Ongelmia kerrankseen...

Swoop

Minulla olisi tällainen "pieni" ongelma koneeni kanssa kun:

Kone ns. jähmettyy paikoilleen. Tämä siis ilmenee tiettyjen ohjelmien käytön jälkeen.
ESIM: Katson videoklippiä Media Playerillä, jossain vaiheessa voi tulla ilmoitus, että Windows on havainnut virheen ja ohjelma suljetaan. Sit kun suljen ohjelman, menee n. 3-10sek. kunnes hiiri jämähtää paikoilleen eikä ota käskyjä vastaan, näin käy myös näppäimistölle, joten mitään muuta ei ole tehtävissä kuin resetoiminen.
(Tätä kuitenkaan ei tapahdu aina, välillä virheilmoituksia ei tule, ja vaikka virheilmoitus tulee, kone ei ns. jämähdä, vaan saan jatkaa klipin katsomista uudelleen, vieläpä onnistuneesti...)
Myös Neron on ilmennyt samankaltaisia ongelmia, ainut vaan mikä eroaa, se ei ilmoita mitään, hiiri vain jämähtää ja resetointia on tiedossa...

Välillä kone ilmoittaa näitä virheilmoituksia aivan käsittämättöissä tilanteissa.
Aukaisen esim.tyhjän Word asiakirjan ja ennenkuin kerkeän edes A-kirjainta etsiä näppäimistöltä, Windows havaitsee virheen ja ohjelma menee kiinni.

Useamman nettiselaimen auki ollessa, kone voi olla hetken tekemättä mitään, jonka jälkeen näytössä välähtää, taustakuva näkyy hetken ilman pikakuvakkeita, pikakuvakkeet palautuu pikkuhiljaa näytölle ja kaikki selainikkunat ovat sulkeutuneet itsestään...

Muistitestit on ajettu kahteen kertaan onnistuneesti läpi, Codecit pitäisi olla OK, kokeiltu kahta eri Codec pakettia, molemmissa sama ongelma. Viruksia koneelta ei ole löydetty, osiot on eheytetty, hermot on menetetty ja hiukset tippuu päästä...

Käyttis asennettu uudelleen uusien osien laiton yhteydessä n.1kk sitten.
Kiitos jo etukäteen :)

8

637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhhahhei

      mene www.ubuntu.com, sen jälkeen sulla ei ole enää ongelmia kun asennat tosimiesten Linuxin!

      • Swoop

        ...mutta ei kiitos...
        Pyrin pysymään Windowsissa... =)


      • Pege81

        Taas yksi viesti mikä ei vie lähemmäs ongelman ratkaisussa. Linux ei ole mikään vastaus siihen, jos jollain ongelmia Windowssin kanssa. Käyttiksen vaihdosta niitä ongelmia voi sitten tullakkin. Eli järki käteen, kun vastauksia pistätte.


    • Helpompi sitä vikaa alkaa hahmottamaan jos saa mahdollisimman tarkat tiedot koneesta.

      • Swoop

        emo: MSI K8N NEO-FSR
        prossu: A64 2800 1,8 GHz,
        muisti: 2x512 Mt DDR400,
        näytis: Ati R9250,
        kovoja 3 kpl: Samsung 80 Gt, Seagate 80 Gt, Seagate 40 Gt.
        Virtalähde: HEC Windmill 385W,
        DVD-RW: BenQ

        Käyttis siis Windows XP Pro ja selaimena Firefoxi.


    • Mulla oli samanlaisia ongelmia, vaihdoin Firefoxin ensin Operaan ja sitten Win Exp.. niin ongelmat hävis.

      • woas

        mulla loppu koneen vaahtominen virhetioista ku vaihdoin IE mozillaan...alko kone junnaa paremmin ja ohjelmat pysy päällä.IE on täys pas*a...


      • Swoop
        woas kirjoitti:

        mulla loppu koneen vaahtominen virhetioista ku vaihdoin IE mozillaan...alko kone junnaa paremmin ja ohjelmat pysy päällä.IE on täys pas*a...

        Joo, mullekin tuli heti Mozilla, mä en edes suostu käyttää IE:tä... =)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe