hhuurrr...

eieieieii

tässä sitä luulttin että olen päässyt aika päivä sitten hämppy pelosta/inhosta/kammosta kun kesä loppui. mutta ihmekkös tuo kun en ole hämähäkkejä nähnyt talvella. eläinkaupoissakaan tarantulat lasin takana eivät nosta kylmiäväreitä. viime kesänä totuin vähitellen hämähäkkeihin mökillä (jonkun sortin siedätyshoitoa sekin, hthyi!)
ja olin hetken ihan että jes! enää ei hähäkit kammota. mutta eeei, minulla on kotiloita ja kerran vilahti ehkäpä hämähäkki terrasta ulos huoneeseeni. tänään näin vessassa aika suuren hämähäkin kun pesin hampaitani. Nousi kylmiäväreitä pitkin selkää ja silmät pyöristyi. yritin liiskata sitä mutta se katosi yhtäkkiä. luulen että se on se sama jonka näin huoneessani ja vaatteitten mukana kulkeutunut alakertaan. hhurrr!! pudisuttaa vieläkin pelkkä ajatus hämähäkeistä. vihaan sitä että inhoan ja ns. pelkään niitä! vaikka tiedän etteivät ne mitään tee. (jotkut ihmiset pelkäävät enemmän hämähäkkejä kun kuolemaa, luin)
aggrr! onko kellään saman kaltaisia kokemuksia? miten olette päässet irti hämähkkipelosta vai onko niitä teillä koskaan ollut? arvatkaa kuinka tukallaa minulla on mökillä keskellä ei mitään??

3

459

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämppykammo(ton)?

mei kans lavuaarin vieres oli hämähäkki.. sellane musta pyöree ei iso eikä pieni, ni sitte se hengas viikon siin seitillä lavuaarin vieressä, jotenki kävi sääliks sitä ni laitoin sen lasii ja lasin päähä paperii (pyydystin) sitte vein sen 2 kerrosta alas sellasee huoneesee mis on puita uunii varte ja sitku siel on muurahaisii.. en tiiä syöks hämpyt murkkuja mut vein sen sinne ni ei se kyllä enää pelottanu, meinasin vaa käyvä kiljuu ku se osu mun sormee, iha paniikis heitin sen jonnekkii.. Mut toi todisti etten pelkää niit nii paljo.. Lukkeja kyl pelkään kuollakseni!! Ne on hirveitä ja isoja ja pitkäjalkasii ja pieniruumisii Yhyhyh :'( ne on karseita ja ne kesäl hengaa mei talon seinässä

• hyi

Sinuna ottaisin jonkun kamun mukaan keneen voi luottaa ja ketä ei pelkää hämppyjä siitä tulee mukava olo itselleen tai on hetken aikaa poissa mökiltä tai jossain onhan myös myrkkyjä mitä itse en käytä mutta jos on kamala olo ja pakko niin vaikka tee suursiivous koita tappaa hämpyt ja peitä reiät jollain. toivottavasti viestistäni oli apua

• hah

Ei hämiksii oo järkee pelätä koska suomen hämähäkit ei oo myrkyllisiä ja useimmat lemmikki hämähäkit ei oo hengenvaarallisia
        Jos sulla on tarantella ja se purasee sua niin ei oo mitään hätää, sen myrkky ei oo ihmiselle hengenvaarallista se puraisu on kuin ampiasen pistos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      90
      1039
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      228
      840
    3. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      72
      806
    4. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      51
      679
    5. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      62
      627
    6. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      35
      581
    7. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      547
    8. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      47
      529
    9. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      30
      525
    10. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      37
      520
    Aihe