Meillä on sängyn hökötys, jossa on halvimmasta päästä olevat patjat. nyt on selkä ollut sen verran kipeänä, että oon aatellut panostaa vähän laadukkaampiin patjoihin. Mihinkään hirmu kalliiseen ei kyllä oo varaa. Vai pitäiskö ostaa kokonaan uus sänky. Millähän rahalla vois saada kohtuu hyvän?
Mitä patjaa (sänkyä) suosittelette
9
3976
Vastaukset
- sänky kaiken a ja o
Käy testaamassa eri liikkeissä sänkyjä... ja ilman ulkovaatteita. Aikaa kannattaa käyttää. Itselläni on Hästensin sänky ja on aivan loistava. Toki sillä on hintaakin, mutta jos sänky kestää takuuajan (25 vuotta) niin kyllä siinä ajassa hereillä kuluttaa kahdeksan tunnin jaksoissa per päivä paljon enemmän rahaa kuin mitä uneen panostaa.
Luin jonkun sänkytestin ja Ikean sultan vuoteet pärjäsi todella hyvin siinä. Niitäkään ei siis kannata hyljeksiä.- 8 vuodessa
Hese särkyy noin 10 vuoden sisään,koska takuu pelaa hyvin saa aina uuden sängyn tarvittaessa. Myöskin patjana ei ole mikään kummoinen eikä sijauspatjaa "voi" pestä kutistuu ja menee möykkyihin pestessä, aina pitäisi uusi ostaa entisen likaantuessa.Minulla ollu hese n 10v pohjarimat notkahtivat reilusti takuu kyllä toimii, ukko kävi katsomassa sanoi uusi tuodaan näin myös tapahtui.
- ..pesu...
8 vuodessa kirjoitti:
Hese särkyy noin 10 vuoden sisään,koska takuu pelaa hyvin saa aina uuden sängyn tarvittaessa. Myöskin patjana ei ole mikään kummoinen eikä sijauspatjaa "voi" pestä kutistuu ja menee möykkyihin pestessä, aina pitäisi uusi ostaa entisen likaantuessa.Minulla ollu hese n 10v pohjarimat notkahtivat reilusti takuu kyllä toimii, ukko kävi katsomassa sanoi uusi tuodaan näin myös tapahtui.
Hästensin sijauspatjaa ei tosiaan voi pestä, koska puuvillakangas on tikattu täytteisiin kiinni. Täytteinä on luonnostaan hengittävää puuvillaa ja puhdistettuja hevosenjouhia. Mutta puhtaana pysymiseen on ratkaisu, puuvillatikattu tai froteinen pestävä sijauspatjan päällinen. Se antaa melkoisen paljon suojaa ja estää itse sijauspatjan likaantumisen (jos kärsii yökastelusta tai kaatelee juomia pitkin sänkyä, on syytä harkita toisenlaista sänkyä muovisella suojalla)
Oletko muuten pessyt kuinka monta kertaa vaahtomuovisen sijauspatjan? Menee varmaan se vaahtomuovikin aika miellyttäväksi pesun jälkeen :)
Aika mielenkiintoinen kommentti tuo "särkyy 10 vuoden sisään". Toisaalta ymmärrän jos on hankittu kovuudeltaan pehmeä sänky ja elopainoa on reilusti päälle sadan, tai jos sänkyä käytetään trampoliinina. Oma 90cm Hästens painaa reilusti enemmän kuin entinen 120cm runkosänky. Ei nitise eikä natise. Ja takuutakin vielä 24 vuotta jäljellä.
Niin ja vielä selkäkivuista, ne hävisivät Hästensin tultua asuntoon.
On tietysti muitakin varteenotettavia vaihtoehtoja jos ei pidä kriteerinä vaahtomuovittomuutta ja lateksittomuutta. Esimerkiksi Tempur-patjoja ovat kehuneet selkäkipuja vähentäviksi. Jotain muovautuvaa avaruusajan vaahtomuovia, joka kehon lämmön vaikutuksesta muokkautuu kehoa tukevaksi. Itselle tuo ei käynyt myöskään siitä syystä kun haluan kääntyillä enkä pidä liian kovasta sängystä. - 8 vuodessa
..pesu... kirjoitti:
Hästensin sijauspatjaa ei tosiaan voi pestä, koska puuvillakangas on tikattu täytteisiin kiinni. Täytteinä on luonnostaan hengittävää puuvillaa ja puhdistettuja hevosenjouhia. Mutta puhtaana pysymiseen on ratkaisu, puuvillatikattu tai froteinen pestävä sijauspatjan päällinen. Se antaa melkoisen paljon suojaa ja estää itse sijauspatjan likaantumisen (jos kärsii yökastelusta tai kaatelee juomia pitkin sänkyä, on syytä harkita toisenlaista sänkyä muovisella suojalla)
Oletko muuten pessyt kuinka monta kertaa vaahtomuovisen sijauspatjan? Menee varmaan se vaahtomuovikin aika miellyttäväksi pesun jälkeen :)
Aika mielenkiintoinen kommentti tuo "särkyy 10 vuoden sisään". Toisaalta ymmärrän jos on hankittu kovuudeltaan pehmeä sänky ja elopainoa on reilusti päälle sadan, tai jos sänkyä käytetään trampoliinina. Oma 90cm Hästens painaa reilusti enemmän kuin entinen 120cm runkosänky. Ei nitise eikä natise. Ja takuutakin vielä 24 vuotta jäljellä.
Niin ja vielä selkäkivuista, ne hävisivät Hästensin tultua asuntoon.
On tietysti muitakin varteenotettavia vaihtoehtoja jos ei pidä kriteerinä vaahtomuovittomuutta ja lateksittomuutta. Esimerkiksi Tempur-patjoja ovat kehuneet selkäkipuja vähentäviksi. Jotain muovautuvaa avaruusajan vaahtomuovia, joka kehon lämmön vaikutuksesta muokkautuu kehoa tukevaksi. Itselle tuo ei käynyt myöskään siitä syystä kun haluan kääntyillä enkä pidä liian kovasta sängystä.Sijauspatja vaikka pidän lakanoitakin tuota 2 kertaista lakanoitten pitämistä en ole kokeillu,mitä ilmeisesti tarkoitit sijauspatjan päälisen laitolla,ensin ja sit vasta "lakana"?.Minulla notkati hese vaikka oli ihan oikeassa painoluokassa tukeva 90kg,mielen kiintoista faktaa siinä sinulle.Sijauspatja pitänee ostaa uusi kuin ei takuu sitä koskenu.Minulla ei sijauspatjaa ole ollukkaan ennen runkosänkyä, ja hesse eka sellainen.
- päällinen...
8 vuodessa kirjoitti:
Sijauspatja vaikka pidän lakanoitakin tuota 2 kertaista lakanoitten pitämistä en ole kokeillu,mitä ilmeisesti tarkoitit sijauspatjan päälisen laitolla,ensin ja sit vasta "lakana"?.Minulla notkati hese vaikka oli ihan oikeassa painoluokassa tukeva 90kg,mielen kiintoista faktaa siinä sinulle.Sijauspatja pitänee ostaa uusi kuin ei takuu sitä koskenu.Minulla ei sijauspatjaa ole ollukkaan ennen runkosänkyä, ja hesse eka sellainen.
En tarkoittanut tuplalakanoita, vaan jotain tämän tapaista: http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=9406&productId=73697&SearchBackLink=
Siis sijauspatjan päälle laitettava suoja, jonka päälle sitten laitetaan normaalisti lakana.
Mutta mielellään 100% puuvillasta valmistettu, niin hengittää eikä varaudu staattisesti. Saa ainakin Hästensiltä/jälleenmyyjiltä.
Ilmeisesti sinulla on ollut sitten sängyssä valmistus/materiaalivirhe jos runko on notkahtanut. Sinänsä valitettavaa, mutta juuri tuollaisia tapauksia varten näillä sängyillä on 25v takuu.
Ja mitä tulee tuohon sänkyjen hintaan ja siinä olevaan "ilmaan", niin totta kai katetta on näissä tuotteissa niinkuin kaikessa muussakin, esim. vaatteissa. Mutta sitä tosiasiaa ei pidä sivuuttaa, että käsityönä luonnonmateriaaleista tehtynä sängyn valmistuskustannukset ovat toista luokkaa kuin täysin koneellisesti kootuissa keinokuitutuotteissa.
- on sängyissä
Oma mielipiteeni on, että suurin mielikuvilla huijaus liittyy juuri sänkyihin. Ei voi tosiaan perustella millään, että vuode maksaisi 6000 - 10000 euroa.
Noh, itse ostimme Ikeasta patjat, jotka Kuluttajalehden testin mukaan olivat paremmat kuin Hästensin patjat, mutta maksavat vain murto-osan siitä. (Testissä testattiin myös kestoikää, jolla myös korkeaa hintaa perustellaan.)
Ainakin me ollaan oltu tyytyväisiä noihin Ikean patjoihin. Ei tosin ole kokemusta Hästensin patjoista enkä osaa sanoa niiden hyvyydestä / huonoudesta, mutta eipä mitään selkävaivoja tule noista Ikean patjoistakaan.- ole kaikkia
kokeillut mutta me nukutaan nykyisillä hepoilla paremmin kuin aikaisemmilla sängyillä. Koskaan ei herää siihen aamuyön nihkeään hikeen, ilmeisesti petarissa kiertää sen verran ilmaa että se tasaa kropan lämmönvaihtelut. Olisi ehkä pitänyt vaan ostaa se niiden petari niin olis säästynyt monta tonnia. Järjettömän hintaisia kun samalla rahalla saa auton.
- SÄNKYYN
SANOISIN ETTÄ MEILLÄ ON VAIMOLLA TOSI PAHA SELKÄVAIVA(SKOLIOOSI) JA SÄNKYJÄ ON OLLUT MONTA,MEILLÄ AUTTOI MASKUN JENKKI OLIKOHAN NO.3 TAI SIT NO.1 MAKSOI OVH.1390EKUA JA SAATIIN SE 1000EKUUN,ON AUTTANUT TODELLA PALJON MEILLÄ,HARVOJA AAMUJA ON KUN SELKÄ KENKKUILEE,KÄYPPÄ KOKEILEMASSA!!!!
SE EI OO HÄSTENS MUTTA TODELLA LAADUKAS HINTAISEKSEEN... - nyt nukun hyvin
Suositteln kovaa vaahtomuovipatjaa ja tempur sijauspatjaa. Aivan taivaallinen yhdistelmä. Hinta 2x80cm vaahtomuovit n250€ ja tempurit 1100€. Ite en muilla enää nuku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842