Moikka
Mitä mieltä olette akvaarioissa käytettävistä vedenparannusaineista ja käytättekö niitä?
Vedenparannusaine?
11
1864
Vastaukset
- RRR
Minkälaista vesi on kun se tulee kaivosta /vesilaitokselta??
Jos vesi vaatii niin voi käyttää..
Itse en ole koskaan käyttänyt - fish KING
Jos vetenne puhdistetaan kemiallisesti laitoksessa niin että sen voi nenällä haistaa juomavedestä, suosittelen käyttämään vedenparannusaineita, muussa tapauksessa ei tarvitse ellei halua.
ITSE EN KÄYTÄ- Suodatinmatto
Itsellämme on kaivovesi, mutta täälläpäin kunnallisesta verkostakaan tuleva vesi ei onneksi haise. En ole myöskään käyttänyt vedenparannusaineita. Aloin ajattelemaan, että täytyisi käyttää, kun akvaarioliikkeessä sitä kehoitettiin käyttämään.................
- fish KING
Suodatinmatto kirjoitti:
Itsellämme on kaivovesi, mutta täälläpäin kunnallisesta verkostakaan tuleva vesi ei onneksi haise. En ole myöskään käyttänyt vedenparannusaineita. Aloin ajattelemaan, että täytyisi käyttää, kun akvaarioliikkeessä sitä kehoitettiin käyttämään.................
Rautapitoisuudet sekä kalkki pitoisuudet korkeita, kannattaa mittailla ennen kuin tapahtuu kaloille kauheita.
Tottakai liikkeessä neuvotaan ostamaan vaan kaikki mitä niillä on tarjolla sehän on niille elin keino!, eri asia on mitä kalasi tarvitsevat ;) - Suodatinmatto
fish KING kirjoitti:
Rautapitoisuudet sekä kalkki pitoisuudet korkeita, kannattaa mittailla ennen kuin tapahtuu kaloille kauheita.
Tottakai liikkeessä neuvotaan ostamaan vaan kaikki mitä niillä on tarjolla sehän on niille elin keino!, eri asia on mitä kalasi tarvitsevat ;)Rautaa ei muuten tarvi mitata sen maistaa keväällä ja kesällä...........yök.
- fish KING
Suodatinmatto kirjoitti:
Rautaa ei muuten tarvi mitata sen maistaa keväällä ja kesällä...........yök.
TOIMI NÄIN... vesi voi olla kovaakin, kannattaisi mitata KH sekä GH.
Jos yli kymmenen suosittelen kalastoksi hammaskarppeja tai sateenkaarikaloja. - Suodatinmatto
fish KING kirjoitti:
TOIMI NÄIN... vesi voi olla kovaakin, kannattaisi mitata KH sekä GH.
Jos yli kymmenen suosittelen kalastoksi hammaskarppeja tai sateenkaarikaloja.Moikka
Muista arvoista en tiedä, mutta
PH on akvaariossani 8,4
- Pandanen
Enpä ole kuullut että sen käytöstä haittakaan oisi. Itse kyllä käytän vedenparannusainetta.
- Tietämätön23
Olen aloittelemassa akvaarioharrastusta, mutta olen edelleen vähän pihalla, että pitääkö vesi jotenkin "kypsyttää", ja tarviiko niin tehdä jos käyttää vedenparannusaineita? :DD Olen vähän yietämätön vielä näistä asioista:)
- fish KING
Tietämätön23 kirjoitti:
Olen aloittelemassa akvaarioharrastusta, mutta olen edelleen vähän pihalla, että pitääkö vesi jotenkin "kypsyttää", ja tarviiko niin tehdä jos käyttää vedenparannusaineita? :DD Olen vähän yietämätön vielä näistä asioista:)
Akvaarion kyspsytys ohje .. http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/ -- miksi, selviää tuolta.
Riippuu raanavedestä ja sen laadusta, joudutko käyttämään veden parannus aineita, sisämaan vesilaitoksissa ei käytetä niin suuria määriä kemikaaleja veden puhdistamiseen kuin rannikkojen kaupungeissa.
Itse asun pirkanmaalla, enkä käytä veden parannus aineita akvaarioissani, en ole koskaan käyttänyt .. edes noiden viemäriongelma jupakoiden aikana. - fish KING
Ei käytöstä ole varsinaista haittaa kaloille, joissakin tapauksissa jopa päinvastoin. Mutta miksi annostella jotakin litkua akvaarioon josta ei ole käytännön hyötyä ja se on erittäin kallista, sama jos kaataisi viskiä viemäriin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a596153Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,464407Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1634356Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K923688Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii712909Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1062537Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut632346Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan561856Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2501752Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä371530