tässä sitä luulttin että olen päässyt aika päivä sitten hämppy pelosta/inhosta/kammosta kun kesä loppui. mutta ihmekkös tuo kun en ole hämähäkkejä nähnyt talvella. eläinkaupoissakaan tarantulat lasin takana eivät nosta kylmiäväreitä. viime kesänä totuin vähitellen hämähäkkeihin mökillä (jonkun sortin siedätyshoitoa sekin, hthyi!)
ja olin hetken ihan että jes! enää ei hähäkit kammota. mutta eeei, minulla on kotiloita ja kerran vilahti ehkäpä hämähäkki terrasta ulos huoneeseeni. tänään näin vessassa aika suuren hämähäkin kun pesin hampaitani. Nousi kylmiäväreitä pitkin selkää ja silmät pyöristyi. yritin liiskata sitä mutta se katosi yhtäkkiä. luulen että se on se sama jonka näin huoneessani ja vaatteitten mukana kulkeutunut alakertaan. hhurrr!! pudisuttaa vieläkin pelkkä ajatus hämähäkeistä. vihaan sitä että inhoan ja ns. pelkään niitä! vaikka tiedän etteivät ne mitään tee. (jotkut ihmiset pelkäävät enemmän hämähäkkejä kun kuolemaa, luin)
aggrr! onko kellään saman kaltaisia kokemuksia? miten olette päässet irti hämähkkipelosta vai onko niitä teillä koskaan ollut? arvatkaa kuinka tukallaa minulla on mökillä keskellä ei mitään??
hhuurrr...
3
402
Vastaukset
- Hämppykammo(ton)?
mei kans lavuaarin vieres oli hämähäkki.. sellane musta pyöree ei iso eikä pieni, ni sitte se hengas viikon siin seitillä lavuaarin vieressä, jotenki kävi sääliks sitä ni laitoin sen lasii ja lasin päähä paperii (pyydystin) sitte vein sen 2 kerrosta alas sellasee huoneesee mis on puita uunii varte ja sitku siel on muurahaisii.. en tiiä syöks hämpyt murkkuja mut vein sen sinne ni ei se kyllä enää pelottanu, meinasin vaa käyvä kiljuu ku se osu mun sormee, iha paniikis heitin sen jonnekkii.. Mut toi todisti etten pelkää niit nii paljo.. Lukkeja kyl pelkään kuollakseni!! Ne on hirveitä ja isoja ja pitkäjalkasii ja pieniruumisii Yhyhyh :'( ne on karseita ja ne kesäl hengaa mei talon seinässä
- hyi
Sinuna ottaisin jonkun kamun mukaan keneen voi luottaa ja ketä ei pelkää hämppyjä siitä tulee mukava olo itselleen tai on hetken aikaa poissa mökiltä tai jossain onhan myös myrkkyjä mitä itse en käytä mutta jos on kamala olo ja pakko niin vaikka tee suursiivous koita tappaa hämpyt ja peitä reiät jollain. toivottavasti viestistäni oli apua
- hah
Ei hämiksii oo järkee pelätä koska suomen hämähäkit ei oo myrkyllisiä ja useimmat lemmikki hämähäkit ei oo hengenvaarallisia
Jos sulla on tarantella ja se purasee sua niin ei oo mitään hätää, sen myrkky ei oo ihmiselle hengenvaarallista se puraisu on kuin ampiasen pistos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458690Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472499Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282307- 382262
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1861779- 961775
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221610Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik81066Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61056