Tietojenkäsittelytiedettä

AMK-pohjalta?

Moi!

Olen valmistunut viitisen vuotta sitten IT-tradeksi ja ollut oman alan töissä suunnilleen yhtä kauan. AMK meni läpi sen kummemmin panostamatta ja sen huomaa todistuksesta. Nyt olen kuitenkin alkanut pohtia, josko lähtisin yliopistoon opiskelemaan lisää, motivaatiokin kun on ihan eri luokkaa kuin silloin teininä.

Muttamutta, kannattaakohan mun hakea AMK-todistuksella ( ilmeisesti tässä tapauksessa otetaan huomioon työkokemus, avoimen yo:n opinnot ja mahdollisesti muitakin ansioita(?)) vai ihan pääsykokeiden kautta? Tuo AMK-todistus ei tosiaan ole mikään kehuttava, joten sillä ei erotuta edukseen. Minkälaisia todistuksia muilla AMK-pohjalta tietojenkäsittelytiedettä opiskelemaan hakeneilla/päässeillä on ollut? Mietin myös sitä, onko tämä mun työkokemuskaan vielä riittävän vakuuttava.. Onko mahdollista/sallittua hakea opiskelemaan sekä AMK-todistuksella, että käydä pääsykokeissa?

Kaikkia kokemuksia ja vinkkejä otetaan mieluusti vastaan!

4

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-käpistelijä

Kaveri oli pitänyt purkkia nuoruudessa, kävi pääsykokeissa krapula-aamuna, väsäsi vastaukset
      -> sisään.

Itse olin kirjoittanut reaalissa kemiaa ja pitkän matikan
      -> sisään (em. kokeista olisi riittänyt arvosanat M).

Jos tietojenkäsittelytieteeseen ei halua päästä sisälle, saa jo yrittää aika paljon että EI pääse ;-)

• käpistelijä

Minä pyrin lukemaan tietojenkäsittelytiedettä pelkkien pääsykoepisteiden perusteella ja pääsin.
      Koe oli sen tyyppinen, että vahvalla loogisella päättelykyvyllä tai mahdollisesti aikaisemmalla ohjelmointitaidolla siitä pääsi helposti läpi. Muistaakseni tarjolla oli 4 kysymystä, joista piti vastata kolmeen. Joku aineistopohjainen. Yksi sellainen, jossa oli hyötyä ohjelmointitaidosta (mistä tahansa). Pyrin vuonna 2002.

• deeiii
    • tuplahyöty

Jos mietit, kummalla tapaa haet, kannattaa tietenkin ensin harkita maisteritason erillisvalintaa, jolloin saat eniten hyväksiluettua vanhasta tutkinnosta. Jos haluaa varmistaa pääsyn, voi käydä myös pääsykokeessa myöhemmin keväällä. Eli hae kummallakin tavalla. Yleensä erillisvalinnat valitaan ensin, joten voit saada tiedon pääsitkö vai et, ennen pääsykoetta. Myös pääsykokeen kautta valitut, jotka tavallaan aloittavat alusta, saavat hyväksiluettua ammattikorkeasta opintopisteitä noin yhden vuoden verran, muttei niin paljon kuin maisterilinjalle päässeet.

Tälle kevättä ei alkuperäinen kysyjä tietenkään ehdi maisterivalinnassa hakea, mutta muille pähkäilijöille: kannattaa ensi vuonna hakea kummallakin tapaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe