Moikka
Mitä mieltä olette akvaarioissa käytettävistä vedenparannusaineista ja käytättekö niitä?
Vedenparannusaine?
11
1863
Vastaukset
- RRR
Minkälaista vesi on kun se tulee kaivosta /vesilaitokselta??
Jos vesi vaatii niin voi käyttää..
Itse en ole koskaan käyttänyt - fish KING
Jos vetenne puhdistetaan kemiallisesti laitoksessa niin että sen voi nenällä haistaa juomavedestä, suosittelen käyttämään vedenparannusaineita, muussa tapauksessa ei tarvitse ellei halua.
ITSE EN KÄYTÄ- Suodatinmatto
Itsellämme on kaivovesi, mutta täälläpäin kunnallisesta verkostakaan tuleva vesi ei onneksi haise. En ole myöskään käyttänyt vedenparannusaineita. Aloin ajattelemaan, että täytyisi käyttää, kun akvaarioliikkeessä sitä kehoitettiin käyttämään.................
- fish KING
Suodatinmatto kirjoitti:
Itsellämme on kaivovesi, mutta täälläpäin kunnallisesta verkostakaan tuleva vesi ei onneksi haise. En ole myöskään käyttänyt vedenparannusaineita. Aloin ajattelemaan, että täytyisi käyttää, kun akvaarioliikkeessä sitä kehoitettiin käyttämään.................
Rautapitoisuudet sekä kalkki pitoisuudet korkeita, kannattaa mittailla ennen kuin tapahtuu kaloille kauheita.
Tottakai liikkeessä neuvotaan ostamaan vaan kaikki mitä niillä on tarjolla sehän on niille elin keino!, eri asia on mitä kalasi tarvitsevat ;) - Suodatinmatto
fish KING kirjoitti:
Rautapitoisuudet sekä kalkki pitoisuudet korkeita, kannattaa mittailla ennen kuin tapahtuu kaloille kauheita.
Tottakai liikkeessä neuvotaan ostamaan vaan kaikki mitä niillä on tarjolla sehän on niille elin keino!, eri asia on mitä kalasi tarvitsevat ;)Rautaa ei muuten tarvi mitata sen maistaa keväällä ja kesällä...........yök.
- fish KING
Suodatinmatto kirjoitti:
Rautaa ei muuten tarvi mitata sen maistaa keväällä ja kesällä...........yök.
TOIMI NÄIN... vesi voi olla kovaakin, kannattaisi mitata KH sekä GH.
Jos yli kymmenen suosittelen kalastoksi hammaskarppeja tai sateenkaarikaloja. - Suodatinmatto
fish KING kirjoitti:
TOIMI NÄIN... vesi voi olla kovaakin, kannattaisi mitata KH sekä GH.
Jos yli kymmenen suosittelen kalastoksi hammaskarppeja tai sateenkaarikaloja.Moikka
Muista arvoista en tiedä, mutta
PH on akvaariossani 8,4
- Pandanen
Enpä ole kuullut että sen käytöstä haittakaan oisi. Itse kyllä käytän vedenparannusainetta.
- Tietämätön23
Olen aloittelemassa akvaarioharrastusta, mutta olen edelleen vähän pihalla, että pitääkö vesi jotenkin "kypsyttää", ja tarviiko niin tehdä jos käyttää vedenparannusaineita? :DD Olen vähän yietämätön vielä näistä asioista:)
- fish KING
Tietämätön23 kirjoitti:
Olen aloittelemassa akvaarioharrastusta, mutta olen edelleen vähän pihalla, että pitääkö vesi jotenkin "kypsyttää", ja tarviiko niin tehdä jos käyttää vedenparannusaineita? :DD Olen vähän yietämätön vielä näistä asioista:)
Akvaarion kyspsytys ohje .. http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/ -- miksi, selviää tuolta.
Riippuu raanavedestä ja sen laadusta, joudutko käyttämään veden parannus aineita, sisämaan vesilaitoksissa ei käytetä niin suuria määriä kemikaaleja veden puhdistamiseen kuin rannikkojen kaupungeissa.
Itse asun pirkanmaalla, enkä käytä veden parannus aineita akvaarioissani, en ole koskaan käyttänyt .. edes noiden viemäriongelma jupakoiden aikana. - fish KING
Ei käytöstä ole varsinaista haittaa kaloille, joissakin tapauksissa jopa päinvastoin. Mutta miksi annostella jotakin litkua akvaarioon josta ei ole käytännön hyötyä ja se on erittäin kallista, sama jos kaataisi viskiä viemäriin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark1906290Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p2424233"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1423525Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m513347Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää763270Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492836Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.742412Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2432357- 252326
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk1001917