Ollaan lähdössä syksyllä etelään, poika on silloin 10kk ja lento kestää n. 4t, anopille ja miehelleni tuli väittely, missä sen ikäinen matkustaa, itse en myöskään tiedä, joten kysynkin täältä, ketkä ovat tuon ikäisten kanssa matkustaneet, eli istuuko vanhempien sylissä? Miten sitten hoituu, esim. ruokailu.
Vai onko joku oma lasten paikka tai kenties onko tuon ikäiselle varattuna jo oma penkki?
Pitääkö tämäikäiselle varata erikseen joku "lasten istuin" lentokoneessa?
10kk lentokoneessa?
9
2105
Vastaukset
- muualta kaapattu
keskustelu.......
Olemme lähdössä Finnmatkojen kaukomatkalle Venetzuelaan. Mukaan on tulossa 9kk ikäinen vauva ja pyysimme varatessa vauvankoria lentomatkalle. Koska kyseessä on heidän oma lentoyhtiönsä, vauvankorin sai varata 45 päivää ennen lähtöä 35 euron lisämaksusta. Soitto 45 päivää ennen heidän lentoyhtiöönsä, joka kertoi koripaikkojen menneen jo. Paikat olivat menneet enemmän jalkatilaa haluaville, ei toki muille vauvoille. Pyysin Finnmatkoilta asian korjaamista, ottamista yhteyttä näihin ihmisiin, mutta sain heidän lentoyhtiöstään erittäin töykeätä palvelua. Minä tuomitsin ihmisten tarpeet jne. Ehdotettiin jopa vauvalle(joka ei vielä osaa kunnolla istua)oman lentopaikan ostamista 700 eurolla. Ton matkatoimiston matkoille en mene enää ikinä, vaikka me emme koripaikkaa enää koskaan tarvitse. Mielestäni on käsittämätöntä, että vauvalla on 4 mahdollista paikkaa koneessa ja ne voidaan myydä sellaisille, jotka haluavat enemmän mukavuutta. Hyvä idea, jollei ole ketään, joka paikkaa erityisesti tarvitsisi tai jolle se on tarkoitettu. 24h lentokoneessa vauva sylissä ja paluulennolla vielä yölento. Omaa koria emme kuulemma saa viedä, että saisimme vauvan lattialle nukkumaan. Matkaa emme voi peruuttaa, kun on tullut jo niin paljon kuluja (rokotukset, passit, lomat anottu jne). Onko jollain muulla lapsiperheellä yhtä surkeita kokemuksia asioiden järjestymisestä Finnmatkoilla? Lyhyempi lento vauva sylissä voisi mennä, mutta emme halua lähteä Kanarian Saarille tms.- jatkoa----
Ymmärtääkseni Finnmatkat ei muuten edes anna vauvakoria, jos lapsi on yli 6 kk ikäinen (ehtona on, että lapsi on alle 6kk JA painaa alle 11 kg -> molempien pitää siis täyttyä, että voisi saada korin).
Itse suosin valmismatkoilla Aurinkomatkoja, joka ei ainakaan vielä veloita mitään näistä erikoisjärjestelyistä (eivät tosin takaakaan niitä lapsiperheille)
- lyhyen, kuten
teidän lentonne, matkan sylissä ja ilmaiseksi tällöin. Vanhemman turvavyöhön laitetaan lisäkappale lapselle. Joskus lapsi saa sellaisen kopan siihen eteen (eli sijoitetaan oviaukkopaikalle, jossa on tilaa), mutta 10 kuukautinen tuskin siellä makoilee enää. Siinä pienempi vauva saattaa hyvinkin nukkua koko matkan, isompi tuskin enää viihtyy.
- näin se on
vaan yleensä vauvan matka maksaa 50 euroa. Ja vauvan koppaan ei saa yli 6 kk vauvaa laittaa...ei pysy seinässä painon takia. sylissä ja toinen syö ja toinen pitää sylissä...tai ei lennä ollenkaan vauvan kanssa on minun paras neuvo.
Eikä vauvan paikka ole oviaukkopaikalla vaan koneen edessä olevassa koriss seinässä (alle 6kk). Ovipaikoilla ei saa edes olla lapsia, tiedoksi sinulle neuvon antaja. - eteen
näin se on kirjoitti:
vaan yleensä vauvan matka maksaa 50 euroa. Ja vauvan koppaan ei saa yli 6 kk vauvaa laittaa...ei pysy seinässä painon takia. sylissä ja toinen syö ja toinen pitää sylissä...tai ei lennä ollenkaan vauvan kanssa on minun paras neuvo.
Eikä vauvan paikka ole oviaukkopaikalla vaan koneen edessä olevassa koriss seinässä (alle 6kk). Ovipaikoilla ei saa edes olla lapsia, tiedoksi sinulle neuvon antaja.ei koskaan laiteta lapsia, se on kiellettyä samoin kuin raskaana olevia ei kysesille paikoille saa laittaa. Syystä että niillä paikoilla olevan ihmisen on pystyttävä hätätilassa siirtymään ripeästi.
- reissannut
...oli jo melko iso tuohon vauvakoriin. Veikkaan ettei yli 6-8kk enää mahdu tai ainakin ylittää tuon painorajan.
- -Annuska-
Meillä ainakin muutama vuosi sitten Finnairin lennolla 11-kuinen vauva sai lennon ajaksi kopan, jossa nukkua. Ja nukkuihan hän siinä. Nousujen ja laskujen ajaksi vauva piti tietenkin ottaa syliin ja turvavöihin.
Tosin nyt en tiedä onko säädökset muuttuneet.. - ...............
lomalennoilla yleensä 50 €:n hinnalla ilman omaa paikkaa. Vauvakori on mahdollinen, mutta sen saatavuus riippuu ihan matkanjärjestäjästä ja lentoyhtiöstä. Esim. Finnmatkat myy niitä jo etukäteen omalle TUIFy-lentoyhtiönsä lennoilleen. Kun taas esim. Finnair ei tietääkseni peri mitään maksua ja koppaa voi toivoa etukäteen, sen saaminen ei ole varmaa.
Ruokailu onnistuu niin, että jos teitä aikuisia esim. kaksi niin ensin syö toinen ja toinen saa ruoan sitten vähän myöhemmin, jolloin se syönyt henkilö voi pidellä vauvaa kun toinen syö. - hyvin menee
itse lensimme kreikkaan ja mukanani oli 8kk ikäinen
koria en viitsinyt hommata kun tytär painaa jo yli
rajan,ja kun oli katseltavaa(helistimiä,kirjoja)
niin sylissä hyvin menee.
itse olin yksin tyttären kanssa ja hieman hankalaa
toki syöminen oli mutta kiitos ihanille vierellä
istujille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733