roaccutan ja kasvojen pesu

Elikkä onko roaccutanin käytön aikana viisasta käyttää vielä kasvojenpesuaineita vai onko parempi pestä pelkällä vedellä? Ja kuinka monella on kokemusta roaccutanin pahenemisvaiheesta? Onko se yleinen sivuoire vai tuleeko se vain harvoille ?
82891
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Kyllähän kasvot kannattaa pestä asiaankuuluvilla aineilla, roankin aikana. Ainakin itse teen niin ja hyväksi olen havainnut. Pahenemisvaihe .. En tiedä onko menossa nyt, hyvänä ollut iho on parempi mutta ongelma-alue (lähinnä leukapielet) kutisevat ja pukkaavat näppyä nytkin, 3 vkoa isotretinoinia syöneenä). Voi olla pahenemisvaihe, tiedä sitten.

Äänestä

itsekkin olen aloittamassa roan ja mietin myös kasvojen pesua. Onko sebamedin pesuneste hyvä meikin ja kasvojen pesuun roan aikana, vai mitä suosittelette? Huomenna olen menossa apteekkiin hakeen kuuria, niin samalla ostaisin sitten muutkin tarpeet.

Miten muuten, kun netistä luin, että vältettävä a- vitamiinia sisältäviä tuotteita kuurin aikana, niin...kuin tarkaan tässä nyt pitäisi alkaa syynäämään kaupassa tuoteselosteita...?Onko joitain tuotteita jotka ovat ehdottomasti kiellettyjä?

Äänestä
  • Hei!
    Itse käytän Acon puhdistusaineita kasvovetineen. Essexin rasva sitten päälle. Eiköhän Sebamed ole kanssa vallan mainio :)
    Itse en ole syynännyt mitään tuoteselosteita, syönyt ihan normaalisti vain...

    Äänestä

Itselläni menossa 3kk täl hetkel.
Aamuisin: Viileellä vedellä pesen kasvot ja sen jälkee aqualan L -kosteusvoidetta, pitää hyvin ihon kosteena koko työpäivän.
Iltaisin: suihkun jälkee Louis Widmerin puhdistusmaidolla kasvojen pesu-> viileellä vedellä pois, päälle LW:n kasvovesi ja Aqualan L:llää..

Ei oo kuivunu iho kuin välillä päivisin pieniä kohtia kasvoissa, mutta ei mitää huomattavaa.

Mul ei ihan kauheeta pahenemis vaihetta. Kyl tos 3.-5.viikot oli enemmän finnejä ku yleensä ja pari sellasta tosi isoa mut nyt on rauhoittunu, pari kolme pientä viikossa.
Arvet paranee tosissaa paljon hitaammin, kuten myös kaikki haavat ym. ym.

Tsemppiä!

Äänestä
  • Ihan normaalisti olen pessyt minäkin. Huomasin vain sellaisen, että kun kasvot kuivaa froteepyyhkeellä niin moni pyyhe tuntuu liian karhealta, koska iho on todella ohut. Myös jotkut kasvovoiteet hieman 'kirvelevät' ensin.. oisko niissä sitten jotain hajusteita tms. jotka nyt tuntuu enemmeän kun iho on ohentunut.

    Itsellä kohta 6 kk takana ja nyt on kroppa aika hyvin sopeutunut kuuriin. Finnejä ei alunperinkään ollut kun syön roaa päästäkseni eroon Diane Novista ilman paiseiden joukkovalloitusta.. N. 2 kk kuurin jälkeen ( vai olisko ollut 1 kk) huulet olivat aika pahassa kunnossa, etenkin suunpielestä aina nahka repaleisena jne. En voi lähteä vieläkään minnekään ilman Bepanthen -voidetta. Pakko rasvata monta kertaa päivässä.

    Äänestä

  • herkkä.. kirjoitti:

    Ihan normaalisti olen pessyt minäkin. Huomasin vain sellaisen, että kun kasvot kuivaa froteepyyhkeellä niin moni pyyhe tuntuu liian karhealta, koska iho on todella ohut. Myös jotkut kasvovoiteet hieman 'kirvelevät' ensin.. oisko niissä sitten jotain hajusteita tms. jotka nyt tuntuu enemmeän kun iho on ohentunut.

    Itsellä kohta 6 kk takana ja nyt on kroppa aika hyvin sopeutunut kuuriin. Finnejä ei alunperinkään ollut kun syön roaa päästäkseni eroon Diane Novista ilman paiseiden joukkovalloitusta.. N. 2 kk kuurin jälkeen ( vai olisko ollut 1 kk) huulet olivat aika pahassa kunnossa, etenkin suunpielestä aina nahka repaleisena jne. En voi lähteä vieläkään minnekään ilman Bepanthen -voidetta. Pakko rasvata monta kertaa päivässä.

    ??? Finnejä ei alunperinkään ollut.. ja olet silti roa-kuurilla..käsittämätöntä

    Äänestä

  • ennaltaehkäisevästi? kirjoitti:

    ??? Finnejä ei alunperinkään ollut.. ja olet silti roa-kuurilla..käsittämätöntä

    Olen syönyt noin koko aikuisen ikäni 18-35 vuotiaaksi Diane Novaa, joka alunperin annettiin aknen hoitoon. Yritin lopettaa kuurin kolmekymppisenä, huonoin tuloksin. Iho todellakin räjähti. Ihotautilääkäri sanoi, että on täysin mahdollista, että akneaktiivisuus on ja pysyy vaikk kuinka vanhaksi ellei sitä 'tapeta'. Haluan lopettaa Diane Novat, mutta en uskalla enää toista kertaa jättää pillereitä pois noin vain, sen verran karmea kokemus oli. Sen takia siis syön Roaa. Kohta kuuri loppuu ja lopetan pillerit. Saa nähdä kuin käy...

    Äänestä

hydrating cleansing milk:iä ja nivean kasvovettä (normaali/sekaiho) roan aikana? Onko noi nivean tuotteet hyviä, vai pitäskö suosia apteekin tuotteita?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


kiinnostunut123 kirjoitti:

Elikkä onko roaccutanin käytön aikana viisasta käyttää vielä kasvojenpesuaineita vai onko parempi pestä pelkällä vedellä? Ja kuinka monella on kokemusta roaccutanin pahenemisvaiheesta? Onko se yleinen sivuoire vai tuleeko se vain harvoille ?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu