Lynx 650 vaihdelaatikon öljyt

Epätietoinen ilves

Haulla löytyikin jotain tietoa asiasta mutta jäi vielä pari kysymystä: missä tuo öljyproppu tarkalleen sijaitsee ? Kuulemma laatikon alla mutta ainakaan minun sormet sinne ei mahdu. Entä mikä jousikuormitteinen nippa laatikon päällä on ? Varmaan jokin tarkistusreikä ? Entä mikä mahtaa olla se 17mm mutterikanta joka on laatikon sivussa aika alhaalla. Pyörii mutta siinä ei ole jengoja yms. Kuin jousipainotteinen tai jotain.

7

4199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohjapellissä pitäisi olla reikä ropun kohdalla ja siitä oljy myös valuu astiaan on ilmeisesti moskan peittämä

• löytyy

eli se on yleensä alimmalla kohtaa.. joko pohjassa tai sivussa. se jousi läppä on huohotus reikä.. siis kun öljy lämpenee se laajenee ja ilman pitää päästä pois sieltä sitä kautta. tuo 17 millin koko viittaisi että on se öljyn tarkistus reikä jos siis ei ole ihan pohjassa se on vähän ikävä jos siinä ei ole kierteitä.

• sitä pohjaroppua

ainakaan 5900:sta löydy!
        saa etsiä, joka niin uskoo!

• Epätietoinen ilves
        sitä pohjaroppua kirjoitti:

Väittäisin että ei löydy minunkaan 650:sestä. Ohjekirja kertoo poistamaan öljyt irroittamalla jokin kansi(??), mutta ainakaan laatikon yläosan kansi ( 4 x 13mm pultit) poistamalla tuli esille laakerit eikä öljyä tuluut tipaakaan ulos. Muita kansia ym en laatikosta löydä.

No, lisäsin noin puolilitraa synteettistä vaihteistoöljyä, kaippa ylimääräiset tulee jostain kartanolle.

• 83, 84, 85, 86, 87, 89, 90,...
        sitä pohjaroppua kirjoitti:

Malleihin olen öljyt vaihtanut ja proppu löytyy. vanhemmissa 10mm pultti vaakasuorassa astinlaudasta päin ruuvattu, uudemmissa sivulla. ja varmasti on myös 650:ssa.

• Lynkshimies
        83, 84, 85, 86, 87, 89, 90,... kirjoitti:

Malleihin olen öljyt vaihtanut ja proppu löytyy. vanhemmissa 10mm pultti vaakasuorassa astinlaudasta päin ruuvattu, uudemmissa sivulla. ja varmasti on myös 650:ssa.

Kuten edellä. vanhassa 5900:n GLX-vaihteistossa tulppa on vaihteiston takaosassa, varpaiden edessä, jos istuu penkillä.
        Pieni ruuvi, jota kiristettäessä on tärkeää olla kiristämättä liikaa. Menee helposti kierteet, kun laatikon runko on alumiiniseosta.
        Jos laatikon ulkoreunassa on iso n. 10cm kansi muutamalla kuusiokoloruuvilla kiinni, sekin kannattaa joskus aukaista, ja pyyhkiä vaihdelaatikon pohjalta roskat ja metallilastut pois, etteivät riko laakereita ja rattaita.

• epätietoinen ilveskuski
        Lynkshimies kirjoitti:

Kuten edellä. vanhassa 5900:n GLX-vaihteistossa tulppa on vaihteiston takaosassa, varpaiden edessä, jos istuu penkillä.
        Pieni ruuvi, jota kiristettäessä on tärkeää olla kiristämättä liikaa. Menee helposti kierteet, kun laatikon runko on alumiiniseosta.
        Jos laatikon ulkoreunassa on iso n. 10cm kansi muutamalla kuusiokoloruuvilla kiinni, sekin kannattaa joskus aukaista, ja pyyhkiä vaihdelaatikon pohjalta roskat ja metallilastut pois, etteivät riko laakereita ja rattaita.

650 lynksin laatikon takaosassa löytyi jokin nippa / noin 10mm kanta. Tosin se osoittaa takaviistoon, lähes alas ja kun laatikon ja pohjalevyn välissä on tosi pieni väli, sinne ei pääse millään käsiksi.

Eli ehkä tuostakin nippa löytyy mutta rovaniemen insinöörit on sen suunnitelleet sellaiseen paikkaan ettei siihen pääse käsiksi ilman reijän poraamista pohjaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe