Lynx 650 vaihdelaatikon öljyt

Epätietoinen ilves

Haulla löytyikin jotain tietoa asiasta mutta jäi vielä pari kysymystä: missä tuo öljyproppu tarkalleen sijaitsee ? Kuulemma laatikon alla mutta ainakaan minun sormet sinne ei mahdu. Entä mikä jousikuormitteinen nippa laatikon päällä on ? Varmaan jokin tarkistusreikä ? Entä mikä mahtaa olla se 17mm mutterikanta joka on laatikon sivussa aika alhaalla. Pyörii mutta siinä ei ole jengoja yms. Kuin jousipainotteinen tai jotain.

7

4178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohjapellissä pitäisi olla reikä ropun kohdalla ja siitä oljy myös valuu astiaan on ilmeisesti moskan peittämä

• löytyy

eli se on yleensä alimmalla kohtaa.. joko pohjassa tai sivussa. se jousi läppä on huohotus reikä.. siis kun öljy lämpenee se laajenee ja ilman pitää päästä pois sieltä sitä kautta. tuo 17 millin koko viittaisi että on se öljyn tarkistus reikä jos siis ei ole ihan pohjassa se on vähän ikävä jos siinä ei ole kierteitä.

• sitä pohjaroppua

ainakaan 5900:sta löydy!
        saa etsiä, joka niin uskoo!

• Epätietoinen ilves
        sitä pohjaroppua kirjoitti:

Väittäisin että ei löydy minunkaan 650:sestä. Ohjekirja kertoo poistamaan öljyt irroittamalla jokin kansi(??), mutta ainakaan laatikon yläosan kansi ( 4 x 13mm pultit) poistamalla tuli esille laakerit eikä öljyä tuluut tipaakaan ulos. Muita kansia ym en laatikosta löydä.

No, lisäsin noin puolilitraa synteettistä vaihteistoöljyä, kaippa ylimääräiset tulee jostain kartanolle.

• 83, 84, 85, 86, 87, 89, 90,...
        sitä pohjaroppua kirjoitti:

Malleihin olen öljyt vaihtanut ja proppu löytyy. vanhemmissa 10mm pultti vaakasuorassa astinlaudasta päin ruuvattu, uudemmissa sivulla. ja varmasti on myös 650:ssa.

• Lynkshimies
        83, 84, 85, 86, 87, 89, 90,... kirjoitti:

Malleihin olen öljyt vaihtanut ja proppu löytyy. vanhemmissa 10mm pultti vaakasuorassa astinlaudasta päin ruuvattu, uudemmissa sivulla. ja varmasti on myös 650:ssa.

Kuten edellä. vanhassa 5900:n GLX-vaihteistossa tulppa on vaihteiston takaosassa, varpaiden edessä, jos istuu penkillä.
        Pieni ruuvi, jota kiristettäessä on tärkeää olla kiristämättä liikaa. Menee helposti kierteet, kun laatikon runko on alumiiniseosta.
        Jos laatikon ulkoreunassa on iso n. 10cm kansi muutamalla kuusiokoloruuvilla kiinni, sekin kannattaa joskus aukaista, ja pyyhkiä vaihdelaatikon pohjalta roskat ja metallilastut pois, etteivät riko laakereita ja rattaita.

• epätietoinen ilveskuski
        Lynkshimies kirjoitti:

Kuten edellä. vanhassa 5900:n GLX-vaihteistossa tulppa on vaihteiston takaosassa, varpaiden edessä, jos istuu penkillä.
        Pieni ruuvi, jota kiristettäessä on tärkeää olla kiristämättä liikaa. Menee helposti kierteet, kun laatikon runko on alumiiniseosta.
        Jos laatikon ulkoreunassa on iso n. 10cm kansi muutamalla kuusiokoloruuvilla kiinni, sekin kannattaa joskus aukaista, ja pyyhkiä vaihdelaatikon pohjalta roskat ja metallilastut pois, etteivät riko laakereita ja rattaita.

650 lynksin laatikon takaosassa löytyi jokin nippa / noin 10mm kanta. Tosin se osoittaa takaviistoon, lähes alas ja kun laatikon ja pohjalevyn välissä on tosi pieni väli, sinne ei pääse millään käsiksi.

Eli ehkä tuostakin nippa löytyy mutta rovaniemen insinöörit on sen suunnitelleet sellaiseen paikkaan ettei siihen pääse käsiksi ilman reijän poraamista pohjaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe