitse taivutella
        vipuvarsia ja jos kokeilu menee pieleen, niin on helppo palauttaa.

Mineraaliöljystä taisi olla maininta käsikir-
        jassakin.

• Meriläinen
        Täpinä kirjoitti:

Miten Honda 50 seos säädetään hiukan
        rikkaammalle? Vaihdetaanko suuttimet
        vai porataanko niitä isommiksi?

Tarvittais vähän rikkaampi seos plaaniin
        lähdössä vai riittääkö tyhjäkäynnin säätö
        suuremmalle, jolloin matkanopeudella säi-
        lyisi hyvä polttoainetalous.

Saa olla aika tarkat porat ja poraajat jos meinaat suuttimia suurentaa. Josko nyt vaan ostaisit sitten uudet ja isommat?

• motor1

mulla kolmekympinen honda pitää tyhjäkäynillä kovaa nakuttavaa ääntä joka loppuu kun kierokset nousee ääni kuuluu vauhti pyörän päästä mistä mahtas johtua muuten toimii normaalisti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe