Ite nukun todella huonosti yöt..olen rv 34 4 ja olen ainakin kuukauden verran nukkunut yöt huonosti!Vessas täytyy käydä ainakin pari kertaa ja muutenkin heräilen koko ajan!No,kai se sitten vaan valmistaa tulevaan!Mutta sais edes yhtenä yönä nukuttua vaix kolme tuntia putkeen heräämättä!!
Miten nukutte yön?
15
2829
Vastaukset
- Bumble-B
Tuli vaan mieleen, vaikka en nyt raskaana ole, mutta silloin kun olin, niin jouduin tottakai käymään öisin vessassa ja muutenkin kaikki ikävät asiat raskauden suhteen tapahtui öisin, niin isäntä aina heräsi kun nousin vessaan ja voisin kuvitella että sit kun joskus olen viimeisilläni raskaana ja joudun ravaamaan vessassa monta kertaa yössä ja muutenkin uni ei tule ja tuskastuttaa ja kolottaa, niin mies varmaan pistää mut sohvalle nukkumaan. Se on niin herkkäuninen ja elämänsä nukkunut huonosti ja on sit koko päivän väsynyt ja kiukkuinen jos ei saa nukkua ehjää yöunta. Mietin vaan onko teidän miehet hermostuneet yövalvomisiin ja miten olette ratkaisseet? Oletteko joutuneet sohvalle nukkumaan? :) Koska onhan se nyt ihan eri asia äitiyslomalla olevan valvoa öisin, kuin että myös mies joutuisi yhtä mittaa heräilemään ja sit vielä jaksaa aamulla töihin. Vähän säälittää jo etukäteen oma mies vaikka eihän se nyt tietenkään mua siitä syytä jos en saa nukuttua. Itse vaan toivoisin että voisin antaa hänelle mahdollisimman hyvät yöunet. Miten teillä muilla?
- uupunut..
Mulla kans viikkoja 34 4 kuten aloittajalla ja olen oikeastaan koko raskauden ajan nukkunut pienissä pätkissä mm suppareiden takia. Silloin kun supistelee, vessassakin on käytävä 3-5 kertaa yössä... Nyt flunssa vei voimat ihan lopullisesti, kun en ole yhtään pystynyt nukkumaan pariin viikkoon tukkoisuuden takia.
Meillä menee kyllä niin päin, että mies lähtee sohvalle/toiseen sänkyyn, jos ei osaa nukkua, kun heräilen. Vaikka äitiyslomalla olenkin, hoidan pientä taaperoa päivät pitkät ja (yöt kun kipeä), joten minä en ainakaan saa levättyä kuin öisin. Taapero yrittää parhaansa mukaan vielä jättää päiväunet väliin, joten en lepäile päivisin. - Molluska
meillä on niin päin, et minä olen se herkkäuninen ja passitan joskus kuorsaavan mieheni sohvalle. Hän ei minun vessakäynteihini herää, en tiedä heräiskö vaikka pommi räjähtäisi vieressä... :) Mut mahtaneeko herätä yösyöttöihinkään sit kun vauva on syntynyt...
- Valvoja
Oon "vasta" rv 19 4, mut yöpissallakäyntejä tulee n. 3-6/yö. Normaalistiki on pieni rakko ja ennen raskautta heräsin yön aikana vähintään sen 1-2 krt pissalle.. Että siksi ehkä ei ota NIIN koville, kun on tavallaan tottunut tähän.. Muutenki heräilen yön aikana ja mut tekis autuaaksi, jos sais kierähtää selälleen makaamaan välistä :D voih..tuntuu että kyljet puutuu niin, eikä saa hyvää asentoa..
Mulla vielä se, et jos oon EXTRA-väsynyt, niin sillon en ainakaa saa nukuttua.. vaikka aattelis toisinpäin.. Eli pitää yrittää ottaa vaikka päikkärit, jos on ollu oikein raskas päivä. No, onneks tällä hetkellä en oo töissä ja tuskin enää mihinkää otetakkaa, kun tuo massu on jo sen kokonen, ettei jää keneltäkää huomaamatta ja ne työnantajat vähän karsastaa..
Pelottaa vaan tuon nukkumisen takia loppuraskaus, kun nyt jo rakko lujilla :/ huh...- ...
"Muutenki heräilen yön aikana ja mut tekis autuaaksi, jos sais kierähtää selälleen makaamaan välistä :D"
-kyllä selällään voi nukkua jos vain itsellä on hyvä olo, eli ei ala henki ahdistamaan, ja jos vauvakaan ei pistä mahassa ranttaliksi. Ajattelin vain siis ihan sillä, kun sun viikot ovat aika vähäiset.. itse nukun selälläni vaikka viikkoja 35 ... - et sitten makaa selälläsi
jos se on lempiasentosi?
- Jinxtrick
Just tunti sit neuvola-tädiltä kun siellä kävin että mikä avuksi kun en saa nukuttua kuin nelisen tuntia yössä.. Mulla nyt 32 1, ja joutunut olee jo melko pitkään sairaslomalla supisteluiden takia.. Antoi ajan vajaan parin vkon päähän, et jos ei muu auta niin jonkinlaista lääkitystä voisi kokeilla sitten, kun yössä pitäisi saada nukuttua min.6h..
Joo ja tuosta miehen tavasta reagoida niin meillä onneksi vaikka herää joka kerta kun mä nousen vessaan tai muuten vaan niin kysyy että onhan kaikki hyvin ja voiko auttaa jotenkin.. Mahtaa sekin olla väsynyt kun joka toinen pvä on aamuvuorossa ja joka toinen illassa.. Mutta eiköhän ymmärrä sen et tää kaikki on vaan väliaikaista.. Toivottavasti ainakin..:)
Mutta kaikille yökukkujille voimia:) - katjuli
Eli varmaan nyt parin viimeisen kuukauden aikana on unenlaatu heikentynyt huomattavasti. Mulla suurin tökkäys oli kyllä ylivoimaisesti jo silloin, kun ei enää voinut nukkua mahallaan (siinä asennossa koisannut koko raskautta edeltäneen elämäni...). Vessassa pitää käydä kaksi tai kolme kertaa yössä (tämä ei lienee pahakaan), kylkeä pitää HERÄTÄ kääntämään tunnin parin välein ja ihanat suonenvedot herättelee aina silloin tällöin. Ja mikä ihme juttu se unettomuus keskellä yötä oikein on...? Viime yönä olin hereillä kolmesta viiteen, ei vaan väsyttänyt.
Itsellä onneksi on enää kaksi päivää töitä ennen äitiysloma alkua. Sitten se on noille yöunille ihan sama, kun ensimmäistä kerta odotellaan, niin voi koisia päivälläkin :D
Ja Bubmle-B kyseli tuosta miehen suhtautumisesta yöramppailuun. Meillä se ei vaikuta yhtään. Siippa koisii kun tukki (vaikka kun noita unettomuus-jaksoja tulee, koitan kyllä huokailla kovaäänisesti ja vaihdella kylkeä niin että sänky hytkyy...)- unettomuutta...
En saa enää kovin hyvin nukuttua öisin. rv 35 3. Mies on onneksi TODELLA hyväuninen ja ei heräile minun vessassa käynteihini eikä pyöriskelyyn. Monesti vaan ajatukset pyörii päässä eikä sitten auta kuin ruveta esim. lukemaan. Ehkä tuleva synnytyski jo jännittää. Hikoilen myös paljon yöllä ja senkään takia en saa unta.
- magnesiumia
niihin suonenvetoihin? Auttaa todennäköisesti. Itse otan 350 mg joka ilta.
- nukkumatti saisi tulla
Ennen raskautta nukuin 8-12 tunnin yöunia. Nyt viikkoja 34 4 ja herään joka yö vähintään 2 kertaa. Muutama viikko sitten huomasin nukkuneeni 4-6 tuntia yössä jo monta viikkoa. Eikä tietenkään yhtäjaksoisesti.
Mahallaan ei voi nukkua, koska riiviö aloittaa heti potkimisen. Selällään ei voi nukkua, koska heti alkaa pissahätä, kyljellään ei voi nukkua kun käsi puutuu jne... Siis miten voi nukkua??? Ainoa asento missä voin nyt nukkua on sellainen, jossa teen tyynyistä keon ja nukun sen keon päällä selälläni (pää vähän alempana, kuin hartiaseutu). Mies nauraa nähdessään minun kipuavan siihen nukkumaan...
Enää ei tarvitse herätä kuin vessareissuihin 1-3 kertaa yössä. Nyt jopa nukuin 7 1/2 tunnin yöunet (kahdella herätyksellä). Onneksi mies ei herää näihin reissuihin.- miepä
Koko raskausaika on ravattu yöpissalla, n. 4-6 krt yössä. Tuntuu että se on nyt vaan pahentunut. Laskettuaika oli ja meni (40 2) eikä ilmoittele vielä tulostaan. Viime yönä tuli valvottua kolmesta viiteen, ei vaan tullu uni silmään. Itse kyllä kömmin monesti sohvalle nukkumaan kun miehellä aikainen herätys kuudelta, enkä viitti pilata sen yöunia jatkuvalla ravaamisella. Viime yö oli kyllä kauhea, en tiedä onko sitä sitten jo niin levoton kun odottelee merkkiä että synnytys alkaisi. Nyt väsyttää ihan järkyttävästi, mutta ei tuu uni silmään. Näin väsyneenä ei kyllä taitaisi jaksaa edes synnyttää. Pitää kokeilla ottaa päiväunet tuossa..
Itse en ole neuvolassa huomannut ottaa puheeksi noita huonoja öitä. Oon vaan kärvistellyt. Kyllähän sitä väsyneenä on paljon kärsimättömämpi ja tulee kiukuteltua..
- kiitos kysymästä =)
Juu, täällä kärvistellään 33 1 ja huonosti olen nukkunut jo useamman kuukauden! Maha on niiiin iso että herään nimenomaan vaihtaakseni asentoa. Tai sitten käydäkseni taas vessassa. Noin tunnin välein joku näistä on aina tehtävä. On olemassa enää kolme asentoa: molemmat kyljet tai selällään. Ja mitään niistä ei siis kovinkaan pitkään...
Hermo alkaa mennä, tulis jo ulos! - täälläkin
nyt on viikkoja 35 ja tänään alkoi äitiysloma (jee) Unet on jo pitkään olleet katkonaiset, pissallakäyntejä 2-5 yössä. Lisäksi välillä aamuyöstä olen herännyt täysin pirteänä, joskus 3 ja 5 välillä. Muutaman sivun lukemisen jälkeen uni on taas tullut ja aamuherätys on ollut tuskaa. Nyt ei enää valvomiset haittaa, nukun päiväunet jos yöllä ei uni tule.
Mies on ottanut apuun korvatulpat (oikeastaan siksi, että kuulemma kuorsaan öisin, eikä siihen ole oikein muuta lääkitystä, kuin synnytys:) Siksi mies nukkuu sitkeästi yöt, vaikka juoksenkin vessassa jatkuvasti. Pienen kirjaan kiinnitettävän lukulampun hankinta auttaa lukuhommissa toista häiritsemättä. Unettomuus häviää usein muutaman minuutin lukemisen jälkeen ja taju lähtee taas...
Hyviä öitä kaikille! - Vappumami
katkonaisesti lähes alusta asti. Nyt herään 3-6 kertaa yössä vessaan. Melkoisesti väsyttää,utta päiväunia olen ottanut aina kun mahdollisuus(teen vuorotyötä). Nyt sairaslomaa äitiyslomaan asti,että ehtii niitä päikkäreitäkin enemmän.
Mies ei herää vessassa ramppaamiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265