Vieras mies tulee palstalle

Vieras mies

Täällä on kaipailtu milloin Olavia, milloin Reinoa. Mihin lie hävinneet.
Mutta nyt tulee vieras mies taloon.
Kohteliaana miehenä esittelen tietysti itseni.
Olen pitkä tumma mies, no voi olla harmaatakin vähän, sillä olen oikealla palstalla. En ole vielä paljon kirjoitellut. Lukenut olen jonkun aikaa ja ihmetellut ; uskaltaakohan tuonne päätään pistää. Nyt olen täällä. Voisitte vaikka esitellä itseänne jos haluatte. Ei, ei riisuutua tarvitse. Riittää kun kerrotte itsestänne jotain että tultaisiin tutuksi

50

2999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieras mies, josta Mika Waltari kirjotteli tässä ennen sotia?

      No siitähän on jo aikaa, oot jo rangastuksesi kärsinyt ;-)

      • Vieras mies

        Minä " olen kaikkialla vieras mies", niinkuin joku runoili kauan sitten. Juuri nyt en muista kuka, mutta kerron sitten kun muistan.
        Kävin 'tutustumassa' sinuun galleriassa. Mielenkiintoista


      • nainen huvimajasta
        Vieras mies kirjoitti:

        Minä " olen kaikkialla vieras mies", niinkuin joku runoili kauan sitten. Juuri nyt en muista kuka, mutta kerron sitten kun muistan.
        Kävin 'tutustumassa' sinuun galleriassa. Mielenkiintoista

        oletko kaupunkilainen vai kenties maalta?


    • Hauska tutustua. Tervetuloa joukkoon! Olen Opritar, Oleksia minulla ei ole. Galleriassa voit tutustua meihin,jotka olemme käyneet rekisteröitymässä. Omaa kuvaa ei kovin monella ole , mutta jotain olemme halunnet kertoa itsestämme. Minäkin olen tullut mukaan vasta vuodenvaihteessa kun sain tänne korpeen laajakaistan

      • Likka321

        Olen ikuinen likka, kuten nikki sanoo, ja numerotkin takaperoisesti. Galleriani on tyhjää täynnä, kuten ujoskus päänikin, tai sitten siellä yhtäkkiä kuumasti kihisee. Keskivertona voin olla siedettäväkin.Tunteen paloa, lapsellista innostusta ja uteliaisuutta, hiljattain eläkkeelle jääneen hapuilua - mitä tästä eteenpäin?Parhaiten varmaan tutustumme toisimme lukemalla toistemme viestejä ja vastaamalla niihin. Tervetuloa, vieras mies !


      • etsivivä-amadeus

        Sinäkin Opritar.Minulla tämä masiina jo ollut liki kolme vuotta.Alkuunsa toimi GPRS modeemilla.
        Viimesyksynä sain laajakaistan vasta.
        Mukavaa,että tulee uusia kasvoja joukkoon Tervetuloa!


      • etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Sinäkin Opritar.Minulla tämä masiina jo ollut liki kolme vuotta.Alkuunsa toimi GPRS modeemilla.
        Viimesyksynä sain laajakaistan vasta.
        Mukavaa,että tulee uusia kasvoja joukkoon Tervetuloa!

        Olen hyvin utelias "vieraitten miesten" suhteen. Olen pääsky mutta en ole niin kiltti kun pääskyt ovat.Yritän kuitenkin silittää sinua myötäkarvaan.

        Minulla on galleriassa nyt kuvakin vaihtaminen kesti puoli vuotta.Asetun tähän ympyrään toisten kanssa tarkastelemaan uutta tulokasta.Kuvan kanssa olisi mukavampi nähdä.Kirjoituksista opit tuntemaan enemmän.


    • fiiulin..

      Kuten Likka sanoi, opimme toisemme tuntemaan kirjoituksista joita luemme.

      Koska sinä mainintasi mukaan olet jo täällä lueskellut tunnetkin meidät paremmin kuin me sinut.

      Siksi olisi varmaan suotavaa että mekin oppisimme tuntemaan paremmin minkälainen sisällöltään on mies joka sanoo olevansa "vieras mies".

      Tervetuloa tutustumaan ja kirjoittelemaan.

    • "Kuukkeli"

      Tervetuloa vaan palstalle minunkin puolesta,olen aika uusi tulokas itse täällä,mutta mukava tänne on ajatuksia kirjoitella.Olen Kuukkeli,eli vilkas,utelias,tutustun helposti uusiin ihmisiin ja yritän löytää jokaisesta päivästä hyvää ja kaunista.

    • tuli

      • pipla*****

        Tervetuloa vieras mies,olen ujohko yksin elelevä mummeli, ei siitä ole kauan kun löysin tämän palstan vai miksikä tätä sanotaan, on mukava lueskella toisten kuulumisia ja välillä kirjoittaakin, olen suhteelisen positiivinen vaikka ikä tuo omat hankaluutensa elämään mutta hyvä näinkin, kevät on tulossa ja valoisaa sen myötä siis iloista tätä päivää kaikille.


      • kirveli

        Mika Waltarin: -Vieras mies tuli taloon-, siitä on tehty elokuvakin? (muistaakseni)


      • Kirveli
        kirveli kirjoitti:

        Mika Waltarin: -Vieras mies tuli taloon-, siitä on tehty elokuvakin? (muistaakseni)

        Kysyin Googlelta : Hannu Lemisen ohjaamana -57
        Pääosissa Esko Vettenranta ja Rauni Ikäheimo, sekä Aku Korhonen viimeiseksi jääneessä roolissaan " Vanha Hermanni"


      • sualas

        Tervetulleks toivottelen
        miehen ihan ihkauuden
        joukkoon monen ihanuuden;-))))
        humoristin, niin mä luulen
        terveisiä lennättelen.

        Minä olen utelias, opinhaluinen, kirjoittelen , runoilen ,hauskuttelen, yritän elää aivojani käyttäen iloisella mielellä, muita kunnioittaen,
        mutta kylähulluksikin sovin;-)


      • sualas kirjoitti:

        Tervetulleks toivottelen
        miehen ihan ihkauuden
        joukkoon monen ihanuuden;-))))
        humoristin, niin mä luulen
        terveisiä lennättelen.

        Minä olen utelias, opinhaluinen, kirjoittelen , runoilen ,hauskuttelen, yritän elää aivojani käyttäen iloisella mielellä, muita kunnioittaen,
        mutta kylähulluksikin sovin;-)

        Lista toivottelemassa vierasta miestä tervetulleeksi, lienee syytä yhtyä minunkin samaan joukkoon !Siis.tervetuloa mukaan kirjoitelemaan!
        Galleriasta voi jotain vinkkiä saada. Ja onhan siellä valokuvakin. En tiedä näkyykö siinä ne harmaat hiukset ohimolta, mutta muuten olen tumma,kuten kuvasta näkyy.
        Niitä hyviä puolia voisi luetella vaikka kuinka ........... mutta olkoon !!
        Sen sijaan voisit kertoa itsestäsi vähän tarkemmin,, vieras mies!!!
        Mistä tulet, minne menet ?


      • "Vieras mies tuli taloon".

        Vieras mies, kirjoitathan paljon, niin kohta voitkin olla 'Tuttu mies'. Tervetuloa!


      • satu kirjoitti:

        "Vieras mies tuli taloon".

        Vieras mies, kirjoitathan paljon, niin kohta voitkin olla 'Tuttu mies'. Tervetuloa!

        Siihen saakka , kun olin lukenut, ei vielä ollut vastattu. - No, lisänä rikka rokassa! :)


    • fiiuliN

      Missä piileksii itse "vieras mies".
      Ei tällä tavoin voi tutustumisesta sanoa aata ei öötä

      • Vieras mies

        Olenhan minä kirjoitellut vähän siellä ja täällä jo tänään. Vain kirjoituksistani minut tulette tuntemaan, en aio kuvaani julkistaa, en teitä hahmollain pelottaa, sillä:
        "Olin kaikkialla vieras mies, he katsoivat minua pitkään.Joka paikasta halusin paeta pois, mutta minne ikinä pakenin, olin sielläkin vieras mies.........." Uuno Kailastahan se olikin, sopii hyvin minuunkin.
        Älkää nyt kovasti pelästykö, olen minä vähän humoristikin


      • Vieras mies
        Vieras mies kirjoitti:

        Olenhan minä kirjoitellut vähän siellä ja täällä jo tänään. Vain kirjoituksistani minut tulette tuntemaan, en aio kuvaani julkistaa, en teitä hahmollain pelottaa, sillä:
        "Olin kaikkialla vieras mies, he katsoivat minua pitkään.Joka paikasta halusin paeta pois, mutta minne ikinä pakenin, olin sielläkin vieras mies.........." Uuno Kailastahan se olikin, sopii hyvin minuunkin.
        Älkää nyt kovasti pelästykö, olen minä vähän humoristikin

        Miehet, ettehän minua pelästyneet, vaikka näin rehvakkaasti tulin tänne esittäytymään, tulkaa vain reilusti juttusille vain tänne


      • fiiuliN
        Vieras mies kirjoitti:

        Miehet, ettehän minua pelästyneet, vaikka näin rehvakkaasti tulin tänne esittäytymään, tulkaa vain reilusti juttusille vain tänne

        Mutta me naiset emme varmaankaan osaa avata miehille sopivia asiapitoisia ketjuja.


      • toisennikki
        fiiuliN kirjoitti:

        Mutta me naiset emme varmaankaan osaa avata miehille sopivia asiapitoisia ketjuja.

        On se niin mukavaa luettavaa, kun miehiä rohkeiksi kehutaan.


      • my.mm.eli
        toisennikki kirjoitti:

        On se niin mukavaa luettavaa, kun miehiä rohkeiksi kehutaan.

        "Rohkeus on sitä, että pelkää kuollakseen -
        ja satuloi ratsun kuitenkin" - John Wayne


    • Miten voit vieraana tutustua meihin palstalaisiin?

    • Atolfia

      pysy kauan vieraana miehenä. Kuten vastauksista huomaata innostus on mitä valtavin.

      Tervetulleeks minäkin sinut toivottelen ja oikein hyvää Kalevalan päivää.

      Suomen tytöt kultaa toivat Kalevalan päivänä. Mikä sen mukavampaa.

      Olen pieni ja laiha, valko-harmaatukkainen kaksonen, joten olen vilkas, liikuntaa harrastava aviossa oleva.

      Rekisteröintiä en ole ajatellut. Näin saa kelvata.

      • Tuttu mies?

        Ette tainneet huomata minua. Olen seuraillut sivusta kuunnellen ja tehnyt huomioita.
        Olen istunut varjossa katsellen ja miettinyt maailmoita. Niin monta kulkijaa kohtasin, moni aarteitaan mulle näytti, monet ystäviksikin arvelin ja se riemulla rintani täytti.
        Nyt kiittelen teitä ja kumarran sekä rauhaisaa yötä toivotan


      • Atolfia
        Tuttu mies? kirjoitti:

        Ette tainneet huomata minua. Olen seuraillut sivusta kuunnellen ja tehnyt huomioita.
        Olen istunut varjossa katsellen ja miettinyt maailmoita. Niin monta kulkijaa kohtasin, moni aarteitaan mulle näytti, monet ystäviksikin arvelin ja se riemulla rintani täytti.
        Nyt kiittelen teitä ja kumarran sekä rauhaisaa yötä toivotan

        sinä Tuttu mies?
        Etkö uskalla naamaasi näyttää?
        Voisit aikasi paremmin käyttää.
        Moni kulkija kaipaa ystävää,
        juttukaveria mukavaa, hyvää.

        Kun sivusta olet seurannut
        ja juttuja näitä kuunnellut,
        voisit kertoella huomioita,
        mukava ois "kuunnella" noita.

        Hyviä öitä sinullekin,
        tervetuloa takaisin!
        Varmaan jo huomata taitaisin.


      • Likka321
        Tuttu mies? kirjoitti:

        Ette tainneet huomata minua. Olen seuraillut sivusta kuunnellen ja tehnyt huomioita.
        Olen istunut varjossa katsellen ja miettinyt maailmoita. Niin monta kulkijaa kohtasin, moni aarteitaan mulle näytti, monet ystäviksikin arvelin ja se riemulla rintani täytti.
        Nyt kiittelen teitä ja kumarran sekä rauhaisaa yötä toivotan

        Täta Kantelettaren runoa on luonnehdittu maailman väkevimmäksi rakkausrunoksi

        Jos mun tuttuni tulisi
        ennennähtyni näkyisi
        sille suuta suikkajaisin
        vaikk ois suu suen veressä
        sille kättä käppäjäjäisin
        vaikk ois käärme kämmenpäissä
        sille kaulahan kaupuisin
        vaikk ois kalma kaulaluilla
        vielä vierehen viruisin
        vaikk ois vierus verta täynnä.

        (ei ehkä ihan sanatarkka siteeraus)


      • Tuttu mies? kirjoitti:

        Ette tainneet huomata minua. Olen seuraillut sivusta kuunnellen ja tehnyt huomioita.
        Olen istunut varjossa katsellen ja miettinyt maailmoita. Niin monta kulkijaa kohtasin, moni aarteitaan mulle näytti, monet ystäviksikin arvelin ja se riemulla rintani täytti.
        Nyt kiittelen teitä ja kumarran sekä rauhaisaa yötä toivotan

        Kukahan se kirjoittikaan : " Viisaat istuvat varjossa"
        Käynpä taas googlelta kysymässä oliko se St.?


      • ...
        opritar kirjoitti:

        Kukahan se kirjoittikaan : " Viisaat istuvat varjossa"
        Käynpä taas googlelta kysymässä oliko se St.?

        ...


      • ... kirjoitti:

        ...

        Kävin juuri lukemassa EEva Joenpellosta. Mielenkiintoista luettavaa, täytyy palata sinne uudelleen


      • Likka321 kirjoitti:

        Täta Kantelettaren runoa on luonnehdittu maailman väkevimmäksi rakkausrunoksi

        Jos mun tuttuni tulisi
        ennennähtyni näkyisi
        sille suuta suikkajaisin
        vaikk ois suu suen veressä
        sille kättä käppäjäjäisin
        vaikk ois käärme kämmenpäissä
        sille kaulahan kaupuisin
        vaikk ois kalma kaulaluilla
        vielä vierehen viruisin
        vaikk ois vierus verta täynnä.

        (ei ehkä ihan sanatarkka siteeraus)

        suomalainen runo.Tyttäreni oli 4v,tias ja meni kerhoon jonka oli juuri perustanut Maija Paavilainen Sodankylän kerholle.
        Maija kysyi lapsilta kuka osaa runon.Tyttäreni innoissaan että hän osaa ja smalla päästeli tämän runon tulemaan.No maijasta oli ihme että hän täällä pohjan perillä kun tulee etelästä, kuulee nelivuotiaalta suomen vanhimman runon.
        Kerhon lopulla tuli kotiin katsomeaan miten se oli mahdollinen.Niin meistä tuli ystävät.


    • katicat

      Että ihanko ensimmäistä kertaa täällä? Tänne on muuten helpo tulla aina uudelleen ja uudelleen vieraana miehenä ja naisena. Mutta melkein aina käy niin, että sinut tunnistetaan "äänestä".

      Kun näet vuosien jälkeen vanhan tuttavasi ulkonäkö on muuttunut ja sukunimikin, mutta ääni ei olekaan muuttunut. Tunnistat äänestä.

      Äänesi tuntuu tutulta ja osaat puhua kauniisti. Hauska tavata.

      • ent..vieras mies

        Täytyyhän minun yrittää käyttäytyä kohteliaasti
        ja kuulostella minkälaisia ihmisiä täällä vastaan tulee. En voi ruveta heti ottamaan kovin jyrkästi kantaa ja esittämään omia mielipiteitäni.
        Olen kuuntelu-oppilaana nyt aluksi


      • hyvi kasvana?

        mitäh


      • katicat
        hyvi kasvana? kirjoitti:

        mitäh

        Mikä ettei :)


      • onkkelis
        katicat kirjoitti:

        Mikä ettei :)

        No, mulla ainakaan ei välähtänyt yksikään lamppu kahden edellisen kirjoituksen kohdalla.
        Taisivat ollakin salakieltä:- Ei silti, kyllä minäkin olen oppinut melkoisia salakieliä käyttämään tarpeen vaatiessa. - Joku täälläkin tietää sen


      • katicat
        onkkelis kirjoitti:

        No, mulla ainakaan ei välähtänyt yksikään lamppu kahden edellisen kirjoituksen kohdalla.
        Taisivat ollakin salakieltä:- Ei silti, kyllä minäkin olen oppinut melkoisia salakieliä käyttämään tarpeen vaatiessa. - Joku täälläkin tietää sen

        Älä välitä, et paljosta jäänyt vaille.


    • tuo ikäjuttu

      Sehän nyt on ennenkuulumatonta, että et olisi vielä 70. Eihän tänne kakaroita haluta!Narraat kyllä tuossa tukassa,taidat olla kalju!

      • .....mies

        Oletteko kuulleet että miehetKIN voivat värjätä hiuksiaan.


      • että jotkut
        .....mies kirjoitti:

        Oletteko kuulleet että miehetKIN voivat värjätä hiuksiaan.

        naiset säilyttävät tukanvärinsä alkuperäisenä hautaan asti?


      • sanoin
        .....mies kirjoitti:

        Oletteko kuulleet että miehetKIN voivat värjätä hiuksiaan.

        tässä on kyseessä torjuttu...nainen


      • Rosmarin isosetä
        sanoin kirjoitti:

        tässä on kyseessä torjuttu...nainen

        Ajomies älä lyö hevostas.


      • Hänhän on sairastunut
        Rosmarin isosetä kirjoitti:

        Ajomies älä lyö hevostas.

        täällä, annetaan jo olla.


      • Vieras mies

        En siis mikään kakara enää vaikka joskus onkin mukava leikitellä. Ei sitä meidän lapsuudessa sitä leikkimistä niin paljoa ollut. Sitä piti heti peräänkatsoa pienempiään ja olla talon töissä mukana heti kun kynnelle kykeni. Nyt olisi kyllä aikaa leikki, mutta ei ole edes lapsenlapsia vaikka lapsia onkin.
        Taidan mennä hulluttelemaan vielä tuonne kylähullujen osastolle. Tulkaa perässä hassuttelemaan.


      • VilPertti
        Vieras mies kirjoitti:

        En siis mikään kakara enää vaikka joskus onkin mukava leikitellä. Ei sitä meidän lapsuudessa sitä leikkimistä niin paljoa ollut. Sitä piti heti peräänkatsoa pienempiään ja olla talon töissä mukana heti kun kynnelle kykeni. Nyt olisi kyllä aikaa leikki, mutta ei ole edes lapsenlapsia vaikka lapsia onkin.
        Taidan mennä hulluttelemaan vielä tuonne kylähullujen osastolle. Tulkaa perässä hassuttelemaan.

        Vieraspa mies tässä minäkin, kuitenkin mukaan tupsahdin kun on tätä aikaa kyllälti
        ninn tähän tää ukko nyt pyllähti.


      • pyllähtänyt muori
        VilPertti kirjoitti:

        Vieraspa mies tässä minäkin, kuitenkin mukaan tupsahdin kun on tätä aikaa kyllälti
        ninn tähän tää ukko nyt pyllähti.

        kiva kun tupsahdit pyllylleen, niin tässä joutilaana joskus pyllähtelee johonkin juttuun mukaan, aivan kiva on hassutellakin jossakin välillä, kunhan sattuu hassuttelijoita muitakin


      • Satu*
        VilPertti kirjoitti:

        Vieraspa mies tässä minäkin, kuitenkin mukaan tupsahdin kun on tätä aikaa kyllälti
        ninn tähän tää ukko nyt pyllähti.

        Kirjoittelehan lisää, niin tullaan tutuiksi!:)


      • Likka321
        VilPertti kirjoitti:

        Vieraspa mies tässä minäkin, kuitenkin mukaan tupsahdin kun on tätä aikaa kyllälti
        ninn tähän tää ukko nyt pyllähti.

        Kun kumartaa yhteen suuntaan, tulee pyllistäneeksi toiseen suuntaan. Pyllähdys onkin sopiva tapa tulla tupaan, ei tule loukanneeksi ketään!


      • Vieras mies
        Vieras mies kirjoitti:

        En siis mikään kakara enää vaikka joskus onkin mukava leikitellä. Ei sitä meidän lapsuudessa sitä leikkimistä niin paljoa ollut. Sitä piti heti peräänkatsoa pienempiään ja olla talon töissä mukana heti kun kynnelle kykeni. Nyt olisi kyllä aikaa leikki, mutta ei ole edes lapsenlapsia vaikka lapsia onkin.
        Taidan mennä hulluttelemaan vielä tuonne kylähullujen osastolle. Tulkaa perässä hassuttelemaan.

        Hei, älkää innostuko! Lähtee--toistaiseksi.Lähtee Lappiin. Toivoo , että täällä tunteet vähän tasottuisivat sillä aikaa.
        Täällä on käynyt aikamoinen suunpieksentä joillakin palstoilla. En ole viitsinyt työntää päätäni joka soppaan, ja uusi alkoi tänäaamuna.
        Palaan joskus huhtikuun puolella. Eläkää paksusti, mut älkää haletko.
        Ja Hymyä huuleen, ei tää niin vakavaa oo kun miltä näyttää....;-)) ))


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe