Vedenparannusaine?

Suodatinmatto

Moikka
Mitä mieltä olette akvaarioissa käytettävistä vedenparannusaineista ja käytättekö niitä?

11

1854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

Minkälaista vesi on kun se tulee kaivosta /vesilaitokselta??

Jos vesi vaatii niin voi käyttää..

Itse en ole koskaan käyttänyt

• fish KING

Jos vetenne puhdistetaan kemiallisesti laitoksessa niin että sen voi nenällä haistaa juomavedestä, suosittelen käyttämään vedenparannusaineita, muussa tapauksessa ei tarvitse ellei halua.

ITSE EN KÄYTÄ

• Suodatinmatto

Itsellämme on kaivovesi, mutta täälläpäin kunnallisesta verkostakaan tuleva vesi ei onneksi haise. En ole myöskään käyttänyt vedenparannusaineita. Aloin ajattelemaan, että täytyisi käyttää, kun akvaarioliikkeessä sitä kehoitettiin käyttämään.................

• fish KING
        Suodatinmatto kirjoitti:

Itsellämme on kaivovesi, mutta täälläpäin kunnallisesta verkostakaan tuleva vesi ei onneksi haise. En ole myöskään käyttänyt vedenparannusaineita. Aloin ajattelemaan, että täytyisi käyttää, kun akvaarioliikkeessä sitä kehoitettiin käyttämään.................

Rautapitoisuudet sekä kalkki pitoisuudet korkeita, kannattaa mittailla ennen kuin tapahtuu kaloille kauheita.

Tottakai liikkeessä neuvotaan ostamaan vaan kaikki mitä niillä on tarjolla sehän on niille elin keino!, eri asia on mitä kalasi tarvitsevat ;)

• Suodatinmatto
        fish KING kirjoitti:

Rautapitoisuudet sekä kalkki pitoisuudet korkeita, kannattaa mittailla ennen kuin tapahtuu kaloille kauheita.

Tottakai liikkeessä neuvotaan ostamaan vaan kaikki mitä niillä on tarjolla sehän on niille elin keino!, eri asia on mitä kalasi tarvitsevat ;)

Rautaa ei muuten tarvi mitata sen maistaa keväällä ja kesällä...........yök.

• fish KING
        Suodatinmatto kirjoitti:

Rautaa ei muuten tarvi mitata sen maistaa keväällä ja kesällä...........yök.

TOIMI NÄIN... vesi voi olla kovaakin, kannattaisi mitata KH sekä GH.
        Jos yli kymmenen suosittelen kalastoksi hammaskarppeja tai sateenkaarikaloja.

• Suodatinmatto
        fish KING kirjoitti:

TOIMI NÄIN... vesi voi olla kovaakin, kannattaisi mitata KH sekä GH.
        Jos yli kymmenen suosittelen kalastoksi hammaskarppeja tai sateenkaarikaloja.

Moikka
        Muista arvoista en tiedä, mutta
        PH on akvaariossani 8,4

• Pandanen

Enpä ole kuullut että sen käytöstä haittakaan oisi. Itse kyllä käytän vedenparannusainetta.

• Tietämätön23

Olen aloittelemassa akvaarioharrastusta, mutta olen edelleen vähän pihalla, että pitääkö vesi jotenkin "kypsyttää", ja tarviiko niin tehdä jos käyttää vedenparannusaineita? :DD Olen vähän yietämätön vielä näistä asioista:)

• fish KING
        Tietämätön23 kirjoitti:

Olen aloittelemassa akvaarioharrastusta, mutta olen edelleen vähän pihalla, että pitääkö vesi jotenkin "kypsyttää", ja tarviiko niin tehdä jos käyttää vedenparannusaineita? :DD Olen vähän yietämätön vielä näistä asioista:)

Akvaarion kyspsytys ohje .. http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/ -- miksi, selviää tuolta.

Riippuu raanavedestä ja sen laadusta, joudutko käyttämään veden parannus aineita, sisämaan vesilaitoksissa ei käytetä niin suuria määriä kemikaaleja veden puhdistamiseen kuin rannikkojen kaupungeissa.

Itse asun pirkanmaalla, enkä käytä veden parannus aineita akvaarioissani, en ole koskaan käyttänyt .. edes noiden viemäriongelma jupakoiden aikana.

• fish KING

Ei käytöstä ole varsinaista haittaa kaloille, joissakin tapauksissa jopa päinvastoin. Mutta miksi annostella jotakin litkua akvaarioon josta ei ole käytännön hyötyä ja se on erittäin kallista, sama jos kaataisi viskiä viemäriin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      274
      17653
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      192
      12542
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      73
      6252
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      40
      5263
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      84
      5083
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      59
      4213
    7. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      70
      4036
    8. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      60
      3810
    9. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      104
      3726
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3189
    Aihe