kuka tietää mitä eroa on bf 40-50 koneissa,saisko ne 10 heppaa jostain helpolla?
honda bf 40-50
8
7775
Vastaukset
- niissä ole
Kuin muutama satanen eroa euroissa.
- Ranerane
Kiihdytyspumppu 40 koneessa väärinpäin .
Kaasuttimista puuttuu kiihdytyksen nousuputkien pienet putkenpalat.
Nousuputkisto puuttuu 3 lyhyttä kumiletkun palaa.
¤0 suutin 102 ja 50 suutin 125 lisäksi kaasuttimien sisään erilaiset nousuputket.
Tein itselleni saman , homma vaatii tarkkuutta kun poraat kaasuttimiin putkien reijät( paikat näkyy valussa)
Mulla on korjaamokäsikirja ( täydellinen paksu eng. ) saat lainata tai ostaa kun laitat yhteystietosi , saat neuvoja ilmaiseksiMiten Honda 50 seos säädetään hiukan
rikkaammalle? Vaihdetaanko suuttimet
vai porataanko niitä isommiksi?
Tarvittais vähän rikkaampi seos plaaniin
lähdössä vai riittääkö tyhjäkäynnin säätö
suuremmalle, jolloin matkanopeudella säi-
lyisi hyvä polttoainetalous.- make
Onko siis nokka-akseli sama näissä 40-45-50 koneissa?
- joku joku
make kirjoitti:
Onko siis nokka-akseli sama näissä 40-45-50 koneissa?
Hondan 35 vuodelta -91 alkaen 45 oli sama.
50 polttoaine jutuilla nostettu teho kone on ihan sama kuin vuonna -91 oli 35/ 45 hv
Nokat on ihan samat.
Saat hiukan lisää säätämällä vipua joka kiihdytettäessä nostaa kohokammioiden pensapintaa ylös, vaikeahko neuvoa mutta löydät pienen taitetun vivun kun katsot samalla kun kaasua lisätään, vipu painaa lisäää polttoainetta jakoputkien kautta kolmeen kaasuttimeen.
Yksi halpa konsti on vaihtaa ( muovinen kiihdytysjärjestelmän osa ) kaskivärinen valko / musta pieni säiliö joka liittyy juuri jakoputkistoon, vaihda se hiukan suurenpaan , saat suuremman polttoaine satsin kohokammioihin ja sen myötä moottoriin kiihdytys paranee.
Säiliö tavallaan tyhjenee kun kiihdytetään ja täyttyy ajon aikana.
Suuttimet 50 hv on 125 num en usko että vaikuttaa paljonkaan kiihtyvyyteen vaikka vaihtaisit ne suurenpaan , kulutus sensijaan kasvaa.
Tuo muovinen säiliö jos sitä siksi nyt kutsutaan on pois pelistä esim 35 hv koneissa ( on suljettu letkulla ja vielä väärinpäin uutena näin sillä ei ole mitään käyttöa sellaisenaan.
Tarkistin asian minulla on vielä jäljellä 6 kpl hylsyjä jotka porataan kaasuttimiin nousuputken liittimiksi.
Itse tein homman muistaakseni vuonna -94 siinä menee sellainen 3 tuntia ( ei ulkoilma työtä) ja vaatii tarkkuutta silloin kun kaasuttimen reijät porataan muuten simppeli homma.
Hyvä moottori muuten mutta nyt jo vanhanaikainen, toki kestävä kun huoltaa ja ei vahingossakaan laita muuta kuin mineraaliöljyä.
Esim Shell Helix , sinne ei kuulu mikään ralli formula, jos et usko niin kokeile saat vuokrata sitten minulta korjaamokäsikirjaa , yksi jo sen kokeili ja kirjalla oli käyttöä , vuokraus ei käy lompakon päälle muuten kokeilu tuli hintoihinsa.
Perän rattaat ja laakerit löytyy täältä saa edullisesti, samoin pystyaksila. joku joku kirjoitti:
Hondan 35 vuodelta -91 alkaen 45 oli sama.
50 polttoaine jutuilla nostettu teho kone on ihan sama kuin vuonna -91 oli 35/ 45 hv
Nokat on ihan samat.
Saat hiukan lisää säätämällä vipua joka kiihdytettäessä nostaa kohokammioiden pensapintaa ylös, vaikeahko neuvoa mutta löydät pienen taitetun vivun kun katsot samalla kun kaasua lisätään, vipu painaa lisäää polttoainetta jakoputkien kautta kolmeen kaasuttimeen.
Yksi halpa konsti on vaihtaa ( muovinen kiihdytysjärjestelmän osa ) kaskivärinen valko / musta pieni säiliö joka liittyy juuri jakoputkistoon, vaihda se hiukan suurenpaan , saat suuremman polttoaine satsin kohokammioihin ja sen myötä moottoriin kiihdytys paranee.
Säiliö tavallaan tyhjenee kun kiihdytetään ja täyttyy ajon aikana.
Suuttimet 50 hv on 125 num en usko että vaikuttaa paljonkaan kiihtyvyyteen vaikka vaihtaisit ne suurenpaan , kulutus sensijaan kasvaa.
Tuo muovinen säiliö jos sitä siksi nyt kutsutaan on pois pelistä esim 35 hv koneissa ( on suljettu letkulla ja vielä väärinpäin uutena näin sillä ei ole mitään käyttöa sellaisenaan.
Tarkistin asian minulla on vielä jäljellä 6 kpl hylsyjä jotka porataan kaasuttimiin nousuputken liittimiksi.
Itse tein homman muistaakseni vuonna -94 siinä menee sellainen 3 tuntia ( ei ulkoilma työtä) ja vaatii tarkkuutta silloin kun kaasuttimen reijät porataan muuten simppeli homma.
Hyvä moottori muuten mutta nyt jo vanhanaikainen, toki kestävä kun huoltaa ja ei vahingossakaan laita muuta kuin mineraaliöljyä.
Esim Shell Helix , sinne ei kuulu mikään ralli formula, jos et usko niin kokeile saat vuokrata sitten minulta korjaamokäsikirjaa , yksi jo sen kokeili ja kirjalla oli käyttöä , vuokraus ei käy lompakon päälle muuten kokeilu tuli hintoihinsa.
Perän rattaat ja laakerit löytyy täältä saa edullisesti, samoin pystyaksila.Taidan kokeilla tuota säiliön vaihtamista.
Hondan huollosta niitä kai saa, varmaan on
erikokoisia, niin ei tarvitse taivutella
vipuvarsia ja jos kokeilu menee pieleen, niin on helppo palauttaa.
Mineraaliöljystä taisi olla maininta käsikir-
jassakin.- Meriläinen
Täpinä kirjoitti:
Miten Honda 50 seos säädetään hiukan
rikkaammalle? Vaihdetaanko suuttimet
vai porataanko niitä isommiksi?
Tarvittais vähän rikkaampi seos plaaniin
lähdössä vai riittääkö tyhjäkäynnin säätö
suuremmalle, jolloin matkanopeudella säi-
lyisi hyvä polttoainetalous.Saa olla aika tarkat porat ja poraajat jos meinaat suuttimia suurentaa. Josko nyt vaan ostaisit sitten uudet ja isommat?
- motor1
mulla kolmekympinen honda pitää tyhjäkäynillä kovaa nakuttavaa ääntä joka loppuu kun kierokset nousee ääni kuuluu vauhti pyörän päästä mistä mahtas johtua muuten toimii normaalisti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693