Miten perätilassa olevan vauvan kääntäminen tarkalleen tapahtuu? mitä muuta siellä tutkitaan?
kiinnostaa tietää koska se on edessä jos tää ei nyt tästä päätä omatoimisesti kääntyä:)
kääntäminen
4
430
Vastaukset
- mahasta
kaksin käsin kiinni, ja yrittävät pyöräyttää... Joillakin kipeä kokemus, mutta itselläni hieman vain nipisti...
- tuttavani
tuttavani kertoi, että jos nyt saisi valita, hän ei suostuisi vauvan kääntämiseen, vaan synnyttäisi sektiolla automaattisesti. oli kuulema olut kauhea kokemus, ja lapsi ei ollut kääntynyt edes hyvin, joten sektioon oli joka tapauksessa joutunut. joillakin voi tietysti olla erilaisia kokemuksia... mutta tsemppiä sulle!
- lll
Vauvaa ei ruveta väkivalloin kääntämään ja sen sydänääniä seurataan sekä ultra-kuvaa koko ajan. Mukana on siis lääkärin lisäksi kätilö. Lääkäri koittaa saada alavatsaltasi otetta vauvan pepusta ja nostaa sitä ylöspäin. Toisella kädellä hän varovasti työntelee vauvan päätä sivulle/alas. Tällöin vauva saattaa lähteä itse kääntämään päätään alaspäin. Kivuliasta se ei missään nimessä ollut, mutta aika kovastihan lääkäri joutuu alavatsasta painamaan, jotta saisi pepun "alle" kätensä. Ehkä hieman epämiellyttävää, mutta mielestäni kannattaa ehdottomasti kääntämistä koittaa. Minulla kääntäminen ei onnistunut, mutta onnistumisprosentti kuitenkin on 60-70%. Kääntämisen jälkeen myös vauvan sydänääniä vielä seurataan n. 30 minuutin ajan ä-polilla kätilön läsnä ollessa. Vaarallista se ei siis missään nimessä ole!
- arvoista
Onko sinulle neuvolasta ehdotettu kokeilemaan ns. akuhierontaa?
Ovat sanoneet, että kannattaa pyytää esim. miehesi kokeilemaan pikkuvarpaiden hierontaa iltaisin. Kyseessä oleva akupiste Bladder 67 on pikkuvarpaan ulkoreunalla ja se on yllättävän monella saanut vauvan kääntymään parissa päivässä itsekseen.
Ei kokeilemisessa ainakaan mitään menetä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli214638Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm103284Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403137IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas851242Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2571123- 791099
- 561092
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3921067Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E200966