hhuurrr...

eieieieii

tässä sitä luulttin että olen päässyt aika päivä sitten hämppy pelosta/inhosta/kammosta kun kesä loppui. mutta ihmekkös tuo kun en ole hämähäkkejä nähnyt talvella. eläinkaupoissakaan tarantulat lasin takana eivät nosta kylmiäväreitä. viime kesänä totuin vähitellen hämähäkkeihin mökillä (jonkun sortin siedätyshoitoa sekin, hthyi!)
ja olin hetken ihan että jes! enää ei hähäkit kammota. mutta eeei, minulla on kotiloita ja kerran vilahti ehkäpä hämähäkki terrasta ulos huoneeseeni. tänään näin vessassa aika suuren hämähäkin kun pesin hampaitani. Nousi kylmiäväreitä pitkin selkää ja silmät pyöristyi. yritin liiskata sitä mutta se katosi yhtäkkiä. luulen että se on se sama jonka näin huoneessani ja vaatteitten mukana kulkeutunut alakertaan. hhurrr!! pudisuttaa vieläkin pelkkä ajatus hämähäkeistä. vihaan sitä että inhoan ja ns. pelkään niitä! vaikka tiedän etteivät ne mitään tee. (jotkut ihmiset pelkäävät enemmän hämähäkkejä kun kuolemaa, luin)
aggrr! onko kellään saman kaltaisia kokemuksia? miten olette päässet irti hämähkkipelosta vai onko niitä teillä koskaan ollut? arvatkaa kuinka tukallaa minulla on mökillä keskellä ei mitään??

3

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämppykammo(ton)?

      mei kans lavuaarin vieres oli hämähäkki.. sellane musta pyöree ei iso eikä pieni, ni sitte se hengas viikon siin seitillä lavuaarin vieressä, jotenki kävi sääliks sitä ni laitoin sen lasii ja lasin päähä paperii (pyydystin) sitte vein sen 2 kerrosta alas sellasee huoneesee mis on puita uunii varte ja sitku siel on muurahaisii.. en tiiä syöks hämpyt murkkuja mut vein sen sinne ni ei se kyllä enää pelottanu, meinasin vaa käyvä kiljuu ku se osu mun sormee, iha paniikis heitin sen jonnekkii.. Mut toi todisti etten pelkää niit nii paljo.. Lukkeja kyl pelkään kuollakseni!! Ne on hirveitä ja isoja ja pitkäjalkasii ja pieniruumisii Yhyhyh :'( ne on karseita ja ne kesäl hengaa mei talon seinässä

    • hyi

      Sinuna ottaisin jonkun kamun mukaan keneen voi luottaa ja ketä ei pelkää hämppyjä siitä tulee mukava olo itselleen tai on hetken aikaa poissa mökiltä tai jossain onhan myös myrkkyjä mitä itse en käytä mutta jos on kamala olo ja pakko niin vaikka tee suursiivous koita tappaa hämpyt ja peitä reiät jollain. toivottavasti viestistäni oli apua

      • hah

        Ei hämiksii oo järkee pelätä koska suomen hämähäkit ei oo myrkyllisiä ja useimmat lemmikki hämähäkit ei oo hengenvaarallisia
        Jos sulla on tarantella ja se purasee sua niin ei oo mitään hätää, sen myrkky ei oo ihmiselle hengenvaarallista se puraisu on kuin ampiasen pistos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe