täryttää

latitude06

Auto täryttää ajaessa tuntuu rattiinki.
Oon putsannu vanteet lumesta ja jäästä tarkistanu ilmanpaineet ja tarkistanu pulttien kireyden . Mikään ei ole auttanu. Mikä vikana ?

6

2001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sceenic

      Voisko olla että olisi menny tasapainosta toinen eturenkaista, esim. paino päässy tippuun.

      • JUSA se alkuperäinen

        Meilläkin tärisi ja kilisi polkimet, kun ensiasennus Continentaleissa oli tasapainot ihan pershiillään. Tosin ne on muutenkin melkein käyttökelvottomat esim. reunat taittuu ruttuun, auto vetelee ihan mihin sattuu ja meteli on ihan älytön. No ne on vanteen suojakumit, kun rengas maksaa vähemmän kuin peltivanne. Tulikin mieleen, että pitää lähteä rengaskauppaan.


    • Vanteet

      putsattu kunnolla?

      Itsellä on renun omat 5-puolaiset alupyörät talvellakin eikä edes niitä saa kunnolla sisäpuolelta putsattua jäästä, ellei ota irti autosta. Peltivanteilla kuvittelisin olevan vielä hankalampaa.

      Siispä talvella tärytellään aina välillä :(

      • T.Corolla

        mulla oli sama ongelma Corollassa eikä siihen auttanut muu kuin auto nosturilla ylös ja painepesurilla jäät takavanteiden sisäpinnalta pois. Eipä tärytellyt sen koommin.


      • perseedelläpuuhun
        T.Corolla kirjoitti:

        mulla oli sama ongelma Corollassa eikä siihen auttanut muu kuin auto nosturilla ylös ja painepesurilla jäät takavanteiden sisäpinnalta pois. Eipä tärytellyt sen koommin.

        Voi kai sen homman tehdä myös hankalasti mutta jospa vaan veisi auton välillä lämpimään talliin sulamaan?

        Mulla oli Corolla mutta se ei maantiellä kulkenut suoraan edes tyynessä kesäyössä joten vaihdoin sen Octaviaan. Pikkuteillä ja kaupungissa siinä oli kyllä plussaa pieni kulutus.


    • Breakki

      Onko auto kulkenut tärisemättä nyt allaolevalla rengastuksella aikasemmin? Jos tärinä on alkanut yht`äkkiä syynä on:

      a)Lunta tai loskaa jäätynyt vanteiden sisäpuolelle, moskan määrästä riippuen auto voi täristää niin ettei pysty ajamaan yli 80km/h. Itsellä on tämä ongelma aina Megane II:sessä suojakelien jälkeen, ja helpoiten siitä pääsee eroon kun laittaa auton lämpimään talliin muutamaksi tunniksi. Jos ei ole tallia, kannattaa mennä ostoksille muutamaksi tunniksi sellaseen kauppaan millä on lämmin parkkihalli.

      b)Auto ajettu katukiveen tms. ja vanne tai pyörän ripustukset vääntynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe