Moikka
Mitä mieltä olette akvaarioissa käytettävistä vedenparannusaineista ja käytättekö niitä?
Vedenparannusaine?
11
1885
Vastaukset 11
- RRR
Minkälaista vesi on kun se tulee kaivosta /vesilaitokselta??
Jos vesi vaatii niin voi käyttää..
Itse en ole koskaan käyttänyt - fish KING
Jos vetenne puhdistetaan kemiallisesti laitoksessa niin että sen voi nenällä haistaa juomavedestä, suosittelen käyttämään vedenparannusaineita, muussa tapauksessa ei tarvitse ellei halua.
ITSE EN KÄYTÄ- Suodatinmatto
Itsellämme on kaivovesi, mutta täälläpäin kunnallisesta verkostakaan tuleva vesi ei onneksi haise. En ole myöskään käyttänyt vedenparannusaineita. Aloin ajattelemaan, että täytyisi käyttää, kun akvaarioliikkeessä sitä kehoitettiin käyttämään.................
- fish KING
Suodatinmatto kirjoitti:
Itsellämme on kaivovesi, mutta täälläpäin kunnallisesta verkostakaan tuleva vesi ei onneksi haise. En ole myöskään käyttänyt vedenparannusaineita. Aloin ajattelemaan, että täytyisi käyttää, kun akvaarioliikkeessä sitä kehoitettiin käyttämään.................
Rautapitoisuudet sekä kalkki pitoisuudet korkeita, kannattaa mittailla ennen kuin tapahtuu kaloille kauheita.
Tottakai liikkeessä neuvotaan ostamaan vaan kaikki mitä niillä on tarjolla sehän on niille elin keino!, eri asia on mitä kalasi tarvitsevat ;) - Suodatinmatto
fish KING kirjoitti:
Rautapitoisuudet sekä kalkki pitoisuudet korkeita, kannattaa mittailla ennen kuin tapahtuu kaloille kauheita.
Tottakai liikkeessä neuvotaan ostamaan vaan kaikki mitä niillä on tarjolla sehän on niille elin keino!, eri asia on mitä kalasi tarvitsevat ;)Rautaa ei muuten tarvi mitata sen maistaa keväällä ja kesällä...........yök.
- fish KING
Suodatinmatto kirjoitti:
Rautaa ei muuten tarvi mitata sen maistaa keväällä ja kesällä...........yök.
TOIMI NÄIN... vesi voi olla kovaakin, kannattaisi mitata KH sekä GH.
Jos yli kymmenen suosittelen kalastoksi hammaskarppeja tai sateenkaarikaloja. - Suodatinmatto
fish KING kirjoitti:
TOIMI NÄIN... vesi voi olla kovaakin, kannattaisi mitata KH sekä GH.
Jos yli kymmenen suosittelen kalastoksi hammaskarppeja tai sateenkaarikaloja.Moikka
Muista arvoista en tiedä, mutta
PH on akvaariossani 8,4
- Pandanen
Enpä ole kuullut että sen käytöstä haittakaan oisi. Itse kyllä käytän vedenparannusainetta.
- Tietämätön23
Olen aloittelemassa akvaarioharrastusta, mutta olen edelleen vähän pihalla, että pitääkö vesi jotenkin "kypsyttää", ja tarviiko niin tehdä jos käyttää vedenparannusaineita? :DD Olen vähän yietämätön vielä näistä asioista:)
- fish KING
Tietämätön23 kirjoitti:
Olen aloittelemassa akvaarioharrastusta, mutta olen edelleen vähän pihalla, että pitääkö vesi jotenkin "kypsyttää", ja tarviiko niin tehdä jos käyttää vedenparannusaineita? :DD Olen vähän yietämätön vielä näistä asioista:)
Akvaarion kyspsytys ohje .. http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/ -- miksi, selviää tuolta.
Riippuu raanavedestä ja sen laadusta, joudutko käyttämään veden parannus aineita, sisämaan vesilaitoksissa ei käytetä niin suuria määriä kemikaaleja veden puhdistamiseen kuin rannikkojen kaupungeissa.
Itse asun pirkanmaalla, enkä käytä veden parannus aineita akvaarioissani, en ole koskaan käyttänyt .. edes noiden viemäriongelma jupakoiden aikana. - fish KING
Ei käytöstä ole varsinaista haittaa kaloille, joissakin tapauksissa jopa päinvastoin. Mutta miksi annostella jotakin litkua akvaarioon josta ei ole käytännön hyötyä ja se on erittäin kallista, sama jos kaataisi viskiä viemäriin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid149974En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44697Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi23628Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.124619- 67595
- 36552
Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50535Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää154530Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni33520Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34518