Vapari on aina

paras.....

Honda tekee maailman parhaat koneet, ja bensakoneet vapareita. Nyt uusi Civic Type-R tulee ja pieksee naurettavat turbopuhaltimet. Jo eka Type-R pieksi suoritusarvoillaan samantehoiset turbot, myös sitkeysarvot eri vaihteilla omaa luokkaansa. Ja Hondan koneet kestää myös suorituskyvyn käyttämistä, toisin kuin esim Vag:n myllyt.

54

13285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moottorit tulevat

      kylläkin BMW:ltä. Ne ovat innovaatioissa ja moottorin sisäisessä dynamiikassa valovuoden edellä muunmuassa Hondaa.

      Mites se eka Civic Type-R muka pieksi mitään, kun ei sitä saatu Suomessa kiihtymään luvattuun 6.8 sekuntiin 0-100km/h, vaan säännönmukaisesti kaikki kellotetut ajat olivat lähempänä 7.5 sekuntia? Ei siinä, hyvä aika, mutta ei ollenkaan sitä mitä piti olla.

      Ai niin, en omista BMW:tä, enkä ole koskaan omistanutkaan.

      • siis mitä ?

        Termi tuo sisäinen dynamiikka, mitä sitten tarkoittaneekin ?

        Moottorit yleensä suunnitellaan johonkin tarkoitukseen ja yksiselitteisesti parasta moottoria on vaikea nimetä.

        BMW.n koneet eivät missään suhteessa ole muita selvästi parempia eikä niissä ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään poikkeavia innovaatioita.
        (valvetronic on kaupallinen erikoisuus, jonka todellisesta hyödystä ei valmistaja itsekään taida olla kovin vakuuttunut.)


      • miettikää vähän
        siis mitä ? kirjoitti:

        Termi tuo sisäinen dynamiikka, mitä sitten tarkoittaneekin ?

        Moottorit yleensä suunnitellaan johonkin tarkoitukseen ja yksiselitteisesti parasta moottoria on vaikea nimetä.

        BMW.n koneet eivät missään suhteessa ole muita selvästi parempia eikä niissä ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään poikkeavia innovaatioita.
        (valvetronic on kaupallinen erikoisuus, jonka todellisesta hyödystä ei valmistaja itsekään taida olla kovin vakuuttunut.)

        Lapsellinen keskustelu kieltämättä.

        Mutta määritelkää moottorin "paremmuus".

        Onko se siis korkea litrateho jonka seurauksena moottorilla on lyhyempi käyttöikä kuin samankokoisella muuten olisi.

        Paremmuus-ominaisuuksia olisi mielestäni ennemminkin pieni kulutus ja kestävyys.


      • sisäinen dynamiikka
        siis mitä ? kirjoitti:

        Termi tuo sisäinen dynamiikka, mitä sitten tarkoittaneekin ?

        Moottorit yleensä suunnitellaan johonkin tarkoitukseen ja yksiselitteisesti parasta moottoria on vaikea nimetä.

        BMW.n koneet eivät missään suhteessa ole muita selvästi parempia eikä niissä ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään poikkeavia innovaatioita.
        (valvetronic on kaupallinen erikoisuus, jonka todellisesta hyödystä ei valmistaja itsekään taida olla kovin vakuuttunut.)

        on täyttä hepreaa sinulle etkä tiedä mitä eroa huonolla tai hyvällä moottorin sisäisellä dynamiikalla on, lienee ehkä parempi että pysyt siinä Hondassasi.


      • utelias..
        sisäinen dynamiikka kirjoitti:

        on täyttä hepreaa sinulle etkä tiedä mitä eroa huonolla tai hyvällä moottorin sisäisellä dynamiikalla on, lienee ehkä parempi että pysyt siinä Hondassasi.

        No kerro ihmeessä mitä se parempi sisäinen dynamiikka oikein on, vai keksitkö sen vain itseäsi tehostaaksesi. ?


      • vai turbo
        utelias.. kirjoitti:

        No kerro ihmeessä mitä se parempi sisäinen dynamiikka oikein on, vai keksitkö sen vain itseäsi tehostaaksesi. ?

        Tuossa Hondan Civic Type-R moottori on muuten hyvä, mutta mulla on sellainen tuntuma, että paras vääntö saavutetaan kuitenkin jossain 5000 kieroksen paikkeilla. Eli jos haluat, että auto kulkee jotain, niin sun on pakko huudattaa koko aika 5000 kierroksen paikkeilla ja aivan varmasti jossain vaiheessa koneesta pettää joku paikka ja sitten sitä ollaan ihmeissään, miksi kone hajosi. Ajatko sä ennemmin turbo-autolla, jossa paras vääntö alkaa jopa 1800 kieroksesta vai vaparikoneella, jossa vääntö alkaa tuntua 5000 kierroksen paikkeilla?


      • crx 1.6 dohc-moottorilla

        kiihtyy luvattuun 7.6 sekuntiin nollasta sataan, ja siinäkin on pito mikä aiheuttaa jarrutusta...

        Muistan kun kavereilla oli samanikäisiä bemareita, niin pöllyä tuli putkesta ja öljyä piti lisätä koko ajan, onko tässä jotain vastinetta väitteellesi?


      • jkl

        bmw moottorit mielestäsi parhaita.päivän paras vitsi.suoraansanottuna bemarit ovat kaikki kansivikaisia paskoja!!.kokemusta löytyy itseltä ja kavereilta.vain volvo on auto,revi siitä!!


      • Ville 5v.
        jkl kirjoitti:

        bmw moottorit mielestäsi parhaita.päivän paras vitsi.suoraansanottuna bemarit ovat kaikki kansivikaisia paskoja!!.kokemusta löytyy itseltä ja kavereilta.vain volvo on auto,revi siitä!!

        Meidän isi voittakin teidän kaikkien isit!!!!! Lällällää...Repikää siitä!!!


      • turbo lover

        "Mites se eka Civic Type-R muka pieksi mitään, kun ei sitä saatu Suomessa kiihtymään luvattuun 6.8 sekuntiin 0-100km/h, vaan säännönmukaisesti kaikki kellotetut ajat olivat lähempänä 7.5 sekuntia?"

        Ei jumalauta, hitaampi kuin -89 200sx (170hp)!!! Pesee jos pesee!


      • Väää virsi
        miettikää vähän kirjoitti:

        Lapsellinen keskustelu kieltämättä.

        Mutta määritelkää moottorin "paremmuus".

        Onko se siis korkea litrateho jonka seurauksena moottorilla on lyhyempi käyttöikä kuin samankokoisella muuten olisi.

        Paremmuus-ominaisuuksia olisi mielestäni ennemminkin pieni kulutus ja kestävyys.

        Niinpä, mutta kun tässä puhutaan juuri tehosta, eikä arki-ajon pitkästä järjestä. Esimerkiksi hauska, miehekäs ja vaarallinen rata-ajo ei teikäläisen vehkeillä välttämättä ole hauskaa.

        Huvittaisi kokeilla, että mikä ero on meikäläisen 200-hevosvoimaisella vaparilla ja saman teholuokan turbolla. Jotenkin tuntuu, että näissäkin vertailupareissa on eroa. Oman auton kone on 3-litrainen, jos sama vapari otetaan 2-litraisena, on noissakin sen verran eroa, että turhan väittelyn voisi käynnistää myös niiden eroista, eikä turbosta tarvisi vielä puhua mitään.

        Mutta turbon virittäminen, se on lapsellisen halpaa.


      • Detroitista itään

        se valovuosi on pituusmitta. Paljonkos se BWM:n etumatka on maileina nykyään.


    • erwerwer

      Siellä puhuu taas poika joka on joskus kuullut että TYPE-Rä on "hyvä" kone. Monet turbo-autot pieksee tuommoisen lelu vehkeen sata nolla. Lähetään ihmeessä kilpailee, lähden omalla vaparilla, kaveri lähtee turbolla ja tule sinä sitten tuolla TYPE-Rällä, niin katsotaan miten käy. Voin luvata sulle että toi TYPE-Rä jää viimeiseksi.

    • lippis_vinoon

      Pesee samantehoiset turbot? Onpa nerokasta logiikkaa.

    • Tahdin
    • Kanssa mallia

      Kiihdytykset tehty vaihteet 3-4-5 ja nopeus 80-240km/h

    • TypeR.....................
    • R. Aivo

      Eiköhän ne parhaimmat/ tehokkaimmat VAKIO moottorit vapaastihengittävänä tule vähän muualta.
      Katsoppas vaikka uusimman Suzuki GSX-R 1000 tiedot,no tässä on kun et varmaan löytäisi itse:
      999 cm3, 136 kw= 185 hv, vääntö 116 Nm, 12 000 rpm paino 172 kg, Hinta 18990 €
      Tai
      Kawasaki ZZR 1400
      1352 cm3, 147 kw= 200 hv, vääntö 154 Nm, paino 215 kg, Hinta 19370 €

      Kummassakin 0-100 km/h 1.X sekuntia huiput 300

      Joten voit työntää sen Civikkis perseeseen.

      • huomioida provoillessa

        että prätkän koneelta vaaditaan vähän eri ominaisuuksia kuin auton moottorilta. Hurjat litratehot, mutta olematon vääntö (jota ei kevyessä motskarissa edes tarvitse).

        Samoin taitaa (täys)huoltoväli olla "vähän" pienempi prätkässä kuin auton koneessa.


      • R. Aivo
        huomioida provoillessa kirjoitti:

        että prätkän koneelta vaaditaan vähän eri ominaisuuksia kuin auton moottorilta. Hurjat litratehot, mutta olematon vääntö (jota ei kevyessä motskarissa edes tarvitse).

        Samoin taitaa (täys)huoltoväli olla "vähän" pienempi prätkässä kuin auton koneessa.

        Kyse olikin MOOTTOREIDEN paremmuudesta kriteerinä käyttäen tehoja ja moottorin tekniikkaa! Joten edelleen kannattaa katsoa miten moottoripyörien moottorit tehdään. Ja huolloista sen verran, että moottoripyörän moottori kestää ajaa luukku auki. Miten Civikin moottori kestää jos kierrätetään oikein tosissaan, saattaa huoltoväli lyhentyä aika paljon... Civikin mootori saattaa olla mallia kertakäyttö verrattuna mp:n moottoriin.


      • hondan moottorit
        R. Aivo kirjoitti:

        Kyse olikin MOOTTOREIDEN paremmuudesta kriteerinä käyttäen tehoja ja moottorin tekniikkaa! Joten edelleen kannattaa katsoa miten moottoripyörien moottorit tehdään. Ja huolloista sen verran, että moottoripyörän moottori kestää ajaa luukku auki. Miten Civikin moottori kestää jos kierrätetään oikein tosissaan, saattaa huoltoväli lyhentyä aika paljon... Civikin mootori saattaa olla mallia kertakäyttö verrattuna mp:n moottoriin.

        on muuten lähempänä moottoripyörän moottoria kuin minkään muun auton... Kiertää, kiertää, kiertää ja kiertää, ja saa kiertämään lisääkin... Ja hyvin kestää.

        No, jos ei formulaa lasketa...


      • ylläolevien
        huomioida provoillessa kirjoitti:

        että prätkän koneelta vaaditaan vähän eri ominaisuuksia kuin auton moottorilta. Hurjat litratehot, mutta olematon vääntö (jota ei kevyessä motskarissa edes tarvitse).

        Samoin taitaa (täys)huoltoväli olla "vähän" pienempi prätkässä kuin auton koneessa.

        turpo-pemujen moottorien täyskorjaus edessä muutamien satojen tai tuhansien kilometrien jälkeen. Ja videoissahan esitettiin kaikki, mitä tuollaisilla autoilla voi tehdä - ei mitään.


      • R. Aivo
        hondan moottorit kirjoitti:

        on muuten lähempänä moottoripyörän moottoria kuin minkään muun auton... Kiertää, kiertää, kiertää ja kiertää, ja saa kiertämään lisääkin... Ja hyvin kestää.

        No, jos ei formulaa lasketa...

        148 kw=201 hv 7800 rpm siis PUOLET mp:n kierroksista...


      • Ja entäs
        R. Aivo kirjoitti:

        148 kw=201 hv 7800 rpm siis PUOLET mp:n kierroksista...

        Ferrarin moottorit? BMW M5:n myllyssä rajoitin tulee 8500rpm kohdalla


      • DA-motorsport
        ylläolevien kirjoitti:

        turpo-pemujen moottorien täyskorjaus edessä muutamien satojen tai tuhansien kilometrien jälkeen. Ja videoissahan esitettiin kaikki, mitä tuollaisilla autoilla voi tehdä - ei mitään.

        1000hv M3:n moottori, takuu 2 vuotta tai 40 000km. Maksaa 35 000 $

        Öljyt vaihdetaan 5000km välein.

        Nuo rajusti viritetytkin kestävät yllättävän hyvin, koska ei niillä ajeta jatkuvasti kaasu pohjassa, jolloin ahtopaineetkaan eivät ole 2 barissa koko aikaa

        http://www.da-motorsport.com/urunler/e36m3_catalogue.htm

        Tuossa 1129 hv-bemarissa oli E36-korisen M3:n moottori ahdettuna


      • R. Aivo
        Ja entäs kirjoitti:

        Ferrarin moottorit? BMW M5:n myllyssä rajoitin tulee 8500rpm kohdalla

        Niin ja lentokoneen turbiini kiertää 150 000 rpm/min
        Nyt olikin puhe Hondan moottorin hyvyydestä ja väitteenä oli Hondan moottorin ylivoimaisuus tehollisesti ja teknisesti. Johon minä totesin kahdella esimerkillä moottoripyörien moottorien olevan tehollisesti ja teknisesti edellä Hondan moottoria. Jos argumenttinä podetään kierroslukua ja otetaan bmv:n M5 8250 rpm (tarkastettu bmv:n sivuilta EI 8500) vs. Suzuki GSX-R 1000 12000 rpm.

        Lisäksi bmv:n moottori on V10 ja litroja on 4999 cm3 tehoja 507 hv joten litratehoksi tulee 101.4 hv/l

        Suzuki GSX-R 999cm3 185 hv Litrateho 185hv/l.

        Ja hehkuttamasi Ferrari FXX V12 6262 cm3 800 hp litrateho 127. 75 hv/l. Niin ja ton tehon antaa kierrokislla 8500 rpm, joten se siitä...

        PS. Superbike sarjassa pyörät puskee 250-300 hv ja kierroksia n. 15000 rpm/m.


      • Auton moottoreita
        R. Aivo kirjoitti:

        Niin ja lentokoneen turbiini kiertää 150 000 rpm/min
        Nyt olikin puhe Hondan moottorin hyvyydestä ja väitteenä oli Hondan moottorin ylivoimaisuus tehollisesti ja teknisesti. Johon minä totesin kahdella esimerkillä moottoripyörien moottorien olevan tehollisesti ja teknisesti edellä Hondan moottoria. Jos argumenttinä podetään kierroslukua ja otetaan bmv:n M5 8250 rpm (tarkastettu bmv:n sivuilta EI 8500) vs. Suzuki GSX-R 1000 12000 rpm.

        Lisäksi bmv:n moottori on V10 ja litroja on 4999 cm3 tehoja 507 hv joten litratehoksi tulee 101.4 hv/l

        Suzuki GSX-R 999cm3 185 hv Litrateho 185hv/l.

        Ja hehkuttamasi Ferrari FXX V12 6262 cm3 800 hp litrateho 127. 75 hv/l. Niin ja ton tehon antaa kierrokislla 8500 rpm, joten se siitä...

        PS. Superbike sarjassa pyörät puskee 250-300 hv ja kierroksia n. 15000 rpm/m.

        Hondan auton moottoreihin. Ei moottoripyöriin.

        Löytyyhän Hondaltakin tehokkaita ja hyviä moottoripyöriä.

        Mutta miksi vetää moottoripyörät mukaan?

        Kyllähän autoihinkin voisi laittaa yhtä päljon kiertävän moottorin kuin moottoripyörässä, mutta ei se ole hyvä, koska vääntö alakierroksilla on heikko.


      • TurbotOn

        Yksikään vakiomoottoripyörä ei kiihdy 0-100km/h:n alle kahden sekunnin! Nopein Bike-lehden mittaama aika nollasta sattaan on edelleen 94-mallinen Suzuki 900RF 900 jolla ko.lehti mittasi ajaksi 2.5 sekunttia muistaakseni juuri 1994.Syynä hyvään aikaan oli "sopivan pitkä" ykkösvaihde.Ei niinkään teho tai teho/painosuhde.Nykyiset 1000-luokan parhaimmat kiihtyvät n.kolmeen sekunttiin.


      • Että...

        ...1400 ZZR:n ilmoitettu 200 hevosvoimaa on nk.ram-air-tehoa,joissa teho on ilmoitettu ilmanvastuksen tuoman "ahtopaineen" avustuksella.Kampiakseliteho on vain muutama hevosvoima enemmän,kuin 1000 GSX-R:n.


      • Senverran...
        R. Aivo kirjoitti:

        Niin ja lentokoneen turbiini kiertää 150 000 rpm/min
        Nyt olikin puhe Hondan moottorin hyvyydestä ja väitteenä oli Hondan moottorin ylivoimaisuus tehollisesti ja teknisesti. Johon minä totesin kahdella esimerkillä moottoripyörien moottorien olevan tehollisesti ja teknisesti edellä Hondan moottoria. Jos argumenttinä podetään kierroslukua ja otetaan bmv:n M5 8250 rpm (tarkastettu bmv:n sivuilta EI 8500) vs. Suzuki GSX-R 1000 12000 rpm.

        Lisäksi bmv:n moottori on V10 ja litroja on 4999 cm3 tehoja 507 hv joten litratehoksi tulee 101.4 hv/l

        Suzuki GSX-R 999cm3 185 hv Litrateho 185hv/l.

        Ja hehkuttamasi Ferrari FXX V12 6262 cm3 800 hp litrateho 127. 75 hv/l. Niin ja ton tehon antaa kierrokislla 8500 rpm, joten se siitä...

        PS. Superbike sarjassa pyörät puskee 250-300 hv ja kierroksia n. 15000 rpm/m.

        ...että eiköhän ne kovimmat litratehot löydy pienmoottoreista,joita käytetään esim.polttomoottorilennokeissa.Kovia litratehoa löytyy myös nitro-dragstereissa.Yli 8000 hv!


      • R. Aivo
        Senverran... kirjoitti:

        ...että eiköhän ne kovimmat litratehot löydy pienmoottoreista,joita käytetään esim.polttomoottorilennokeissa.Kovia litratehoa löytyy myös nitro-dragstereissa.Yli 8000 hv!

        Nitro putkessa 8000 hv/l???
        Just joo.


      • R. Aivo
        Että... kirjoitti:

        ...1400 ZZR:n ilmoitettu 200 hevosvoimaa on nk.ram-air-tehoa,joissa teho on ilmoitettu ilmanvastuksen tuoman "ahtopaineen" avustuksella.Kampiakseliteho on vain muutama hevosvoima enemmän,kuin 1000 GSX-R:n.

        Mulla on "ahtopaineella" hönkivä pyörä, joten kyllä tiedän.


      • R. Aivo
        Auton moottoreita kirjoitti:

        Hondan auton moottoreihin. Ei moottoripyöriin.

        Löytyyhän Hondaltakin tehokkaita ja hyviä moottoripyöriä.

        Mutta miksi vetää moottoripyörät mukaan?

        Kyllähän autoihinkin voisi laittaa yhtä päljon kiertävän moottorin kuin moottoripyörässä, mutta ei se ole hyvä, koska vääntö alakierroksilla on heikko.

        Selvennä: jos auton moottori kiertää kovaa ja korkealta moottorissa on huono vääntö? Just kerro jotain muuta sinä ajatusten tonava ja elämän valo.


      • 8000hv/litra???
        R. Aivo kirjoitti:

        Nitro putkessa 8000 hv/l???
        Just joo.

        Missä kohtaa viestissä luki 8000hv/litra????????????????


      • R. Aivo
        8000hv/litra??? kirjoitti:

        Missä kohtaa viestissä luki 8000hv/litra????????????????

        Luepa se sinun viestisi niinkuin sen kirjoitit. Se mitä sinä TARKOITIT on eri mitä siihen laitoit. Joten sinä siinä kirjoituksessasi puhiut litratehoista ja sanoit metanoli drakstereissa olevan 8000 hv. Joten?


      • siihen että...
        R. Aivo kirjoitti:

        Nitro putkessa 8000 hv/l???
        Just joo.

        ..nitrodragstereissa(Amerikoissa)on tehoa runsaat 8000hv.En tarkoittanut sillä LITRATEHOA,koska ei ole tarkkaa tietoa minkä kokoisia moottoreita Jenkkilöissä nykyään käytetään,mutta olettaisin,että pyöreästi 8 litraa jolloin litratehoksi muodostuu n.1000hv/litra.


      • kirjoituksessani luki
        R. Aivo kirjoitti:

        Luepa se sinun viestisi niinkuin sen kirjoitit. Se mitä sinä TARKOITIT on eri mitä siihen laitoit. Joten sinä siinä kirjoituksessasi puhiut litratehoista ja sanoit metanoli drakstereissa olevan 8000 hv. Joten?

        ...METANOLI????????????????


      • R. Aivo
        siihen että... kirjoitti:

        ..nitrodragstereissa(Amerikoissa)on tehoa runsaat 8000hv.En tarkoittanut sillä LITRATEHOA,koska ei ole tarkkaa tietoa minkä kokoisia moottoreita Jenkkilöissä nykyään käytetään,mutta olettaisin,että pyöreästi 8 litraa jolloin litratehoksi muodostuu n.1000hv/litra.

        Nitro/ methanol= NITROMETHANOL DRAKSTER. Joten jos puhuu methanol (metanoli) tai nitr autoista puhuu samasta asiasta.
        Joten miksi väitellä asiasta ihmisen kanssa mikä ei tiedä asiasta yhtään mitään? Täysin hedälmätöntä!
        Joten jos selvittäisit ihan PERUS asiat ensin itsellesi ennen kuin tulet tänne.


      • Alakierrosvääntö
        R. Aivo kirjoitti:

        Selvennä: jos auton moottori kiertää kovaa ja korkealta moottorissa on huono vääntö? Just kerro jotain muuta sinä ajatusten tonava ja elämän valo.

        Ymmärrätkö moottoritekniikasta mitään??

        Esim. F1:n moottorissa n. 900hv vääntöä n. 350Nm jossain 15 000rpm kohdalla.

        Alakierrosvääntö on heikko.

        Civic TypeR:n moottorissa huippuvääntö 5000rpm kohdalla, sen alapuolella testienkin mukaan aika hengetön

        Moottoripyörät. Onko niissä paljon vääntöä jollain 3-4000rpm??

        Ei ole, mutta moottoripyörä ei tarvitsekaan paljoa vääntöä, että jaksaa lähteä liikkeelle, koska ne ovat hieman kevyempiä kuin autot.


      • teille kaikille
        R. Aivo kirjoitti:

        Mulla on "ahtopaineella" hönkivä pyörä, joten kyllä tiedän.

        Asiat joista keskustelette, ovat jokapäiväisessä elämässä täysin merkityksettömiä ja sitäpaitsi LAPSELLISTA PASKAA.


      • koska
        R. Aivo kirjoitti:

        Nitro/ methanol= NITROMETHANOL DRAKSTER. Joten jos puhuu methanol (metanoli) tai nitr autoista puhuu samasta asiasta.
        Joten miksi väitellä asiasta ihmisen kanssa mikä ei tiedä asiasta yhtään mitään? Täysin hedälmätöntä!
        Joten jos selvittäisit ihan PERUS asiat ensin itsellesi ennen kuin tulet tänne.

        ..sulla näyttää olevan ne perusasiat täysin pimennossa!!Et ilmeisesti tiedä,että Top-fuel-dragsterit käyttävät polttoaineena NITROMETAANIA ei suinkaan NITROMETANOLIA!!
        Klikkaa tietoa ==> http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiihdytyskisat#Kilpailuryhm.C3.A4t
        Ehkä tämän jälkeen ymmärrät miksen sanallakaan maininnut metanolista yhtään mitään!!!!!!

        Olet ihan oikeassa,ettei kannata vääntää asiaa sellaisen kanssa jolla ei asiasta ole juurikaan OIKEAA tietoa!!


      • kirja käteen ja
        koska kirjoitti:

        ..sulla näyttää olevan ne perusasiat täysin pimennossa!!Et ilmeisesti tiedä,että Top-fuel-dragsterit käyttävät polttoaineena NITROMETAANIA ei suinkaan NITROMETANOLIA!!
        Klikkaa tietoa ==> http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiihdytyskisat#Kilpailuryhm.C3.A4t
        Ehkä tämän jälkeen ymmärrät miksen sanallakaan maininnut metanolista yhtään mitään!!!!!!

        Olet ihan oikeassa,ettei kannata vääntää asiaa sellaisen kanssa jolla ei asiasta ole juurikaan OIKEAA tietoa!!

        katsomaan mitä ihmettä se NITROMETAANI pitää sisällään. Ettei vaan nitroglyseriiniä ja arvaa MITÄ TOISTA AINETTA....


      • Kun kyse...
        kirja käteen ja kirjoitti:

        katsomaan mitä ihmettä se NITROMETAANI pitää sisällään. Ettei vaan nitroglyseriiniä ja arvaa MITÄ TOISTA AINETTA....

        R.Aivo väitti että metanoli on sama kuin nitrometaani, vaikka asia ei ole niin.

        Kiihdytyskisoissa on metanoliautot ja nitrometaanilla eli nitroautot eri luokissa.

        Joten älä vänkää millään, että mitä nitrometaani sisältää.

        Eri juttu kuin pelkkää metanolia käyttävät dragsterit


      • joka esiintyy...
        Kun kyse... kirjoitti:

        R.Aivo väitti että metanoli on sama kuin nitrometaani, vaikka asia ei ole niin.

        Kiihdytyskisoissa on metanoliautot ja nitrometaanilla eli nitroautot eri luokissa.

        Joten älä vänkää millään, että mitä nitrometaani sisältää.

        Eri juttu kuin pelkkää metanolia käyttävät dragsterit

        ...täällä suurena ja kaikentietävänä guruna,on hänen kanssaan turha kiistellä.Hänen kirjoittelunsa perustuu pienten asioiden(mm.kirjoitusvirheistä)viisasteluun.Itse hän ei esimerkiksi tiedä että draGsteri kirjoitetaan G:llä eikä K.lla (draKsteri)! Itse en enää kirjoittele tästä asiasta.Näillä sivuilla pyörii juuri tuollaisia kavereita,jotka luulevat tietävänsä asiasta kaiken,mutta kirjoitteluissaan puuttuvat vain pieniin,mahdollisiin kirjoitusvirheisiin.
        Koska tämä viestiketju on siirtynyt kokonaan pois alkuperäisestä aiheestaan,toistan enää sen minkä kirjoitin ensimmäisessä viestissäni,että TopFuel-dragsterien litrateho on n.1000hv/litra.(R.Aivolle tiedoksi,että tiedän kyllä,ettei moottorien iskutilavuuksia kuuluisi ilmoittaa LITROISSA vaan KUUTIOSENTTIMETREISSÄ)!Näistä tehoista kaikenmailman amiskundit Type-R:(i)llä japsivirvilöillä voivat vain unelmoida.Tosin TopFuel-putkella on vaikea ajaa pi**urallia Peräkylien kaduilla ; )


      • että sun äitis
        R. Aivo kirjoitti:

        148 kw=201 hv 7800 rpm siis PUOLET mp:n kierroksista...

        on kiertänyt ympäri maailmaa ahtamassa itseään, oletko tietoinen isästäsi, veikkaan että olet sitä talidomi-jälkipolvea.

        Eli olet siis talidom-next generation, enemmän provoa ja haistattelua.


    • honda=p*ska

      mese ja bmw tekee parhaat koneet

    • proffesori

      Sinun honta ärräs ei pärjää saman teho arvon omaavalle turbo autolle koska vääntöä ei saa esim 2000-7000rpm vapaasti hengittävällä samaan kun turbo autossa.Video on vanha mutta osoittaa turbo auton edun vapareihin nähden vaikka niissä olisi enemmän heppoja niin vääntö se auton eteenpäin vie.http://video.google.com/videoplay?docid=-7948937708386117642&q=saab 99

    • sdadsaa

      urbo autossa on urbolagi, mutta hondassa on vielä pahempi v-tec lagi.

      • hän...

        Triumph rocket pesee busat ja zzr:t mite haluu :)


      • Zoukki
        hän... kirjoitti:

        Triumph rocket pesee busat ja zzr:t mite haluu :)

        Huumoria.Huumoria pitää olla!!!


    • OrkkuTynkkyne

      Horsepower sells, but torque wins races!
      Sama kai se jos on 200hv jos vääntö on ALLE 200Nm!
      Ihan säälittävä lelu! Just sopii näille amisviiksi pojille pippelin jatkeeksi! :D

      • senkinamis

        joo, pitäähän sitä vääntöä olla että pystyy peräkärry perässä heittää pillurallia. et vain tajua että jotku autot painaa alle 4k kg. puhutaan hevosista, ja bemarin hevosista, kaikkihan me tajutaan se että bmw:ssä pitää olla 50hv että se saavuttaa normaalisti puhutun hevosrajan. (kun sanotaan että jossain japsiautossa on 100hp ja kiihtyy vaik 8sek, niin bemariin verratessa katsotaan 150hp autoa, ja hintahan on sitte 10k suurempi mitä japsissa)

        joka autolle löytyy voittaja, huvittavaa kun nää lippalakki bemu miehet tunkee youtubeen pätkiä joissa tullaa v6 bemarilla kiusaan jotain 1,4l mehukattia, sit ku tulee type-r rinnalle niin aletaan itkeen ja verrataan sitten type-r:n tehoja bmw m3, joka sattumoisin on 3x kalliimpi kuin civic, mutta ei siinä mitään, lyödään siihen m3 rinnalle rs4 niin mitä sitte? sitte te varmaa alatte vinkuun ja lyötte rinnalle m5 niin lyödää sitte rs6, sen jälkee aletaan itkeen ja suunnitteleen viriosia vaikka alunperin puhuttiin vakio autoista, SÄÄLITTÄVÄÄ BMW TOUHUA!


      • mietteliäs kutonen
        senkinamis kirjoitti:

        joo, pitäähän sitä vääntöä olla että pystyy peräkärry perässä heittää pillurallia. et vain tajua että jotku autot painaa alle 4k kg. puhutaan hevosista, ja bemarin hevosista, kaikkihan me tajutaan se että bmw:ssä pitää olla 50hv että se saavuttaa normaalisti puhutun hevosrajan. (kun sanotaan että jossain japsiautossa on 100hp ja kiihtyy vaik 8sek, niin bemariin verratessa katsotaan 150hp autoa, ja hintahan on sitte 10k suurempi mitä japsissa)

        joka autolle löytyy voittaja, huvittavaa kun nää lippalakki bemu miehet tunkee youtubeen pätkiä joissa tullaa v6 bemarilla kiusaan jotain 1,4l mehukattia, sit ku tulee type-r rinnalle niin aletaan itkeen ja verrataan sitten type-r:n tehoja bmw m3, joka sattumoisin on 3x kalliimpi kuin civic, mutta ei siinä mitään, lyödään siihen m3 rinnalle rs4 niin mitä sitte? sitte te varmaa alatte vinkuun ja lyötte rinnalle m5 niin lyödää sitte rs6, sen jälkee aletaan itkeen ja suunnitteleen viriosia vaikka alunperin puhuttiin vakio autoista, SÄÄLITTÄVÄÄ BMW TOUHUA!

        Ootkos tuosta v6 iha varma,ettei vaa olis suora kutonen...Jos tiiät mikä ero niillä on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1562
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1522
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      225
      1242
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      327
      1094
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      174
      1087
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      310
      1027
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1026
    Aihe