tässä sitä luulttin että olen päässyt aika päivä sitten hämppy pelosta/inhosta/kammosta kun kesä loppui. mutta ihmekkös tuo kun en ole hämähäkkejä nähnyt talvella. eläinkaupoissakaan tarantulat lasin takana eivät nosta kylmiäväreitä. viime kesänä totuin vähitellen hämähäkkeihin mökillä (jonkun sortin siedätyshoitoa sekin, hthyi!)
ja olin hetken ihan että jes! enää ei hähäkit kammota. mutta eeei, minulla on kotiloita ja kerran vilahti ehkäpä hämähäkki terrasta ulos huoneeseeni. tänään näin vessassa aika suuren hämähäkin kun pesin hampaitani. Nousi kylmiäväreitä pitkin selkää ja silmät pyöristyi. yritin liiskata sitä mutta se katosi yhtäkkiä. luulen että se on se sama jonka näin huoneessani ja vaatteitten mukana kulkeutunut alakertaan. hhurrr!! pudisuttaa vieläkin pelkkä ajatus hämähäkeistä. vihaan sitä että inhoan ja ns. pelkään niitä! vaikka tiedän etteivät ne mitään tee. (jotkut ihmiset pelkäävät enemmän hämähäkkejä kun kuolemaa, luin)
aggrr! onko kellään saman kaltaisia kokemuksia? miten olette päässet irti hämähkkipelosta vai onko niitä teillä koskaan ollut? arvatkaa kuinka tukallaa minulla on mökillä keskellä ei mitään??
hhuurrr...
3
443
Vastaukset
- Hämppykammo(ton)?
mei kans lavuaarin vieres oli hämähäkki.. sellane musta pyöree ei iso eikä pieni, ni sitte se hengas viikon siin seitillä lavuaarin vieressä, jotenki kävi sääliks sitä ni laitoin sen lasii ja lasin päähä paperii (pyydystin) sitte vein sen 2 kerrosta alas sellasee huoneesee mis on puita uunii varte ja sitku siel on muurahaisii.. en tiiä syöks hämpyt murkkuja mut vein sen sinne ni ei se kyllä enää pelottanu, meinasin vaa käyvä kiljuu ku se osu mun sormee, iha paniikis heitin sen jonnekkii.. Mut toi todisti etten pelkää niit nii paljo.. Lukkeja kyl pelkään kuollakseni!! Ne on hirveitä ja isoja ja pitkäjalkasii ja pieniruumisii Yhyhyh :'( ne on karseita ja ne kesäl hengaa mei talon seinässä
- hyi
Sinuna ottaisin jonkun kamun mukaan keneen voi luottaa ja ketä ei pelkää hämppyjä siitä tulee mukava olo itselleen tai on hetken aikaa poissa mökiltä tai jossain onhan myös myrkkyjä mitä itse en käytä mutta jos on kamala olo ja pakko niin vaikka tee suursiivous koita tappaa hämpyt ja peitä reiät jollain. toivottavasti viestistäni oli apua
- hah
Ei hämiksii oo järkee pelätä koska suomen hämähäkit ei oo myrkyllisiä ja useimmat lemmikki hämähäkit ei oo hengenvaarallisia
Jos sulla on tarantella ja se purasee sua niin ei oo mitään hätää, sen myrkky ei oo ihmiselle hengenvaarallista se puraisu on kuin ampiasen pistos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1748483KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4537657Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei763890Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521633716Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1183074Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään552855Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv442071- 1262066
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231893Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211841