Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pimeän palkan suuruus?

oravannahka

Paljonko te raksalla pimeästi töitä tekevät saatte palkkaa? Itse haluaisin raksalle töihin mut ei paljon kauheesti nappaa tehdä 7 eurolla tunti apumiehen hommia. Koskaan en oo raksaduunissa ollut mut helvetin ahkera kaveri oon.

17

8984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppo homma

      Tuo 7€ tunnissa vastaa 10€:n tuntipalkaa verollisena. Itse kuitenkin vähintään puolittaisin pimeästä työskentelystä aiheutuvan riskin, joten kyllä se kymppi tunnilta pitäisi saada (= noin 13€ verollisena).

      • Wanha rakenustyöläinen

        Minun tilastojen mukaan pimeiden ukkojen tapaturmatilastot on synkät. Pakkavaat katoamaan työmailta mystisesti.Ja yleensä aina kun luulevat tienaavansa, jostain kumman syystä palkanmaksaja kääntää vastuun muualle ja ei löydy jänikselle auttajaa.

        Betoni on ensin märkää menee monttuun helposti ja sitten kovaa ja hankalaa työstää?!!


    • se pyörii

      20-30 välillä,apparit ei tosin saa kuin 10-12 erkkiä.Sulle tuskin maksettais edes kymppiä jos ei ole kokemusta alalta.

    • hg6

      No tuleehan tuon 7€:n päälle päiväraha, asumistuki ja sossut. Kyllä sillä jo elelee ihan asiallisesti.

      • Rakentajaukkeli

        Täysin rikollista, edesvastuutonta, yhteiskuntaa halveksivaa toimintaa. Ottakaa lapsirukat itseänne niskasta kiinni ja menkää töihin niin kuin ihmiset saatte joskus eläkkeennekkin hoidettua.
        Minkä taakses jätät sen edestäs löydät.


      • nou shit sherlok
        Rakentajaukkeli kirjoitti:

        Täysin rikollista, edesvastuutonta, yhteiskuntaa halveksivaa toimintaa. Ottakaa lapsirukat itseänne niskasta kiinni ja menkää töihin niin kuin ihmiset saatte joskus eläkkeennekkin hoidettua.
        Minkä taakses jätät sen edestäs löydät.

        Vitunko väliä joillakin eläkkeillä jos raksahommiin lähtee niin ei edes elä sinne eläkeikään asti. Ja pimeästä työstä jää sen verran enemmän taskuun ettei ole väliä vaikkei eläkkeitä saisikaan kun tilillä on rahaa niin että hävettää. Minä en ainakaan maksa enää euroakaan veroja, pimeitä hommia painan niin paljon kuin mahdollista. Revi siitä!


      • kaikkeasitä
        nou shit sherlok kirjoitti:

        Vitunko väliä joillakin eläkkeillä jos raksahommiin lähtee niin ei edes elä sinne eläkeikään asti. Ja pimeästä työstä jää sen verran enemmän taskuun ettei ole väliä vaikkei eläkkeitä saisikaan kun tilillä on rahaa niin että hävettää. Minä en ainakaan maksa enää euroakaan veroja, pimeitä hommia painan niin paljon kuin mahdollista. Revi siitä!

        Sanoppa tuo kahavikopissa. PELLE


      • purkutyö
        nou shit sherlok kirjoitti:

        Vitunko väliä joillakin eläkkeillä jos raksahommiin lähtee niin ei edes elä sinne eläkeikään asti. Ja pimeästä työstä jää sen verran enemmän taskuun ettei ole väliä vaikkei eläkkeitä saisikaan kun tilillä on rahaa niin että hävettää. Minä en ainakaan maksa enää euroakaan veroja, pimeitä hommia painan niin paljon kuin mahdollista. Revi siitä!

        Nyt olis paikka vapaana palkka kova siitihköä sisätyötä edellinen kaveri jätti kesken oli kyllä monta vuotta.kun meinas että on terveydelle vaarallista.


      • Kiinnostunut**
        purkutyö kirjoitti:

        Nyt olis paikka vapaana palkka kova siitihköä sisätyötä edellinen kaveri jätti kesken oli kyllä monta vuotta.kun meinas että on terveydelle vaarallista.

        Kerrohan lisää tuosta tehtävästä. Kokemusta alalta ei ole, mutta ahkera kaveri olen ja nopea oppimaan. Mitä homma sisältää ja monen tunnin päiviä?


        T


      • tyypillinen
        Kiinnostunut** kirjoitti:

        Kerrohan lisää tuosta tehtävästä. Kokemusta alalta ei ole, mutta ahkera kaveri olen ja nopea oppimaan. Mitä homma sisältää ja monen tunnin päiviä?


        T

        Juuri tätä tarkoitan
        Te lähdette tekemään pimeää työtä josta ette tiedä mitään mutta ahkeria olette.
        Olisin voinut tarjota asbestin purkua ilman suojaimia ym. varotoimenpiteitä ja vieläpä latentarhatyömaalla. Asbestia on sadoissa eri rakennusmateriaaleissa eikä niitä voi useinkaan tunnistaa edes ammattimies ilman labrakokeita. Olisin esim luvannut teille xx-summan pimeänä. olisitte imeny pölyt kitusiin altistuttaneet 40 lapsirukkaa syöpämyrkylle ja minä laskuttanu kunnalta sievoisen summan ja painellu poikien kanssa sikaileen thaimaahan.

        Tämä nyt on vaan esimerkki mutta ajatelkaa työnsankarit mitä teette??


      • tuossa
        tyypillinen kirjoitti:

        Juuri tätä tarkoitan
        Te lähdette tekemään pimeää työtä josta ette tiedä mitään mutta ahkeria olette.
        Olisin voinut tarjota asbestin purkua ilman suojaimia ym. varotoimenpiteitä ja vieläpä latentarhatyömaalla. Asbestia on sadoissa eri rakennusmateriaaleissa eikä niitä voi useinkaan tunnistaa edes ammattimies ilman labrakokeita. Olisin esim luvannut teille xx-summan pimeänä. olisitte imeny pölyt kitusiin altistuttaneet 40 lapsirukkaa syöpämyrkylle ja minä laskuttanu kunnalta sievoisen summan ja painellu poikien kanssa sikaileen thaimaahan.

        Tämä nyt on vaan esimerkki mutta ajatelkaa työnsankarit mitä teette??

        on oiva opetus. menee terveys ja maine. tai käy niin että pimeä työnantaja häipyy tosiaan sinne thaimaahan ja jättää maksamatta palkat. mistäs haet ansiosidonnaista? tällänen pimeän työntekijä polkee myös meitä muita normaaleja työntekijöitä, ei kannata verollisille työntekijöille maksaa kunnon liksaa kun tuo hullu tekee puolet halvemmalla ja vielä purkaa napisematta asbestitkin...


      • tekeminen
        nou shit sherlok kirjoitti:

        Vitunko väliä joillakin eläkkeillä jos raksahommiin lähtee niin ei edes elä sinne eläkeikään asti. Ja pimeästä työstä jää sen verran enemmän taskuun ettei ole väliä vaikkei eläkkeitä saisikaan kun tilillä on rahaa niin että hävettää. Minä en ainakaan maksa enää euroakaan veroja, pimeitä hommia painan niin paljon kuin mahdollista. Revi siitä!

        Voit ihan hyvin tehdä pimeää työtä. Älä kuitenkaan yritä saada lapsiasi kunnalliseen päivähoitoon ja kouluun. Koulutuksen voit maksaa itse pimeillä tuloillasi. Terveydenhoitosi ja myös perheesi terveydenhoidonhan sinä ostat yksityisiltä laitoksilta. Kirjastot ja uimahallit jne. eivät kuulu sinulle. Voit ostaa halliaikaa Harkimolta ja muilta. Kaikki julkinen liikenne on sitten sinulta ja perheeltäsi poissuljettu. Omalla autolla vaan. Kiinnostaako vielä pimeä työ?


      • Anonyymi
        tekeminen kirjoitti:

        Voit ihan hyvin tehdä pimeää työtä. Älä kuitenkaan yritä saada lapsiasi kunnalliseen päivähoitoon ja kouluun. Koulutuksen voit maksaa itse pimeillä tuloillasi. Terveydenhoitosi ja myös perheesi terveydenhoidonhan sinä ostat yksityisiltä laitoksilta. Kirjastot ja uimahallit jne. eivät kuulu sinulle. Voit ostaa halliaikaa Harkimolta ja muilta. Kaikki julkinen liikenne on sitten sinulta ja perheeltäsi poissuljettu. Omalla autolla vaan. Kiinnostaako vielä pimeä työ?

        Turhaa näitä kieroonkasvaneita perseilijöitä on koettaa moralisoida, ne on menneet vituiksi jo tekovaiheessa.


      • Anonyymi

        Sitten kun jäät kiinni (mikä varmasti tulee tapahtumaan) sinua syytetään veropetoksesta ja väärin ja vilpillisin perustein nostetusta sosiaalituesta. Maksat kaiken takaisin korotettuna tai menet vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta.


    • Nimetön

      verollinen palkka 10euroa/tunti niin työn antaja maksaa noin 17euroa/tunti. Eli pitää saada ainakin 15euroa/tunti pimeenä..

      • Anonyymi

        palkan maksu käytäntö muuttunut radikaadisti ulkomaisten omistavat maksavat lain edellyttämää palkaa
        ja esim työntekijää tienaa 2000€ puhtaana käteen kuukaudessa. ei huono. ai niin unohdin kaikilla aina ensimmäinen nosto 500€ jonka toimittavat työnantalle takaisin. taas töitä seuraavalle kuukaudelle. ei kuulema enää tarvitse maksaa ns pimeitä palkkoja verottaja ja ulkomaalaiset rakentajat ovat iloisia poikia 20 kertaa 500€ kuukaudessa? PS otetaan lisää työntekijöitä mieluimmin juuri maahan muuttaneita. heti töihin


    • Anonyymi

      Ketjun aloitus on provo, ei kai kukaan nyt oikeasti odota että täällä jaeltaisiin harmaan talouden toimintaohjeita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe