Kokemuksia Barcelonasta

Kesällä lähdössä

Hei! Olen avomieheni kanssa mahdollisesti lähdössä Barcelonaan heinäkuussa 4-5 päivän matkalle. Lentoja olen vertaillut ja heinäkuussa Iberia näyttäisi olevan halvin vaihtoehto: lennot 217 € yhteensä 2 henkilölle! Onko teillä kokemuksia Iberiasta? Mitä kokemuksia teillä on seuraavista hotelleista: Hotel Jazz, H10 Universitat, H10 Racó del pi ja Hotel Principal? Vai onko parempi vaihtoehto vuokrata asunnon? Mitä kautta sitä kannattaa varata? Onko kaikki sujunut hyvin jne? Jos aikaa on tehdä vain yksi matka jonnekin Barcelonaan ulkopuolelle, esim. Torresin viinitiloille, Monserratin luostariin tai Dalin museoon Figueresiin, niin minne kannattaa lähteä? Lopuksi voisitte vielä listata 10 parhaat "pakko nähdä"-paikat. Kiitos!

11

5335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • carlos segura

Retkimatkan kohden varmaan riippuu vähän itresseistäkin. Kaikki ovat hyviä kohteita, mutta jos taide kiinnostaa, niin silloin Dalia tsekkailemaan tai jos viiniharrastus on jo pitkällä, niin pyhiinvalellusmatka Torresille ei ole hullumpi ideas sekään. (Toinen hyvä kohde on Codorniu jossa varsinkin alueen arkkitehtuuri on kuuluisaa ja vaikuttavan näköistä)

Monserrat on ihan kiva paikka sekin, mutta loppupeleissä samanlainen kivirakennelma se on kuin mitä löytyy Barcan keskustastakin. Luonto ja maisemat ovat tietty mahtavat jos se kiinnostaa ja köysi hissillä käydä vuoren ihan huipulla.

Kantsisko vuokrata auto päiväksi ja ajaa sillä ensin Monserratiin ja sielä Torresin kautta takaisin himppeen. Nuo kerkeää kyllä käydä päivässä läpi. Dalia löytyy varmasti kaupungistakin jostain museosta. Tai sitten jos Picasso on kova nimi teidän perheessänne, niin hänen museonsahan on ihan keskustassa.

Muuten kaupungista kannattaa tietty bongata Gaudin rakennelmat, modernin taiteen museo on hieno kokoemus myös, samoin Euroopan suurin akvaario kaupungin rannalla.

• hotellien aulassa

Olin viime pääsiäisenä Barcelonassa ja koska oma hotellimme oli huono, päätimme etsiä uuden. Kävimme Hotelli Jazzin, moderni uusi hotelli aulassa, mutta pyysivät 2hh/yö 180 euroa, joten emme jäääneet sinne ja aivan kulman takana H10 Univesität oli myös hyvä hotelli, mutta meille liiaan kallis.

• vinkit

Jos noista hotelleista valitsisin jonkun niin ottaisin kumman tahansa H10 hotelleista. Principal oli todella mukava hotelli mutta alue jossa se sijaitsee ei sitten ollut ollenkaan niin mukava. Sillä puolella Ramblaa pyörii todella paljon laitapuolen kulkijoita ja seksin myyjiä. Ainakin me välttelimme menemästä rannasta päin katsottuna Ramblan vasemmalle puolelle kokonaan.
      Paikkoja missä kävimme oli tietysti FC Barcelonan jalkapallo ottelu (kannattaa käydä vaikka ei jalkapalloa seuraisikaan!), tietenkin perinteiset sagrada familia ja muut Gaudin kyhäelmät kannattaa vilkasta. Myös kaapelihissi läheiselle kukkulalle kannattaa käydä kokeilemassa, on todella mahtavat maisemat.

• make B

Olen käynyt noin 10 kertaa Barcelonassa turistina, kunnes muutin tänne lopullisesti vuosi sitten. Itse en ole koskaan piitannut "hyvistä" hotelleista, sillä parhaat kontaktit olean aina saanut peruspaikoista. Mutta jos siltä väliltä voisi suositella, niin Hoteli Oasis on hyvä, lähellä rantaa vielä.
        Parhaat ja alkuperäisimmät baarit ja mestat löytyvät juuri tuolta Ramblaksen vasemmalta puolelta. Laitapuolen kulkija on suhteellinen käsite, tarkoittanee että siellä ei ole turisteja. Mielestäni loistava alue.
        Itse asun kaikkein vanhimmassa osassa Barcelonaa, Bornessa. Paljon omaperäisiä baareja ja ravintoloita. Rauhallinen alue, sillä kaduille ei juuri autoilla pääse.
        Läheinen kukkula on Montjuc. Kauempana vuorella on suurempi Tibidabo vuori.

• Barcelonaan
        make B kirjoitti:

Olen käynyt noin 10 kertaa Barcelonassa turistina, kunnes muutin tänne lopullisesti vuosi sitten. Itse en ole koskaan piitannut "hyvistä" hotelleista, sillä parhaat kontaktit olean aina saanut peruspaikoista. Mutta jos siltä väliltä voisi suositella, niin Hoteli Oasis on hyvä, lähellä rantaa vielä.
        Parhaat ja alkuperäisimmät baarit ja mestat löytyvät juuri tuolta Ramblaksen vasemmalta puolelta. Laitapuolen kulkija on suhteellinen käsite, tarkoittanee että siellä ei ole turisteja. Mielestäni loistava alue.
        Itse asun kaikkein vanhimmassa osassa Barcelonaa, Bornessa. Paljon omaperäisiä baareja ja ravintoloita. Rauhallinen alue, sillä kaduille ei juuri autoilla pääse.
        Läheinen kukkula on Montjuc. Kauempana vuorella on suurempi Tibidabo vuori.

Make B, kun kerran asut siellä niin olisko sulla vinkkejä mistä voisi etsiä kämppiä. Olen muuttamassa sinne syyskuun alusta ja etsin soluasuntoa, koska vuokrat ovat pilvissä siellä. Kiitos jos viittit vastata.

• make B
        Barcelonaan kirjoitti:

Make B, kun kerran asut siellä niin olisko sulla vinkkejä mistä voisi etsiä kämppiä. Olen muuttamassa sinne syyskuun alusta ja etsin soluasuntoa, koska vuokrat ovat pilvissä siellä. Kiitos jos viittit vastata.

Paras sivusto vuokra-asunnon (ja muukin) etsimiseen on http://www.loquo.com/
        Tarjontaa on paljon, mutta niin on kysyntääkin. Kun hyvä löytyy, pitää ampua heti kiinni.
        Hyvä sivusto on myös http://www.barcelonaconnect.com/ ja sieltä alalaidasta Classifieds. Ko sivulta löytyy myös muuta hyvää infoa. Lue myös heidän Magazine.

• Hellurei :)

Hei!
      Olimme viime keväänä ystävieni kanssa viikon verran Barcelonassa. Lensimme myös Iberialla, mutta lentäväyhtiö olikin Finnair! Eli liekkö sama teillä? Ostimme lentoliput supersaveriltä :). Vuokrasimme asunnon Interhomelta, sillä se tuli paljon edullisemmaksi, kuin hotellimajoitus ja asunto oli aivan vanhassa kaupungissa, lähellä kaikkea. Kaikki sujui hyvin. Harkitsimme myös samankaltaisia pieniä reissuja, kuin tekin lähiympäristöön, mutta jätimme nämä kuitenkin väliin, sillä tekemistä riitti. Placa Catalonialla on turisti-info, josta saa hyviä vinkkejä ja esitteitä matkan varrella. Itse kävimme Barri Cotti:n opastetulla kierroksella (turisti-infon järjestämä ja opastus englanniksi). Suosittelen lämpimästi. Hinta oli muistaaksen reilu 10 e. Kiirettä ei kuitenkaan kannata pitää. Kävely pitkin Barcelonan katujakin on itsessään jo ihana kokemus :)

• clickair

• Barcelonaan keväällä

Voitko suositella vuokraamaanne Interhomen asuntoa 2 aik. 2lapselle ja jos voit mikä paikan nimi oli?

• jkhjhk

Ihan top 10 en jaksa pohtia :D mut kaikkein eniten mieleenjäävät paikat oli Sagrada Familia ja Gaudin puisto.

Ja jalkoja säästää edes jonkin verran se mainio kiertoajelubussi mikä kiertää kohteita koko päivän. Varsinkin yöajelu oli mahtava kokemus! Se kannattaa kyllä varata jo saman päivän aamuna matkailutoimistosta, sen verran suosittu tuntui olevan.

Flamant niminen ravintola jäi myös mieleen, osoite löytyy varmaan googlettamalla. Aivan käsittämättömän hyvä ruoka ja palvelu. Kyse ei ollut mistään turistirysästä eli paikka oli rauhallinen/siisti.

• joppe1234

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1380
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1335
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1225
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1031
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      64
      1015
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe