Yamarin 59 DC?

eskola_43

Olen aikeissa ostaa uuden daycruiserin kokoluokassa 5,5 - 6 metriä. Käyttötarkoitus on lähinnä päiväretkeily Turun saaristossa, mutta satunnaisesti ehkä yötäkin voitaisiin veneessä vaimon kanssa olla. Yhtenä vaihtoehtona on Yamarin 59 DC ja siihen koneeksi Yamaha 115. Kyselisin nyt kokemuksia moisesta paketista. Vahvuudet ja heikkoudet mahdollisimman objektiivisesti kiinnostaa kovasti. Muitakin vaihtoehtoja saa toki ehdottaa ja mielellään vielä perustelujen kera... :)

Toivoisin ettei tässä mentäisi keskusteluun jenkkiveneiden paremmuudesta tms. Olen ostamassa perämoottorilla varustettua paattia (ja todennäköisesti vielä pohjoismaisen valmistajan tuotetta).

Kiitos!

19

20324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni on

      tämän veneen makuutila ja kyllä kaikki muutkin
      ko. kokoiset DC:t.

      vahvuuksia on toisaalta koko ja paino trailerikäyössä.

      hieman yli kuusimetrisissä olisi tarjontaa enemmän ja
      ehkä käytössä parempi.

      • eskola_43

        Oikeassa olet, aika ahdashan tuo on. Esimerkiksi Yamarinin 64 DC kiinnostaisi kovasti, mutta hintaero on melko suuri ja mietinkin että onko tuo kalliimman hinnan arvoinen. Sitten on tietysti esim. Bellan, Flipperin ja AMT:n vastaavat.


      • heh
        eskola_43 kirjoitti:

        Oikeassa olet, aika ahdashan tuo on. Esimerkiksi Yamarinin 64 DC kiinnostaisi kovasti, mutta hintaero on melko suuri ja mietinkin että onko tuo kalliimman hinnan arvoinen. Sitten on tietysti esim. Bellan, Flipperin ja AMT:n vastaavat.

        Nyt pitää sanoa, että vastaava HT sopii hyvin kahden hengen retkeilykäyttöön.

        Meikällä on 535 pitkä ja varsin kapea HT ja 1 tai 2 yötä menee ihan mukavasti. Sängyn pituus oli meikäläiselle kriittinen asia . Vaikka en ole kuin 187cm, ei läheskään kaikissa veneissä ollut riittävää sänkyä.

        Okei, HT on erilainen kuin DC.

        Jos raha ei estä niin kannattaa ostaa saman tien riittävän suuri. Tuohan koko yleensä merikelpoisuutta ja muita mukavia ominaisuuksia joskin tietysti kulutkin kasvavat. Toisaalta sijoitetun pääoman saa kohtuullisen hyvin takaisin myydessä.


    • 59DC

      Minulla itsellä on 59DC ja täytyy myöntää, että en ole vielä yötä tohtinut siinä viettää. "kajuutta" on lähinnä tavaroiden säilytystä varten. Sama tilannehan on myös muissa tämän kokoluokan veneissä. Mikäli tulisi lähdetyksi oikealla asenteella vesille, eli yötä ollaan, onnistuisi se varmastikin. Veneen kulku on enemmänkuin loistava varsinkin tyynellä kelillä. "rannikkovauhdiksi" olen nimennyt n.7-8 solmua jolloin pysyy hyvin karttasivuilla mukana. Koneena yamarin 100 hv on käypä valinta, mutta jos mukana on useita hlöitä kaipais ehkä 115 tuomaa lisäpuhtia. Hyvän lisätilan ( myös yöpymistä silmälläpitäen) tuo matkustamon pressu, minkä käytöstä löytyy useita eri vaihtoehtoja!
      Sanoisin kyllä hyvinkin, että suosittelen!

      • Ihminen5

        Itselläni on kyseinen vene ja olen tyytyväinen.Makuutilat ovat isommat kuin amt200dc:ssä.Vene ei ole retkivene,mutta todella mainio 2-3 päivän reissuihin.Hyvät kansitilat(paremmat kuin 59Ht:ssä:Kuomulla saa nostettua käyttöastetta ja pöydän ympärillä on mukava nauttia virvokkeita.115hv koneella ei lastikaan tunnu pahalta.Kyseinen vene on ideaali päiväreissuihin,kun taas 59Ht ei ole ideaali mihinkään.


      • hieno paatti on.
        Ihminen5 kirjoitti:

        Itselläni on kyseinen vene ja olen tyytyväinen.Makuutilat ovat isommat kuin amt200dc:ssä.Vene ei ole retkivene,mutta todella mainio 2-3 päivän reissuihin.Hyvät kansitilat(paremmat kuin 59Ht:ssä:Kuomulla saa nostettua käyttöastetta ja pöydän ympärillä on mukava nauttia virvokkeita.115hv koneella ei lastikaan tunnu pahalta.Kyseinen vene on ideaali päiväreissuihin,kun taas 59Ht ei ole ideaali mihinkään.

        Mullakin samanlainen ja tähän asti olen ollut ihan tyytyväinen. Kun vähän tarkemmin katsoo miten on rakennettu niin löytyy aina pieniä vikoja mutta niin vissin on kaikissa veneissä nykyään, nopeasti vaan kasaan ja rahat taskuun. Mun mielestä riittää hyvin makutilat kahdelle, pientä ronkkimista voi olla mutta kansitilat ovatkin sitte paljon mukavammat kuin HT:ssä. Ja saa myös tavarat lukon taakse. Onkohan joku asentanut stereot tähä paattiin? Olis kiva tietää mihin ootte pistänyt kovaääniset ja stereon myös. Tattis ja hyvää veneilyä.


      • Tomppa VSA
        hieno paatti on. kirjoitti:

        Mullakin samanlainen ja tähän asti olen ollut ihan tyytyväinen. Kun vähän tarkemmin katsoo miten on rakennettu niin löytyy aina pieniä vikoja mutta niin vissin on kaikissa veneissä nykyään, nopeasti vaan kasaan ja rahat taskuun. Mun mielestä riittää hyvin makutilat kahdelle, pientä ronkkimista voi olla mutta kansitilat ovatkin sitte paljon mukavammat kuin HT:ssä. Ja saa myös tavarat lukon taakse. Onkohan joku asentanut stereot tähä paattiin? Olis kiva tietää mihin ootte pistänyt kovaääniset ja stereon myös. Tattis ja hyvää veneilyä.

        Itselläni on 59 dc ostin viime syksynä. Asensin kesällä stereot ratin alapuolelle ja cd mahtuu hyvin tulemaan ulos. kaiuttimet asensin eteen eli kaasukahvan yläpuolelle ja kajuutan oven viereen mutta älä asenna niitä siihen koska jos sinulla kompassi magneetti vaikuttaa hiukan siihen. Toinen hyvä paikka on etu istuinten vieressä alhaalla. siihen olisin itse laittanut jos olisin hoksannut magneetti asian heti.
        Muuten vene on mielestäni liian yli mainostettu. Ok vene on daycruiser siis hienon il´man vene mut jos sattuu vesi sade niin ompa kiva ajaa kun ikkunat höyryssä ja ei edes tuulilasin pyyhintä. Ja jos vähän kovempi aallokko niin hakkaa liikaa mut niin kait kaikki liukuva runkoiset. Seuraava veneeni ei ainakaan ole day cruiser.. Mukavaa ja turvallista veneily kautta kaikille. tv.Tomppa


    • 123

      Ole tarkkana hinnoissa.Keskon hinnat ovat 3500-4000 euroa yli.Oikea hinta uudesta on 25000-26000

      • 456

        Keskon ovh pakettihinta 115 jammulla on 30880e. Täytyy olla kova poika tinkaamaan jos sen 25-26000 haarukkaan saa.


      • hyvään hintaan
        456 kirjoitti:

        Keskon ovh pakettihinta 115 jammulla on 30880e. Täytyy olla kova poika tinkaamaan jos sen 25-26000 haarukkaan saa.

        Nyt niitä saa tuollaiseen 24t!! Jonain päivänä saan paketista enemmän kuin nyt maksamani rahan!!!

        Niin se vaan menee, taantumasta ei ole kuin hyötyä!!


    • uusi menossa myyntiin

      Terve näin ilmoituksesi ja ajattelin tarjota venettäni koska tarve tuli toisentyyppiseksi veneen suhteen yst.terv omistaja

      • ostamassa

        Missä myynnissä, ollaan juurikin yamarinin tai bellan pikkuDC:tä katselemssa.


      • Myynissä uusi
        ostamassa kirjoitti:

        Missä myynnissä, ollaan juurikin yamarinin tai bellan pikkuDC:tä katselemssa.

        terve .vene Ojakkalassa talvitelakoitu ,ilmoittaisitko yhteystietosi niin soitan !


    • Kesäkulkuneuvo

      Hei!
      Olet varmaan jo löytänyt oman Yamarinisi?
      Kaarinassa olis tarjolla tosi siisti Yamarin-kaunotar. 100 heppanen nelitahti...Ota yhteyttä, jos paatti puuttuu!
      T. Anne ja Pasi Jokinen

    • yamarin3

      Imekää mun munaa!!

      • Pysytään aiheessa

        Ja näin keskustelu alkaa harhailla aiheesta (taas).
        Keskustellaan kyseisestä veneestä, eikä joko kanamunasta tai sukupuoli elimestä. Kiitos


    • Venettäetsivä

      Haussa olisi 59 DC 2010-luvulta, jos löytyy niin laita tänne viestiä, niin vaihdetaan yhteystietoja!

    • Yammusi

      59c ja 5940 ovat samalla pohjalla, mutta ns koppiveneitä.
      Ei tarvitse pelata pressujen kanssa. Säästää hermoja pitkällä aikavälillä.
      Itse tyhjentyvä avotila ja makuu paikkakin löytyy sisältä.
      Kannattaa panna harkintaan.

    • Anonyymi

      Tuli ostettua Yamarin 59dc 115hv yamahalla. Tyytyväinen olen ollut. Menee kohtuu polttoaineella ja huippunopeuskin on liki 39knot. Yllättävän vakaa ajettava, jopa ilman trimmitasoja. Ensi kesän venereissuja odotellessa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2403
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1814
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1535
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1524
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1065
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      949
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      205
      741
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe